Gå till innehåll

Allt eller Inget


ViktorLuis

Recommended Posts

Sjuuuukt besviken efter dagens spelande. Suttit drygt 8 timmar spelandes poker utan att få ut något positivt av det hela. Skäms nästan efteråt över vad jag egentligen sysslade med. Även om jag hittade litet plus i slutet så funkar detta inte längre. Om jag ska tjäna pengar på poker är det då dags att lägga manken till. En dagbok förväntar jag att den ska ge mig stabilitet, disciplin och svar på frågor jag har.

 

Huserat på 0.10-0.20 nivån drygt ett år, cashar ut regelbundet men vill ta nästa steg. Började med att jag sökte mig till ett cardrunner proffs som tog mig an och nu coachar mig. Kommer dela med mig utav intressanta händer som ni säkert har synpunkter då. Resultat, dagliga uppdateringar utlovas och framförallt hur en uppåtgående pokerspelare tänker.

 

Härjar just nu på ipoker med en schysst rb deal och därför kommer jag mosa som bara den, kommer dock dela upp passen i en timmes pass. Därav att kunna spela mit a-game hela tiden och max 4-6 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt! GLGL

 

Ty!

 

@Jesperpv, mm, och jag kom i kontakt med honom via en kompis. Kom överens om ett paketpris på 50$ per lektion, vilket är överkomligt. Han nickar MDorand och är väl erkänt bland dem bästa på 0.25-0.50.

 

Iaf, kommer posta ikväll lite resultat, några händer som ska analyseras och dylikt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty!

 

@Jesperpv, mm, och jag kom i kontakt med honom via en kompis. Kom överens om ett paketpris på 50$ per lektion, vilket är överkomligt. Han nickar MDorand och är väl erkänt bland dem bästa på 0.25-0.50.

 

Iaf, kommer posta ikväll lite resultat, några händer som ska analyseras och dylikt!

 

Förlåt, men jag skrattade.

 

Pokervärlden är så hård numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha aa pokern idag på låga stakes är hård, så det är bäst man har hjälm.

Iaf dagen slutade med ett redigt -80. En blandning utav att ha näst bästa handen och betala av allt för många gånger, överspela överpar och lite tilt fick detta resultat. Tur att man hade ett redigt plus att stå på innan nu i April. Har ett par händer, både bra och dåliga som jag vill dela med mig och ha några synpunkter.

 

Seat 6 is the button

Seat 1: Player1 ( $20.20 USD )

Seat 3: Player3 ( $5.80 USD )

Seat 5: Player5 ( $20.00 USD )

Seat 6: Player6 ( $45.98 USD )

Seat 8: Player8 ( $20.27 USD )

Seat 10: Hero ( $20.00 USD )

Player8 posts small blind [$0.10 USD].

Hero posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 7h 7s ]

Player1 folds

Player3 folds

Player6 raises [$0.80 USD]

Player8 folds

Hero raises [$2.15 USD]

Player6 calls [$1.55 USD]

** Dealing Flop ** [ Qs, Tc, 6d ]

Hero bets [$3.25 USD]

Player6 folds

 

Att bara syna med låga pocketpar i blindsen gillar jag inte, antingen foldar man, eller så raisar man. Jag avgör detta genom min fiende, hur benägen är han att folda till ett 3bet? På knappen är ju hans urval ännu bredare så detta leder oftast till en fold utav honom. Just i denna hand synar han, och jag sätter honom på a-j, a-10, k-j, k-q, 44-JJ. En ganska bra flopp dök upp för mig, ganska lätt att reppa AA KK A-Q och svårt för honom att ha några drag på regnbåge om han spelar några spicy kort som 8-9s lr dylikt.

 

Seat 1: Player1 ( $15.79 USD )

Seat 3: Player3 ( $7.39 USD )

Seat 5: Player5 ( $20.00 USD )

Seat 6: Hero ( $21.38 USD )

Seat 8: Player8 ( $20.00 USD )

Seat 10: Player10 ( $10.00 USD )

Hero posts small blind [$0.10 USD].

Player8 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qc Qs ]

Player1 raises [$0.60 USD]

Player3 calls [$0.60 USD]

Player5 folds

Hero raises [$2.25 USD]

Player8 folds

Player1 raises [$3.50 USD]

Player3 folds

Hero calls [$1.75 USD]

** Dealing Flop ** [ 7d, 3c, Tc ]

Hero checks

Player1 bets [$4.50 USD]

Hero raises [$17.28 USD]

Player1 calls [$7.19 USD]

** Dealing Turn ** [ 6h ]

** Dealing River ** [ 4d ]

Player1 shows [Kd, Ks ]

 

Fiskig spelare med 57/27 ca 100 händer slaskar runt som vanligt, ganska lätt att syna hans 4bet i detta läge. Floppen är ganska harmlös och jag får gärna in pengarna med ett överpar mot denna motståndare då han kan i princip göra detta med sämre händer oftare än när han har något. Situationer som denna hade jag ganska många idag, sitta med näst bästa handen och betala av, men det är ju som sagt misstag som aldrig ska upprepas och man får förstå att i såna här lägen så kommer jag ha rätt oftare än fel. Idag så var det nästan alltid fel :)

 

Ska nu vila en timme innan jag kör några till timmar inatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL!

 

Om du tycker att du spelar för länge / har problem att sluta, tänk så här:

 

Säg att du har en (bra) winrate på 5BB/100. Säg att du spelar 300 händer per timme. På 0.1/0.2, som du verkar spela, blir din förväntade vinst av att grinda en timme till 3 dollar eller 18 kronor, och förmodligen lägre om du spelar långa sessioner när du är trött och/eller tiltad. Så att stänga ner borden är ingen direkt katastrof för dig ekonomiskt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL!

 

Om du tycker att du spelar för länge / har problem att sluta, tänk så här:

 

Säg att du har en (bra) winrate på 5BB/100. Säg att du spelar 300 händer per timme. På 0.1/0.2, som du verkar spela, blir din förväntade vinst av att grinda en timme till 3 dollar eller 18 kronor, och förmodligen lägre om du spelar långa sessioner när du är trött och/eller tiltad. Så att stänga ner borden är ingen direkt katastrof för dig ekonomiskt sett.

 

Eller så tänker du:

 

Varför jobbar jag inte med något roligare och mindre degenererande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyvaken och börjar sakta vakna till liv. Sjukt gött väder så det blev att man tog en tur i trädgården med en kopp kaffe. Iaf efter att ha vilat 1 timme igår natt slog jag mig ner vid 4 bord och lyckades hitta ett stort plus, kommer posta resultat för dagen ikväll men det har iaf börjat mycket bra idag, skönt att hämta upp gårdagens mindre roliga resultat.

 

@Opteron, även om det inte alltid är roligt så lär man sig även då. Degenererande vet jag inte om det är men det känns som jag det snarare genererar kunskap, och kunskap är ju som alla vet det bästa man kan ha i poker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är andra handen verkligen bra? Jag har en tendens att alltid dubbla upp de där lösaggro fiskarna på motsvarande sätt. Känner mig förnedrad efteråt. De hittar alltid nöten när man spelar tillbaka...

 

I situationer som denna, med ett överpar mot en så pass lös fisk, så är det inget bra spel i längden om jag ska folda. Visst, jag accepterar att ibland så har han nötterna men jag tar smällarna och tror på att jag har rätt oftare än fel. Om detta visar sig vara en läcka så ändrar jag ju detta men över 500.000 händer hitills så visar det sig profitabelt :)

 

Iaf avklarat ännu ett pass, fortsätter spela stabilt och plussar vidare, hoppas kunna visa ett rejält + tecken senare! Hittade förresten världens skönaste låt i The Gambler - Kenny Rogers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summerar dagen med ett stadigt +110, revanscherade mig lite efter gårdagen då den var usel. Idag satt mina reads och mina händer fick stå oftast. Skönt att jag inte har någon längre minus period utan den varade bara en dag. Tänkte ge lite exempel på hur jag tänker och ja vill väldigt gärna ha synpunkter om det är för tunnt, eller rent av dåligt spelat.

 

Seat 3 is the button

Seat 1: Player1 ( $27.48 USD )

Seat 3: Player3 ( $44.29 USD )

Seat 5: Player5 ( $20.00 USD )

Seat 6: Hero ( $20.00 USD )

Seat 8: Player8 ( $31.11 USD )

Seat 10: Player10 ( $31.26 USD )

Player5 posts small blind [$0.10 USD].

Hero posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As Tc ]

Player8 folds

Player10 folds

Player1 folds

Player3 raises [$0.70 USD]

Player5 calls [$0.60 USD]

Hero raises [$3.05 USD]

Player3 folds

Player5 folds

Hero wins

 

Standard squeeze, knappen är en 13/13 över 25 händer, inte mkt att gå på men ser han som en average spelare som öppnar med nästan allt för att stjäla blinds. Det är dock SB med 22/18 över 500 händer som gav mig lite oro. När han bara synar så tänker jag i banorna 22-88, KQ A10 JT, och han kan omöjligen syna ett 3bet som verkar starkt i detta läge. Fick dem att folda, ganska standard hand? Bet sizing ok?

 

Seat 3 is the button

Seat 1: Player1 ( $21.89 USD )

Seat 3: Player3 ( $12.30 USD )

Seat 5: Hero ( $20.98 USD )

Seat 6: Player6 ( $6.00 USD )

Seat 8: Player8 ( $34.30 USD )

Seat 10: Player10 ( $27.84 USD )

Hero posts small blind [$0.10 USD].

Player8 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kd Ac ]

Player10 calls [$0.20 USD]

Player1 folds

Player3 folds

Hero raises [$1.00 USD]

Player8 folds

Player10 calls [$0.90 USD]

** Dealing Flop ** [ 2s, 9c, Ks ]

Hero bets [$1.45 USD]

Player10 calls [$1.45 USD]

** Dealing Turn ** [ Tc ]

Hero bets [$3.30 USD]

Player10 calls [$3.30 USD]

** Dealing River ** [ 3h ]

Hero bets [$5.55 USD]

Player10 raises [$21.99 USD]

??

 

Mega fisk med 76/10 på 25 händer. Isolerar ganska standard med AK och träffar väldigt bra. Jag ger honom ett bra pris för att syna med många händer, såsom hålpipor, ensamt spader A, par i nior eller rent av 88. Blank turn och det är bara att ösa på, bettar ca 65% av potten och han synar instant. Blank river igen och jag ger honom ett kompis pris på river men så trycker han all in. Mina tankegångar går i antingen turnad/rivrad triss eller missat drag eller bara rent goofy spel. Ska man syna eller lägga sig? Jag vet att mina bet sizingar bjuder in till bluffar men det kan bli tunnt ibland när han försöker outlevla mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing River ** [ 3h ]

Hero bets [$5.55 USD]

Player10 raises [$21.99 USD]

??

 

Mega fisk med 76/10 på 25 händer.

 

25 händer kommer du inte långt på men som sagt lite uppfattning får man ju iaf. Nu spelar jag själv inte FR (och är obv microfisk) men det känns väl som att du är slagen här 101 av 100 ggr. Misstänker han sitter med nöten eftersom han INTE raisar turn. Hade han suttit med ex 2-par/trips hade han nog 3-betat dig redan turn förslagsvis väldigt liten 3-bet med set och en modell större med 2p. Ge killen respekt för en bra hand (QJ), det kommer garranterat bättre lägen. Ett annat tips kan väl vara att INTE ge några "kompispris" såvida du inte känner dig väldigt bekväm vs FI oop vilket man har rätt svårt att vara på ett så litet sample. Är säkert ute och cyklar men det var mina 2 microcents :mrgreen: Hur slutade handen? Du synade och han vek upp QJs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 händer kommer du inte långt på men som sagt lite uppfattning får man ju iaf. Nu spelar jag själv inte FR (och är obv microfisk) men det känns väl som att du är slagen här 101 av 100 ggr. Misstänker han sitter med nöten eftersom han INTE raisar turn. Hade han suttit med ex 2-par/trips hade han nog 3-betat dig redan turn förslagsvis väldigt liten 3-bet med set och en modell större med 2p. Ge killen respekt för en bra hand (QJ), det kommer garranterat bättre lägen. Ett annat tips kan väl vara att INTE ge några "kompispris" såvida du inte känner dig väldigt bekväm vs FI oop vilket man har rätt svårt att vara på ett så litet sample. Är säkert ute och cyklar men det var mina 2 microcents :mrgreen: Hur slutade handen? Du synade och han vek upp QJs?

 

Tack för bra input! Jo som sagt hade han haft något som du nämnde så hade det nog blivit mer action flopp/turn. Jag hade ju comittat halva min stack och när en så dragvänlig flop nu missade de mest uppenbara dragen så var det en lätt syn för mig, och han visade upp Q10off. Under dem händer jag sett innan så var han rejält fiskig så jag fick gå efter det.

Hade varit vekt att vika topp par topp kicker där men .. Denna gång kändes det rätt med syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra input! Jo som sagt hade han haft något som du nämnde så hade det nog blivit mer action flopp/turn. Jag hade ju comittat halva min stack och när en så dragvänlig flop nu missade de mest uppenbara dragen så var det en lätt syn för mig, och han visade upp Q10off. Under dem händer jag sett innan så var han rejält fiskig så jag fick gå efter det.

Hade varit vekt att vika topp par topp kicker där men .. Denna gång kändes det rätt med syn.

 

Du ser :-D Nice call sir. Mot standard åsna synar jag nog oxå men som sagt utan någon större historik kan jag nog svära lite och gråtrunksfolda för jag menar. Är han en spelare modell dålig kommer det ju alltid nya chanser, bara hoppas ingen annan hinner stacka honom innan :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Endast spelat 2 timmar idag och det hela slutade med -8 . Var en sån där dag när jag inte var speciellt sugen plus att jag hade en del andra saker att stå i. Blev dock coachad på kvällstimmen och ska pröva en del saker under mitt nattpass nu.

Uppdaterar hur det går lite senare inatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattpasset avklarat, blev ca 1 timme och plussade på bra. Spelade även 2 bord 0.25/0.50 i jakt på fisk och där fanns det gott om dem. Ska försöka trycka in mellan 60-80k händer i April så det kommer bli mycket grind nu framöver, speciellt när jag bara lirar 4-6 bord.

 

Postar här en hand som jag vill väldigt gärna ha synpunkter på :)

 

Seat 8 is the button

Seat 1: Hero ( $50.09 USD )

Seat 3: Player3 ( $19.36 USD )

Seat 5: Player5 ( $58.87 USD )

Seat 6: Player6 ( $53.47 USD )

Seat 8: Player8 ( $15.44 USD )

Seat 10: Player10 ( $127.79 USD )

Player10 posts small blind [$0.25 USD].

Hero posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 9h Jh ]

Player3 folds

Player5 folds

Player6 folds

Player8 folds

Player10 raises [$1.25 USD]

Hero calls [$1.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 3h, Js, Qc ]

Player10 checks

Hero bets [$1.50 USD]

Player10 calls [$1.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 3d ]

Player10 checks

Hero checks

** Dealing River ** [ Th ]

Player10 bets [$4.50 USD]

??

 

Posta synpunkter så kommer "facit" imorgon. Peace out boi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check flop

Nja jag hade en plan i tanken som jag använder i dessa situationer. När det foldas till sb som öppnar så synar jag alltid med 2 kort som ger mig bra equity,J9s är perfekt för ändamålet. Jag tänker även att hans plan är att cbetta dem flesta flopparna, men sedan kommer han ge upp på turn 90% av gångerna. När han sedan checkar floppen, så bettar jag nästan alltid ut medvetandes om att han foldar 90% även där, men denna gång synade spelaren. Han spel kändes väldigt vekt, kanske 77-1010 eller a-k men varför checka floppen med a-k? Iaf, blank turn och jag borde ha bettat ut igen, det var där jag spelade fel. River en 10 som fyller a-k, men jag anser att denne spelaren bettar ut på floppen med a-k och jag synar ned honom och han visar upp a-10. Kan inte riktigt motivera hans syn på floppen efter att han checkat en pott som han hade initativet över, men jag är glad iaf att mitt spel funkade bra. Enda ändringen är att jag kanske skulle betta ut turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ca 1 timme under middagen och har funderat mycket på denna hand. Hur går man vidare vid turn? Boven är 82/6 över 20 händer.

 

Seat 8 is the button

Seat 1: Hero ( $54.53 USD )

Seat 3: Player3 ( $50.00 USD )

Seat 5: Player5 ( $27.29 USD )

Seat 6: Player6 ( $28.28 USD )

Seat 8: Player8 ( $85.30 USD )

Seat 10: Player10 ( $50.00 USD )

Player10 posts small blind [$0.25 USD].

Hero posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ad 3d ]

Player3 folds

Player5 raises [$1.50 USD]

Player6 calls [$1.50 USD]

Player8 folds

Player10 folds

Hero calls [$1.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 5d, 2d, 9h ]

Hero checks

Player5 bets [$4.00 USD]

Player6 calls [$4.00 USD]

Hero raises [$12.00 USD]

Player5 folds

Player6 calls [$8.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Ts ]

??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...