Gå till innehåll

Syn eller fold?  

37 medlemmar har röstat

1. 1. Syn eller fold?

• Syn
      12
    • Fold
      25

Recommended Posts

Postad
Då är den stora miljonfrågan, vad vill du helst se, att han synar eller Foldar?!

Är han tom vill jag att han synar.

Har jag en hand som slår färg vill jag att han synar.

Har han färgdrag och vi bara ett par vill jag att han foldar

Har han ett färgdrag som slår mig vill jag att han foldar

Har jag ett färgdrag som slår han samt att jag leder nu vill jag att han synar.

Alltså man kan ju anta att OP menar att vi sitter på turn med en marginell hand typ par och frågan är om vi vill ha syn av färgdraget med tanken att han bettar river om den sitter men foldar om han missar. Men det är då förbannat bra om vi får den infon för det är som sagt en ren gissning.

Men som jag skrev i tidigare inlägg är det lättare om OP tar den gamla halvsanningen att man räknar varje out som 2%/gata och ser om han får pottodds att syna eller inte. Färgdrag = 9outs= ca 18% om vi är på turn eller va 36% om vi är på flop. Detta stämmer inte helt men ger en fingervisning.

Han behöver syna 10% av potten och han vinner den 18/36% av gångerna vilket gör det lönsamt att syna. Alltså vill vi att han ska folda.

Det finns dock ett gäng faktorer som påverkar vårt beslut.

*Vi vet inte att han har färgdrag

*Kanske kan vi få betalt av en sämre hand då han inte träffar färg

*Vi vet inte vår hand

*Vi vet inte stackar

*Vi vet inte våra möjligheter till implicita odds

Postad
*Vi vet inte att han har färgdrag

*Kanske kan vi få betalt av en sämre hand då han inte träffar färg

*Vi vet inte vår hand

*Vi vet inte stackar

*Vi vet inte våra möjligheter till implicita odds

Precis

• 2 weeks later...
Postad

Jag måste nog än en gång ta den mest Maximerande vägen i den här diskussionen och säga att jag helst vill att de "Checkar"(Dvs Passar/Knackar).

Anledningen är att jag vill ha kommandot att suga åt mig all information som han ger av. Jag är på honom som en berusad hund efter en tik. Jag känner lukten och slutar aldrig jaga. Hans beteende, mitt levebröd. Hans mun, en röd prick på min GPS radar Extreme max2004. Hans ögon, nyckeln till hans själ.

Så vid tiden han "Checkat" betyder det att jag redan, likt Inception, öppnat dörren till hans tankar och tagit mig en titt i vad hans nästa steg är, så har han redan gett upp. Då slänger jag starkt iväg en "Bet", en höjning som Maximaseraren själv lagt upp för, en slugen plan, ett strategiskt drag som är till för att få motståndaren att vika.

Det är så jag är. Det är varför jag i mina pokerkretser är känd som "Maximizer". För att jag alltid maximerar situationen och försöker att vinna.

Blir mer delaktig i forumet om det fortsätter i den här andan...

Jag är bara här för att hjälpa!

Chilla lugnt. Cruisea lugnt. Betta lugnt. Känn vad som är bäst. Sen bara att agera. Känn rytmen. Känn den. Gör du det? Du kan PMa mig ett tack och skriva om hur jag förbättrat era liv.

Simma lugnt Vilsna själar!

Postad
Sluta göra massa lösa antaganden och håll dig till ursprungsförutsättningarna i OP.

Skämtar du? Det finns ju inga förutsättningar, det är ju det jag ber om.

:lol:

Att Staahla lyckas gång på gång på ett så härdat forum, är bortom min fattningsförmåga.