Gå till innehåll

Vad gör man på bubblan?


Olycklig_fisk

Recommended Posts

Ja varför skulle det vara så konstigt ? :-)

 

Spela poker är ju redan en chansning för dom flesta.

 

Tja, det är ju nu du bör ha nytta av vad du sett av hur de andra spelar. Ställa med mer marginella händer om du vet att de som sitter efter inte har en väldigt bred synrange. Om storstackarna höjer mycket men foldar mot trebet allin.

K4 och Q9 kan jag absolut ställa med i sen position,K4 är den hand som jag har lägst i min range i sen pos.

Var inte rädd för att trebetta allin i sen pos mot stackar som du har fold equity mot. Jag menar att folda sig till pengarna borde ingen göra om du inte har enormt behov av pengarna och anser att till och med en liten prissumma i turneringen skulle göra dig väldigt nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det är ju nu du bör ha nytta av vad du sett av hur de andra spelar. Ställa med mer marginella händer om du vet att de som sitter efter inte har en väldigt bred synrange. Om storstackarna höjer mycket men foldar mot trebet allin.

K4 och Q9 kan jag absolut ställa med i sen position,K4 är den hand som jag har lägst i min range i sen pos.

Var inte rädd för att trebetta allin i sen pos mot stackar som du har fold equity mot. Jag menar att folda sig till pengarna borde ingen göra om du inte har enormt behov av pengarna och anser att till och med en liten prissumma i turneringen skulle göra dig väldigt nöjd.

 

Dä här är bra skrivet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gällar alltså att tok chansa!?:shock:

 

Nej spela bara AA och kanske KK. Limpa helst också så att det inte kommer en enfärgad flop, för då har fi alltid färg, och vi åker ut. Då kommer du börja vinna!

 

Fakeedit: Helt uppenbart att TS levlar, så alla moddar som tar bort svar i tråden som bemöter TS på samma nivå som honom själv, kanske hellre ska ta bort TS inlägg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha riktigt kul när man inte spelar korten längre, utan spelet.

Har riktigt tur här!

http://www.pokerhand.org/?6014961

 

Gjordre jag något fel här. Jag kände att jag spela rätt, men hade lite otur. Tyckte det var konstigt att riskera hela tourney livet på ett drag. Men all kritik är välkommen.

http://www.pokerhand.org/?6015075

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...