Gå till innehåll

sammejao + hangarounds


sammejao

Recommended Posts

Det var ett tag sen som jag skrev nånting här. Har inte tid till poker öht just nu, eftersom jag lägger allt krut på skolan. Pallar verkligen inga omtentor.

 

Har börjat i riktigt högt tempo, dugga i både basmatten och linjär algebra inom en vecka. Gick idag igenom hela gymnasiekemin på 4 timmar, kunde kanske 20%. Vi ska gå vidare nästa lektion, måste alltså plugga igenom hela gymnasiekemin innan dess. + grupparbete och referatskrivande..

 

Det positiva är väl att jag bygger upp ett schysst pokersug tills jag får tid att lira 8-)

 

Det är intressant att poker bli så sjukt mycket roligare att spela när man vet att man har massor av skolarbete att göra :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 764
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du jämför rangen av händer vi får in det med genom att donkbeta turn med händer vi kan checksyna ned som vi slår, vad väger tyngst tycker du? Är verkligen ingen ploexpert men tycker att donkbeta turn för att få in det känns dumt på många sätt, för det första för att vi förmodligen inte får in det jättebra och för det andra missar sjukt mycket värde med en hand som passar perfekt att bluffcatcha med och dessutom ha equity.

 

Jag tänker inte kalla mig PLO expert heller.

 

Kunde vara kul att höra några fler idéer från etablerade PLO spelare på den här nivån eller intilliggande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $15(BB) Boss

BB ($5,230)

Hero ($3,110)

UTG ($3,120)

UTG+1 ($2,552)

CO ($2,977)

 

BB posts (SB) $7.50

 

Dealt to Hero J:spade: 9:diamond: 8:diamond: 9:spade:

 

UTG raises to $52.50, fold, CO raises to $180, fold, Hero calls $165, UTG calls $127

 

FLOP ($547) 8:heart: 9:club: 5:diamond:

 

Hero checks, UTG checks, CO checks

 

TURN ($547) 8:heart: 9:club: 5:diamond: A:club:

 

Hero bets $405, UTG calls $405, CO calls $405

 

RIVER ($1,762) 8:heart: 9:club: 5:diamond: A:club: 2:diamond:

 

Hero checks, UTG checks, CO bets $1,321, Hero calls $1,321, UTG folds

 

CO shows J:heart: 4:heart: T:diamond: 9:heart:

(Pre 39%, Flop 28.4%, Turn 20.0%)

 

Hero shows J:spade: 9:diamond: 8:diamond: 9:spade:

(Pre 61%, Flop 71.6%, Turn 80.0%)

 

Hero wins $4,391

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $15(BB) Boss

BB ($5,230)

Hero ($3,110)

UTG ($3,120)

UTG+1 ($2,552)

CO ($2,977)

 

BB posts (SB) $7.50

 

Dealt to Hero J:spade: 9:diamond: 8:diamond: 9:spade:

 

UTG raises to $52.50, fold, CO raises to $180, fold, Hero calls $165, UTG calls $127

 

FLOP ($547) 8:heart: 9:club: 5:diamond:

 

Hero checks, UTG checks, CO checks

 

TURN ($547) 8:heart: 9:club: 5:diamond: A:club:

 

Hero bets $405, UTG calls $405, CO calls $405

 

RIVER ($1,762) 8:heart: 9:club: 5:diamond: A:club: 2:diamond:

 

Hero checks, UTG checks, CO bets $1,321, Hero calls $1,321, UTG folds

 

CO shows J:heart: 4:heart: T:diamond: 9:heart:

(Pre 39%, Flop 28.4%, Turn 20.0%)

 

Hero shows J:spade: 9:diamond: 8:diamond: 9:spade:

(Pre 61%, Flop 71.6%, Turn 80.0%)

 

Hero wins $4,391

 

Standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehehehehe, första kommentaren precis när jag sätter mig vid bordet och andra precis innan han drar.

 

MR-Heffe123> WATCH OUT FOR CANTONAA

MR-Heffe123> dont play cantonaa. never makes a bad move!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Wat?! Pratar vi SvS cantonaa så spelades det gärna! Kul games, och upp 50k på 2400 händer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns en som hade det nicket på SvS för länge sedan. Tiden då Weinerbach, svidler etc spelade där och så ja.... :)

 

jo men jag har det nicket där, dock har jag inte spelat där på sjukt länge och dessutom spelade jag väldigt lågt, typ 0.5/1. du kanske tänker på nån cantonaa med en bokstav i namnet eller så?

 

 

@samme - njaee jag har lite penningar kvar på prima, så jag spelar där när jag vill köttgrinda eller löper dåligt på ongame. har väl spelat 10k-ish händer på prima den här månaden, upp ett par inköp eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men jag har det nicket där, dock har jag inte spelat där på sjukt länge och dessutom spelade jag väldigt lågt, typ 0.5/1. du kanske tänker på nån cantonaa med en bokstav i namnet eller så?

 

Okej, måste ha varit nån annan stavning av samma namn isåfall. Fanns ett antal olika spelare, alla med fotbolls-snubbars efternamn. Cannavaro har jag för mig en riktig fisk hette med.

 

Detta var 25/50 för kanske 5 år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

September var misär rakt igenom till sista natten, då jag bokade ett plus på 8,8k. Fint värde och en smula flyt!

 

Får se hur mkt lir oktober har att erbjuda, då två tentor väntar i linjär algebra och basmatte. Men några kvällar ska jag nog kunna klämma in! :)

 

Drog hem lite böcker från adlibris och amazon, lär ta sin lilla tid att kötta igenom dessa:

 

1 9174291289 GOLDING, WILLIAM:FLUGORNAS HERRE

1 9170016836 LAPIDUS, JENS:ALDRIG FUCKA

1 9170017662 LAPIDUS, JENS:SNABBA CASH

1 9119644027 STRINDBERG, AUGUST:TJÄNSTEKVINNANS SON

 

 

1 "The Black Swan: The Impact of the Highly Improbable"

1 "Freakonomics: A Rogue Economist Explores the Hidden Side of Everything (P.S.)"

1 "The Primal Blueprint: Reprogram your genes for effortless weight loss, vibrant health, and boundless energy (Primal Blueprint Series)"

1 "Influence: The Psychology of Persuasion (Collins Business Essentials)"

1 "The Art of Learning: An Inner Journey to Optimal Performance"

1 "Fooled by Randomness: The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dålig med updates från undertecknad nu, men here goes:

 

har styrt extrajobb nu så pokern försvinner mer och mer ut ur mitt liv. målet kommer bli att spela ungefär 40 timmar i månaden, vilket bör bli runt 20k händer. den värsta downswingen verkar jag ha ridit ut (peppar, peppar för fan), men jag är fortfarande osäker på om jag ens slår nivån osv. på grund av detta kommer jag att fortsätta lira på ongame månaden ut, och blir resultatet på något sätt otrevligt kommer jag att kliva tillbaka till prima och spela där fortsättningsvis.

 

det känns som att jag kommer ha väldigt svårt att mäta mig mot regsen, iaf i ett längre tidsperspektiv, eftersom att jag inte kommer ha någon tid att lägga på pokern. därför känns det som att motivationen till klättringsförsöket tynar bort. det jag istället känner är att jag bör cementera fast mig på nl100 på prima, som är en nivå jag bevisligen slår. faktum är att jag med 40 timmar i månaden förmodligen aldrig kommer att nå nivåer högre än nl200. det kanske är dags att inse det och ta ett steg tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
dålig med updates från undertecknad nu, men here goes:

 

har styrt extrajobb nu så pokern försvinner mer och mer ut ur mitt liv. målet kommer bli att spela ungefär 40 timmar i månaden, vilket bör bli runt 20k händer. den värsta downswingen verkar jag ha ridit ut (peppar, peppar för fan), men jag är fortfarande osäker på om jag ens slår nivån osv. på grund av detta kommer jag att fortsätta lira på ongame månaden ut, och blir resultatet på något sätt otrevligt kommer jag att kliva tillbaka till prima och spela där fortsättningsvis.

 

det känns som att jag kommer ha väldigt svårt att mäta mig mot regsen, iaf i ett längre tidsperspektiv, eftersom att jag inte kommer ha någon tid att lägga på pokern. därför känns det som att motivationen till klättringsförsöket tynar bort. det jag istället känner är att jag bör cementera fast mig på nl100 på prima, som är en nivå jag bevisligen slår. faktum är att jag med 40 timmar i månaden förmodligen aldrig kommer att nå nivåer högre än nl200. det kanske är dags att inse det och ta ett steg tillbaka...

 

alltid gött med en extra inkomst =) kommer alltid finnas värde att hämta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

semiseg DB.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $15(BB) Boss

SB ($2,985)

BB ($2,969)

Hero ($3,359)

CO ($2,977)

BTN ($3,118)

 

Dealt to Hero Q:club: 3:diamond: 9:diamond: K:club:

 

Hero raises to $52.50, fold, BTN raises to $180, fold, BB calls $165, Hero calls $127

 

FLOP ($547) T:spade: A:diamond: 8:diamond:

 

BB checks, Hero checks, BTN checks

 

TURN ($547) T:spade: A:diamond: 8:diamond: 7:club:

 

BB checks, Hero bets $410, BTN calls $410, BB folds

 

RIVER ($1,368) T:spade: A:diamond: 8:diamond: 7:club: 9:club:

 

Hero bets $810, BTN folds

 

Hero shows Q:club: 3:diamond: 9:diamond: K:club:

 

Hero wins $1,353

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svs... nästan alla händer detta år! fattas lite deg eftersom fittHM inte importerat alla händer, inte säker på hur mkt osv. Kanske 50k kr max i blandade nivåer

 

Mest profit i turrar dock :) pallar inte redovisa p.ga. dålig bokföring!

 

NVM ev adjusted, pallade inte ta bort skiten. lolSVS osv

 

 

 

svsg.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svs... nästan alla händer detta år! fattas lite deg eftersom fittHM inte importerat alla händer, inte säker på hur mkt osv. Kanske 50k kr max i blandade nivåer

 

Mest profit i turrar dock :) pallar inte redovisa p.ga. dålig bokföring!

 

NVM ev adjusted, pallade inte ta bort skiten. lolSVS osv

 

 

 

svsg.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

du springer lite snett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...