Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

UTG+1 är ganska lös och aningen trixig, BB har jag ingen read på.

Preflop: Hero is MP2 with Q :club: K :club:

UTG folds, UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP1 folds, Hero raises, MP3 folds, CO folds, Button folds, SB folds, BB calls, UTG+1 calls

Standardraise med KQs tycker jag.

Flop: 2 :club: T :heart: A :spade: (6 SB) (3 players)

BB checks, UTG+1 checks, Hero bets, BB folds, UTG+1 calls

Ingen kanonträff men när dom gör "check to the raiser" känns det ändå som att man skall dra på ett bet av flera skäl. Dels kan de ju ha missat helt och då kanske de lägger sig vilket vore idealt. Sedan så kan man ju även om de synar ofta få ett gratiskort på turn om man skulle behöva och det är ju bra.

Turn: Q :spade: (4 BB) (2 players)

UTG+1 checks, Hero bets, UTG+1 raises, Hero calls.

När jag nu här träffar en dam känns det ju givet att betta ut igen. Att han checkraisar sätter mig ju dock i en lurig sitts. Han representerar ju tvåpar här men jag blir anningen misstänksam. Har ju dessutom pottodds på 7 till 1 och har han inte set eller bättre så har jag ju odds att dra.

River: 4 :club: (8 BB) (2 players)

UTG+1 bets, Hero calls

Steker ett tag och gör till slut en crying call. Oftast är jag ju slagen här men jag behöver ju inte fånga en sämre hand speciellt ofta för att en syn ska vara rätt heller.

Results (i vitt)

UTG+1: shows [Kh Ts] (A Pair of Tens, Ace high)

Hero: shows [Qc Kc] (A Pair of Queens, Ace high)

Hero collected 10 BB from Main pot

Stora frågan här är ju hur man hanterar hans checkraise på turn och det efterföljande riverspelet? Vissa skulle kanske trebetta för en gratis showdown där.

/Bjorn

Postad

Tycker du spelar handen optimalt. När du träffar paret på turn så är det bara att fortsätta betta, på en blank tar man frikortet om inte FI lägger sig för ofta.

Att 3-betta hans check-rais ser jag inget bra med.

Har han stål får du en capp tillbaks och knappast en gratis showdown.

Bluffar han vinner du visserligen potten men du missat ett bet om han fortsätter bluffa på river.

Sitter han på en medioker hand och du får en graits showdown har den kostat lika mycket för dig som att syna check-raisen och syna ner river.

Postad
Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

UTG+1 är ganska lös och aningen trixig, /Bjorn

Tyckte du spela den bra. Inte alltid rätt att raisa KQs den ser jag som en trevlig draghand också. Men när nu mr korre limpar in är det helt rätt spel, tunna ut fältet och flå honom.

HU skjuter jag också i princip alltid floppen efter raise. Turn också du träffar damen och du har ju sagt att UTG+1 inte är helt frisk. När han turn raisar så callar jag bara ner, även om han är en korre så kan han ju träffat bra. Finns många tänkbara händer som tar dig. Om det nu däremot hade varit en tight spelare som raisar mig på turn så överväger jag nästan och folda. Men inte alltid ;).

Postad

Håller med Gyre och SasQuatch. Vädligt svårt att släppa på turn när du faktiskt träffar lite och dessutom har ett skapligt drag. Trebet på turn känns svårt när du oftast ligger efter tycker jag. Jag förstår inte riktigt hur man skulle kunna spara ett bet på det. Sen har jag å andra sidan inbillat mig att spelarna på just den nivån (£1/2 på Crypto) checkraise-(semi)-bluffar på turnen ovanligt ofta, hur usla de än är i övrigt.

Höjningen preflop är obligatorisk enligt min ringa mening. Man har ju ingen lust alls att släppa in Ax och Axs billigt, bland annat.