eppee Postad 9 April , 2011 Rapport Postad 9 April , 2011 Jag som rubriken lyder. Hur ofta kommer ni vinnande MTT-spelare ITM? Jag har kommit in i en period av vad jag känner är otrolig otur, men det måste vara något annat på spel för jag når verkligen skitsällan pengarna. Jag har inte haft så stora problem förr. Men när jag väl kommer i pengarna brukar jag gå rätt långt, vilket är positivt. Citera
mr-flow Postad 9 April , 2011 Rapport Postad 9 April , 2011 Jag ligger på ca 14-15%. 1.5k+ spelade. Men som du skriver (typ) är ju ROI såklart det absolut viktigaste, hellre ett FT än mincasha tre gånger. Citera
gemigpengar Postad 9 April , 2011 Rapport Postad 9 April , 2011 Det är ganska vanligt när man spelare MTTs. Man kan vara kall riktigt länge och det är väl helt normalt. Vet inte exakt vilke ROI en bra turneringsspelare har men har många vänner som spelar MTTs och de verkar ha samma problem Citera
sulla Postad 9 April , 2011 Rapport Postad 9 April , 2011 Jag ligger på 15% på 4k+ lirade turrar i intervall $5-500 med tyngdpunkten kring $20-$50. Varken ROI eller ITM är speciellt bra mått på skill då det räcker med ett par klonkar för att få rejäl ROI. Hög ITM är såklart inte heller bra om man har dålig ROI då det ofta betyder att man är för tajt och foldar sig in i pengarna utan att ge sig själv chans att vinna. Citera
RoopzY Postad 9 April , 2011 Rapport Postad 9 April , 2011 Ligger på 16 % ITM efter strax under 2k spelade. Som sagt så behöver inte ITM % säga särskilt mycket. Folk som är lite efterblivna och fegar sig in i pengarna ofta, kan såklart ha en relativt hög ITM %, men ändå ha en negativ ROI. Citera
MRogo Postad 9 April , 2011 Rapport Postad 9 April , 2011 För mig har det varierat mycket beroende på hur stort fieldsize det är i MTTsen man spelar. På party där man snittat kanske 200-400 spelare har jag 20% ITM medans på FTP där fs snittar över 1500 har jag 14%. Kanske inte beror på FS men så ser det iaf ut för mig hittills. Men som alla redan sagt, ITM% är oviktigt.. Citera
Scaniac Postad 10 April , 2011 Rapport Postad 10 April , 2011 Så ROI% är den linjen man bör gå på utifall en spelare är en bra MTT spelare? kan va bra och veta, givetvis menar jag inte på typ 1-100 games utan över en större utsträckning Citera
MRogo Postad 10 April , 2011 Rapport Postad 10 April , 2011 Så ROI% är den linjen man bör gå på utifall en spelare är en bra MTT spelare?kan va bra och veta, givetvis menar jag inte på typ 1-100 games utan över en större utsträckning Nej det borde du egentligen inte. En spelare kan ha spelat 2000 mtts och haft ett negativt ROI-värde, sen 'råkar' denna spelare hitta storklonken i partys million (som exempel) och vips så skjuts ROI-värdet upp till 150% vilket är vilseledande. När jag kollar upp spelare tittar jag på antalet spelade MTTs, avg-buyin, antalet finalbord, hur många stora vinster etc.. Citera
psykologen Postad 10 April , 2011 Rapport Postad 10 April , 2011 jag ligger numera på cirka 20 %. Citera
Recommended Posts