LordenDelly Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 Har suttit vid bordet kanske 50 händer, ingen speciell read på MathiasDK men Coamlaja har gjort ganska många tomtesynar med färgdrag mm. dealt to Lorden84 [9d 8d] MathiasDK: raises to $8 ($169.50 in chips Section8: folds Pic_a_dil: folds yy1821: calls $8 ($206 in chips) Coamlaja: calls $7 ($120.02 in chips) Lorden84: calls $6 ($369.28 in chips) Sitter på BB och utg höjer 4xBB får två syn och jag har en fin suited connector så jag synar också, rätt eller fel? ----- FLOP ----- [Ad 8h 5d] Coamlaja: checks Lorden84: checks MathiasDK: bets $50 yy1821: calls $50 Coamlaja: calls $50 Lorden84: calls $50 Jag träffar mellanparet och färgdrag och preflop höjaren kör in $50 och får syn av båda, och jag synar. Vet faktiskt inte riktigt vad jag tänkte när jag gjorde synen bara att potten skulle bli stor och jag hade en fin hand, men när jag tänker tillbaka på det så är det typ inget kort jag kan träffa som jag skulle känna mig helt säker med, mycket möjligt att nån av dom 2 synarna sitter med högre färgdrag och UTG sitter med set då är jag nästan stendöd. Fel att syna där? Funderade ett tag på att ställa in brukar göra det med såna här händer och nu i efterhand hade det nog varit det bästa alternativet, hade mest troligt fått potten där men kändes verkligen inte så då. ----- TURN ----- [Ad 8h 5d][Qh] Coamlaja: checks Lorden84: checks MathiasDK: bets $111.50 and is all-in yy1821: folds Coamlaja: is all-in $62.02 Lorden84: folds Returned uncalled bets $49.48 to MathiasDK Inte mycket att säga turn hjälper mig inte det går check check till höjaren som ställer in och killen bakom synar, känns som att jag är stendöd här mot möjligt högre färgdrag och set. Rätt eller fel att folda? ----- RIVER ----- [Ad 8h 5d Qh][9h] ----- SHOW DOWN ----- MathiasDK: shows [Kd As] (A Pair of Aces, King high) Coamlaja: shows [4d 3d] (High Card Ace) MathiasDK collected $353.04 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $356.04 Main pot $353.04 Rake $3 Board [Ad 8h 5d Qh 9h] Seat 2: Lorden84 (big blind) folded on the Turn Seat 3: MathiasDK showed [Kd As] and won ($353.04) with A Pair of Aces, King high Seat 4: Section8 folded before Flop (didn't bet) Seat 5: Pic_a_dil folded before Flop (didn't bet) Seat 6: yy1821 (button) folded on the Turn Blir ju inte jättenöjd när jag ser vad dom hade för händer + att jag hade vunnit potten som vart en feting. Skulle vilja veta hur ni andra skulle spelat den här handen, känns vell inte direkt som jag spelar den jättefel men kan man spela den på något annat sätt? Citera
Hjort Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 par + färgdrag är en grym HU-hand men den är ju totalt skräp om någon annan sitter på färgdraget och en tredje person har bättre än paret. När två personer synar förutom betaren så är det ju rätt troligt att någon faktiskt har ett bättre färgdrag än dig och i så fall vill du ju antingen inte lira alls eller få bort fanskapet. Jag lutar åt fold här (eftersom potten är så stor är det inte alls säkert att man får ut vare sig det bättre paret eller det bättre färgdraget) men en all-in är väl också ok, synen känns däremot rejält fel (ytterligare en faktor är ju att man kan få sina outs helt avbrutna på turn och tvingas folda). Citera
mr.asdf Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 gilla synen av killen med 34 på rivern Citera
Macaronis Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 Det bästa alternativet här är check-raise all-in på floppen. Om du får syn får du syn av antingen en gjord hand som ett set eller kanske AK och har då rejält med outs till färg eller tvåpar. Om du får syn av ett annat färgdrag har du redan ett par som kan stå. Sen finns möjligheten att du vinner potten direkt på floppen vilket du helst önskar. Mardrömsscenariot är att du får syn av ett set och ett högre flushdrag. Men foldar man för att vara rädd för att få två sånna syner ska man nog inte hålla på med poker. Citera
Hjort Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 Mardrömsscenariot är att du får syn av ett set och ett högre flushdrag. Men foldar man för att vara rädd för att få två sånna syner ska man nog inte hålla på med poker. Ett lite vanligare scenario är nog att man får syn av TP och ett högre färgdrag. Potten är ju jäkligt stor i förhållande till deras stackar så om någon har nötfärgsdraget så borde de ju inte ens folda mot en checkraise all-in, och folk som suger sig fast med par i ess har man ju sett förut. Och som sagt med tanke på pottoddsen motståndarna får vid syn så kan de ju lönsamt haka sig fast med rätt mycket. Citera
Nidson Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 En sak som lutar åt att fortsätta spela efter floppen är ju att ruteresset på floppen gör att risken för högre färgdrag minskar rejält. Citera
Hjort Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 En sak som lutar åt att fortsätta spela efter floppen är ju att ruteresset på floppen gör att risken för högre färgdrag minskar rejält. Jäkligt sant, men du menar väl inte att syn kan vara rätt på floppen? Citera
ades_va Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 gilla synen av killen med 34 på rivern Färgdrag och gutshot, iofs var hans syn på turn fel, men den på river är ju rätt ( eller har jag räknat fel ? ). Citera
Stoneburg Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 Tycker det är all-in eller fold på floppen när det blir din tur igen. Du vill definitivt se alla korten och kan du pressa ut ett högre färgdrag eller par är det ju kanon. Jag lutar nog åt all-in. Citera
Swede Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 tycker synen pa floppen var fel. Dock tycke rjag att folden pa turn ocksa var fel. Har du synat 50 pa floppen kan du syna 100 pa turnen ocksa i mina ogon. Citera
Waggho Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 Preflopsynen är helt okej med tanke på din position gentemot preflophöjaren, hade du däremot varit i mitten av fältet borde du nog ha lagt handen. På floppen håller jag med övriga talare, all in eller fold är det som gäller, men det är svårt att säga vad som är bäst. Citera
ades_va Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 I din sits hade jag iaf funderat lite innan jag lagt mig ~400 i potten och det kostar 112 för dig att syna. En färg lär ge dig vinsten, men en 8a eller 9a kan även dem räcka, så vi kan säga 9+3+2=14outs - självklart kan de blockera dig med händer som AA och KQs men den chansen väljer vi att ignorera nu. 14/46 ~= 122/400 122 > 112 (lite marginal för monsterhänder, finfint) Vi kan alltså dra slutsatsen att även om din syn på floppen var tveksam så gör du nog oftast fel i att lägga dig på turn. Citera
LordenDelly Postad 24 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2005 I din sits hade jag iaf funderat lite innan jag lagt mig ~400 i potten och det kostar 112 för dig att syna. En färg lär ge dig vinsten, men en 8a eller 9a kan även dem räcka, så vi kan säga 9+3+2=14outs - självklart kan de blockera dig med händer som AA och KQs men den chansen väljer vi att ignorera nu. 14/46 ~= 122/400 122 > 112 (lite marginal för monsterhänder, finfint) Vi kan alltså dra slutsatsen att även om din syn på floppen var tveksam så gör du nog oftast fel i att lägga dig på turn. Jo om jag trodde att jag haft 14outs hade jag ju aldrig tvekat att syna. Grejen var att jag trodde jag var död, jag vet inte va fan jag synar flop för om jag tror jag är död på turn för det hjälpte ju knappast nån av dom. Dålig syn på flopen helt enkelt. Citera
Recommended Posts