busen Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Bordstämning: Löst. Mycket action. Stora potter och ofta raises på 4-5 BB preflop. Snitt 3 spelare postflop / hand. Jag: Lös / Aggressiv image. Har precis förlorat en stor pot och är mer loose än vanligt. Fi: Synar, som de andra vid bordet, många floppar men har inte raisat preflop så mycket. De ggr han raisat preflop har han betat ut alla gator. Game # 86322296 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Montmell" Game ended 2005-06-21 20:51:37 UTC Players: busen (EUR 36,78 in seat 1) Tommygun83 (EUR 66,35 in seat 2) taizu_ (EUR 75,90 in seat 3) isabelle (EUR 18,70 in seat 4) sjoqvist84 (EUR 79,00 in seat 5) *aalborg* (EUR 20,40 in seat 6) Dealer: Tommygun83 Small Blind: taizu_ (0,50) Big Blind: isabelle (1,00) busen was dealt: 3:club: - 3:diamond: sjoqvist84 Call (1,00) *aalborg* Call (1,00) busen Call (1,00) Limpar ofta i hopp om set med par på handen Tommygun83 Raise (4,50) Raisen förvånar mig inte, även om fi troligtvis är tightast vid bordet. AK-AQ / PP taizu_ Fold isabelle Fold sjoqvist84 Fold *aalborg* Call (3,50) Synar allt preflop, säkert 100% flop seen busen Call (3,50) Är lite på tilt och callar. Missar jag floppen foldar jag dock Flop 3:spade: - K:diamond: - 5:spade: Fi lär beta ut floppen, varför jag checkar. Vill verka svag. *aalborg* Check busen Check Tommygun83 Bet (5,50) *aalborg* Fold busen Call (5,50) Steker riktigt länge innan jag synar. Tyvärr tänker jag för tillfället inte så mycket på vad han kan ha, utan mer på mitt set och hur jag ska kunna få så mycket pengar ur honom som möjligt. Hans 1/3 pot-bet gör iofs att han ser ganska svag ut. Kung med bra kicker eller PP och vill känna på mig. Turn 3:spade: - K:diamond: - 5:spade: - 6:club: Fortsätter slowa, vill ha mer pengar i potten. busen Check Tommygun83 Bet (10,00) busen Call (10,00) Ännu ett svagt bet från Fi (1/4 pot). Sätter honom på ett PP/stark K. Steker även här länge innan jag synar River 3:spade: - K:diamond: - 5:spade: - 6:club: - J:club: Väljer här att slå om. Om Fi bluffat / har PP under K lär han inte beta river. Han känns inte stark och det ska kosta honom att se mina kort. busen All-In (16,78) Blixt all-in Tommygun83 Call (16,78) Blixtsyn Preflop tycker säkert många att det är i lösaste laget att syna 4,5 BB med 33. Med tanke på min image, småtiltad samt det oerhört lösa bordet blev det så. Det är emellertid inte det spelet jag är intresserad av här. Skulle jag check-raisat all-in. En fold finns inte, enligt mig iaf. Vad säger Ni? Citera
mr.asdf Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 du skulle inte foldat nej knäckten ser inte ut ut å gjort nån skillnad direkt så all-in aa Citera
iller Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Tycker du ska checkraisa floppen, alternativt beta ut. Kommer det till exempel ett spader på turn är det stor risk att du inte får av honom mycket mer pengar. När du inte gör det ska du absolut checkraisa all-in på fjärdegatan med så grunda stackar. Överhuvudtaget är det oftast dumt att slowspela mot en motspelare utom position då fi ofta knackar bakom på fjärde med en hyffsad hand. Citera
Frege Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Har han AK, AA, KK eller KQ är jag inte förvånad. Citera
f98majo Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Slowspela lägsta set med två spader på floppen Du tigger ju nästan om att bli utdragen... Håller med iller om att du ska checkraisa all-in på floppen eller på fjärde. Undrar om han visade så lite styka för att han hade JJ på handen och ville se om nån satt på K? Citera
DallasTower Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Tycker du ska checkraisa floppen, alternativt beta ut. Kommer det till exempel ett spader på turn är det stor risk att du inte får av honom mycket mer pengar. När du inte gör det ska du absolut checkraisa all-in på fjärdegatan med så grunda stackar. Överhuvudtaget är det oftast dumt att slowspela mot en motspelare utom position då fi ofta knackar bakom på fjärde med en hyffsad hand. Håller med, beta eller checkraisa floppen. En spader på turn behöver ju dock inte skrämma FI, det kan också ge han färgen om han har raisat med AKs, AQs eller liknande. Du ger ju FI bra odds att spela färgdraget när du bara synar här. Där kommer också problemet med turn, OM han sitter på färgdraget så lär han ta ett gratiskort här, det kan du inte bjuda på med ett set. Du har väl bara runt ett potbet kvar när turn kommer, jag skulle ställa in här och inte försöka checkraisa. Jag tror det bästa är att betta runt pot på floppen, du har 30 kvar och det ligger väl runt 15 i potten, tycker potten är för stor i förhållande till din stack för att du ska slowplaya här. Får du syn kommer det ligga runt 45$ i potten och du kan ställa in dina resterande 15$ med ganska gott samvete på turn. Om du inte klonkar kåken förstås, då kan du checka och ge FI chansen att betta in i dig. Citera
x31xx Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Hu, illa spelat Folda preflop (inte för att det är 4,5 BB utan för att du har för liten stack = kassa implicita odds) Betta floppen, hoppas att han höjer dig, i så fall allin. annars: CR allin på turn. En fold finns preflopp, sen med din ministack så vore det vansinne att folda. Citera
Waggho Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Håller med övriga om att du bör vara mer aggressiv. Vad gäller preflopspelet så tycker jag att det är en given syn och inget tiltat misstag. EDIT: nu såg jag att din stack var liten. Sluta ha liten stack! Pocketpar ger de största pengarna i NLT, se till att ha tillräckliga odds att spela dem! Citera
busen Postad 22 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2005 Slowspela lägsta set med två spader på floppen Du tigger ju nästan om att bli utdragen... Håller med iller om att du ska checkraisa all-in på floppen eller på fjärde När jag satt vid bordet kändes mitt spel helt korrekt. Men när jag läser igenom HH'n nu blandat med Era åsikter förstår jag inte varför jag checkar en sådan flop. Tanken var ju att slowplaya mitt set, men som Ni säger ger jag i princip bort min drömflop då jag låter Fi styra handen helt o hållet. Jag tror det bästa är att betta runt pot på floppen, du har 30 kvar och det ligger väl runt 15 i potten, tycker potten är för stor i förhållande till din stack för att du ska slowplaya här. EDIT: nu såg jag att din stack var liten. Sluta ha liten stack! Pocketpar ger de största pengarna i NLT, se till att ha tillräckliga odds att spela dem! 2 händer innan hade jag €70+ men förlorade €40 i en pot. Jag hann inte göra ett inköp, utan skrev notes osv. Därav min stack-strlk. Resultat busen All-In (16,78) Tommygun83 Call (16,78) busen shows: 3:club: - 3:diamond: (three of a kind, threes) Tommygun83 shows: K:club: - K:heart: (three of a kind, kings) Tommygun83 wins: EUR 78,06 (with three of a kind, kings) Rake: EUR 2,50 Citera
RayIV Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Det största felet måste vara att ens ser en flopp med 33 så pass shortstackad. I övrigt ser jag inget fel i att check-syna på floppen, den lilla chansen som finns att fi är på drag kan kvitta tycker jag när du har så grund stack, du kommer ju knappast lägga handen även om färgdraget sitter på turn. Turn däremot skulle jag gått för CR all in. "Få in mer pengar i potten", har ingen koll på exakt vilka potodds som ges om du går all in, men jag tvivlar på att fi lägger sig såvida han inte bluffar (i det fallet lär han ändå lägga handen när du trycker in på river). Men det är bara en formalitet känns det som, återigen gör stackdjupet att det är vilket som. Citera
Recommended Posts