Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag har spelat in lite videos och grejer och vill fortsätta göra så. Har inte tidigare haft problem att videofilerna blir ca 500 mb stora men vill nu kunna dela videos till folk och inser då att jag måste fixa codecs.

Rekommendationen till alla är divx eller xvid men med xvid-codecen gör att ett xvidfönster kommer upp som ej svarar och det är väl inte så farligt men det gör att allt annat laggar till rätt rejält (även om filmen faktiskt spelas in).. Divx har ett annat problem, testat att spela in lite videos och dessa blir av någon anledning blanka ljudfiler. Testat gomplayer, vlc och windows media och har ju codecen installerad så fattar inte varför det inte funkar.

Testade camstudio-codecen där 30 sekunders video blir 22 mb (lol!). Cardrunnersvideosarna är ju liksom 60 mb stora över 1h liksom. Vad använder dom!?

Postad
Jag följde Heltoks guide och hade sedan inga problem alls. Länk här:

http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/34248-guide-goer-din-egen-film.html

Om du läser förbi den andra meningen så står det

Rekommendationen till alla är divx eller xvid men med xvid-codecen gör att ett xvidfönster kommer upp som ej svarar och det är väl inte så farligt men det gör att allt annat laggar till rätt rejält (även om filmen faktiskt spelas in).. Divx har ett annat problem, testat att spela in lite videos och dessa blir av någon anledning blanka ljudfiler. Testat gomplayer, vlc och windows media och har ju codecen installerad så fattar inte varför det inte funkar.

Postad

Jag gör Camtasiavideor regelbundet och har aldrig problem med standardinställningarna; alltså det är bara att välja .mp4 när du ska producera videon så får filen trevlig storlek.