Gå till innehåll

JackVegas

JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

• 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66

Recommended Posts

• Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stod bredvid en främling på krogen en gång när han hade sista flippen för 500 kr i någon pyramidbonus. Full som man var pekade jag mot skärmen och sa "du borde ta den!". Råkar trycka. Sätter bonusen, inkassera öl.

LOL så farligt , bästa scenariot är en öl som du fick, och värsta(garanterade) scenariot vid fail är ju en befogad smäll, dvs stick ut hakan fint och ta den som en man. Ingen vidare fin flip det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker snarare att det känns som en 0EV-situation; Om du vinner så kommer du att få en öl, om du förlorar så kommer du att bjuda på en öl. Möjligt att han kanske bjuder på mer än en öl om du vinner vilket om möjligt gör ditt move till klart +EV. :)

Vad bettar vi på Masters? Är sugen på att ha ett gäng hästar inför helgens rail. Jag ska kolla med min golfbettingpolare om tips och posta här, men är det någon annan som har några fina tips?

Länk till kommentar

Jag tycker snarare att det känns som en 0EV-situation; Om du vinner så kommer du att få en öl, om du förlorar så kommer du att bjuda på en öl. Möjligt att han kanske bjuder på mer än en öl om du vinner vilket om möjligt gör ditt move till klart +EV. :)

Vad bettar vi på Masters? Är sugen på att ha ett gäng hästar inför helgens rail. Jag ska kolla med min golfbettingpolare om tips och posta här, men är det någon annan som har några fina tips?

Nja, som jag förstår det så är det sista dubblingen från 250 kr till 500kr. Han har ju dubblat sig fram till det innan antagligen, och om du råkar peta av misstag när du ska komma med ditt "tips" och bränner 500:-'ingen för honom(han kommer se det som att du är skyldig 500:- till 100% för han hade ju ALDRIG tagit den rutan så klart) så är det mer än en öl du är skyldig. Fyllerage ska du inte heller underskatta, särskilt när det handlar om degens och inte en generic pokerspelare som kan skratta bort det :)

Länk till kommentar

Bettingtips är inne: "Rose, Scott, Garcia, Stricker and maybe Bubba are value I'm told".

Tänker nog kasta lite darts på namnen i fråga och gambla på för att förgylla railen. :) Jag försökte hoppa på bitcoin-vågen igår när de låg runt $180/st och jag gjorde en bank transfer till Bitstamp.com för att köpa. Nu ligger de på $223 och min bank transfer har fortfarande inte gått igenom. :( Priset lär väl öka på bra inför imorgon när pengarna kanske dyker upp ("1-3 dagar"), jag vet inte alls vad jag håller på med men det verkar vara en så skön gemensam gambling så jag orkar inte stå brevid och kolla på bara. :) Förhoppningsvis kan jag äntligen lyckas köpa imorgon lagom tills bubblan spräcks! Får slicka såren med ett par mastersbets helt enkelt...

Pokermässigt så har jag fortfarande inte spelat en hand. Datorn vägrar bli frisk och jag droppade av den för "reparation" igår, hoppas verkligen de kan hitta felet asap så att jag kan börja spela igen. Problemet ligger i att jag bara får maxupplösning på ena skärmen (2560x1440) och 1920x1080 på den andra. Jag "behöver" maxupplösning på båda skärmarna för att känna mig bekväm och avslappnad och efter att ha gjort väldigt mycket trial and error så verkar båda grafikkorten fungera fullständigt men hur jag än vrider och vänder på det så funkar inte mjukvaran. Worst case scenario så köper jag nya grafikkort för jag orkar inte med mycket mer downtime.

När jag ändå skriver en sammanfattningspost så får jag nämna lägenheterna som tidigare nämnts också. Jag ska se båda på torsdag, återkommer med betyg/åsikter!

Länk till kommentar

^ Kanske borde panga lite mer Top 5-bets, blir lite mindre volatilitet än bara betta Vinnare. :) GL!

Var och såg båda lägenheterna idag och den nyrenoverade med många rum var inte intressant alls. Jag behöver inte så många rum, jag har hellre en öppen lägenhet som är lite större. Den andra med uteplatsen var fucking awesome tbh, såg inget negativt med den alls och uteplatsen låg längst in i hörnet så det är ingen som går förbi där alls, han som säljer hade byggt ett trädäck för att sola på och man kan få dit en fet grill och ha nice förfester/myskvällar på sommaren. Invändigt var den rymlig somfan och hade i princip exakt det jag är ute efter; Ett lagom stort sovrum, ett lagom stort kontor och ett jätterymligt vardagsrum där biljardbordsdrömmen mycket väl är vid liv och det skulle inte vara några problem alls att pussla in ett sånt med allt spelutrymme som behövs. :)

Det enda negativa jag ser, som iofs är en väldigt stor nackdel, är att det är en för jävla svår lägenhet att göra sig av med när den dagen kommer. Snubben som säljer den nu har haft den uppe på hemnet i 87 dagar. Med dagens ATL-ränteläge så känns det mycket konstigt att ingen har huggt då många liknande (lite mindre, lite billigare) lägenheter har haft budkrig utan dess like. Om man då föreställer sig en framtid där räntan har dubblats om 6 år och man vill sälja, hur lätt kommer det att vara med tanke på att han nu inte ens får den såld? Något att fundera på, men intresserad är jag helt klart. Slänger upp bilderna igen, bilden nedan är en länk. ;)

lYil4VP.jpg

Länk till kommentar

Ser riktigt fin ut!.

Lite angående köket:

jag har ett sådant korridors kök nu. Fördelar: lättarbetat, nära till allt. Nackdel: när man skaffa sambo och ska laga mat samtidigt springer man in i varandra.

Men där är nog bredare gång i detta köket än mitt så blir kasnke inte samma dilemma.:-D

Länk till kommentar

Man får ju räkna med att lite större och dyrare objekt inte har lika många presumtiva köpare som en kategori strax under.

Som jag har uppfattat det övergripande läget just nu så är det (kortsiktigt) en rätt trög marknad pga den sena våren som gör att folk skjuter upp sina bostadsbyten. Marknadsläget på längre sikt (och väldigt generaliserat) så är omsättningen på bostäder relativt konstant men att det tar längre tid per objekt.

Detta på objekt som redan innan utvecklingen hade lite långsammare omsättning än snittbostaden.

Man får även se till vilka som är möjliga spekulanter när du vill sälja.

Lägenheten är ju i storleksordningen som ligger inom ramen för att vara substitut för fastighet. Vars marknad inte i samma grad som mindre fastigheter är beroende av ränteläget.

De flesta kommer inte komma direkt från hyresrätt och således redan ha ett lån/kapital att ta av vilket gör alternativkostnaden mindre.

Exempel; Typiska 50 talarna som har ägt fastighet sedan sena 80-talets glansdagar, barnen har flytt boet och nu orkar de inte med trädgårdsarbetet längre så de vill ha en rymlig lägenhet. Lånet de tog på 500k för huset är en piss Nilen mot fastighetens nuvarande marknadsvärde (heeej inflation) och mellanskillnaden skjuter man gärna upp beskattningen på så ersättningsbostaden gör inget om den kostar motsvarande.

Men det är klart, jag generaliserar som en mattfakka :)

Länk till kommentar

Snälla säg att möblerna ingår i köpet. Soffbordet med de förvuxna påskäggen på benen är ju....magiskt!:)

Håller med om att bordet är magiskt. :D

Ny spis och ny fläkt, verkar vara det enda som behövs att införskaffa?

Hur verkade det med uteplatsen? Hur tar folk det ovanför om du och övriga moddar ;) får för sig att tända grillen och dela en flaska rött?

Så som jag uppfattade det så behöver grannarna ovanför bokstavligen talat stå och luta sig ut över balkongräcket för att kunna se vad man håller på med, sen kan jag inte tänka mig att folk klagar sålänge man håller sig till rimliga tider. Nästa modträff kanske? ;)

*armarna i kors, lutar sig bak i kontorsstolen och nickar nöjt*

Trist du är rädd för att det skall vara meckigt få bort den, gör ju de lite svårare.

Ja, jag ska och prata med en mäklare som familjen känner väldigt väl och han är helt impartial så han kan svara på vad den egentligen är värd och hur mycket av det man får tillbaks, samt vart han drar gränsen för en bra deal på den!

Ser riktigt fin ut!.

Lite angående köket:

jag har ett sådant korridors kök nu. Fördelar: lättarbetat, nära till allt. Nackdel: när man skaffa sambo och ska laga mat samtidigt springer man in i varandra.

Men där är nog bredare gång i detta köket än mitt så blir kasnke inte samma dilemma.:-D

Ja, jag tänkte faktiskt på det under visningen. Jag tror det var dödsvargen som skrev tidigare här i dagboken att man springer in i varandra när man lagar mat så jag hade det i åtanke men det var bredade än jag trodde. Jag har en liknande kökslösning här och man märker ju att det blir lite så när man lagar mat med ett par polare men det har inte varit något jätteproblem hittills. Blir väl lite annorlunda när det händer oftare men det var lite bredare som sagt. :)

Man får ju räkna med att lite större och dyrare objekt inte har lika många presumtiva köpare som en kategori strax under.

Som jag har uppfattat det övergripande läget just nu så är det (kortsiktigt) en rätt trög marknad pga den sena våren som gör att folk skjuter upp sina bostadsbyten. Marknadsläget på längre sikt (och väldigt generaliserat) så är omsättningen på bostäder relativt konstant men att det tar längre tid per objekt.

Detta på objekt som redan innan utvecklingen hade lite långsammare omsättning än snittbostaden.

Man får även se till vilka som är möjliga spekulanter när du vill sälja.

Lägenheten är ju i storleksordningen som ligger inom ramen för att vara substitut för fastighet. Vars marknad inte i samma grad som mindre fastigheter är beroende av ränteläget.

De flesta kommer inte komma direkt från hyresrätt och således redan ha ett lån/kapital att ta av vilket gör alternativkostnaden mindre.

Exempel; Typiska 50 talarna som har ägt fastighet sedan sena 80-talets glansdagar, barnen har flytt boet och nu orkar de inte med trädgårdsarbetet längre så de vill ha en rymlig lägenhet. Lånet de tog på 500k för huset är en piss Nilen mot fastighetens nuvarande marknadsvärde (heeej inflation) och mellanskillnaden skjuter man gärna upp beskattningen på så ersättningsbostaden gör inget om den kostar motsvarande.

Men det är klart, jag generaliserar som en mattfakka :)

Mkt bra inlägg! Knuffar mig närmare slask om inte annat. :)

Länk till kommentar

Lagt ett par till bets precis på Masters, det jag har atm är:

Vinnare:

Rose @ 22

Garcia @ 55

Scott @ 30

Stricker @ 70

Bubba @ 42

Top 5:

Westwood @ 3.45

Choi @ 5.5

Dufner @ 5

Ser fram emot kvällens rail, är det föresten någon som har en duglig stream att kolla på innan SVT drar igång?

Tror för övrigt jag sprang ganska bra med Bitcoins... Jag försökte lasta in deg (€2k) när de låg på sin absoluta peak och väntade bara på att min bank transfer till Bitstamp skulle gå igenom. Efter 2 dagars F5:ande så kom degen äntligen in ungefär 3-4h efter "kraschen" och jag kom på bättre tankar. Snap withdrawal ut igen och jag insåg i efterhand att hela bitcoin-crazen var/är ganska absurd här på PF i heltoks db, speciellt mtp att de flesta inte har en aning om vad de sysslar med, mig själv inkluderat. Hoppas dock såklart att det går bra för alla som har köpt!

Länk till kommentar

I'm back! Extreeeemt skönt att sitta vid borden igen och dra igång spelet sakta men säkert, känner mig verkligen som ett barn på julafton. :) Dock känner jag mig ungefär lika rostig som berättarrösten i Pokerlandet när jag sitter här och försöker få min egen markerstapel att växa i takt med att min motståndares minskar. Jag har haft så extremt mycket (med mina mått mätt) att göra IRL på sistone så att bara stänga av telefonen och grinda helg känns helt underbart, hejdå till allmänt irlande, lägenhetstänk och fordonsskador/försäkringsärenden (ja, plural...) och hej till lockdowngrind!

Lägenhetsupdate (om det nu är intressant att läsa om, jag antar det mtp antal kommentarer jag har fått på det innan); Jag har varit på fler visningar och velar fram och tillbaks varje dag om vad jag egentligen vill ha, jag har satt som regel för mig själv att jag ska ha varit på samma tankebana i minst tre dagar innan jag bjuder på något och det har jag ännu inte lyckats med. :) Ska på en ny visning på måndag/tisdag någon gång på en annan schysst central lgh. Den har förvånansvärt låg kr/m2 för att vara nybyggt men då åker man på 6800 i månadsavgift istället. Dock så har mäklaren sagt att man kan välja att pumpa in mer deg när man köper den och få ner månadskostnaden; Jag är väldigt intresserad av att veta hur den skalan egentligen ser ut, om typ 100k till i insats innebär 1k mindre i månaden eller vart den gränsen nu ligger. Antingen så kanske någon här vet ungefär vart "linjen" brukar ligga, annars får jag reda på det till början av veckan! Bildlänk nedan.

MwbR0hS.jpg

Länk till kommentar