Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

Hero ($288)

($1,266)

 

Dealt to Hero 3:heart: 7:club: T:heart: 5:club:

 

raises to $6, Hero raises to $18, calls $12

 

FLOP ($36) 7:spade: A:diamond: T:club:

 

Hero bets $22, calls $22

 

TURN ($80) 7:spade: A:diamond: T:club: K:club:

 

Hero ? Åsikter om alla gator samt linjeval framåt tack! :)

 

EDIT: reads på killen i sista handen, vi har kanske spelat 40 händer eller nåt och han raisar 100% knapp samt betar flop och turn 100% hittills, 3bet på runt 50%

 

Tycker inte du ska 3beta pre med den handen. Som spelad så är ju flopp givet och skulle gärna se en bet-fold på turn. Den blir väldans svår att spela om vi checkar där... Sen får man utvärdera river beroende på kort och främst på hur light han värdebettar och hur villig han är att bluffa..

 

bara mina 2 cents :) vill också säga att jag gillar denna dagbok skarpt då den är den enda nuförtiden som postar lite intressant omaha-händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du ska 3beta pre med den handen. Som spelad så är ju flopp givet och skulle gärna se en bet-fold på turn. Den blir väldans svår att spela om vi checkar där... Sen får man utvärdera river beroende på kort och främst på hur light han värdebettar och hur villig han är att bluffa..

 

bara mina 2 cents :) vill också säga att jag gillar denna dagbok skarpt då den är den enda nuförtiden som postar lite intressant omaha-händer

 

Tycker betfold på turn känns lite gay, men tror en av mina läckor i plo är att jag är rädd för att bli bluffad och lägga bästa handen, speciellt när det är en färdig hand och drag. Du har säkert rätt i ditt antagande, jag checkade för att spela en river på nåt sätt beroende på vad som faller, han betade och jag bestämde mig för att ställa :), han vek. Läcker säkert hårt i såna här lägen och därför är det bra om någon kommenterar på händerna så det blir lite diskussion, tack så mycket! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker betfold på turn känns lite gay, men tror en av mina läckor i plo är att jag är rädd för att bli bluffad och lägga bästa handen, speciellt när det är en färdig hand och drag. Du har säkert rätt i ditt antagande, jag checkade för att spela en river på nåt sätt beroende på vad som faller, han betade och jag bestämde mig för att ställa :), han vek. Läcker säkert hårt i såna här lägen och därför är det bra om någon kommenterar på händerna så det blir lite diskussion, tack så mycket! :)

 

Ja alltså jag spelar inte lika högt som dig, bara så det är sagt :) men med ditt spel i den handen så ska det mycket sjukt till för att han ska börja bluffa turn då du reppar så starkt hela vägen. Blir du raisad på turn är du med andra ord rökt imo :) hans hand ser ju ut som antingen A7xx, KJQx eller låga stegdraget med typ 89KQ kanske. Och han viker troligen de flesta utom såklart KJQx.. kanske han fortsätter A7xx om han har bra fd i tillägg. Och du kommer ta hem potten på rivern ändå de flesta gånger han bara synar där, om han inte är en sådan som kan slowa str8 på turn dvs. Som spelad nu så tror jag han betar mest air + nutz på turn, och de andra händerna kommer han troligen checka bakom, Om han inte är galning förstås :)

 

En annan grejj är ju hur han spelar top-2 i 3betade potter, om han kan tänka sig få in degen med wrap där osv då du mycket väl kan ha AA

 

hursomhelst, i de där lägen brukar jag ångra mig starkt då det går check-check och potten glider en ur händerna. Då man är lite osäker tycker jag det är lika bra att bomba på :) Gl med liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså jag spelar inte lika högt som dig, bara så det är sagt :) men med ditt spel i den handen så ska det mycket sjukt till för att han ska börja bluffa turn då du reppar så starkt hela vägen. Blir du raisad på turn är du med andra ord rökt imo :) hans hand ser ju ut som antingen A7xx, KJQx eller låga stegdraget med typ 89KQ kanske. Och han viker troligen de flesta utom såklart KJQx.. kanske han fortsätter A7xx om han har bra fd i tillägg. Och du kommer ta hem potten på rivern ändå de flesta gånger han bara synar där, om han inte är en sådan som kan slowa str8 på turn dvs. Som spelad nu så tror jag han betar mest air + nutz på turn, och de andra händerna kommer han troligen checka bakom, Om han inte är galning förstås :)

 

En annan grejj är ju hur han spelar top-2 i 3betade potter, om han kan tänka sig få in degen med wrap där osv då du mycket väl kan ha AA

 

hursomhelst, i de där lägen brukar jag ångra mig starkt då det går check-check och potten glider en ur händerna. Då man är lite osäker tycker jag det är lika bra att bomba på :) Gl med liret!

 

Så fort "total-aggressiviteten" i en match passerar en viss linje så försöker jag att inte betfolda mycket alls just i PLO. Förmodligen är det fel men kan aldrig vara särskilt jäääättefel tror jag? Kanske krångligt att förstå vad jag menar. :) Kanske ska göra en HH review film på lite plohänder ngn dag för lite kommentarer. Kanske går att dölja nick på något bra sätt annars skulle det suga. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I brist på annan bump för att få lite svar på min poll (tycker det är ett intressant moraliskt dilemma) så kan jag slänga in lite händer från idag. Ganska seg dag där jag förlorade 24 av de 30 största potterna (från en negativ synvinkel såklart ;)) och backade $2.8k. Spelade inte jättebra och händerna nedan är nog inte jättefina, men visst fan postar jag ändå. Såga på.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

($1,010)

Hero ($1,144)

 

Dealt to Hero 7:diamond: 7:club:

 

Hero raises to $25, raises to $90, Hero raises to $160, calls $70

 

FLOP ($320) 3:diamond: Q:club: 5:spade:

 

checks, Hero bets $160, raises to $340, Hero calls $180

 

TURN ($1,000) 3:diamond: Q:club: 5:spade: 9:spade:

 

bets $510 (AI), Hero calls $510

 

RIVER ($2,020) 3:diamond: Q:club: 5:spade: 9:spade: 6:club:

 

Hero shows 7:diamond: 7:club:

(Pre 53%, Flop 10.4%, Turn 4.5%)

 

shows K:diamond: Q:spade:

(Pre 47%, Flop 89.6%, Turn 95.5%)

 

wins $2,019

 

^ En kille som brukar köra fit or fold mot 4bets pre och 3betar enormt mkt, hence min lilla size. :) Svårt för han att ha en bluff postflop och är väl en bräda som smackar de flestas 4betsynsrange när de brukar 5betställa mycket (KJ KQ QJs etc). Dåligt spelat helt enkelt. :D

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($1,010)

($931)

 

Dealt to Hero 2:heart: 2:club:

 

raises to $20, Hero calls $10

 

FLOP ($40) 5:spade: Q:diamond: 7:spade:

 

Hero checks, bets $30, Hero calls $30

 

TURN ($100) 5:spade: Q:diamond: 7:spade: 2:spade:

 

Hero checks, bets $75, Hero raises to $315, raises to $881 (AI), Hero calls $566

 

RIVER ($1,863) 5:spade: Q:diamond: 7:spade: 2:spade: 8:spade:

 

Hero shows 2:heart: 2:club:

(Pre 50%, Flop 4.4%, Turn 20.5%)

 

shows 6:spade: Q:spade:

(Pre 50%, Flop 95.6%, Turn 79.5%)

 

wins $1,862

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($688)

Hero ($550)

BTN ($336)

 

Dealt to Hero 4:diamond: 4:club:

 

fold, SB raises to $10, Hero calls $6

 

FLOP ($20) 4:spade: K:heart: 9:spade:

 

SB bets $16, Hero raises to $50, SB calls $34

 

TURN ($120) 4:spade: K:heart: 9:spade: 8:club:

 

SB checks, Hero bets $96, SB calls $96

 

RIVER ($312) 4:spade: K:heart: 9:spade: 8:club: 8:heart:

 

SB checks, Hero bets $394 (AI), SB calls $394

 

Hero shows 4:diamond: 4:club:

 

Hero wins $1,099

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($453)

($357)

 

Dealt to Hero 7:club: 7:heart:

 

raises to $12, Hero raises to $36, raises to $108, Hero raises to $453 (AI), calls $249 (AI)

 

FLOP ($715) 9:spade: 5:club: 4:diamond:

 

TURN ($715) 9:spade: 5:club: 4:diamond: 6:diamond:

 

RIVER ($715) 9:spade: 5:club: 4:diamond: 6:diamond: K:club:

 

Hero shows 7:club: 7:heart:

(Pre 53%, Flop 70.2%, Turn 86.4%)

 

shows A:spade: K:spade:

(Pre 47%, Flop 29.8%, Turn 13.6%)

 

wins $715

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($299)

Hero ($1,489)

 

Dealt to Hero 8:club: T:club:

 

Hero raises to $12, calls $8

 

FLOP ($24) T:spade: 9:diamond: 8:heart:

 

checks, Hero bets $16, raises to $48, Hero raises to $1,477 (AI), calls $239 (AI)

 

TURN ($598) T:spade: 9:diamond: 8:heart: 9:spade:

 

RIVER ($598) T:spade: 9:diamond: 8:heart: 9:spade: A:spade:

 

shows T:heart: 9:heart:

(Pre 68%, Flop 88.2%, Turn 98.9%)

 

Hero shows 8:club: T:club:

(Pre 32%, Flop 11.8%, Turn 1.1%)

 

wins $597

 

 

 

 

 

 

Hemma och halva körkortsutbildningen färdig. Börjar känna mig stabilare i körandet och teorin börjar sitta. Ska nog inte vara några problem att vara fit for fight efter nästa vecka också! Horigt bara att man får uppkörningstid i typ augusti....föräldrarna har automatbil såklart så kan inte övningsköra nåt där för att maintaina mina kunskaper fram tills uppkörningen. Får väl helt enkelt lära mig allt nu, sen kanske ta en lektion dagen före uppkörningen för lite repetition om det formella de vill att man ska göra när man kör (som INGEN annan gör). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu inte blivit ngn PLO-film, sitter med lördagsgrindet som är sjukt segt på action hittills. Försöker sätta mig med folk som sitter ensamma på 5max-borden på ongame men de fylls fan på under 10 sekunder varje gång. För övrigt så är att öppna ett bord på ongame lite som att gå och köpa en liter mjölk. Den håller ett tag och sen går den ut. Lite då och då får man "Table closed" utan att man kan göra shit about it.

 

En runda golf med farsan idag, sjukt värt att ha en experienced golfare med som kan ge tips om när man står fel och vad man ska tänka på i greppet/svingen. Ska nog försöka dubbelvarva Sommarros 12hålsbana imorgon med en polare, blir nog nice! Snöar in på bilder på Wynn-banan inför Vegas om ~3 veckor :), den bara måste spelas även om jag kan tänka mig att hyra av klubbor samt greenfee kan ligga runt $400-500. Åker med b.la. en britt som är ganska golfintresserad också så det blir nog nice. Bjussar facebook-bild på utsikten från rummet förra året samt bild på 18e hålet som har ett vattenfall. ;) Kan inte tänka mig att man mår något annat än ATH att stå på 18e tee i Vegas och slå ut mot ett vattenfall. (Give or take extremvärme)

 

34882_412390606099_523331099_4381617_7850393_n.jpg

2061.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu inte blivit ngn PLO-film, sitter med lördagsgrindet som är sjukt segt på action hittills. Försöker sätta mig med folk som sitter ensamma på 5max-borden på ongame men de fylls fan på under 10 sekunder varje gång. För övrigt så är att öppna ett bord på ongame lite som att gå och köpa en liter mjölk. Den håller ett tag och sen går den ut. Lite då och då får man "Table closed" utan att man kan göra shit about it.

 

En runda golf med farsan idag, sjukt värt att ha en experienced golfare med som kan ge tips om när man står fel och vad man ska tänka på i greppet/svingen. Ska nog försöka dubbelvarva Sommarros 12hålsbana imorgon med en polare, blir nog nice! Snöar in på bilder på Wynn-banan inför Vegas om ~3 veckor :), den bara måste spelas även om jag kan tänka mig att hyra av klubbor samt greenfee kan ligga runt $400-500. Åker med b.la. en britt som är ganska golfintresserad också så det blir nog nice. Bjussar facebook-bild på utsikten från rummet förra året samt bild på 18e hålet som har ett vattenfall. ;) Kan inte tänka mig att man mår något annat än ATH att stå på 18e tee i Vegas och slå ut mot ett vattenfall. (Give or take extremvärme)

 

34882_412390606099_523331099_4381617_7850393_n.jpg

2061.jpg

 

Inte spelat den, men ryktet säger att den är grym. Om du vill punga upp lite så ska du defenitivt lira http://www.golfwolfcreek.com/sites/courses/layout9.asp?id=863&page=48604.

 

Om du har tid och lust så är vi ett gäng från sommarro som drar till myrtle beach south carolina och lirar en månad i oktober. Säg till om du vill veta mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat den, men ryktet säger att den är grym. Om du vill punga upp lite så ska du defenitivt lira http://www.golfwolfcreek.com/sites/courses/layout9.asp?id=863&page=48604.

 

Om du har tid och lust så är vi ett gäng från sommarro som drar till myrtle beach south carolina och lirar en månad i oktober. Säg till om du vill veta mer.

 

Ska def kolla in den banan, tack! Låter nice det där, ingen aning om hur min oktober ser ut men det låter ju nice. Känns som att ni är lite för highskilled för mig dock. :) Kan kolla när det närmar sig! Vet du hur det funkar med hyra av klubbor "utomlands" generellt sett?

 

 

 

 

 

Riktig bra pokerdag idag, skönt somfan med tanke på att det är andraveckan i Säffle trafikskola hela nästa vecka så kommer inte kunna lira mer än ett bord eller två nån timme om dagen. +$4.5k på 921 händer. :) Har suttit mellan 14-23 och spelat 921 händer med 25 bord uppe och mött alla som kommit, det är lite skrämmande. Får väl slänga upp lite händer från idag också!

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($1,010)

($1,060)

 

Dealt to Hero 7:club: A:club:

 

raises to $20, Hero calls $10

 

FLOP ($40) T:club: 9:spade: J:club:

 

Hero checks, bets $40, Hero raises to $115, raises to $1,040 (AI), Hero calls $875 (AI)

 

TURN ($2,020) T:club: 9:spade: J:club: K:heart:

 

RIVER ($2,020) T:club: 9:spade: J:club: K:heart: Q:heart:

 

Hero shows 7:club: A:club:

(Pre 53%, Flop 43.7%, Turn 34.1%)

 

shows T:diamond: J:diamond:

(Pre 47%, Flop 56.3%, Turn 65.9%)

 

Hero wins $2,019

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

($564)

Hero ($868)

 

Dealt to Hero T:heart: 9:heart:

 

Hero raises to $18, calls $12

 

FLOP ($36) Q:spade: T:spade: 6:heart:

 

checks, Hero bets $24, calls $24

 

TURN ($84) Q:spade: T:spade: 6:heart: T:club:

 

checks, Hero bets $60, calls $60

 

RIVER ($204) Q:spade: T:spade: 6:heart: T:club: 9:diamond:

 

checks, Hero bets $168, raises to $462 (AI), Hero calls $294

 

shows 8:diamond: 7:diamond:

(Pre 37%, Flop 14.2%, Turn 0.0%)

 

Hero shows T:heart: 9:heart:

(Pre 63%, Flop 85.8%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $1,128

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($721)

Hero ($496)

 

Dealt to Hero J:club: A:heart:

 

Hero raises to $12, raises to $721 (AI), Hero calls $484 (AI)

 

FLOP ($992) 6:club: 9:heart: T:club:

 

TURN ($992) 6:club: 9:heart: T:club: Q:diamond:

 

RIVER ($992) 6:club: 9:heart: T:club: Q:diamond: 3:club:

 

Hero shows J:club: A:heart:

(Pre 66%, Flop 66.2%, Turn 77.3%)

 

shows 8:spade: 4:club:

(Pre 34%, Flop 33.8%, Turn 22.7%)

 

Hero wins $991

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

Hero ($448)

($410)

 

Dealt to Hero J:club: J:heart:

 

raises to $15, Hero raises to $45, calls $30

 

FLOP ($90) 9:spade: 8:diamond: 7:spade:

 

Hero bets $69, raises to $365 (AI), Hero calls $296

 

TURN ($821) 9:spade: 8:diamond: 7:spade: Q:club:

 

RIVER ($821) 9:spade: 8:diamond: 7:spade: Q:club: 2:club:

 

shows T:club: A:club:

(Pre 32%, Flop 32.0%, Turn 20.5%)

 

Hero shows J:club: J:heart:

(Pre 68%, Flop 68.0%, Turn 79.5%)

 

Hero wins $820

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($482)

($349)

 

Dealt to Hero 5:spade: A:spade:

 

raises to $10, Hero calls $6

 

FLOP ($20) 5:heart: 4:spade: 3:heart:

 

Hero checks, bets $16, Hero raises to $56, calls $40

 

TURN ($132) 5:heart: 4:spade: 3:heart: 2:diamond:

 

Hero checks, bets $50, Hero calls $50

 

RIVER ($232) 5:heart: 4:spade: 3:heart: 2:diamond: 5:diamond:

 

Hero checks, bets $174, Hero calls $174

 

Hero shows 5:spade: A:spade:

(Pre 63%, Flop 64.7%, Turn 87.5%)

 

shows 7:club: K:heart:

(Pre 37%, Flop 35.3%, Turn 12.5%)

 

Hero wins $579

 

 

 

 

 

 

Dagens herocall:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($209)

($188)

 

Dealt to Hero T:heart: A:club:

 

raises to $6, Hero raises to $20, calls $14

 

FLOP ($40) Q:heart: 9:heart: 4:diamond:

 

Hero bets $24, calls $24

 

TURN ($88) Q:heart: 9:heart: 4:diamond: 2:spade:

 

Hero checks, bets $42, Hero calls $42

 

RIVER ($172) Q:heart: 9:heart: 4:diamond: 2:spade: 5:diamond:

 

Hero checks, bets $72, Hero calls $72

 

shows J:diamond: K:spade:

(Pre 40%, Flop 31.1%, Turn 20.5%)

 

Hero shows T:heart: A:club:

(Pre 60%, Flop 68.9%, Turn 79.5%)

 

Hero wins $315

 

Tycker jag spelar handen så fruktansvärt dåligt men det blev ju bra ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har spelat banan ovan btw?

 

Nej. Däremot gör dina golfbilder att jag minns att tre av de finaste minnen jag har från sport på tv eller live är utav golf.

 

Fint idrottsminne 1: John Dalys vinst i The Open -95. Jag är i Ayia Napa med 11 andra grabbar. Jag fastnade framför sista rundan och drog pint efter pint på egen hand. Mina kompisar undrade var jag var. När jag kommer tillbaka ganska rejält packad utspelar sig följande.

Kompisarna: var har du varit?

Jag: Han vann!

Kompisarna: Vem?

Jag: Alkisen!

 

Fint idrottsminne 2-3: Parnevik som runner up*2 i The Open

 

Johan Esk i DN skrev något väldigt sant om det där med idrottsminnen för några månader sedan. Att det inte är prestationen i sig som är det viktigaste, utan platsen man befann sig på (och även när i livet) eller nåt sånt.

 

Edit: För att förtydliga: tyckte alla tre var grymt spännande. Alkoholen förhöjde det hela en del i nr 1. När jag såg Parnevik kan jag inte komma ihåg att jag drack speciellt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska def kolla in den banan, tack! Låter nice det där, ingen aning om hur min oktober ser ut men det låter ju nice. Känns som att ni är lite för highskilled för mig dock. :) Kan kolla när det närmar sig! Vet du hur det funkar med hyra av klubbor "utomlands" generellt sett?

 

 

 

 

 

Riktig bra pokerdag idag, skönt somfan med tanke på att det är andraveckan i Säffle trafikskola hela nästa vecka så kommer inte kunna lira mer än ett bord eller två nån timme om dagen. +$4.5k på 921 händer. :) Har suttit mellan 14-23 och spelat 921 händer med 25 bord uppe och mött alla som kommit, det är lite skrämmande. Får väl slänga upp lite händer från idag också!

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($1,010)

($1,060)

 

Dealt to Hero 7:club: A:club:

 

raises to $20, Hero calls $10

 

FLOP ($40) T:club: 9:spade: J:club:

 

Hero checks, bets $40, Hero raises to $115, raises to $1,040 (AI), Hero calls $875 (AI)

 

TURN ($2,020) T:club: 9:spade: J:club: K:heart:

 

RIVER ($2,020) T:club: 9:spade: J:club: K:heart: Q:heart:

 

Hero shows 7:club: A:club:

(Pre 53%, Flop 43.7%, Turn 34.1%)

 

shows T:diamond: J:diamond:

(Pre 47%, Flop 56.3%, Turn 65.9%)

 

Hero wins $2,019

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

($564)

Hero ($868)

 

Dealt to Hero T:heart: 9:heart:

 

Hero raises to $18, calls $12

 

FLOP ($36) Q:spade: T:spade: 6:heart:

 

checks, Hero bets $24, calls $24

 

TURN ($84) Q:spade: T:spade: 6:heart: T:club:

 

checks, Hero bets $60, calls $60

 

RIVER ($204) Q:spade: T:spade: 6:heart: T:club: 9:diamond:

 

checks, Hero bets $168, raises to $462 (AI), Hero calls $294

 

shows 8:diamond: 7:diamond:

(Pre 37%, Flop 14.2%, Turn 0.0%)

 

Hero shows T:heart: 9:heart:

(Pre 63%, Flop 85.8%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $1,128

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($721)

Hero ($496)

 

Dealt to Hero J:club: A:heart:

 

Hero raises to $12, raises to $721 (AI), Hero calls $484 (AI)

 

FLOP ($992) 6:club: 9:heart: T:club:

 

TURN ($992) 6:club: 9:heart: T:club: Q:diamond:

 

RIVER ($992) 6:club: 9:heart: T:club: Q:diamond: 3:club:

 

Hero shows J:club: A:heart:

(Pre 66%, Flop 66.2%, Turn 77.3%)

 

shows 8:spade: 4:club:

(Pre 34%, Flop 33.8%, Turn 22.7%)

 

Hero wins $991

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

Hero ($448)

($410)

 

Dealt to Hero J:club: J:heart:

 

raises to $15, Hero raises to $45, calls $30

 

FLOP ($90) 9:spade: 8:diamond: 7:spade:

 

Hero bets $69, raises to $365 (AI), Hero calls $296

 

TURN ($821) 9:spade: 8:diamond: 7:spade: Q:club:

 

RIVER ($821) 9:spade: 8:diamond: 7:spade: Q:club: 2:club:

 

shows T:club: A:club:

(Pre 32%, Flop 32.0%, Turn 20.5%)

 

Hero shows J:club: J:heart:

(Pre 68%, Flop 68.0%, Turn 79.5%)

 

Hero wins $820

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($482)

($349)

 

Dealt to Hero 5:spade: A:spade:

 

raises to $10, Hero calls $6

 

FLOP ($20) 5:heart: 4:spade: 3:heart:

 

Hero checks, bets $16, Hero raises to $56, calls $40

 

TURN ($132) 5:heart: 4:spade: 3:heart: 2:diamond:

 

Hero checks, bets $50, Hero calls $50

 

RIVER ($232) 5:heart: 4:spade: 3:heart: 2:diamond: 5:diamond:

 

Hero checks, bets $174, Hero calls $174

 

Hero shows 5:spade: A:spade:

(Pre 63%, Flop 64.7%, Turn 87.5%)

 

shows 7:club: K:heart:

(Pre 37%, Flop 35.3%, Turn 12.5%)

 

Hero wins $579

 

 

 

 

 

 

Dagens herocall:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($209)

($188)

 

Dealt to Hero T:heart: A:club:

 

raises to $6, Hero raises to $20, calls $14

 

FLOP ($40) Q:heart: 9:heart: 4:diamond:

 

Hero bets $24, calls $24

 

TURN ($88) Q:heart: 9:heart: 4:diamond: 2:spade:

 

Hero checks, bets $42, Hero calls $42

 

RIVER ($172) Q:heart: 9:heart: 4:diamond: 2:spade: 5:diamond:

 

Hero checks, bets $72, Hero calls $72

 

shows J:diamond: K:spade:

(Pre 40%, Flop 31.1%, Turn 20.5%)

 

Hero shows T:heart: A:club:

(Pre 60%, Flop 68.9%, Turn 79.5%)

 

Hero wins $315

 

Tycker jag spelar handen så fruktansvärt dåligt men det blev ju bra ändå. :)

 

Ähh skilllevel spelar ingen större roll, vi blir ett blandat gäng. Klubbor går att hyra överallt mer eller mindre, men mitt tips är att åka utan bag och köpa nytt allt där. Du sparar typ en 500 i frakt dit, sen kostar klubborna knappt hälften så mycket som hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Däremot gör dina golfbilder att jag minns att tre av de finaste minnen jag har från sport på tv eller live är utav golf.

 

Fint idrottsminne 1: John Dalys vinst i The Open -95. Jag är i Ayia Napa med 11 andra grabbar. Jag fastnade framför sista rundan och drog pint efter pint på egen hand. Mina kompisar undrade var jag var. När jag kommer tillbaka ganska rejält packad utspelar sig följande.

Kompisarna: var har du varit?

Jag: Han vann!

Kompisarna: Vem?

Jag: Alkisen!

 

Fint idrottsminne 2-3: Parnevik som runner up*2 i The Open

 

Johan Esk i DN skrev något väldigt sant om det där med idrottsminnen för några månader sedan. Att det inte är prestationen i sig som är det viktigaste, utan platsen man befann sig på (och även när i livet) eller nåt sånt.

 

Edit: För att förtydliga: tyckte alla tre var grymt spännande. Alkoholen förhöjde det hela en del i nr 1. När jag såg Parnevik kan jag inte komma ihåg att jag drack speciellt mycket.

 

Låter som en sjukt nice upplevelse, så jävla skönt att totalt spontan-snöa in i livesport man inte ens visste gick och sitta klistrad hela dagen för att se favoriten vinna till slut. :) Också jävligt sant om han DN-killen du semiquotar om att man kommer ihåg upplevelsen mer än prestationen! Det minnet jag kommer på på rak arm är när Sverige vände 1-5 till seger mot Finland. Kommer inte ihåg vilket år det var och skulle nog inte kunna gissa med 2 års marginal ens men visst fan kommer jag ihåg den kvällen till punkt och pricka.

 

Satt hos grannen och kollade på matchen då vi inte hade trean på den tiden, gav upp och gick hem vid 1-5. Satt på mIRC som man gjorde på den tiden och såg att Sverige reducerade, igen, igen och kvitterade! Sprang snabbt över till grannen igen där han och hans farsa tålmodigt hade suttit igenom hela matchen och jag fick njuta av slutet. Vore kul med lite fler liknande berättelser från de som läser här, skriv på! :)

 

 

 

Ähh skilllevel spelar ingen större roll, vi blir ett blandat gäng. Klubbor går att hyra överallt mer eller mindre, men mitt tips är att åka utan bag och köpa nytt allt där. Du sparar typ en 500 i frakt dit, sen kostar klubborna knappt hälften så mycket som hemma.

 

Det är nog sant som du säger att golf är en av få sporter där skicklighetsnivå har minst inverkan och alla kan ändå vara med (även fast det förstås finns gränser). :) Låter som sagt som en jävligt kul grej och jag ska se om det går när det närmar sig, ty för "invite". :) Just Vegas orkar jag nog varken köpa eller släpa hem klubbor från, tror det blir någon runda eller två bara och sedan bara poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yep.

 

Skall ni hyra bil i Vegas föreslås en tripp ned till Primm. Där finns också riktigt bra banor för mycket mindre pengar.

 

Lägger på minnet, tack! :)

 

 

 

Golfrapport tl;dr. Riktigt lång golfdag. Jag, farsan och "animalplanet" här från forumet åkte ut på en tee-tid runt 14.00 och lunchade först. Gick helt okej och det är alltid nice att ha med farsan som man får tips av som faktiskt funkar och är lätta att applya. Gick en helt okej runda och landade väl på 20p till slut, 24 ska jag ha. Farsan gick sin bästa runda i år (fjärde hittills :P) och gick på runt 5 i hcp och visade att gammal är äldst! Animalplanet skrapade ihop 23p om jag inte minns fel.

 

Farsan orkar inte ett andravarv så jag och polaren tänker köra igen, in för en snabb kaffe+kaka och chilla lite innan man går på't igen. Sätter oss i soff/fotölj-rummet där och railar viasat golf ett tag och får se slutet på nån tävling där Fasth chokar på sista hålen. Sitter ett gäng gubbar där och pratar och helt plötsligt mitt i allt golfsnack hör man "<bluffsyn's IRL-namn> slår jävla långt du...". :-D Kunde inte bestämma mig för om de var posers eller pros, men det var one or the other och vanligtvis brukar det handla om det förstnämnda. :)

 

Segt att få tee-tid så vi drar ut på Pay&Playen istället, vilket är en rolig challenge. I början av sommaren/pre-sommaren så körde jag bara P&Pn på sommarro innan jag blev medlem, och nu har jag höjt mig en jävla massa så det skulle bli kul att gå ut där igen och se hur man har höjt sig. Fick 4 slag på alla hål förutom en trippel bogey och ett helt godkänt resultat på 38 slag (helt utan fusk/mulligans den här gången :)).

 

Tidigare imorse hade jag ringt en snubbe som sålde ett PING-järnset på blocket och vid 19.00 åker vi dit för att hämta klubborna för 1200 sek. 3-SW med en Titleist 52 wedge samt en "pingzing" järnetta. Blev en liten downer när gubben förklarade att han sålde klubborna för att hans son dog vid nyår. När jag beklagade djupt så viftade han undan det med "shit happens liksom". Är väl jobbigt för dem att höra om det också kan jag tänka mig, men lät lite konstigt.

 

Efter att ha plockat upp klubborna så är dagen done känns det som, hem kanske nån timme grind osv. Åker ut en snabbis för att slå på rangen och känna lite på dem, blev ingen jävla range utan det blev ett nytt varv på 12-håls banan igen. :) Skrapade ihop till 23p totalt och polaren 24 trots att tre sista hålen var generaltilt och allmän trötthet efter att ha lirat så länge idag. Nu är jag röd som en jävla idiot, så lätt att glömma sunscreen när det inte är varmt ute pga blåst.

 

 

 

Får flika in ett stort sorry till GinoFelino här på PF, vi hade gjort upp att ta en PLO-match runt 20-21 ngn gång som jag helt glömde bort och kom hem nu alldeles för sent. Ber om ursäkt och hoppas inte du skippade något annat för att vänta på mig!

 

 

Säffle imorrn och nog inte mkt grind varken poker eller golf till veckan. FML.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul med lite fler liknande berättelser från de som läser här, skriv på! :)

 

OS-Guldet i Lillehammer -94.

Minns så väl hur jag ( 7 år gammal ) sprang runt som en galning hemma efter Sigges 2-2 mål. Givetvis slutade det med att jag halkade och dunkade skallen rakt in i vardagsrumsbordet :] Inte för att det gjorde något :)

 

Sen är Modos SM-guld -07 ett jävligt häftigt minne. Fest hela natten lång, otroligt coolt :]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter ett gäng gubbar där och pratar och helt plötsligt mitt i allt golfsnack hör man "<bluffsyn's IRL-namn> slår jävla långt du...". :-D Kunde inte bestämma mig för om de var posers eller pros, men det var one or the other och vanligtvis brukar det handla om det förstnämnda. :)

 

 

posers obv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är Modos SM-guld -07 ett jävligt häftigt minne. Fest hela natten lång, otroligt coolt :]

 

Alla FBKs SM-guld är såklart fina minnen hos mig också men har nog blivit lite bortskämd med dem. Vart så många så inget sticker ut speciellt förutom möjligtvis årets där jag var på plats för första gången. :) Glömmer iofs inte när jag satt hemma hos nån annan på middag med familjen och såg Greger Artursson stänka in avgörandet i slutet på femte(?) perioden i avgörande matchen 1998. Greger och hans familj bodde längre ner på min gata, några dagar efteråt när han hade nån grillfest i trädgården så cyklade vi förbi ett gäng och skrek "INGEN SEGER UTAN GREGER". :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...