Gå till innehåll

Prata om handen efteråt tillåtet?


Frisken73

Recommended Posts

Har spelat poker rätt många år men idag kom en frågeställning upp som jag inte vet svaret med säkerhet på. Situationen upplevdes ikväll i en PLO-turnering där två spelare ser floppen som är 994 och ena spelaren betar bort den andra. Efter att handen var färdigspelad säger två av spelarna som foldat preflop att de hade en varsin nia och det "skadar" ju imagen lite på den som betade och han undrade om det verkligen var tillåtet att säga så.

 

Jag har aldrig hört talas om att det INTE skulle vara tillåtet att berätta vad man hade för hand då den är färdigspelad men är ju inte 100% säker på vad som gäller så därför slänger jag ut frågan här och nu - vad gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat poker rätt många år men idag kom en frågeställning upp som jag inte vet svaret med säkerhet på. Situationen upplevdes ikväll i en PLO-turnering där två spelare ser floppen som är 994 och ena spelaren betar bort den andra. Efter att handen var färdigspelad säger två av spelarna som foldat preflop att de hade en varsin nia och det "skadar" ju imagen lite på den som betade och han undrade om det verkligen var tillåtet att säga så.

 

Jag har aldrig hört talas om att det INTE skulle vara tillåtet att berätta vad man hade för hand då den är färdigspelad men är ju inte 100% säker på vad som gäller så därför slänger jag ut frågan här och nu - vad gäller?

Kanske inte så snyggt av dom två som foldat en 9'a var. Men vad är det som säger att dom verkligen hade en 9'a? Han som bettade ut den andra kan ju kontra och säga att minst en av dom ljuger, för han hade minsann en 9'a också?!
du får säga vad som helst, du får säga vad du har för hand under handen åxå sålänge du inte visar den
Ja, håller med om det. Kanske inte så snyggt om det är >2 kvar i handen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att höra någon säga att de hade en nia, la ÄssÄss el vad som helst säger inget. Folk snackar så mycket skit i poker.. med olika avsikt och intresse.

 

>2 spelare kvar: Jag säger snacka på... efter att handen är färdigspelad.

2 spelare kvar: Snacka på hur mycket du vill (med vissa undantag för cc)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får säga vad som helst, du får säga vad du har för hand under handen åxå sålänge du inte visar den

 

Ja, om det bara är två spelare kvar i handen och det är någon av de två som snackar.

I annat fall är det arkebusering med luftvapen som gäller imo.

 

Efter att en hand är slut får vilken spelare som helst säga precis vad som helst om handen imo.

 

+1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Källa på det pls.

 

dealer på CC stockholm, vi spelade 100/100 och jag hade ett beslut som tog mig typ 10min så började jag snacka högt och frågade honom ifall jag fick säga vad jag hade för hand och varför det var så drygt beslut (spelade mot en bekant)

 

dealern sa att du får säga precis vad du vill alltid sålänge du inte visar handen eller att du säger att du synar/foldar/raisar iom att dom är bindande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...