avalancher Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Det går bättre på lägre nivå helt klart. Spelar FL 0.25/05 på Royal Vegas Poker. backade nästan ur först för deras sajt är så oerhört långsam, för att inte tala om hiskeligt ful, men sen trvides jag faktiskt bättre. Empire Poker är rent, snyggt, och snabbt, men de där gubbarna vid förvillar i alla fall mig. Även när en spelare försvinner och byts mot en annan tycker man liksom det är samma spelare för han "ser" likadan ut. På Royal luras inte ögat. Dessutom byts inte spelarna ut så snabbt på Royal, nu testade jag bara ett bord men ändå. Tyckte också motståndet var lättare, fast kanske slumpen bara. Gick in med ca $5, gick ut med $20 efter en timme. Har förbättrat mitt spel, men tappar disciplinen ibland och går rakt in i fällorna med öppna ögon. Jag *vet* att det är fel men ibland säger min hjärna "äsch jag måste se vad han har". Måste skärpa mig där. Men jag gjorde min bästa hand hittills, är faktiskt stolt : ) Satt med K10 olika färg. Floppen kom med en K,10, och nåt annat ovidkommande. Bettade hårt. En motspelare var kvar. Riverkortet gav en Kung till. Då vände jag på steken odh dröje väääldigt länge med att klicka på "check", som att visa att jag är rädd han fått kåk eller triss i kungar med sista korte. Han nappade och höjde omedelbart, jag mothöjde, han synade, pang, där satt jag med kung-kåk och fick rejält betalt : ) Det var vackert. Nåja, har gjort en del förändringar i mitt spel. När jag får en hyfsat bra hand eller bra draghand bettar jag nu istället hårt, även när det är tveksamt vilket kanske är fel, men om jag plötsligt slutar betta visar jag mig ju svag och avslöjar det för motståndarna. Rätt eller fel? Det gick mer rätt än fel denna gång, men jag vet inte... har fegat förut av rädsla för att förlora mina få pengar. Jag foldar mig oftare också (fast inte tillräckligt ofta som hjärnsläppet ovan beskrev) även om jag har bettat först. Skulle vilja läsa på om pot-odds osv, finns det någon bra online artikel? Linda * RP - QoS * Citera
scouserandy Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Skulle vilja läsa på om pot-odds osv, finns det någon bra online artikel? Läs denna om pokermatte om du vill. EDIT: Eller här står lite enkelt om just pottodds. Citera
heltok Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 läs lite böcker, t ex kan du börja läsa Winning Low Limit Texas Holdem och sedan Small Stakes Holdem - Big Winning With Expert Play. sedan så spela mycket. räkna med flera tiotusen händer innan du statistiskt sätt kan säga att du går plus. för att inte förlora ditt första inköp så kan du spela bonusar. men rent allmänt, räkna med en månad minst inlärningsperiod. Citera
zamora Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 gubbarna på empire går att ta bort. Options/ video & audio options/ characters off. Att beta bra händer hårt redan från början är nästan alltid bättre än att försöka lura in motståndaren för att kunna höja senare. Det krävs lite erfarenhet för att inse när det är dags att släppa på gaspedalen. Men det kommer med tiden. Citera
avalancher Postad 21 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2005 Okej, tack! Det var lätt läsning. Går det att få en tabell nånstans över vinst-procent-chans så som de visar i TV's Pokermiljonen. När de visar spelarnas starthänder så syns det procentsiffror, jag antar de då menar vilken procent de har att kunna vinna. Före floppen alltså. Linda Citera
Hickmott Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Okej, tack! Det var lätt läsning. Går det att få en tabell nånstans över vinst-procent-chans så som de visar i TV's Pokermiljonen. När de visar spelarnas starthänder så syns det procentsiffror, jag antar de då menar vilken procent de har att kunna vinna. Före floppen alltså. Linda PokerStove är ett mycket bra program för att simulera sånt. //Hickmott Citera
joeki Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Okej, tack! Det var lätt läsning. Går det att få en tabell nånstans över vinst-procent-chans så som de visar i TV's Pokermiljonen. När de visar spelarnas starthänder så syns det procentsiffror, jag antar de då menar vilken procent de har att kunna vinna. Före floppen alltså. Linda Jag noterade att du både skriver intressant och spelar på ungefär samma nivåer som jag. Om du har lust och tid hade det varit skoj att läsa en liten dagbok så man har något att jämföra med. Själv har jag alldeles för mycket jobb nu i sommar och tröttnar på att föra statistik och skriva när jag får en fet down-streak (vilket händer många dagböcker här har jag sett). Bara ett förslag! Citera
avalancher Postad 22 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2005 Tackar! Trevligt litet program. Dagbok, nja, har svårt med tiden. Dessutom spelar jag inte varje dag, än. Är fortfarande i valet o kvalet om jag borde göra det här eller inte. Är själv ganska övertygad om att jag kan lyckas (då menar jag inte att bli rik, mitt mål är snarare $10 om dagen så småningom, till att börja med), men min samboende väninna är frenetiskt anti-spel tokig, så jag får höra hennes predikan hela tiden. Hon påstår att det bara kan leda till ruin och spelberoende, och attdet är nys att det går att gå med plus överhuvudtaget. Ja ja. Jag har några saker som talar för mig: Har alltid gillat spel. Är ivrig att lära mig och läser gärna på. Tror inte jag kommer fastna i en spel-fälla (fast jag märker man kanske blir för entusiastisk ibland). Har läst univ.-algebra och envariabelanalys, det kanske är till *nån* nytta, vad vet jag. (Personligen tycker det var det mest meningslösa ämne jag läst) Men har också saker emot mig: Mycket liten budget, bara telefonräkningarna oroar mig. Tidsbrist. Min vän ; ) Samt mina gener, jag har en gammal släkting som var totalt spelberoende och spelade bort hela sin gård på poker. Apropå skriva, någon som vet om det behövs artikelskribenter på poker-tidning (engelsk-språkig är inget problem)? Inte för att jag är en expert än på något vis, men kan vara intressant med kvinnligt perspektiv. Har erfarenhet av att skriva för en amerikansk sportsajt, har intervjuat Weinhandl och Kent Forsberg t.ex. Men deras löften om betalning var skitsnack så jag slutade. Linda Citera
Recommended Posts