Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

2,7m är ju inte överjävligt för en central(utgår ifrån det)120kvm'are då månadspriset ligger på 3,3k , sen säger han ju att han kommer skambuda så vem vet vad han hamnar på. I umeå är det vanligt med lägenheter i den storleken ute för 1,8-2m men så ligger månadshyran ändå på 7k+

 

Brukar tänka 50kr/kvm/mån som en låg och behaglig månadsavg.

40 kr/kvm/mån= nu snackar vi riktigt lågt

60kr/kvm/mån= mycket "nyprod" hamnar här omkring

70kr/kvm/mån= galet mycket. Går ofta (alltid) bort för mig. Om man

inte har så mycket att lägga i insats och absolut vill bo i BR kan det va nåt.

 

De här lägenheterna ligger väldigt lågt i avg och det påverkar priset såklart.

Noll koll på Karlstad så för mig är det svårt att bedöma priset.

 

Folk är ofta fega med riktiga skambud. Ge ett äkta skambud och hoppas på klonk är mitt tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk är ofta fega med riktiga skambud. Ge ett äkta skambud och hoppas på klonk är mitt tips.

 

aye, de flesta hus på senaste året har legat ute för 200-400k(i umeå) mer än vad de har gått för.. åtminstone dem jag tittat på, i regionen 2,2-3,2.

 

Särskilt de "orenoverade" objekten går att få undercutta riktigt bra, alla är så vana att se fräscha bilder/objekt nu för tiden då varenda jävel renoverar(åter igen, i umeå)innan försäljning, och gärna på exakt samma sätt som nästa så när de dyker upp objekt som ser taskiga ut så kan man få riktigt bra pris, renovera är inte dyrt, bara obekvämt. Folk har ju nu för tiden inte "tid" att fixa, och således går de 'färdiga' objekten för bra mkt mer än vad själva renoveringen är värd. Men JackVegas här är ju perfekta killen för att köpa nåt som har lite att fixa, han är singel(?), har inga barn, har cashflow så är bara sätta lite gubbar i arbete och sedan stänga in dig i datarummet :).

 

Budkrigen som barkar sker på de renoverade objekten bra mycket oftare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt val med lägenheterna :S

På den första så älskar jag köket men andra verkar ju vara sjukt nyrenoverad.

 

Ja, jag har alltid haft svårt för att se objektivt på en lägenhet med oldguy-inredning jämfört med en homestylad specifikt för sin målgrupp.

 

 

Grattis igen, andra lägenheten röstar jag för, får lite småbarnsfamilj i radhus-vibbar av den första sen har jag lite svårt för bottenplan :-D vill se dybban på besök snarast!

 

Ja jag får lite samma vibbar faktiskt, ang. bottenplan så är det inte riktigt bottenplan då det ligger affärer under. Tycker det känns lite oklart riktigt hur "egen" uteplatsen är där, ska bli kul att se på visningen. Haha vi får se. :)

 

 

Den andra är ju grymt snygg :)

Det är något med vita tapeter som känns rätt fräscht ändå

 

Agree! Den andra är snyggare men har lite sämre läge, men verkar ha parkering utan kö och fiber-nät som den första inte har. Mycket faktorer att kolla på. :)

 

 

Första givetvis. 120kvm, ett inglasat uterum är fantastiskt mysigt och bottenplan är GULD, jag har bott på båda. våning 6 och nu på BV... BV regerar totalt, jag älskar att grilla och vara utomhus, och sån där fin uteplats dessutom. mums. Ser mig själv släpa laptopen ut på morgonkvisten med en kaffe till det inglasade och bumhunta lite lätt innan jag går in igen och sätter mig vid stordatorn när jag är piggare.

 

Det enda jag ogillar med första lägenheten är hur köket är upplagt, men du har ju flis nu, bara bygga om imo! Jag hatar "korridorsköken", jag vill ha en rejäl 3väggare, eller 3väggare med köksö. Tycker om att laga mat, och är man 2 som lagar mat så är det besvärligt om man ska gå 'över varandra' hela tiden, som man kan gå runt varandra bekvämt eller ha gott om arbetsyta så är det kanoners. Kom ihåg att förvaring är guld också, så du slipper stapla skit på varandra och ha en jävla oordning. Nu när du flyttar så ska du se till att du har ett överflöd av garderober, walk-in förråd etc så du slipper fastna i att det blev stökigt så snabbt för att du har så lite plats och så helt plötsligt ser det ut som att det bor en jävla hoarder i förvaringsutrymmena. Bor "stort" nu, 104kvm och jag älskar det.. har stenkoll på vart allt är, har en walk-in nu dedikerad till mina kläder och träningsgrejer, så sjukt skönt ha allt upphängt :), en annan walk-in för lite verktyg och annat trevligt samt en jävla massa garderober överallt.

 

Allt är så lätt att ställa sig o "fixa" när man vet var man har all jävla dynga helt enkelt :) när nåt uppkommer som man stör sig på. Nu låter jag väl som en gubbe, är nåt jag upptäckt på senare tid förstås.

 

"Radhus-känslan" försvinner med en bra kväll på grinden... kolla inte på tapeter och golv, det är den BILLIGA delen i ett boende.

 

Ang. bottenplan som jag skrev innan så ligger det affärer ovanför så man är på andra våningen från fönstrena sett men på "bottenplan" sett till innergården. Jag ogillar också kökets planlösning men precis som du säger så verkar det se ganska enkelt ut att göra lite som man vill i ombyggnad. Inte för att det måste byggas om, men är ju kul att kunna ha alternativet till det om man nu skulle känna så.

 

Håller helt med om det du säger om förvaring, jag har sjukt mycket i min nuvarande lägenhet och det är hur skönt som helst. Fem stora garderobsdörrar i hallen, tre i sovrummet och en till på kontoret. Fler köksluckor än jag kan räkna till och ett par byråar gör så att även stökiga jag kan plocka undan grejer. En walk-in closet verkar väldigt nice, något att tänka på. Tack för ett bra inlägg för övrigt. :)

 

 

Röstar för 2:an också. Första verkar soft med ytan men för mycket insyn på uteplats för att jag ska rösta på den. Hade det varit takvåning så 100% på den första.

 

Men vad är det med Karlstad att renovera allt men att snåla på vitvarorna?

 

Att döma av inredningen så är det nog inte helt omöjligt att en person har haft lägenheten in i graven så att säga, då tvivlar jag på att man satsar hårt på vitvaruuppgraderingar utan man vill nog bara inreda den hyfsat och försöka flippa.

 

 

första! måste riva ett par väggar i den andra för att den ska bli beboelig imo.

 

Jag är lite torn om exakt det! På ett sätt så kan det vara skönt att ha många separata rum, kunna ha ett dedikerat gym och annat stekigt, men andra halvan av mig njuter av stora öppna ytor.

 

 

Haha, sätter mig för att kolla hockey och frågar mig själv direkt vad fan JackVegas gör i sändningen :D

 

Haha var jag i bild under första semifinalen? :D Igår var jag faktiskt inte i arenan!

 

 

Vet ju inte hur marknaden ser ut i den önskade staden men rent instinktivt så skulle jag väl rekommendera att vara extremt kräsen.

Förvänta sig en söktid på 1-3 år även om det kliar i fingrarna, man kan ha rätt grov timlön på det hela utan att göra annat än låta pengarna förränta sig under tiden man letar.

 

Gillar iof den med uteplatsen (guld med uteplats) men tror ev värdet av den kan gå ner rejält då det såg ut som den inte var så avgränsad. Inte lika roligt att stoja där om 15 lägenheter har fönster som vetter ner mot den som kan störa sig/störa dig.

 

För dom priserna ska man kunna få något ruskigt nice.

 

Håller helt med, bra inlägg. Jag har faktiskt letat lägenhet ett tag och var med i en budgivning i februari där en "sekelskiftslägenhet" gick från 1.7m -> 2.55m med utgångspris på 1.8m. Ganska löjlig utveckling och det verkar vara en sellers market just nu mtp på räntorna. Det kommer typ 0.5 tänkbara lägenheter på hemnet i veckan så det kommer ju material att arbeta med, jag är helt på ditt spår att vänta tills man hittar exakt det man vill ha (eller får en nice deal).

 

Att flytta bara för att flytta (som jag har gjort tidigare) blir ju lite svårare när man börjar komma upp på prislappar på 2m+ då det bevisligen är bra mycket svårare att göra sig av med de lägenheterna kontra de som passar studenter/rimliga treor för par.

 

 

Mm guld med uteplats, men är det guld när du har balkonger ovanför? Tvek.

 

Precis. :S Blir en liten make or break på visningen där.

 

 

Röstar på nr 2, men är lite inne på Stjärnfittans linje.

 

Blev sjukt förvånad över hur saftiga priserna är i Karlstad. Får man verkligen tillbaks slantarna?

 

Jag tror snittpriset i Karlstad ligger runt 17-18k/m2. Man får nog igen pengarna men det blir helt klart svårare på en större/dyrare lägenhet. Min första lgh på 22 m2 köpte jag för 145k och sålde för 225k. Min andra på 48 m2 köpte jag för 670k och sålde för 590k. Min tredje på 69 m2 som jag sitter i just nu köpte jag för 1.2m och jag tippar på att jag kanske skulle få 1.3-1.4 för den idag med tanke på hur liknande objekt har utvecklats på hemnet samt att det är en kalasförening med 2.4k i hyra.

 

 

2,7m är ju inte överjävligt för en central(utgår ifrån det)120kvm'are då månadspriset ligger på 3,3k , sen säger han ju att han kommer skambuda så vem vet vad han hamnar på. I umeå är det vanligt med lägenheter i den storleken ute för 1,8-2m men så ligger månadshyran ändå på 7k+

 

Ja den är väldigt central, kanske lite väl central för min smak. Den välrenoverade ligger 500m bort runt hörnet så båda är väldigt centrala.

 

 

Tvåan överlägsen rent lägenhetsmässigt men möjlighet till biljardbord i ettan väger nästan upp till 50/50 på egen hand :mrgreen:
Vi har ett rum ledigt på Harmyntan 2.0 annars! :-D

 

Precis, biljardbordsdrömmen är fan inget att underskatta. :D Min farmor+farfar hade ett s.k. carambole(/"Dansk Kägel")-bord som jag alltid grindade sönder när vi var på besök och det är fan sjukt roligt att ha ett bord hemma. Om man dessutom kan få plats med det utan att det blir överdrivet trångt så är ju det helt underbart. :) Haha jag får lämna in min ansökan till Harmyntan när jag har bustat all min deg!

 

 

Brukar tänka 50kr/kvm/mån som en låg och behaglig månadsavg.

40 kr/kvm/mån= nu snackar vi riktigt lågt

60kr/kvm/mån= mycket "nyprod" hamnar här omkring

70kr/kvm/mån= galet mycket. Går ofta (alltid) bort för mig. Om man

inte har så mycket att lägga i insats och absolut vill bo i BR kan det va nåt.

 

De här lägenheterna ligger väldigt lågt i avg och det påverkar priset såklart.

Noll koll på Karlstad så för mig är det svårt att bedöma priset.

 

Folk är ofta fega med riktiga skambud. Ge ett äkta skambud och hoppas på klonk är mitt tips.

 

Jag håller med, att skambjuda grus under utgångspris är ju inget skambud direkt. Tycker man kan bjuda typ 2.2 på den för 2.75 och se vad de säger, worst case scenario så accepterar de inte och vi går skilda vägar.

 

 

aye, de flesta hus på senaste året har legat ute för 200-400k(i umeå) mer än vad de har gått för.. åtminstone dem jag tittat på, i regionen 2,2-3,2.

 

Särskilt de "orenoverade" objekten går att få undercutta riktigt bra, alla är så vana att se fräscha bilder/objekt nu för tiden då varenda jävel renoverar(åter igen, i umeå)innan försäljning, och gärna på exakt samma sätt som nästa så när de dyker upp objekt som ser taskiga ut så kan man få riktigt bra pris, renovera är inte dyrt, bara obekvämt. Folk har ju nu för tiden inte "tid" att fixa, och således går de 'färdiga' objekten för bra mkt mer än vad själva renoveringen är värd. Men JackVegas här är ju perfekta killen för att köpa nåt som har lite att fixa, han är singel(?), har inga barn, har cashflow så är bara sätta lite gubbar i arbete och sedan stänga in dig i datarummet :).

 

Budkrigen som barkar sker på de renoverade objekten bra mycket oftare..

 

Precis, du har rätt med alla dina antaganden där och det ger mig helt klart leverage till att ha is i magen och vänta tills något awesome kommer upp. När jag väl har hittat drömlägenheten så har jag även precis som du säger bästa möjligheterna för att göra den precis som jag vill med tid och frihet. Det som gör mig till en extra dangerous mtrfkr in this game är att jag faktiskt är jättenöjd med min nuvarande lägenhet så jag har absolut ingen stress att komma härifrån. :) En uppgradering är "just gravy" som amerikanarna säger även om jag 9.7/10 hatar det uttrycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte fel läge att köpa lägenhet i dagsläget? Med tanke på (antar jag efter London) du har nästan alla pengarna och inte behöver lån?

 

Eftersom räntan är så låg så går ju bostadspriserna upp, vänta tills bubblan spricker imo! :lol:

 

EDIT: Såg att ni hade diskuterat det redan, my bad :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extrarummet i nummer två är guld värt,

sovrum, grind/arbetsrum och det tredje gymrummet?,

om du planerar att bo kvar i Karlstad så är gymrummet perfekt ifall du skulle få en kotte så blir det inte bråttom att hitta nytt =)

att slå ut vardagsrumsdörrsväggen bör vara prio dock =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte fel läge att köpa lägenhet i dagsläget? Med tanke på (antar jag efter London) du har nästan alla pengarna och inte behöver lån?

 

Eftersom räntan är så låg så går ju bostadspriserna upp, vänta tills bubblan spricker imo! :lol:

 

EDIT: Såg att ni hade diskuterat det redan, my bad :(

 

Mja jag får ju ett högt pris för min bostadsrätt som jag säljer också, så hur marknaden än ser ut så är det nog inget överdåligt läge hur som. :)

 

 

Ah, spelade lite kägel med när jag grindade mycket biljard i min klubb när jag var ung och oförstörd. Sjukt svårt! Fast jag kan inte påstå att jag tyckte det var så jättekul, det var mest dem gamla gubbarna som lirade det :mrgreen:

 

Nej visst är det så :) behöva ställa tillbaks de där jävla käglorna varje gång var ju lite drygt men spelet har en viss charm!

 

 

Extrarummet i nummer två är guld värt,

sovrum, grind/arbetsrum och det tredje gymrummet?,

om du planerar att bo kvar i Karlstad så är gymrummet perfekt ifall du skulle få en kotte så blir det inte bråttom att hitta nytt =)

att slå ut vardagsrumsdörrsväggen bör vara prio dock =)

 

Ja det är alltid bra att ha för mycket än för lite. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara lägenhet du är intresserad av? vet inte tomtpriserna i Karlstad men för 2,5m kan du väl bygga dig ett sjysst hus med jordvärme och då få billigast månadskostnad?

 

Är du inte så kräsen kan du säkert få ett nyckelfärdigt älvsbyhus eller liknadne billigare? stor tomt o stort garage sen kan man bre ut sig.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara lägenhet du är intresserad av? vet inte tomtpriserna i Karlstad men för 2,5m kan du väl bygga dig ett sjysst hus med jordvärme och då få billigast månadskostnad?

 

Är du inte så kräsen kan du säkert få ett nyckelfärdigt älvsbyhus eller liknadne billigare? stor tomt o stort garage sen kan man bre ut sig.:-D

 

This!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bygga hus är förstås "GTO" när det handlar om att få valuta för pengarna när man tittar på objekt mellan 2,5-3m eftersom du får ett rätt schysst hus för de pengarna(~160kvm) samt garage, tomtkostnaden varierar ju på läge och storlek förstås men utanför staden så kan det röra sig om allt mellan 150k-800k för en tomt med rimlig storlek 1400-2000kvm beroende på läge, avstånd, m.m. Kan ju förstås sticka ännu mer men det är sicka strandtomter oftast. Men grejen är den att JackVegas är rätt ung, och som ung kille är det rätt trevligt ha promenadavstånd till olika takeaways/lunchställen etc när den lusten faller på. Samma gäller ju förstås kvällar, rätt trevligt gå med en m8 och ta en öl på bishops och en köttbit t.ex.

 

Centrum är en av de få ställen också(speciellt de stora lägenheterna) där han inte behöver oroa sig så himla mycket för en eventuell bubbla, det kan ta ett tag men de som tittar på objekten har oftast flis.

 

rent allmänt känner jag att bygger man hus, så ska man se till att älska det innerligt själv och vilja bo där forevaaa, nyligen byggda hus utanför staden som säljes är nog rätt svårsålda för om man nu ska köpa ett hus byggt för några år sedan långt utanför staden för samma pris som att bygga nytt så varför inte bygga själv ? Här snackar jag nog mest troligen i nattmössan dock för att jag känner så själv. Polarn sålde då sitt hus jävlat instantly efter de la ut det, han separerade med sin tjej för typ 1,5 mån sen och huset är sålt nu. De köpte skiten för några år sedan för 2,2m och fick iväg det för 3,3m dock har de byggt ett garage för 250k också samt anlagt trädgård för 200k. (marksten,japansk trädgård etcetc), men en jävligt fin profit blev det ändå.

 

Var en karl som begärde att få flytta in senast 26 april annars fick det vara... snabba puckar :) Stekig karl med nytt jobb i regionen eller nåt skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hus har jag inte ens funderat på, det känns inte aktuellt alls faktiskt. :) Jag gillar att byta saker, har problem att ha samma telefon i över ett år, köper ny tv var 1.5e år och har hittills köpt ny lägenhet varannat år i snitt. Att köpa (eller framförallt bygga) ett hus är ett sorts endgame som jag inte är i närheten av redo för! Uppskattar tipsen dock. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bump för att det här är den enda intressanta tråden på pf.nu när heltok är ute och löptränar/movnattar runt med vibramsen i djungeln och tar eftermiddagslurer med koalor uppe i trädtopparna.

 

Jadu händer inte så mycket här, battlar sjukdom och verkar tvingas ställa in golfresan till portugal imorgon därför. :( Någon som har en rolig jack vegas-badbeat historia kanske? Railade en polare spela i påsk och han spelade 1-1-1-1-1, sjuk fisk, alla vet att det är 3-2 som gäller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu händer inte så mycket här, battlar sjukdom och verkar tvingas ställa in golfresan till portugal imorgon därför. :( Någon som har en rolig jack vegas-badbeat historia kanske? Railade en polare spela i påsk och han spelade 1-1-1-1-1, sjuk fisk, alla vet att det är 3-2 som gäller!

 

Beat och beat vet jag inte, men jag brände av 1 lax på typ en timme i en sån där maskin en gång för inte så längesen.. Tändvätskan var polaren bredvid som plockade bonusspel efter bonusspel och satte varje dubbel/trippel han försökte sig på =) Själv sprang jag alltid in i väggen på tredje tripplingsförsöket i min desperata ansträngning för att hitta even =) Jag klev efter att laxen var bortpissad, då klev polaren strategiskt över till min laddade maskin och plockade bonusspelet på typ tredje spinnet, standardkväll på Olearys de där :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinstfördelning på moderna spelmaskiner sker sett över ett helt nätverk, så det spelar ingen roll hur mycket pengar man pumpar in i en specifik maskin. Den behöver aldrig ge tillbaka något ändå.

 

Har ingen rolig historia att berätta om, snarare tragisk. På den lokala kineskrogen i min hemstad högg en lokal kändis i A-laget en annan lokal kändis i A-laget med en gaffel efter en dispyt om hur vida dem skulle dubbla en sista gång eller inte. En killen sket i den andres förmaningar om att ta pengarna och dubblade istället bort 160:-

 

Det beslutet ledde till en ambulansfärd, en natt på gummimadrass samt livstids tillträdesförbud till det enda haket inom 6 mils radie som erbjuder deras älskade spelmaskiner och prima, billig fatöl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beat och beat vet jag inte, men jag brände av 1 lax på typ en timme i en sån där maskin en gång för inte så längesen.. Tändvätskan var polaren bredvid som plockade bonusspel efter bonusspel och satte varje dubbel/trippel han försökte sig på =) Själv sprang jag alltid in i väggen på tredje tripplingsförsöket i min desperata ansträngning för att hitta even =) Jag klev efter att laxen var bortpissad, då klev polaren strategiskt över till min laddade maskin och plockade bonusspelet på typ tredje spinnet, standardkväll på Olearys de där :mrgreen:

 

Klassiker. :) Ska se om jag kan gräva fram någon "jacken"-historia från när man gick på gymnasiet och grindade varje lunchrast. Jo jag kommer ihåg att en polare alltid sprang så jävla bra så när jag stod på sista valet i "Rocky Mountain"-bonusen där man får välja höger eller vänster och en är klonk så ringde jag till honom och rådfrågade. :D Han sa att han kände starkt höger så jag kunde ju bara lyda.

 

 

Det var vänster. :shock:

 

 

 

satt och grindade Deal or No Deal en kort stund i barca smålullig där en grupp kineser stod och hejade på mig. spelet går ut på att omsätta så mkt som möjligt och försöka springa BE fram tills klockan tar slut efter typ 10 min eller ngt, sedan kom det magiskt roliga väskplockeriet fram. ju mer man omsatt desto högre vart multipliern osv.

 

sprang rätt bra och hur spelet funkade på riktigt förstod jag mer allt eftersom. efter en halvtimma när kinesgruppen dragit kommer en gammal till synes GTO-kines fram och suckar uppgivet, riiiiktigt bra teater, förklarar för mig att det är jätteEV- att sitta kvar. full och naiv turist avslutar jag spelet en kort stund senare. kollar bak och kinesen springer till min automat :mrgreen:

 

jääääääävlar vad sysslar FBK med :D avgå alla

 

Ja alltså FBK... Att Conolly får speltid är helt absurt, det är så många som inte har kommit upp i nivå eller ens i närheten. RIP.

 

 

Vinstfördelning på moderna spelmaskiner sker sett över ett helt nätverk, så det spelar ingen roll hur mycket pengar man pumpar in i en specifik maskin. Den behöver aldrig ge tillbaka något ändå.

 

Har ingen rolig historia att berätta om, snarare tragisk. På den lokala kineskrogen i min hemstad högg en lokal kändis i A-laget en annan lokal kändis i A-laget med en gaffel efter en dispyt om hur vida dem skulle dubbla en sista gång eller inte. En killen sket i den andres förmaningar om att ta pengarna och dubblade istället bort 160:-

 

Det beslutet ledde till en ambulansfärd, en natt på gummimadrass samt livstids tillträdesförbud till det enda haket inom 6 mils radie som erbjuder deras älskade spelmaskiner och prima, billig fatöl.

 

Riktigt otrevligt :S låter som ganska olugnt folk, det är nog en ganska bra sample på jacken-grindersen generellt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...