Gå till innehåll

Lever på pokern...


str1ke

Recommended Posts

Hur ser det ut idag, har vi många i Sverige som lever på att spela poker och hur har det förändrats sen säg 2004-2005? Med leva på pokern räknar jag inte någon som drar in 15k i månaden och är arbetslös utan att man gör en hyffsad peng som kan täcka upp eventuell missad pension osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut idag, har vi många i Sverige som lever på att spela poker och hur har det förändrats sen säg 2004-2005? Med leva på pokern räknar jag inte någon som drar in 15k i månaden och är arbetslös utan att man gör en hyffsad peng som kan täcka upp eventuell missad pension osv.

 

Så de som jobbar för 15K netto i månaden är arbetslösa då? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut idag, har vi många i Sverige som lever på att spela poker och hur har det förändrats sen säg 2004-2005? Med leva på pokern räknar jag inte någon som drar in 15k i månaden och är arbetslös utan att man gör en hyffsad peng som kan täcka upp eventuell missad pension osv.

 

Personligen har jag i stort sett NOLL pensions poäng.

Jag kommer att dö fattig.

Spelar roll, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iofs/ råna en bank, get caught = suicide 20 gram kola, komma undan = köpa ett hus i ngt varmt land bli alkolist hewhewhew moral ftw

Dra ner på filmtittandet så blir det nog folk av dig oxå =/

 

Sen kan man ju undra varför du skulle ta slut på livet med 20gr kokain? Fruktansvärt osäkert, obehagligt och allmänt värdelöst sätt att dö på. Och behövs det 20gr kokain för en dödlig dos bör du nog leta ny kran, hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl bara att de flesta fyller sin frihet med helt meningslösa bajsgrejer och därmed blir olyckligare för varje dag som passerar i deras kravlösa liv.

 

Väl formulerat.

 

Att vinsterna blir svårare och svårare att ro hem är inget som påverkar livskvaliten positivt heller. Pokerspelare som släkte är ju överlag extremt lata och det är inte så lätt att ändra på nu när det är volym som gäller för att rida ut den kraftigt ökade variansen när skyhöga winrates gått till låga. Tror antalet som drar in bra pengar på poker minskat ordentligt senaste året

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framförallt så har botarna och hjälpprogrammen blivit bättre.

 

Absolut känns det så. Är svårt att hitta ett bord nu för tiden där det inte sitter minst fem multi tablare och grindar med hjälp av sina program. Online cash games går mot sin egen undergång om denna överrepresentation av grindande multi table spelare fortsätter.

 

Kan bara skaka på huvudet när man efter sökning ser att en spelare är inne på 15 bord samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...