Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Det jag menar är, att ni två har rätt olika syn på hur det skall spelas, och ni skulle mycket väl kunna mötas. Din logik för hur det bör spelas, bygger ju på vad du själv anser rätt. Likaså Why's. Och, då återstår...ja. Just reads, eller hur du uppfattat din motståndare.

 

Jag kan väl ändå bara spela en hand med den informationen jag vid tidpunkten har och därefter försöka forma det bästa beslutet jag kan. Förstår inte vad ni strir om. :) Jag kan ju omöjligt veta exakt hur min motståndare kommer att reagera om jag inte har reads på honom, jag kan däremot generalisera och dra slutsatser från det jag kan anta och genom kvalificerade gissningar ta det som jag anser är det bästa beslutet. Vet inte om du är på level 1 eller level 11, men förstår dig gör jag inte iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är ett ganska "låsande" turnkort, så;

 

c/c = Jag låter honom ta initiativet på ett kort som han inte tror att jag träffar nästan aldrig, och får använda det för att outlevella sig sjäv och panga in allt på rivern som inte är marginella damer eller händer som slår mig. Han kommer förmodligen att gå hela vägen med alla sina floats.

 

c/r = Lätt den värsta linjen här, foldar ut alla bluffar och låter honom syna av med händer som slår mig. De händerna som slår mig kan bli rädda och sakta ned på vissa rivers (som jag för övrigt kommer syna näst intill 100% på).

 

b/c = Den enda anledningen att ens tänka på betsyn här är väl att inducera men det känns lite far fetched om man jämför med på vilket sätt c/c inducerar honom att bluffa bort sig, vilket är sjukt mycket mer.

 

 

Något annat än c/c finns inte i min värld där utan starka reads. :)

 

Alright, jag håller med dig om att inducera bluff här är ganska nötigt, men spelar du alla dina värdehänder såhär då? Även om det är ett "låsande" turnkort så vill vi ju ändå ha andra linjer än c/c. Hur spelar du dina draghänder etc?

 

Det jag mest ville få fram var vilka ranger du väljer till de olika linjerna ur ett balansperspektiv. (Jag är just nu lite vilsen i 3b potter på turn, i hur jag ska placera ut mina ranger till de olika linjevalen, så det hade varit intressant att höra hur andra tänker här)

 

Kan ha blivit jävligt kladdigt nu, men jag hoppas du förstår vad jag menar :)

 

Mvh bakfull

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

whyso: balansera bara efter dina tidigare linjeval? ni kommer ju fram till olika alternativ i denna handen pga ni förmodligen spelar olika med andra delar av rangen.

 

om OP tror sig ha blivit floatad mycket så vill jag anta att fi floatar pga avsaknaden av vidare aggression hos OP. och om detta stämmer så blir ju C/X en bra start på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mvh bakfull

 

Kalla mig lat, men jag har aldrig sett storheten i att skriva sina ranges i sten och dela upp händer i action-kategorier. När jag kommer till en situation så tar jag ett beslut helt enkelt, baserat på vad jag anser vara "standard" mixat med historik och image. Ett beslut mot en kille den ena dagen kan vara ett helt annat nästa dag om jag har anledning att tro att det gör mitt spel bättre just för den stunden. Om du vill diskutera ranges så posta en intressant hand med stats och dynamikförklaring så kanske vi kan få nån diskussion. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars inte vart mycket onlinepoker på sistone, haft lite homegames 1/2 sek hemma hos mig med polare och fick förslag att spela väldigt väldigt högt hemma hos mig vilket jag i ett vakuum skulle snappa då jag känner personen i fråga och borde vara löjligt stor favorit. Dock så tycker jag det hela låter väldigt skumt och tycker inte om iden att sitta och spela om sjuka summor med några andra personer jag inte känner som med största sannolikhet sitter och spelar med drogpengar eller liknande.

 

 

Inte haft jättekoll på säsongsupptakten, vet inte ens om jag har sett en hel match än men FBK skakar lite. Det finns ett old saying i elitserien, allt som händer före jul spelar ingen roll. ;-) Czarnecki har det nog svettigt och jag som har varit skeptisk mot honom hela vägen kan ju inte hålla mig från att seminjuta av situationen.

 

 

Drar till London på torsdag för EPTn, har spikat £1k HUn men kommer förmodligen att spela lite fler events men mestadels cashgames. Vilka härifrån åker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas det går riktigt dåligt tills de tvingas byta bort honom.

 

hat......................

 

Eller att det går så bra så att han får stanna, hur som helst vinner man på något sätt. :)

 

 

Kan bjuda på lite händer från idag som slutade $4k ner i brunnen på 1k händer och jag kan nu pluswhina med min +$168-månad!

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

($605)

Hero ($762)

 

Dealt to Hero T:spade: Q:club:

 

Hero raises to $18, raises to $60, Hero calls $42

 

FLOP ($120) 8:diamond: Q:spade: 5:heart:

 

bets $65.70, Hero raises to $179, raises to $545 (AI), Hero calls $366

 

TURN ($1,211) 8:diamond: Q:spade: 5:heart: 2:spade:

 

RIVER ($1,211) 8:diamond: Q:spade: 5:heart: 2:spade: A:heart:

 

Hero shows T:spade: Q:club:

(Pre 34%, Flop 73.0%, Turn 68.2%)

 

shows A:spade: K:spade:

(Pre 66%, Flop 27.0%, Turn 31.8%)

 

wins $1,210

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

($1,160)

Hero ($672)

 

Dealt to Hero 8:spade: 2:spade:

 

Hero raises to $18, calls $12

 

FLOP ($36) Q:spade: T:spade: 3:diamond:

 

checks, Hero bets $24, calls $24

 

TURN ($84) Q:spade: T:spade: 3:diamond: 9:diamond:

 

checks, Hero bets $68, calls $68

 

RIVER ($220) Q:spade: T:spade: 3:diamond: 9:diamond: 9:spade:

 

checks, Hero bets $120, raises to $360, Hero calls $240

 

Hero shows 8:spade: 2:spade:

(Pre 33%, Flop 37.7%, Turn 25.0%)

 

shows 9:club: T:diamond:

(Pre 67%, Flop 62.3%, Turn 75.0%)

 

wins $939

 

^ Tycker personligen att det här är en helt okej bluffspot för honom på rivern, åsikter?

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($782)

Hero ($440)

 

Dealt to Hero 5:heart: 4:diamond:

 

Hero raises to $12, raises to $36, Hero calls $24

 

FLOP ($72) 8:club: 2:spade: 6:heart:

 

bets $54, Hero raises to $123, raises to $746 (AI), Hero calls $281 (AI)

 

TURN ($880) 8:club: 2:spade: 6:heart: J:heart:

 

RIVER ($880) 8:club: 2:spade: 6:heart: J:heart: 8:spade:

 

Hero shows 5:heart: 4:diamond:

(Pre 20%, Flop 34.2%, Turn 18.2%)

 

shows K:club: K:spade:

(Pre 80%, Flop 65.8%, Turn 81.8%)

 

wins $879

 

^ Inge snygg syn pre, tiltade tyvärr lite mot fisken i fråga. :(

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($1,219)

Hero ($402)

 

Dealt to Hero T:spade: 9:club:

 

Hero raises to $12, raises to $36, Hero calls $24

 

FLOP ($72) 3:club: T:diamond: 5:club:

 

bets $54, Hero calls $54

 

TURN ($180) 3:club: T:diamond: 5:club: 5:heart:

 

bets $136, Hero calls $136

 

RIVER ($452) 3:club: T:diamond: 5:club: 5:heart: 8:spade:

 

bets $993 (AI), Hero calls $176 (AI)

 

Hero shows T:spade: 9:club:

(Pre 26%, Flop 16.4%, Turn 23.9%)

 

shows J:club: T:heart:

(Pre 74%, Flop 83.6%, Turn 76.1%)

 

wins $803

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($1,941)

Hero ($402)

 

Dealt to Hero Q:diamond: T:spade:

 

Hero raises to $12, calls $8

 

FLOP ($24) 7:heart: 9:club: 5:spade:

 

checks, Hero bets $18, calls $18

 

TURN ($60) 7:heart: 9:club: 5:spade: Q:club:

 

checks, Hero bets $42, raises to $84, Hero calls $42

 

RIVER ($228) 7:heart: 9:club: 5:spade: Q:club: A:diamond:

 

bets $114, Hero calls $114

 

Hero shows Q:diamond: T:spade:

(Pre 41%, Flop 24.9%, Turn 68.2%)

 

shows 5:club: A:club:

(Pre 59%, Flop 75.1%, Turn 31.8%)

 

wins $455

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($559)

Hero ($664)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:spade:

 

Hero raises to $12, calls $8

 

FLOP ($24) Q:club: J:spade: 6:club:

 

checks, Hero bets $16, raises to $32, Hero calls $16

 

TURN ($88) Q:club: J:spade: 6:club: 8:heart:

 

bets $66, Hero calls $66

 

RIVER ($220) Q:club: J:spade: 6:club: 8:heart: K:heart:

 

bets $110, Hero calls $110

 

Hero shows A:diamond: A:spade:

(Pre 82%, Flop 27.1%, Turn 18.2%)

 

shows J:diamond: Q:diamond:

(Pre 18%, Flop 72.9%, Turn 81.8%)

 

wins $439

 

^ Han hade minuter tidigare tagit samma linje med underkort. :)

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

($213)

Hero ($248)

 

Dealt to Hero 6:diamond: 4:diamond:

 

Hero raises to $6, calls $4

 

FLOP ($12) 3:club: 7:diamond: T:diamond:

 

checks, Hero bets $8, raises to $30, Hero raises to $64, raises to $98, Hero raises to $220, calls $109 (AI)

 

TURN ($426) 3:club: 7:diamond: T:diamond: 9:spade:

 

RIVER ($426) 3:club: 7:diamond: T:diamond: 9:spade: 4:spade:

 

Hero shows 6:diamond: 4:diamond:

(Pre 39%, Flop 47.4%, Turn 27.3%)

 

shows J:club: T:heart:

(Pre 61%, Flop 52.6%, Turn 72.7%)

 

wins $426

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($540)

($427)

 

Dealt to Hero 6:spade: Q:spade:

 

raises to $8, Hero calls $4

 

FLOP ($16) 4:spade: 6:club: J:diamond:

 

Hero checks, bets $8, Hero calls $8

 

TURN ($32) 4:spade: 6:club: J:diamond: 6:diamond:

 

Hero checks, bets $16, Hero raises to $53, raises to $90, Hero calls $37

 

RIVER ($212) 4:spade: 6:club: J:diamond: 6:diamond: K:diamond:

 

Hero checks, bets $106, Hero calls $106

 

Hero shows 6:spade: Q:spade:

(Pre 49%, Flop 5.6%, Turn 15.9%)

 

shows 4:club: 4:diamond:

(Pre 51%, Flop 94.4%, Turn 84.1%)

 

wins $423

 

 

Avslutar posten med två random frågor;

 

1) Vart fan får man tag på "Ingen reklam tack"-märken?

2) Har kyrkklockor nåt system eller bara spammar dom lite hur dom vill?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

whyso: balansera bara efter dina tidigare linjeval? ni kommer ju fram till olika alternativ i denna handen pga ni förmodligen spelar olika med andra delar av rangen.

 

om OP tror sig ha blivit floatad mycket så vill jag anta att fi floatar pga avsaknaden av vidare aggression hos OP. och om detta stämmer så blir ju C/X en bra start på turn.

 

Kalla mig lat, men jag har aldrig sett storheten i att skriva sina ranges i sten och dela upp händer i action-kategorier. När jag kommer till en situation så tar jag ett beslut helt enkelt, baserat på vad jag anser vara "standard" mixat med historik och image. Ett beslut mot en kille den ena dagen kan vara ett helt annat nästa dag om jag har anledning att tro att det gör mitt spel bättre just för den stunden. Om du vill diskutera ranges så posta en intressant hand med stats och dynamikförklaring så kanske vi kan få nån diskussion. :)

 

Jag gör precis likadant.

Men på senaste tiden har jag varit ganska osäker på mina beslut i de här spotsen så det känns som jag måste skaffa mig bättre koll på något sätt, aka gå igenom mina ranger och kanske följa de lite mer än innan.

 

Alltså, jag tror att det är "viktigare" att följa sina ranger mer strikt i 6-max just för att man har mycket sämre koll på tidigare historik, image osv mot fi.

 

Jag ska kika efter någon intressant hand under nästa session och isåfall slänga upp den här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag tror att det är "viktigare" att följa sina ranger mer strikt i 6-max just för att man har mycket sämre koll på tidigare historik, image osv mot fi.

 

Agree. Lite lättare att ha koll på en motståndare man möter då man kan ha lite mer koll på hur han reagera/r/de. Största anledningen till att jag håller mig borta från 6max. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bibblan, bokhandel brukar kunna skriva ut sånna vanliga, ska du ha mässing är d väl korvkiosken som gäller

 

skriv ut och sätt upp, funkar..

 

Bokhandel låter bra, tack. :)

 

Kall pokerdag och spelade bara två timmar mellan gymmet och golfen men lyckades likväl backa 6 inköp varav 4 under. Spelade rätt kasst men har en tendens att göra det på lägre nivåer (nl200), men måste acceptera att FTP snodde en fet del av min onlinerulle och att det får bli mer nl200 framöver. Övrigt pokerrelaterat så har jag beslutat mig för att vakna runt 12-13 och därmed kunna spela kvällar istället för att gå upp 10, gymma, lira 5h och vara helt färdig vid 18.00. Det är fan helt dött på dagarna, nätter blir bedre. :)

 

Bästa golfrundan i mitt liv idag också. Sänkte mig från 34,0 till 32,5 i hcp men spelade ändå väldigt dåligt överlag. Kanske 4st treputtar och en fyrputt, samt att bara EN av totalt 8 drives blev bra, resten gick åt helvete. Det innebär med andra ord att järnspelet satt som en gud, vilket är det jag har strugglat med senaste tiden. Om nu allt bara kunde stämma samtidigt, då jävlar! Funderar på en resa till Costa Brava i Spanien i november för golf- och pokergrind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på vic och grindar cg, verkar vara rätt bra games på £2/£5 med massa gamla gubbar som sitter 300bb djupt. Rekar starkt ett grillhouse som hette Gaucho som var riktigt fint igårkväll. Reggat nån skum turre ikväll, £500+£500+rake NLH/PLO bounty. Blir nog kul med lite turbo-turreslask och antar att folk inte adjustar som de ska mtp den stora bountyn! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten update, händer inte mkt mer än cashgrind på Vic hela dagarna. Satt med ett par svenskar i bountyn men bustade en bit från pengarna. Tycker personligen att London är ganska smutsigt och har bott här en längre tid tidigare så finns inget speciellt att se/göra annat än poker. Fyra sessions hittills som alla slutat lillplus, blir nog lite mer turrar imorrn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt iskallt igår, back några inköp på 2/5 PLO då bordet gick från italienare till überdåligt för att alla valar gick till högre nivåer. Så sjukt på Vic här, värdet på söndag mordon/dag är mycket bättre än lördagkväll/natt. Kanske bara för att det är ett event här atm och alla tänker att lördagsvärdet ska vara bra dock. Premier League oskulden ska tas idag då vi ska gå och se Fulham - QPR. Tänkte se Arsenal - Spurs men ofc var det tokslutsålt. :( Blir nog kul med lite grusiga lag och stora bets ändå skulle jag tippa på. :)

 

Restaurangtips? Frågade i receptionen på hotellet igår och han hade en italienare nära som var "very expensive" och väldigt fancy tydligen, så går vi dit och det är ett fittigt (men charmigt) litet ställe på en trottoar för £8 per måltid. Höjdpunkten där var väl att Jesse May kom och satte sig på bordet brevid som definitivt höjde stämningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-1 på att det inte finns något att se/göra i london.

 

Haha beror pa hur mkt man har gjort forr och hur grindsugna folket man ar har med ar. :D

 

Finfin dag igar, fick se Fulham fornedra QPR med 6-0 pa hemmaplan och klonkade varat semistora bet utan ens en tendens till en liten sweat. Sen en skon +£3k session pa 2/5 NL som gav mig mersmak for grind idag ocksa. Ser verkligen fram emot HU-turren om ett par dagar, hade garna spelat en sat till £5k HU:n ocksa men tror inte det gick nagra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...