Olycklig_fisk Postad 9 Mars , 2011 Rapport Postad 9 Mars , 2011 Vad gör man när man är kort död på bubblan och bara skräp kort, kommer och kommer. Du får K4o Q9o J6o, som bäst. Då är det nån nisse som får alla marker i världen hur ska man spela. Gå all in med första bästa suited?? Eller är man dömd redan att torska från början Citera
Vrakman Postad 9 Mars , 2011 Rapport Postad 9 Mars , 2011 Se till att inte folda så länge så att de andra måste syna dig vid en all-in från dig. Se till att gå all-in först in i händer innan detta sker. Kolla vidare på Fold Equity. Citera
Olycklig_fisk Postad 9 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2011 Se till att inte folda så länge så att de andra måste syna dig vid en all-in från dig. Se till att gå all-in först in i händer innan detta sker. Kolla vidare på Fold Equity. Det gällar alltså att tok chansa!? Citera
Woarda Postad 9 Mars , 2011 Rapport Postad 9 Mars , 2011 ja eller folda dig till itm. Hade jag gjort Citera
Edling Postad 9 Mars , 2011 Rapport Postad 9 Mars , 2011 Det gällar alltså att tok chansa!? Ja varför skulle det vara så konstigt ? Spela poker är ju redan en chansning för dom flesta. Citera
rosjon Postad 9 Mars , 2011 Rapport Postad 9 Mars , 2011 Ja varför skulle det vara så konstigt ? Spela poker är ju redan en chansning för dom flesta. Tja, det är ju nu du bör ha nytta av vad du sett av hur de andra spelar. Ställa med mer marginella händer om du vet att de som sitter efter inte har en väldigt bred synrange. Om storstackarna höjer mycket men foldar mot trebet allin. K4 och Q9 kan jag absolut ställa med i sen position,K4 är den hand som jag har lägst i min range i sen pos. Var inte rädd för att trebetta allin i sen pos mot stackar som du har fold equity mot. Jag menar att folda sig till pengarna borde ingen göra om du inte har enormt behov av pengarna och anser att till och med en liten prissumma i turneringen skulle göra dig väldigt nöjd. Citera
Olycklig_fisk Postad 9 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2011 Tja, det är ju nu du bör ha nytta av vad du sett av hur de andra spelar. Ställa med mer marginella händer om du vet att de som sitter efter inte har en väldigt bred synrange. Om storstackarna höjer mycket men foldar mot trebet allin.K4 och Q9 kan jag absolut ställa med i sen position,K4 är den hand som jag har lägst i min range i sen pos. Var inte rädd för att trebetta allin i sen pos mot stackar som du har fold equity mot. Jag menar att folda sig till pengarna borde ingen göra om du inte har enormt behov av pengarna och anser att till och med en liten prissumma i turneringen skulle göra dig väldigt nöjd. Dä här är bra skrivet Citera
Olycklig_fisk Postad 9 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2011 vart utdragen. det blir teoretiskt omöjligt att vinna. eftersom förr eller senare så åker man ju. Citera
Vrakman Postad 9 Mars , 2011 Rapport Postad 9 Mars , 2011 Det gällar alltså att tok chansa!? Nej spela bara AA och kanske KK. Limpa helst också så att det inte kommer en enfärgad flop, för då har fi alltid färg, och vi åker ut. Då kommer du börja vinna! Fakeedit: Helt uppenbart att TS levlar, så alla moddar som tar bort svar i tråden som bemöter TS på samma nivå som honom själv, kanske hellre ska ta bort TS inlägg... Citera
Olycklig_fisk Postad 9 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2011 det var ju kul ända tills man sprang in i skit Citera
Olycklig_fisk Postad 10 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2011 haha riktigt kul när man inte spelar korten längre, utan spelet. Har riktigt tur här! http://www.pokerhand.org/?6014961 Gjordre jag något fel här. Jag kände att jag spela rätt, men hade lite otur. Tyckte det var konstigt att riskera hela tourney livet på ett drag. Men all kritik är välkommen. http://www.pokerhand.org/?6015075 Citera
Recommended Posts