Gå till innehåll

25/50 gogogo


youngprofitable

Recommended Posts

Fått datorn nu, känns riktigt tung. Dock ett problem. Har två skärmar, en dell 30 tum och en samsung syncmaster (klassisk setup för övrigt). På gamla datorn var det inga problem; hade DVI-adapter till syncmastern och vanlig DVI till den stora. Nu hade jag först problemet att syncmastern fungerade som den ska samtidigt som 30-tummarn var tvungen att köra på 1280 nånting. När jag bytte hål funkade 30-tummarn men syncmastern upptäcks inte ens.

 

Någon med erfarenhet av detta? Misstänker att det har något att göra med att syncmaster-DVI:n inte har alla piggar som den andra har. Eller kan jag överhuvudtaget använda båda samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 231
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har saphire 6850, kör min dell 30" på displayport och 20" på dvi. Säkert tips är att köpa en displayport sladd, om du inte hittar den som kom med skärmen. Misstänker att en av dvi-utgångarna inte stöder dual dvi, men det är också konstigt om den inte upptäcker den andra skärmen alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har saphire 6850, kör min dell 30" på displayport och 20" på dvi. Säkert tips är att köpa en displayport sladd, om du inte hittar den som kom med skärmen. Misstänker att en av dvi-utgångarna inte stöder dual dvi, men det är också konstigt om den inte upptäcker den andra skärmen alls.

 

Oki, får dra över till någon butik imorrn och se vad de säger...

 

Just nu sitter jag med båda datorerna igång, en skärm var. Skype, spotify etc igång på nya och excel/word på andra med skolgrejer på den gamla... kanske blir min nya setup :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25/50 idag och lite 50/100 t o m. Spelade relativt mediokert om vi ska vara ärliga. Plussade dock litegrann. Var tvungen att avbryta för pizzaleverans och sen däckade jag i soffan. Sallad framöver...

 

 

$25/$50 No Limit Holdem

3 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

BTN ($7,592)

SB ($5,098)

HERO (BB) ($5,073)

 

Pre-Flop: ($75, 3 players) HERO is BB 10:club: 10:spade:

BTN folds, SB raises to $150, HERO raises to $450, SB goes all-in $5,098, HERO goes all-in $4,623

 

Flop: J:club: 2:club: K:club: ($10,171, 2 players, 2 all-in)

 

Turn: K:spade: ($10,171, 2 players, 2 all-in)

 

River: K:diamond: ($10,171, 2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $10,171

SB shows FULL_HOUSE KING, FOUR

4:diamond: 4:spade:

HERO shows FULL_HOUSE KING, TEN

10:club: 10:spade:

 

HERO wins $10,144 (net +$5,071)

 

SB lost $5,098

 

 

 

Detta var en märklig hand.

 

 

$25/$50 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO ($12,556)

HERO (BTN) ($5,623)

SB ($4,950)

BB ($9,825)

 

Pre-Flop: ($75, 4 players) HERO is BTN A:spade: Q:club:

CO raises to $150, HERO raises to $450, 2 folds, CO calls $300

 

Flop: 3:diamond: J:heart: 2:club: ($975, 2 players)

CO checks, HERO bets $575, CO raises to $1,350, HERO calls $775

 

Turn: 8:heart: ($3,675, 2 players)

CO checks, HERO checks

 

River: Q:heart: ($3,675, 2 players)

CO bets $2,650, HERO goes all-in $3,823, CO calls $1,173

 

Final Pot: $11,321

HERO shows PAIR QUEEN

A:spade: Q:club:

 

HERO wins $11,319 (net +$5,696)

 

CO lost $5,623

 

 

 

Trevligt.

 

$25/$50 No Limit Holdem

3 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

BTN ($15,054)

HERO (SB) ($7,716)

BB ($5,000)

 

Pre-Flop: ($75, 3 players) HERO is SB A:heart: A:spade:

BTN raises to $125, HERO raises to $450, BB folds, BTN raises to $1,050, HERO raises to $2,150, BTN goes all-in $15,054, HERO goes all-in $5,566

 

Flop: 9:heart: 3:spade: J:club: ($22,820, 2 players, 2 all-in)

 

Turn: K:heart: ($22,820, 2 players, 2 all-in)

 

River: 3:club: ($22,820, 2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $22,820

HERO shows TWO_PAIR ACE, THREE

A:heart: A:spade:

BTN shows TWO_PAIR KING, THREE

K:club: A:club:

 

HERO wins $15,480 (net +$7,764)

 

BTN lost $15,054

 

 

 

 

 

$25/$50 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO ($5,150)

BTN ($6,718)

HERO (SB) ($21,986)

BB ($5,872)

 

Pre-Flop: ($75, 4 players) HERO is SB A:club: A:diamond:

1 fold, BTN raises to $125, HERO raises to $450, 1 fold, BTN calls $325

 

Flop: 8:heart: 4:diamond: 3:heart: ($950, 2 players)

HERO bets $625, BTN raises to $1,450, HERO goes all-in $21,536, BTN goes all-in $4,818

 

Turn: J:heart: ($28,754, 2 players, 2 all-in)

 

River: 2:club: ($28,754, 2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $28,754

HERO shows PAIR ACE

A:club: A:diamond:

BTN shows THREE_OF_A_KIND THREE

3:spade: 3:diamond:

 

BTN wins $13,484 (net +$6,766)

 

HERO lost $21,986

 

 

 

 

$25/$50 No Limit Holdem

2 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

HERO (BTN) ($9,569)

BB ($5,498)

 

Pre-Flop: ($75, 2 players) HERO is BTN 8:club: 7:club:

HERO raises to $125, BB raises to $400, HERO calls $275

 

Flop: 4:spade: 7:diamond: 2:spade: ($800, 2 players)

BB bets $500, HERO calls $500

 

Turn: 2:diamond: ($1,800, 2 players)

BB checks, HERO bets $950, BB goes all-in $4,598, HERO calls $3,648

 

River: Q:diamond: ($10,996, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $10,996

BB shows FLUSH ACE

K:diamond: A:diamond:

HERO shows TWO_PAIR SEVEN, TWO

8:club: 7:club:

 

BB wins $10,995 (net +$5,497)

 

HERO lost $5,498

 

 

 

 

$25/$50 No Limit Holdem

3 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

BTN ($5,116.50)

SB ($11,685)

HERO (BB) ($6,928.50)

 

Pre-Flop: ($75, 3 players) HERO is BB 7:diamond: K:diamond:

BTN raises to $125, SB folds, HERO calls $75

 

Flop: 7:heart: 9:club: 9:spade: ($275, 2 players)

HERO checks, BTN bets $200, HERO raises to $575, BTN calls $375

 

Turn: 3:heart: ($1,425, 2 players)

HERO bets $855, BTN calls $855

 

River: 6:spade: ($3,135, 2 players)

HERO checks, BTN goes all-in $3,561.50, HERO calls $3,561.50

 

Final Pot: $10,258

BTN shows THREE_OF_A_KIND NINE

9:heart: A:spade:

 

BTN wins $10,256 (net +$5,139.50)

 

HERO lost $5,116.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

 

 

$25/$50 No Limit Holdem

3 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

BTN ($5,116.50)

SB ($11,685)

HERO (BB) ($6,928.50)

 

Pre-Flop: ($75, 3 players) HERO is BB 7:diamond: K:diamond:

BTN raises to $125, SB folds, HERO calls $75

 

Flop: 7:heart: 9:club: 9:spade: ($275, 2 players)

HERO checks, BTN bets $200, HERO raises to $575, BTN calls $375

 

Turn: 3:heart: ($1,425, 2 players)

HERO bets $855, BTN calls $855

 

River: 6:spade: ($3,135, 2 players)

HERO checks, BTN goes all-in $3,561.50, HERO calls $3,561.50

 

Final Pot: $10,258

BTN shows THREE_OF_A_KIND NINE

9:heart: A:spade:

 

BTN wins $10,256 (net +$5,139.50)

 

HERO lost $5,116.50

 

Väl spelat som man säger i pokerkretsar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sätter du honom på när du har K7? J10 kanske? Bara för att få lite perspektiv..

Grattis till vinsterna iaf, en "liten" vinst på dessa nivåer är ju rätt mycket pengar sas

 

Tack!

 

Jadu, han kan ha lite allt möjligt. Tror inte det finns någon hand han auto-bet/foldar här. Bra läge att syna turn med vad som helst egentligen. Speciellt med drag... Noterbart är att jag spelat typ 40k händer med den aktuelle motståndaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu nalkas det grindtider igen. Opponeringen av uppsatsen är uppskjuten till augusti då vi inte var nöjda med hur det såg ut inför inlämningen (ambitiös partner). Gigantiskt misslyckande att lägga ner så mycket tid som man gjort och sen ändå inte bli klar med skiten. Speciellt med tanke på att man hade börjat hitta formen med pokern osv. Otäckt när man tänker på hur mycket man har förlorat på att inte kunna spela något i maj. Så har det dock varit en längre tid och vid någon punkt så måste man ju bli klar med plugget också...

 

Kommer fortfarande ha en del att göra, men kommer kunna sova ut så att man är tillräckligt fräsch för att lira en hel del. Siktar på att starta rätt lugnt, kanske slänga in lite 5/10 för att komma in i det. Troligen relativt rostig efter 2-3 veckors vila...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt trevlig comeback igår, flöt på bra. To be continued idag.

 

Har för övrigt varit rätt negativ till Vegas i år hela tiden men hittat suget i sista stund här som vanligt och funderade allvarligt på att åka. Sen läser jag Negreanus blogg.

 

" While the US has obviously taken a hit in terms of poker, the game is thriving internationally and I expect to see a decent sized field in Madrid. Possibly down from last year, but I don't think the numbers abroad will decrease too much at all. In the US, I definitely think the numbers for events will shrink. The WSOP, for example, will see a massive decline in the number of entrants both in the daily events, and especially the main event. The number of players for the main event will likely revert back to 2004 type numbers in the 3000 range. "

 

Har inte ens tänkt på att US har stängt ner sina siter och att det kommer påverka i sommar, men onekligen kommer ju så bli fallet. Blir nog detta som till slut får mig att bryta min 5-årssvit i LV. Förutom att det kommer kännas halvdött så kommer ju de som spelar vara de som inte kvalat in. Dessutom: vad blir förstapriset i main med hälften av deltagarna? $5M? Räcker inte långt:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boktips för övrigt. The Art of Learning, skriven av Josh Waitzkin.

 

In The Art of Learning, Waitzkin recounts the story of his years as a chess competitor from his own perspective. He describes how movie fame challenged his concentration on the game, how he took up Tai Chi as a form of relaxation, and then discovered that the same learning techniques he employed in chess enabled him to advance rapidly in martial arts as well. He subsequently studied eastern philosophies and psychology of learning.

 

För de som gillar att tänka mycket på hur man bör approacha gamet och inte bara spela 100k händer i månaden så är denna väldigt intressant - och man känner igen sig i mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte ens tänkt på att US har stängt ner sina siter och att det kommer påverka i sommar, men onekligen kommer ju så bli fallet. Blir nog detta som till slut får mig att bryta min 5-årssvit i LV. Förutom att det kommer kännas halvdött så kommer ju de som spelar vara de som inte kvalat in. Dessutom: vad blir förstapriset i main med hälften av deltagarna? $5M? Räcker inte långt:-P

 

Någon som har en åsikt/teori om hur det här kommer påverka cashgamesen? Har bara tänkt att det kommer vara fler suckers där eftersom de inte kan spela online och att det är "coolt" att vara i Vegas under WSOP om man är fanboy. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boktips för övrigt. The Art of Learning, skriven av Josh Waitzkin.

 

In The Art of Learning, Waitzkin recounts the story of his years as a chess competitor from his own perspective. He describes how movie fame challenged his concentration on the game, how he took up Tai Chi as a form of relaxation, and then discovered that the same learning techniques he employed in chess enabled him to advance rapidly in martial arts as well. He subsequently studied eastern philosophies and psychology of learning.

 

För de som gillar att tänka mycket på hur man bör approacha gamet och inte bara spela 100k händer i månaden så är denna väldigt intressant - och man känner igen sig i mycket...

 

Tack för boktipset! Har bara läst första delen av boken men tycker det var rätt intressant trots att det mellan varven var mycket snack om schack i den delen. När han pratade om de två inlärningstyperna så var det en spot on beskrivning av mitt liv. Tyvärr tillhörde man ju den sämre typen som var för fokuserade på kortsiktiga resultat, fått höra hela uppväxten hur smarta de är men som ger upp så fort det krävs lite mer arbete. Blir att försöka ändra på det (även om det iofs inte är första gången jag har tänkt den tanken =)

 

Hur som helst bra bok, och lycka till med pokern =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har en åsikt/teori om hur det här kommer påverka cashgamesen? Har bara tänkt att det kommer vara fler suckers där eftersom de inte kan spela online och att det är "coolt" att vara i Vegas under WSOP om man är fanboy. :)

 

 

Har spelat rätt mycket i AC på sistone och vad jag hört/noterat så har antalet unga internetspelare vid borden ökat dramatiskt så värdet är sämre - finns dock fortfarande flertalet guldklimpar :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har en åsikt/teori om hur det här kommer påverka cashgamesen? Har bara tänkt att det kommer vara fler suckers där eftersom de inte kan spela online och att det är "coolt" att vara i Vegas under WSOP om man är fanboy. :)

 

Jag vet verkligen inte. Det är antagligen mest det att inga kvalare kommer sitta på borden direkt. Affärsmännen har väl abstinens när de inte kan lira på nätet längre...

 

Tack för boktipset! Har bara läst första delen av boken men tycker det var rätt intressant trots att det mellan varven var mycket snack om schack i den delen. När han pratade om de två inlärningstyperna så var det en spot on beskrivning av mitt liv. Tyvärr tillhörde man ju den sämre typen som var för fokuserade på kortsiktiga resultat, fått höra hela uppväxten hur smarta de är men som ger upp så fort det krävs lite mer arbete. Blir att försöka ändra på det (även om det iofs inte är första gången jag har tänkt den tanken =)

 

Hur som helst bra bok, och lycka till med pokern =)

 

Måste alltid vara ett mål att förbättra såna aspekter ja... Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Okay, inget LV i sommar alltså. Har dragit igång igen här så smått sista dagarna och är på en quest att hitta formen. Har känts rätt rostigt än så länge och har faktiskt suttit ut några gånger för att spelet bara har känts så dåligt. Har en bra rulle för 25/50 numera iaf (enligt mina egna välkända mått), så det är positivt. Dags att fylla kläderna nu bara med andra ord.

 

Det hade nog gått snabbare om folk faktiskt s p e l a d e poker istället för att bara jaga en stackars grabb (miljardär?) på 50/100. Rekordet är satt till 70 öppna bord samtidigt utan att en hand spelades. Och detta är gubbar som inte skymtas i övrigt på sajten. Pinsamt var ordet...

 

Har för övrigt lyckats teama upp med en duktig konkurrent. Fördelen med det samarbetet är att vi har helt olika spelstilar och man inte vet vem som spelar vilket konto. Blir förhoppningsvis lönsamt!

 

Riktigt, riktigt trevliga games idag så verkar lovande inför sommarens äventyr...

 

 

$10/$20 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO ($2,226)

HERO (BTN) ($2,000)

SB ($2,176)

BB ($2,875)

 

Pre-Flop: ($50, 4 players) HERO is BTN 3:diamond: Q:diamond:

[CO posts $20]

CO raises to $40, HERO raises to $160, 2 folds, CO calls $120

 

Flop: Q:club: 7:club: 9:spade: ($350, 2 players)

CO bets $360, HERO calls $360

 

Turn: J:diamond: ($1,070, 2 players)

CO goes all-in $1,696, HERO goes all-in $1,480

 

River: 7:spade: ($4,246, 2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $4,246

CO shows TWO_PAIR NINE, SEVEN

9:heart: 6:heart:

HERO shows TWO_PAIR QUEEN, SEVEN

3:diamond: Q:diamond:

 

HERO wins $4,038 (net +$2,038)

 

CO lost $2,216

 

 

Dagens hall of shame (killen är helt fantasilös):

 

 

$10/$20 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($2,000)

HERO (CO) ($3,847.50)

BTN ($2,000)

SB ($3,015)

BB ($2,246)

 

Pre-Flop: ($30, 5 players) HERO is CO 10:club: 9:diamond:

UTG raises to $60, HERO calls $60, 3 folds

 

Flop: 6:club: 2:spade: 10:heart: ($150, 2 players)

UTG bets $110, HERO calls $110

 

Turn: 2:club: ($370, 2 players)

UTG checks, HERO bets $245, UTG raises to $580, HERO calls $335

 

River: 9:club: ($1,530, 2 players)

UTG goes all-in $1,250, HERO calls $1,250

 

Final Pot: $4,030

UTG shows FULL_HOUSE SIX, TWO

6:diamond: 6:heart:

 

UTG wins $4,027 (net +$2,027)

 

HERO lost $2,000

 

 

Credit where credit is due:

 

 

$10/$20 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($3,968)

CO ($1,990)

BTN ($3,285)

HERO (SB) ($4,413)

BB ($2,157)

 

Pre-Flop: ($30, 5 players) HERO is SB K:diamond: Q:diamond:

2 folds, BTN raises to $50, HERO raises to $180, 1 fold, BTN calls $130

 

Flop: K:spade: 9:diamond: A:heart: ($380, 2 players)

HERO checks, BTN checks

 

Turn: 7:heart: ($380, 2 players)

HERO checks, BTN checks

 

River: 6:club: ($380, 2 players)

HERO bets $240, BTN raises to $1,245, HERO folds

 

Final Pot: $1,865

BTN shows HIGH_CARD ACE

3:spade: 5:spade:

 

BTN wins $1,862 (net +$437)

 

HERO lost $420

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har för övrigt lyckats teama upp med en duktig konkurrent. Fördelen med det samarbetet är att vi har helt olika spelstilar och man inte vet vem som spelar vilket konto. Blir förhoppningsvis lönsamt!

 

 

att fuska e oftast vidrigt men när man tar det steget längre och dessutom talar öppet om det på forum tycker jag fan man förtjänar respekt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gråzon skulle jag säga. Vet att jag spelat mot flera konton där det är allmänt känt att flera gubbar spelar...

 

Mycket lir igår och det var inte vackert vid vissa tidpunkter, slaktade en hel del händer kändes det som. Kände dock vid vissa tillfällen när jag visste att jag var tvungen att skärpa till mig att formen fanns där nånstans trots allt. Måste bara hålla nivån uppe. Lyckades plussa en del till slut iaf.

 

Dagens roligaste hand. Slaktad av samtliga parter. Frisk linje av motståndaren och frisk bluff av hjälten mot en 60/40-gubbe.

 

 

$10/$20 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($2,000)

CO ($4,109.50)

HERO (BTN) ($2,104.50)

SB ($3,983.50)

BB ($2,368)

 

Pre-Flop: ($30, 5 players) HERO is BTN 10:heart: A:diamond:

1 fold, CO raises to $60, HERO calls $60, SB calls $50, 1 fold

 

Flop: 10:club: 9:heart: 6:heart: ($200, 3 players)

SB bets $200, CO folds, HERO calls $200

 

Turn: 8:club: ($600, 2 players)

SB bets $450, HERO calls $450

 

River: K:club: ($1,500, 2 players)

SB checks, HERO goes all-in $1,394.50, SB calls $1,394.50

 

Final Pot: $4,289

HERO shows PAIR TEN

10:heart: A:diamond:

 

HERO wins $4,286 (net +$2,181.50)

 

CO lost $60

SB lost $2,104.50 (J:club: T:spade:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

OK, dags för comeback. Minns faktiskt inte hur det gick efter att jag slutade skriva för ganska exakt ett år sedan. Vill minnas att jag faktiskt inte spelade så mycket till slut trots allt utan la ner väldigt många timmar på att plugga till ett test jag gjorde i slutet av sommaren. Noterbart är att jag INTE delade konto med någon. Ville bara skapa förvirring för mina motspelare innan jag la ner skrivandet...

 

Sedan dess har jag hur som helst hunnit med mycket: skrivit GMAT, fått ut två examen, bott tre månader i Hong Kong och kommit in på en 1-årig utbildning i London till hösten.

 

Jag kommer följaktligen endast att spela sommaren ut stenhårt och försöka maximera den tiden. Siktar dock inte på 50/100 denna gången, utan sänker istället målet till 25/50. Inledde på 10/20 häromveckan men haft en del oflyt där. Jag spelar därför 5/10 fr o m idag med en ganska kort rulle.

 

Ska försöka komma på något bra system för redovisning av händer osv. Kom gärna med förslag på vad som är intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...