HTDrD Postad 30 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Jaha.. Succe i helgen, fiasko igår. Samma visa som hela tiden. 2 steg framåt och 1, eller 1,5 steg bakåt. Får inte riktigt till det. Har nu tagit steget upp definitivt till 1/2 NL och spelar ibland 2/4. Har gått ganska bra, men förlorar också frekvent. Gårdagen blev största förlustdagen någonsin med -550. Här är handen som satte i gång eländet. Höll i spelet någorlunda efter förlusten, men den satte sig i psyket och det är inte omöjligt att jag spelade dåligt efteråt pga det. 2/4 NL. Har spelat 1 timme ungefär, bordet är ganska tight med flera bra spelare. Har 400$ och Fi har runt 150$. Tur för mig. Jag får [A K ] i UTG+1 och bettar 12$. En syn från SB, resten lägger sig. Pot: 28$ Flopp: [K Q 10 ] Inte illa, men Fi bettar 20 vilket är oroväckande mycket med tanke på att jag höjde preflop. I vanliga fall slår jag om med TPTK men här har jag på känn att FI har en hand. Turn: [2 ] Fi bettar 43$. Är nästan säker på att jag är slagen nu. Funderar en stund, har dock ett par outs även om han har bättre. Synar och hoppas att förbättra, annars är det fold. River: [K ] Fi bettar allin, dvs 65$ in i en pott som innehåller 180$. Det är givetvis autosyn, men jag känner mig iaf tveksam. Dock är det många händer jag slår nu eftersom jag träffat. Synar och Fi viker upp J9o.. Den var inte skön, Var nära att lägga mig redan på turn, träffar sedan och förlorar mot en riktigt skithand. Man undrar ju hur han ens kunde hitta syn preflop med den handen. Var mäkta förbannade som sagt, höll i hop spelet ett tag men slutade med att förlora hela inköpet (400$) på detta bordet. Plågsamt. Rulle: 4250$ Start: 900$ Citera
rickie Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Om du tror att du måste förbättra, så lär du knappast ha odds för o syna turn. Så tycker jag personligen, o många håller säkert med, att du kanske inte borde spela 2/4 med en sån liten rulle... Mindre kul om man lyckas torska halva rullen på ett par timmar, vilket kan hända när man lirar så högt med liten rulle. Men det där är helt upp till dig själv, var bara en tanke. Citera
HTDrD Postad 30 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Jo det är för högt men det är bara på Pacific jag spelar på 2/4 och där är motståndet ibland så kasst att man är shockad. Dock har jag ständigt ruskig varians med resultaten. Mestadels upp men ofta ned. Ska försöka hålla mig till 1/2 ett tag till och se om jag kan få lite stadiga plus resultat innan jag ger mig på högre nivåer. Det hela är lite mentalt också. Varenda gång jag tagit klivet upp, från 25NL-50-100-200 (och ibland 400) så har jag varit skrämd i början och misslyckats. Sedan blir det bättre och bättre resultat allteftersom om jag har blivit mer och mer bekväm. Det gör att det är också svårt att ta steget ned en nivå. Har provat det ett par gånger utan lyckade resultat. Finner att jag höjer och är med på en helt annat sätt då för att jag är van att potterna har en viss storlek. Det är en sak som jag lärt mig under den korta tid jag spelat, det är mycket som är mentalt i poker. Citera
HTDrD Postad 31 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Ytterligare en dag med röda siffor. Spelade mestadels ok, men lyckades förlora 350$ på ett och samma bord (inköp 200) där jag hade bestämt mig för att knäcka en kille. Han höjde med i stort sett varenda hand preflop och jag bara väntade på att trappa honom. Pengarna försvann allterftsom då jag inte träffade ett jota och jag tog rebuy två gånger för att ha max i stacken när jag skulle ta honom. Fick KK tre gånger på 10 händer och limpade alla gånger 2 positioner före honom. Han höjde och jag slog om till 20$ samtliga gånger (precis som alla andra vid borde gjorde mot honom också) men fick honom inte. Sista handen var jag nog trött och ledsen på eländet och lät en annan ta min stack. Här är handen. 1/2 NL. Extremt löst eftersom mister X höjde 3 av 5 händer utan att ha någonting. Ofta reraise preflopp med stora potter. Sitter i BB och får [10 8 ]. Ingen höjdarhand men mrX höjer som vanligt till 6$ UTG. 4 synar. Floppen träffar stenhårt. Pot: 24$ [7 9 J ] SB checkar, jag bettar 12$ för att förhoppningsvis få omslag. Tyvärr muckar mrX korten och endast en spelare är med. Pot: 48$ Turn [J ] Ser ju kanon ut det här. Bettar ut 30$. Fi synar lugnt. Pot: 108$ River [2 ] Jaha, jag har en liten olustkänsla och bettar endast 20$. Fi slår om med all-in. Jag vet att han har mig slagen men synar ned med 100$. Uselt spelat. Fi viker upp grymt överraskande [J J ]. Det var inte konstigt att jag missade det. Nissen bara kallsynar JJ mot floppraise mot tokdåren och låter oss alla gå med och träffar sedan fyrtal efter jag floppat stege. Inte kul. Nu är det ny månad som gäller och ska fila på några mål. Kommer nog hålla dem modesta efter sista tidens usla resultat. Ska föresten byta till en ny site för att få in lite mera bonus. Någon som har några bra tips? Och hur mycket måste man ungefär omsätta/spela för för att rakeback skall betala sig? Skulle uppskatta svar. Rulle: 4100$ Start: 900$ Citera
HTDrD Postad 1 September , 2005 Författare Rapport Postad 1 September , 2005 Ytterligare en dag med röda siffror. Mest för en felklickning.. Har lite svårt med det när jag spelar på flera olika siter och råkar då lätt klicka fel. Var lite halvtiltad innan och hade en 90-100$ kvar av 200$ inköpet när jag råkade miniraisa en preflopphöjning. Fi re-reraisade och jag tyckte att det var läge att ställa in.. Det kanske det inte var med tanke på att jag hade [9 2 ] och Fi [A A ].. I övrigt helt ok spel och jag börjar nu september månad på 4000$ i rulle. Mål september: + 1500 varav 500 i bonus (ska ut och leta bonus idag). Bättre disciplin, analysera spelet bättre, minska tilt och välja bord och motståndare på ett bättre sätt. Citera
busen Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Fi re-reraisade och jag tyckte att det var läge att ställa in.. Det kanske det inte var med tanke på att jag hade [9 2 ] och Fi [A A ].. haha! tack för ett gott skratt på morronkvisten HTDrD : ) Citera
HTDrD Postad 2 September , 2005 Författare Rapport Postad 2 September , 2005 Första handen i september.. Kände direkt att det skulle bli en lång dag... Jag har 910 från BB och vi är tre som ser floppen. Potten 6$ och korten kommer [9Q6r]. Check, Jag bettar 4 knappen synar och SB lägger sig. Turn [2] Jag bettar 4 till. Fi känns inget vidare stark och han synar. River ger en 2:a till för brädan [9Q622]. Inget färgdrag ute. Jag tycker ett lite värdebett är på sin plats och bettar 4 till. Fi slår om till 20. Jag synar och han viker upp [J2]... Jag suckar djupt.. Första handen.. Spelade ca 3,5 timmar och sa till mig själv att jag inte skulle ge mig innan jag plussade. Låg minus 350 ett tag efter helt sjuka utdragningen. Två mot nötfärg när Fi haft A2 och A7 och satt färgen. Båda var rikigt ruskiga. Speciellt den där floppen kom A109r och jag hade A9. Fi fick runner runner färg till sin A7. Det var inget vidare. På Absolute satte jag mig vid 2/4 bordet vilket i stort sett är den högsta nivån för NL de har eftersom det sällan är folk som spelar på 5/10. Det finns bara 2 2/4 bord och det är sällan det är mer än 1 bord i gång. Så det är alltså bland de bästa (högst spelande) spelarna som sitter där. Kände igen flera av spelarna som spelat på betydligt högre på FL när jag kolla in dessa bord (t ex 50/100) så jag undrade vad jag gjorde där. Satt mig iaf och var med om en av de märkligast sessioner jag spelat i. En hand var två stora stackar all-in preflopp med AA mot KK. AA vann potten på 1200.. Största jag sett preflopp. Sedan var det ruskigt hårt spel med de värsta utdragningar. Sällan potterna var under 100$. Själv vann jag 2 potter och gjorde i stort sett inte mycket mera. Kolla in dessa händer och förundras. Hand 1. 2/4. 9 vid bordet. Allt från småstackar på 100 till gigantiska på 1500. Jag har 250 kvar av 400 och har inte vunnit en enda hand hittills. Handen innan fick jag QQ och foldade efter hårt bett på floppen 456. Fi visade upp 77 så jag var lite tiltad. Jag får [Q Q ] igen. Sitter i BB och vi är två som spelar efter MP höjt till 12. Pot: 38$ Flopp: [10 7 2 ] Fi bettar 20, jag höjer, han höjer etc. Vi blir all-in. Fi visar upp usla [A J ] och jag tar hem potten med QQ mot A hög. Potten stannar på 460$. Var mycket märkligt. Hand 2: 2/4 NL. 9 vid bordet. Aggressivt som fan, med massa all-ins. Jag sitter i SB med [A K ] En finfin hand och den bästa jag haft på ett bra tag. MP höjer till 12$ och jag synar bara. Har inte blivit tillräckligt aggro för att re-raise med AK ännu. UTG som limpat synar också. Pot: 40$ Flopp: [8 4 6 ] Ser kanon ut. Kan bli en riktigt fin hand det här. Fi bettar ut 20 och jag synar. Vill inte höja när jag har en till efter mig att agera. UTG lägger sig och vi går heads up. Fi har bara 130$ kvar i stacken. Pot: 80$ Turn: [8 ] Fi bettar veka 20$, Det känna inte som om 8:an hjälpte honom så jag höjer till 60 för att ta potten. Fi synar. Pot: 200$ River: [2 ] Ajsan, Fi checkar och jag ställer honom all-in. För honom återstår bara 70$ och det var ju ett problem för mig eftersom jag bestämt mig att löpa linan ut nu oavsett vilket kort som träffade river. Fi synar och jag vinner!.. Han muckade handen, men jag vann alltså på A hög. Potten på 340$. Mycket mycket märkligt. Dessa två händer var i stort sett de enda jag vann. 1/9 +47$ Citera
HTDrD Postad 5 September , 2005 Författare Rapport Postad 5 September , 2005 Helgen började katastrofartat och slutade likadant. Tur att en suverän lördag gjorde att det slutade på plus. Spelade live i en turnering på pokerklubb i fredags och åkte ut på det pinsammaste av sätt och ville bara sjunka genom golvet efter det. Första handen jag spelade efter 1.38min!! gick jag allin med 8-4... det gick inget vidare om man säger. Sedan som sagt en finfin lördag, vann min största pott någonsin på ca 900 när Fi bluffade med 9 hög mot mitt sett i 5:or. Slutade dock gårdagen med en rejäl torsk. En såndär hand jag kommer minnas länge. 2/4 HU mot en svensk som försörjer sig på poker. Var inte världens smartaste tableselection direkt men vi har mött varandra massa gånger och jag har nog plussat lite på honom. -"du är en fisk" inledde han konversationen med och här får han nog rätt, även om omständigheterna var brutalt ogynsamma. Vi har spelat en 20 minuter och min stack har minskat från 400 - 390 eller så. Jämnt hitills och Fi spelar mycket aggressivt och höjer hela tiden preflop. Jag sitter i SB och får [7 6 ] och höjer till 8$, fi slår om till 16$. Han höjer med i princip vad som så jag synar. Pot: 32$ Flopp: [Q 5 3 ] Trevlig flopp, Fi bettar ut och jag höjer. Fi synar. Pot: 91$ Turn: [8 ] Fi checkar och jag bettar 68 in i potten på 91. Har tänkt mycket på den här handen och här var nog det stora misstaget. Skulle checkat istället. Fi slår om och miniraisar 68 till. Jag har ingen aning om vad han har, han kändes mycket vek på floppen. Synar eftersom jag har steg och färgdrag. Pot: 363$ River: [3 ] ger brädan [Q 5 3 8 :diamond:3 ] Fi ställer in, för mig betyder det 211$ till.. Det känns inte bekvämt men jag gick med på drag och träffade. Bara att syna och hålla tummarna. Fi visar upp [88] och tar potten på runt 800. Stängde ned nästan direkt efteråt och tänkte länge på handen. Jag undrar vad jag kunde gjort annorlunda och förbannar att det först kom en 8:a på turn och sedan ett av de två spader som parade brädan. Synnerligen olyckiga omständigheter och Fi fick rätt i att jag var en fisk. September: +340 Citera
HTDrD Postad 7 September , 2005 Författare Rapport Postad 7 September , 2005 Det är fortsatt upp och ned hela tiden. Det är kanske inte så konstigt att det blir så med SH NL men det är lite mentalt påfrestande. Hade en fin dag i går med plus och lyckades också cleara månadens första bonus på Empire. Inga direkta händer att visa upp eftersom ingen var speciellt intressant. Kanske att jag bluffar lite mera nu och det gick iaf bra igår. September: +680 Bonus: 100 Nu skall jag leta reda på en ny bonus och sikta på den. Citera
HTDrD Postad 9 September , 2005 Författare Rapport Postad 9 September , 2005 Upp och ned som vanligt. Nu två dagar ned och riktigt illa spelat. Blir lite förbannad för att jag inte kan gå plus under längre perioder. Gårdagen slutade med -350 utan att det var alltför spännande händer. Den här som jag spelade i en turnering var dock en av de märkligast händer jag sett. Ungefär så var föresten gårdagen spelmässigt också. Turnering. 900 spelare, 15k. Är en 200 spelare kvar. Jag har halva medelstacken och bara väntar på en hand. Har inte spelat en hand på 15 minuter. Sitter på knappen och hittar [K 7 ] Jaha, det får duga tänker jag då alla lägger sig fram till mig. Jag går all in och det sitter två stora stackar i SB och BB. SB synar och BB går all in.. SB synar. De har båda [AA].... Helt otroligt; knappen, väntat 15 minuter, all in... två AA... Jag åkte ut med ett leende på läpparna. September: +200 Bonus: 100 Citera
HTDrD Postad 12 September , 2005 Författare Rapport Postad 12 September , 2005 Opps.... Varians är mitt mellannamn. Var uppe och vände på 4900 i rullen innan en snabb downswing förde mig ned till 3600. Lyckades vinna 600 igår och är nu återigen på 4200 och 200 plus (allt i bonusar) för september. Är riktigt jobbigt med de stora svängningarna och det beror förstås på att jag spelar på lite för håg nivå för min rulle. Spelar stadigt på 1/2 nu med några skott på 2/4. Lyckades med konsstycket att gula på pacific poker. En bedrift med tanke på hur spelet ser ut där. Började med 500+100$ och byggde upp det snabbt till hela 2500 (på en månad eller så). Tog ut 1000 och har gulat från 1500. Inte helt stabilt spel om man säger, en hel del tilt och likaså en del felklickningar när jag spelat på två olika siter och Pacific är verkligen en riktigt uråldrig site där det inte är ovanligt att man klickar fel. Mestadels beror gulningen förstås på dåligt spel kombinerat med utdragningar. Nåja, bara att ta nya tag och jobba vidare. September: +000 Bonus: 200 Citera
HTDrD Postad 13 September , 2005 Författare Rapport Postad 13 September , 2005 ]Poker är kul, eller hemskt. Kolla in min första och sista hand igår. Brutalt. 0.5/1 NL SH. 6 vid bordet. Min allra första hand. Går in med 150$ och bara Fi täcker mig. Jag postar 1$ direkt från MP. UTG, Fi bettar 3$ och jag synar med mediokra [7 8 ] Det är bara vi som spelar. Pot: 7,50$ Flop: [7 K 7 ] Fi bettar ut 3$ och jag miniraisar 4 till och hoppas att han har en kung. Fi synar. Pot: 21,5$ Turn: [7 ] Bättre blir det inte. Fi checkar och jag bettar 10$. Fi synar. Pot: 41,5$ River: [A ] Ger brädan [7 K 7 :diamond:7 A ] Fi vaknar till liv och bettar 24 in i potten på ca 40, jag ställer in och Fi synar.... Ganska fin första hand om man säger. Jag vet inte vad Fi hade, kanske AK eller tom slöspelat KK eller AA. Potten stannar på 301$, en finfin start. Fi går all-in för sina sista 15$ handen efter förstås, jag synar ned med Q-10o och vinner. Nästan så jag tyckte synd om honom. Fastforward till dagens sista hand. 1/2 NL. 9 spelare. Jag har 370$ och Fi är shortstack med 135$. Jag sitter i UTG med [7 7 ] Limpar in. SB limpar och BB, som är Fi gör inget. Pot: 6$ Flop: [K 9 4 ] SB check, BB check. Jag bettar 4 för att ta hem potten. SB lägger sig och BB synar. Det betyder att jag antagligen är klar med handen, gjorde ett försök att ta hem den och misslyckades. Pot: 14$ Turn: [7 ] Klonk... Fi vaknar till helt plötsligt och bettar 8. Jag har inte minsta aning om vad han kan tänkas ha, en kung kanske? Verkar märkligt spelat iaf. Jag slår om och höjer 20$. Fi synar. Pot: 70$ River: [A ] Fi som först checkat, sedan bettar väljer nu att checka. Jag bettar 50 in i potten på 70 och Fi slår om till all-in, dvs runt 45 till. Jag har absolut ingen som helst aning om vad han har och det är givetvis autosyn. Fi visar [A A ] och tar hem potten. Stängde svärande ned datorn direkt. Fy vilken sista hand, inte bara de osannolika att jag först klonkar set på turn men sedan att Fi klonkar sitt set på river utan också Fi helmärkliga spel. Det här är en sån där hand man tänker på och kolla in Fis beslut: 1) I BB med AA... gör inget i ohöjd pott. 2) På flopp med överpar, checkar och sedan syn. 3) Bettar plötsligt på turn, synar reraise. 4) Checkar river med nötterna. Ofattbart uselt spelat och han dubblade. Kommer svida ett tag. Citera
Emilio Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Upp och ned som vanligt. Nu två dagar ned och riktigt illa spelat. Blir lite förbannad för att jag inte kan gå plus under längre perioder. Gårdagen slutade med -350 utan att det var alltför spännande händer. Den här som jag spelade i en turnering var dock en av de märkligast händer jag sett. Ungefär så var föresten gårdagen spelmässigt också. Turnering. 900 spelare, 15k. Är en 200 spelare kvar. Jag har halva medelstacken och bara väntar på en hand. Har inte spelat en hand på 15 minuter. Sitter på knappen och hittar [K 7 ] Jaha, det får duga tänker jag då alla lägger sig fram till mig. Jag går all in och det sitter två stora stackar i SB och BB. SB synar och BB går all in.. SB synar. De har båda [AA].... Helt otroligt; knappen, väntat 15 minuter, all in... två AA... Jag åkte ut med ett leende på läpparna. September: +200 Bonus: 100 visserligen var du uppe mot AA men var glad att du inte var uppe mot AA och KK, nu hade du faktist lite större chans att dubbla upp. Citera
HTDrD Postad 14 September , 2005 Författare Rapport Postad 14 September , 2005 ]Tyckte det var kul bara, att sitta och vänta och sedan trycka all-in på knappen och SB och BB har AA... kan inte vara helt vanligt. Ungefär så har september varit hitills också, tror jag iaf. Har förlorat massvis på osannolika spel och ren och skär otur. Eller så spelar jag inte bra helt enkelt, är inte helt säker på vad det är. Här är två intressanta händer från gårdagen. En bra spelad från min sida, den andra tveksam. Hand 1. 0.5/1$ SH. 6 vid bordet. 50% flop seen och en shortstack som börjar bli desperat. Det är han jag möter här, älskar att möta shortstacks och så här ser det ut ganska ofta då. Jag har 130 och Fi 55. Sitter i BB med [Q 10 ] Shortstack från knappen bettar 4$, SB och jag synar. Pot: 12$ Flop: [Q 6 4 ] Check från SB, check från mig. BB bettar 10 och jag ställer in. BB synar och visar upp [9 4 ]. Turn och river ger [J 9 ] och Fi tar handen på 120$. Han skrev glada tillrop i chatten efteråt. Bara att gå ett varv och lugna ned sig. Han gulade på 15 minuter sedan, alla pengarna till andra spelare runt bordet. Sånt är rena tortyren. Hand 2: 1/2$ NL. 9 spelare. Bordet är ganska tight och jag spelar tight som attan. Har haft rejäl otur med kalla kort och förlorat samtliga potter där jag haft höga PP hittillls. Är inte glad, träffat ett set och blev översettad med AA. Har runt 300 och fi i handen har runt 200. Sitter i MP med [J J ]. UTG bettar 6$ och jag synar. Fick dåliga vibbar direkt av hans bet från UTG men med JJ är man ju med. Med en bättre, eller annan read hade jag kunnat slå om preflop. Vi är tre som spelar. Pot: 19$ Flop: [7 7 3 ] BB checkar och Fi bettar 6$ in i potten. Det känns fortfarande inget vidare och jag kallsynar. I efterhand tror jag att en höjning hade varit bättre, tänkte: "han har bättre, alltså synar jag bara". Det är väl dock feltänkt eftersom jag nu blir tvungen att syna vidare? Pot: 31$ Turn: [5 ] Fi bettar 14. Synar. Pot: 59$ River: [K ] Fi bettar 14 till. Jag synar. Han visar AA och vinner potten på ca 90$. Hade det på känn hela vägen, frågan är bara vad jag skulle gjort. Halva september avklarad. Målet att vinna 1000$ plus dra in 500$ i bonus är lång ifrån klara. Har nog spelat minst 40 timmar och ligger otroliga +20$ Vi får se om jag får ordning på maskineriet snart. September: +20$ Bonus: 290$ Citera
Adapa Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Hand 2: 1/2$ NL. 9 spelare. Bordet är ganska tight och jag spelar tight som attan. Har haft rejäl otur med kalla kort och förlorat samtliga potter där jag haft höga PP hittillls. Är inte glad, träffat ett set och blev översettad med AA. Har runt 300 och fi i handen har runt 200. Sitter i MP med [J J ]. UTG bettar 6$ och jag synar. Fick dåliga vibbar direkt av hans bet från UTG men med JJ är man ju med. Med en bättre, eller annan read hade jag kunnat slå om preflop. Vi är tre som spelar. Pot: 19$ Flop: [7 7 3 ] BB checkar och Fi bettar 6$ in i potten. Det känns fortfarande inget vidare och jag kallsynar. I efterhand tror jag att en höjning hade varit bättre, tänkte: "han har bättre, alltså synar jag bara". Det är väl dock feltänkt eftersom jag nu blir tvungen att syna vidare? Pot: 31$ Turn: [5 ] Fi bettar 14. Synar. Pot: 59$ River: [K ] Fi bettar 14 till. Jag synar. Han visar AA och vinner potten på ca 90$. Hade det på känn hela vägen, frågan är bara vad jag skulle gjort. Halva september avklarad. Målet att vinna 1000$ plus dra in 500$ i bonus är lång ifrån klara. Har nog spelat minst 40 timmar och ligger otroliga +20$ Vi får se om jag får ordning på maskineriet snart. September: +20$ Bonus: 290$ Med JJ måste du slå om, annars är du helt lost från flopp till turn. Och ditt resonemang om: "han har bättre, alltså synar jag bara", är ju korkat som fan, varför ska du syna om han har bättre för? Tycker du skulle ha lagt dig om du hade haft en tightread på UTG, annars slå om till 15-17$ eller nåt sånt. Får du ett omslag på dig är det nog dags att släppa, om han synar har du lite mer info och kan sätta honom på antingen AK eller QQ-TT, beroende om han är lös eller inte. Visst kan det hända att han kallsynar med AA eller KK, bäst att ta det lugnt postflop. Ett grymt spel från fi:s sida i den här situationen med AA är att kallsyna sen slöspela postflop om det inte kommer saker på brädan. Händer som QQ lär ju bli ordentligt trappade. Citera
HTDrD Postad 14 September , 2005 Författare Rapport Postad 14 September , 2005 En klassiker. Hand nummer 3 den här sessionen. ------HAND 3------ Game #894419234: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/09/14 - 16:57:19 (ET) Table "Teal" Seat 1 is the button. Seat 1: jaerbas ($198.71 in chips) Seat 2: HTDrD ($227.62 in chips) Seat 3: Devilish- ($189 in chips) Seat 4: Scupido ($160.33 in chips) Seat 5: Roman13 ($80.50 in chips) Seat 6: Mr-Bet ($171.50 in chips) Seat 7: Jones80 ($180.71 in chips) Seat 8: Btstorey ($113.75 in chips) Seat 9: MM02 sits out Seat 10: Ewan2109 ($167.25 in chips) HTDrD: posts small blind $1 Devilish-: posts big blind $2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HTDrD [As Ac] Scupido: calls $2 Roman13: folds Mr-Bet: calls $2 Jones80: folds Btstorey: folds Timbuktu joins the table at seat #9 Ewan2109: folds jaerbas: calls $2 HTDrD: raises to $8 Devilish-: folds Scupido: calls $6 Mr-Bet: folds jaerbas: calls $6 ----- FLOP ----- [Tc 8s 8c] HTDrD: bets $10 Scupido: calls $10 jaerbas: folds ----- TURN ----- [Tc 8s 8c][7h] HTDrD: bets $28 Scupido: calls $28 ----- RIVER ----- [Tc 8s 8c 7h][5h] HTDrD: bets $181.62 and is all-in Scupido: is all-in $114.33 Returned uncalled bets $67.29 to HTDrD ----- SHOW DOWN ----- HTDrD: shows [As Ac] (Two Pairs, Aces and Eights, Ten high) Scupido: shows [9h 8d] (Three of a kind, Eights, Ten high) Scupido collected $329.66 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $332.66 Main pot $329.66 Rake $3 Board [Tc 8s 8c 7h 5h] Seat 1: jaerbas (button) folded on the Flop Seat 3: Devilish- (big blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 4: Scupido showed [9h 8d] and won ($329.66) with Three of a kind, Eights, Ten high Citera
jaroiten Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Aldrig roligt att förlora med AA, men du måste ju också bli lite misstänksam när bordet är parat och han callar ner dina bets... känns ju knappast som han sitter på KK-JJ, för isf hade du nog fått mothugg pre-flop.. Och eftersom detta endast var tredje hande på sessionen hade du knappast någon read på FI. Så du hade kanske kunnat ta det lite lugnare post-flop eller höjjt up mer preflop med tanke på att det redan var 3 limpers i potten.. Citera
HTDrD Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Postad 15 September , 2005 Jo det var apkasst spelat. Hade en read efter 2 händer att han var lös... Det stämde ju, men här hittade han ett monster. Gick skapligt igår trots den där handen men de tre!! sista händerna blev alla all-in. Förlorade samtliga och 650$ och slutade dagen på -400. Var favorit i två händer, 99 mot AK, KK mot färgdrag. Den sista hade jag färg- och hålstegedrag med två överkort.. Icke sa nicke. September: -400 Bonus: 290$ Bara att ta nya tag, lite tur skulle inte skada. Citera
HTDrD Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Postad 15 September , 2005 Vad tror ni om den här handen? -----HAND 5------ Game #902591244: Texas Hold'em No Limit (£1/£2) - 2005/09/15 - 17:19:40 (ET) Table "Kecak" Seat 5 is the button. Seat 1: Alfon2702 (£211.50 in chips) Seat 3: Macdowl (£217.84 in chips) Seat 4: sw1983 (£314.39 in chips) Seat 5: marsipan (£196 in chips) Seat 6: HTDrD (£287.68 in chips) HTDrD: posts small blind £1 Alfon2702: posts big blind £2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HTDrD [7c Ts] Macdowl: calls £2 unflower joins the table at seat #2 sw1983: calls £2 marsipan: folds HTDrD: calls £1 Alfon2702: checks ----- FLOP ----- [8s Jc 9d] HTDrD: bets £6 Alfon2702: calls £6 Macdowl: raises to £12 sw1983: folds HTDrD: calls £6 Alfon2702: calls £6 ----- TURN ----- [8s Jc 9d][4s] HTDrD: checks Alfon2702: checks Macdowl: bets £30 HTDrD: calls £30 Alfon2702: calls £30 ----- RIVER ----- [8s Jc 9d 4s][2h] HTDrD: checks Alfon2702: checks Macdowl: checks ----- SHOW DOWN ----- HTDrD: shows [7c Ts] (A Straight, Jack high) Alfon2702: mucks hand Macdowl: mucks hand HTDrD collected £131 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £134 Main pot £131 Rake £3 Board [8s Jc 9d 4s 2h] Seat 1: Alfon2702 (big blind) mucked Seat 3: Macdowl mucked Seat 4: sw1983 folded on the Flop Seat 5: marsipan (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 6: HTDrD (small blind) showed [7c Ts] and won (£131) with A Straight, Jack high Citera
HTDrD Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Postad 15 September , 2005 Q Den här var skön. Jag älskar att förlora mot mot sinnesjukt spel. 1/2 NL. 8 vid bordet och lagom tight. MP limpar in. SB likaså. MP har 150 och SB har 80. Jag täcker dem. Hittar [A K ]. Jag höjer upp till 6. MP synar och SB slår helt överraskande om till 20.. Jag fattar ingenting. Klickande han fel? Syn från mig och syn från MP. pot: 60$ Flop: [K Q 9 ] Fi ställer in för sina sista 60, jag synar och MP skriver i chatten att han har JJ och lägger sig. Turn och river blanka och Fi vinner med QQ.. Vad i hela friden tänkte han? "jag limpar i SB, hoppas att BB har AK och sedan slår jag om och floppar Q och K"... Har aldrig sett något liknande. Helsjukt. Citera
jaroiten Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Q Den här var skön. Jag älskar att förlora mot mot sinnesjukt spel. 1/2 NL. 8 vid bordet och lagom tight. MP limpar in. SB likaså. MP har 150 och SB har 80. Jag täcker dem. Hittar [A K ]. Jag höjer upp till 6. MP synar och SB slår helt överraskande om till 20.. Jag fattar ingenting. Klickande han fel? Syn från mig och syn från MP. pot: 60$ Flop: [K Q 9 ] Fi ställer in för sina sista 60, jag synar och MP skriver i chatten att han har JJ och lägger sig. Turn och river blanka och Fi vinner med QQ.. Vad i hela friden tänkte han? "jag limpar i SB, hoppas att BB har AK och sedan slår jag om och floppar Q och K"... Har aldrig sett något liknande. Helsjukt. Ok han limpar med QQ, men sinnesjukt är det ju iaf inte.. se bara hur bra betalt han fick.. Citera
HTDrD Postad 16 September , 2005 Författare Rapport Postad 16 September , 2005 Var nära att tilta till det för mig iaf. Det var på det hela en mycket märklig hand, MP limpar med JJ och SB med QQ... konstigt. Lyckades plussa 400 igår efter att ha fått fina kort. Den största potten var den här. 1/2 NL. 7 vid bordet, lagom tight. Vet ingenting om Fi, har inte spela mot honom förut. Jag sitter på knappen med [A Q ] och höjer till 6 efter att två har limpat. 3 synar. Pot: 19$ Flop: [4 7 2 ] Ser inte helt fel ut. Bettar ut 10 och får en syn. De andra lägger sig. Pot: 39$ Turn: [A ] Checkar och Fi bettar 30. Jag vet inte vad jag skall tro, synar efter lång betänketid. Pot: 99$ River: [Q ] Ajaj... Check och här kommer fi all in för 100$. Har inget och får in topptvå par runner runner och Fi kör stenhårt. Steker ett tag men synar förstås. Fi viker upp [K 10 ] Han hade lite otur för utan damen på river hade jag knappast synat. Vinner potten på 300$. September: +0 Bonus: 290 Citera
ampixo Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 Vad tror ni om den här handen? -----HAND 5------ Game #902591244: Texas Hold'em No Limit (£1/£2) - 2005/09/15 - 17:19:40 (ET) Table "Kecak" Seat 5 is the button. Seat 1: Alfon2702 (£211.50 in chips) Seat 3: Macdowl (£217.84 in chips) Seat 4: sw1983 (£314.39 in chips) Seat 5: marsipan (£196 in chips) Seat 6: HTDrD (£287.68 in chips) HTDrD: posts small blind £1 Alfon2702: posts big blind £2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HTDrD [7c Ts] Macdowl: calls £2 unflower joins the table at seat #2 sw1983: calls £2 marsipan: folds HTDrD: calls £1 Alfon2702: checks ----- FLOP ----- [8s Jc 9d] HTDrD: bets £6 Alfon2702: calls £6 Macdowl: raises to £12 sw1983: folds HTDrD: calls £6 Alfon2702: calls £6 ----- TURN ----- [8s Jc 9d][4s] HTDrD: checks Alfon2702: checks Macdowl: bets £30 HTDrD: calls £30 Alfon2702: calls £30 ----- RIVER ----- [8s Jc 9d 4s][2h] HTDrD: checks Alfon2702: checks Macdowl: checks ----- SHOW DOWN ----- HTDrD: shows [7c Ts] (A Straight, Jack high) Alfon2702: mucks hand Macdowl: mucks hand HTDrD collected £131 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £134 Main pot £131 Rake £3 Board [8s Jc 9d 4s 2h] Seat 1: Alfon2702 (big blind) mucked Seat 3: Macdowl mucked Seat 4: sw1983 folded on the Flop Seat 5: marsipan (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 6: HTDrD (small blind) showed [7c Ts] and won (£131) with A Straight, Jack high Jag tycker du spelar den jättejättevekt. Re-raise på flop tycker jag är nästan ett måste. Finns för många scarecards på turn för att bara flatcalla sådär. Och synar du bara flop MÅSTE du ta initiativet på turn! Åtminstonde på river?!?! Citera
HTDrD Postad 16 September , 2005 Författare Rapport Postad 16 September , 2005 Hade ju en kanonhand, men miniraise in i två spelare på floppen kändes inte bekvämt. Var rädd för Q-10 och sedan bettar han ju ganska hårt på turn också så jag hade bestämt mig att bara syna ned hans riverbet. Synd att det inte blev något bara. Citera
Recommended Posts