Gå till innehåll

Push? 55$ turre


Recommended Posts

Är på finalbordet i en turnering med turbo struktur. Just nu är alla garanterade 460. Första priset ligger på 3,5k, har jag för mig om.

Min uppfattning är att Raul Oliviera och Jahtinen vet vad de sysslar med. Med ante och blinds så ligger det 19k i potten. Pushar vi, eller pushar vi inte här? Jag tänker att det är viktigt att få ihop marker innan blindsen är förbi mig, eftersom jag då kommer ha liten Fold equity. Samtidigt får man väl ta med i beräkningarna att jag tjänar mycket på om någon åker ut innan mig. Dessa lägen är inte min starka sida, är K6o en sämre hand än t.ex. T9s här?

 

 

Full Tilt Poker Game #30198279602: Turbo $10K Guarantee (Rush) (234440061), Table 9 - 4000/8000 Ante 1000 - No Limit Hold'em - 22:28:15 CET - 2011/04/29 [16:28:15 ET - 2011/04/29]

Seat 1: mushmuffin (77,371)

Seat 2: joseef 2010 (39,670)

Seat 3: RoopzY (50,038)

Seat 5: Raul Oliveira (141,727)

Seat 6: tzavAA (36,691)

Seat 7: Jahtinen (363,396)

Seat 9: cappu1 (83,107)

mushmuffin antes 1,000

joseef 2010 antes 1,000

RoopzY antes 1,000

Raul Oliveira antes 1,000

tzavAA antes 1,000

Jahtinen antes 1,000

cappu1 antes 1,000

tzavAA posts the small blind of 4,000

Jahtinen posts the big blind of 8,000

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to RoopzY 6 of ClubsKing of Hearts

cappu1 folds

mushmuffin folds

joseef 2010 folds

RoopzY ?

 

Tack på förhand :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push, för lite marker för att folda om det foldas fram till dig. Om man får en chans så måste man utnyttja den lilla fold equityn man har. Om du inte pustar nu så har du ingen FE alls inom tre händer. Man får räkna med att jahtinen synar ganska brett, de andra är så short att de måste vara väldigt försiktiga, och är inte riktigt samma hot, så enda anledningen att inte pusha skulle vara för att undvika att jahtinen sitter på BB. Tror dock att de andra skälen överväger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du verkligen pusha mot storstacken med en mycket medioker hand ?

 

Storstacken vet om att du är ställbenägen här.

 

Det ligger 19K i potten och du har 50K. Men när du pushar så kostar det storstacken 42K att syna för att vinna 69K - dvs pottoddsen är 37%! Hur många händer har storstacken där han har 37%+ mot din handdistribution ? Det gör det helt rätt av storstacken i BB att syna dig med hälften av alla händer.

 

Storstacken kommer även efter att förlora handen leda turneringen stort och om han slår ut dig säger han samtidigt - stjäl inte min big blind.

 

 

Om du foldar och det foldas till small blind så är det typ rätt av SB att ställa en stor andel av händerna här. Så om du foldar är chansen stor att någon åker.

 

Med de andra två efter dig som synar säg 20% avgångerna - även de är relativt desperata - så får jag det till att du borde få syn ca 2 gånger av 3 av de 3 bakomvarande spelarna. Din K6o spelar inte så bra mot de syner du får.

 

Mushmufffin hamnar i BB och SB om 2-3 händer och hamnar då i ena eller andra handen all-in mot någon annan. Så med två spelare nära eliminering så kan det vara läge att faktiskt vänta en hand eller två.

 

Du kan göra en ICM beräkning av din $EV men jag tror utan att räkna på det att det är EV- att ställa in här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, lite olika åsikter här alltså. Tycker att Vetgirig kom med ett stabilt inlägg, med många bra synpunkter. Eftersom jag är ganska säker på att big blind är en bra spelare, som kommer att syna mig tillräckligt ofta, så ser jag det numera som en fold. Mot en random spelare är det lite knepigare, men eftersom de ofta synar för sällan, så tror jag vi kommer undan med en push då :-)

 

Förresten så degade jag och fick lämna turneringen, då jag sprang in i AJ och TT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...