psykologen Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Tänkte bara jämföra med panelen här då jag funderar lite på om jag skall gå upp en nivå. ROI är väl kanske intressantast men jag är mer intresserad av hur många 1:a och 2:a placeringar ni har på 10-manna bord procentuellt om de läggs ihop . De är nämligen de enda jag räknar. Skriv också vilken nivå ni spelar. Ni borde ha spelat minst 100 st. Själv kör jag oftast på 30 -50 US nivå men funderar på att gå upp ett steg. Hoppas det finns några som för statistik! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Min ITM ligger på 42%, tyvärr kommer jag inte åt mina data just nu eftersom jag är för lat för att ladda ned HH:erna från gmail. Det är över ett par hundra hundringar. pga strukturen så ska man ju ligga på övervikt på tredje- och förstaplats eftersom det är på de ställena som betalningsskutten är som högst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blado Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 tournies: 617 ROI: 18% ITM: 38% plats 1-2: 24% plats 3: 15% plats 4: 10% har slarvat bort ett par tusen sngs, hade varit kul att ha med dom i statistiken. efter 300 sngs var jag +-0 sedan har det gått uppåt ganska stadigt och brant förutom vissa toppar och dalar i statistiken. Min ITM procent har alltid varit väldigt konstant medans ROI ändrats. De senare 300 sngs ökade min ROI från ~0% till ~18%. Alltså kan man som slutsats säga att jag blev mycket duktigare när det var tre och två personer kvar. Det är med andra ord mycket viktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Alltså kan man som slutsats säga att jag blev mycket duktigare när det var tre och två personer kvar. Det kan man verkligen inte säga med det underlaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blado Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Alltså kan man som slutsats säga att jag blev mycket duktigare när det var tre och två personer kvar. Det kan man verkligen inte säga med det underlaget. Jag tycker det underlaget räcker ganska bra. Dock representerade ju bara mitt underlag en rushperiod, där jag fick bra resultat i ROI, och en semi-dålig period. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Tourneys: 480 1a: 14% 2a: 13% 3a: 12% ROI: 21% ITM: 40% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 OT: Vad är ROI? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 OT: Vad är ROI? Return on investment Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Har spelat 107 SnG´s ROI%: 30.95% ITM: 47.66% 1a: 15,9% 2a: 15,9% 3a: 16,8% Allt enligt Poker Tracker. Började med 25$ som jag fick gratis av Empire Poker som nu är uppe i 249$ Är ganska så nöjd med min framgång fast det kommer garanterat att lugna ner sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 21 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Min ITM ligger på 42%, tyvärr kommer jag inte åt mina data just nu eftersom jag är för lat för att ladda ned HH:erna från gmail. Det är över ett par hundra hundringar. pga strukturen så ska man ju ligga på övervikt på tredje- och förstaplats eftersom det är på de ställena som betalningsskutten är som högst. Jag har så extremt få tredjeplatser och fjärdeplatser. Antingen vinner jag eller kommer tvåa. Det är alltid mitt huvudmål för där går man lite med vinst. Jag har dock som delmål att ta mig ItM men det brukar jag börja köra på allvar när jag nått fjärdeplaceringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 21 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Har spelat 107 SnG´s ROI%: 30.95% ITM: 47.66% 1a: 15,9% 2a: 15,9% 3a: 16,8% Allt enligt Poker Tracker. Började med 25$ som jag fick gratis av Empire Poker som nu är uppe i 249$ Är ganska så nöjd med min framgång fast det kommer garanterat att lugna ner sig. Du kör max på 10 US nivå va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Jag började på 5$ nivån eftersom bankrullen inte tillät högre nivå. Men nu har jag gått upp till 10$ och det kommer jag köra tills jag har 300-400$ och sen hoppa upp en nivå....om jag inte gular vill säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sherqs Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 lite OT, men hur många "inköp" rekomenderar ni på varje nivå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Tourneys: Drygt 200 ROI: ~23% ITM: ~45% 1a: 13 % 2a: 14 % 3a: 18 % Är det ingen som använder SNG Tracker? Mycket fint program tycker jag.. lite OT, men hur många "inköp" rekomenderar ni på varje nivå? 30st är väl en generell rekommendation men det beror ju lite på vilken nivå du kör. Kika denna sidan för lite mer info: http://www.bet-the-pot.com/sng-and-br-stats-page18.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Tänkte bara jämföra med panelen här då jag funderar lite på om jag skall gå upp en nivå. ROI är väl kanske intressantast men jag är mer intresserad av hur många 1:a och 2:a placeringar ni har på 10-manna bord procentuellt om de läggs ihop . De är nämligen de enda jag räknar. Skriv också vilken nivå ni spelar. Ni borde ha spelat minst 100 st. Själv kör jag oftast på 30 -50 US nivå men funderar på att gå upp ett steg. Hoppas det finns några som för statistik! Själv räknar jag bara de när jag har vunnit stort (stars och etta på mindre än 40 min) Vunnit stort: 4.52% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 22 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Är det ingen som använder SNG Tracker? Mycket fint program tycker jag.. Har provat poker office men det är allt. Vad är SnG Tracker för något? Det låter intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blado Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 30 inköp är alldeles för lite i min smak. Jag vill inte punga in mer på nätet. jag skulle säga minst 40-50 inköp. Sidan där det stod om bankrulle krav var det löjligaste jag sett. 20 inköp för $100 sngs. hoho Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jansa Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Är det ingen som använder SNG Tracker? Mycket fint program tycker jag.. Har provat poker office men det är allt. Vad är SnG Tracker för något? Det låter intressant. http://sng.pokercomment.com/index.asp#install Testade precis sng Tracker. Verkar helt ok senaste 50 sngsen: ITM 42% ROI 27% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 26 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2005 Är det inga fler som för statistik? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
unis Postad 26 Juni , 2005 Rapport Share Postad 26 Juni , 2005 Allt jag kommit upp i under tiden jag fört statistik. Säger inte så mkt, men det är alltid nått. ROI 48,6% ITM 51,2% Total Tourneys 41 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 27 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2005 Själv så har jag 38 % 1:a och 2:a placeringar på runt 200 SnG. Något fler förstaplatser. Det verkar som det är ett mycket bra resultat. Kanske till och med i Topp Klass. Jag har rankats högt på listor men där tittar de bara på ItM vilket är ganska ointressant om man inte vet fördelningen. Tack för svaren! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jackrabbit Slim Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 38% 1:a och 2:a placeringar låter helt fantastiskt bra även om det bara är över 200 SnG. Jag misstänker att du kanske spelar på någon annan sajt än PP-nätverket och att du inte spelar en massa bord samtidigt? (Annars är det förstås ännu mer imponerande ) Själv har jag bara statistik för mina senaste 350 $11 SnG på Party eftersom min elaka multipokerklient valde att radera en månads hand histories. De ser iaf ut som följer: ITM: 40% ROI: 16% (nästan helt irrelevant pga det lilla underlaget, jag vet) Statistiken gäller 4-tablande. Pengaplaceringarna är ungefär fördelade 11.5%/15%/13.5% och detta är anledningen till att min ROI är lägre än jag skulle vilja att den är. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas styra upp detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Statistik är ett mycket långsamt och otydligt sätt att diagnosticera sitt spel och även om man har statistiskt tillförlitliga data så är det sällan som det ger några fingervisningar om hur man bör förändra sitt spel. Har man inte statistiskt tillförlitliga data (hej alla i tråden) så vet man ju inte ens om man bör förändra sitt spel, ännu mindre på vilket sätt. Bättre att lägga tiden på situationsanalys istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
unis Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 OT: Hjort, mannen som har svar på allt. helt fantastisk äre Du må då göra pengar på pokern med tanke på din stora kunskap du sitter inne med i ämnet. Alltid äre nått som avviker från din teori till att förbättra eller ngt som är mindre lönsamt osv. Aldrig har jag sett dig göra något direkt medhåll utan att lägga in ett mothugg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 OT: Hjort, mannen som har svar på allt. helt fantastisk äre Du må då göra pengar på pokern med tanke på din stora kunskap du sitter inne med i ämnet. Alltid äre nått som avviker från din teori till att förbättra eller ngt som är mindre lönsamt osv. Aldrig har jag sett dig göra något direkt medhåll utan att lägga in ett mothugg. Det beror ju på att "jag också"-poster verkligen inte tillför något till diskussionen eftersom de innehåller precis samma information som innan. Därför tycker jag det är meninigslöst att posta om jag håller med om något. Sen svarar jag ju oftast inte heller om jag verkligen inte vet, det är också rätt onödigt. Om du nu hittar något sätt att förbättra ens spel utifrån vinststatistiken så är jag väldigt nyfiken på hur. Orsaken till att jag postar ovanstående är för att det kanske hjälper någon att inte fundera särskilt mycket över sin vinststatistik. Vilket jag tycker är ett onödigt sätt att lägga någon del av det tankearbete vi faktiskt har tillgängligt (det är inte mycket för någon av oss). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts