Gå till innehåll

Regelfråga. (Om jag går all-in)


Heniken3123

Recommended Posts

Om en person säger:

 

Om jag går all-in följer du med då? (innan personen har gått all-in)

 

Och jag svarar ja.

 

Betyder det då att jag automatiskt måste följa med sen när det blir min tur?

 

 

 

Jag trodde inte det skulle gälla så jag sa "JA" för att se hans reaktion.

 

Nej det måste du inte. Det du säger är bara bindande om det är din tur att agera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände i en enbordsturre med polarna förra sommaren. shortstacken på smallblind frågar storstacken på bigblind "synar du om jag går allin?".. "jepp" säger storstacken varpå sb genast vänder upp kk..........blev lite roligt då bigblind skrattade , sade att han aldrig synat och foldade.

 

Det roliga var att killen på smallblind var den mest erfarna live spelaren som flera ggr läxade upp andra både angående spel och regler. Han fick dock ge sig denna gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände i en enbordsturre med polarna förra sommaren. shortstacken på smallblind frågar storstacken på bigblind "synar du om jag går allin?".. "jepp" säger storstacken varpå sb genast vänder upp kk..........blev lite roligt då bigblind skrattade , sade att han aldrig synat och foldade.

 

Det roliga var att killen på smallblind var den mest erfarna live spelaren som flera ggr läxade upp andra både angående spel och regler. Han fick dock ge sig denna gång.

 

Dödar inte SB sin hand om han vänder upp den utan att säga all in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dödar inte SB sin hand om han vänder upp den utan att säga all in?

 

Han hävdade att han hade både gått allin och att bigblind redan synat genom konversationen, alla andra vid bordet var dock av motsatt åsikt. Är själv inget vidare på regler men det kändes solklart att ingen av de två agerat. Lite alkohol inblandat som nog grumlade sinnena hos de inblandade.

 

Han vart nog lite exalterad över kungarna och tänkte sig inte för. Bigblind sade nåt i stil med att han inte synat och inte tänkte göra det nu när han visste korten heller.....

 

Så vitt jag minns bestämdes efter visst klagande från alla håll att sb fick potten som bestod av blindsen även om hans hand kanske borde ansetts död, eller ja det borde den väl varit om han visat med folk kvar att agera.

 

Blandade mig inte in speciellt i pratet då andra kunde regler bättre, det blev väl en kompromiss för att undvika alltför sura miner från de inblandade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det måste du inte. Det du säger är bara bindande om det är din tur att agera.

 

Inte i alla lägen. Om du säger "raise till 500" innan det är din tur, så kan personen som är i tur att agera välja mellan att:

 

1) Checka/syna, varpå du är tvungen att höja till 500,

2) betta/raisa till 500, varpå du är bunden att syna, kan inte höja,

3) betta/raisa till valfritt belopp under 500, varpå du likaså är tvungen att syna, kan inte höja ens till 500 (så han får bestämma betstorleken upp till dina 500) eller

4) betta/raisa till ett belopp över 500, varpå du får folda, men du måste i så fall ändå slänga in 500.

 

I OPs fall så bygger det på att det bara är trash talk, ingen utfästelse. Men om du istället säger "Syn!" eller slänger in markerna som svar på hans fråga, då är du bunden av det. I det senare fallet kan det nog ses som bet out of turn. Se då listan ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...