Gå till innehåll

SasQuatch, semi pro skriver dagbok


SasQuatch

Recommended Posts

Hade du haft annan pos. kunde du ha synat hans 3-bet på flop och raisat på turn om han bettade. Men iom att du är first så är det inte lika lockande - en missad c/r på turn är ju katastrof. Tror du spelade det som du var tvungen till.

 

Fast jag spelar 2-4, vad vet jag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade du haft annan pos. kunde du ha synat hans 3-bet på flop och raisat på turn om han bettade. Men iom att du är first så är det inte lika lockande - en missad c/r på turn är ju katastrof. Tror du spelade det som du var tvungen till.

 

Fast jag spelar 2-4, vad vet jag :D

 

Mmmmm tror det var bäst men hade de haft färgdrag kan du ge dig *** på att de föjt med till river.

 

Så kanske skulle gjort en fulling på turn som du föreslog :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då rundar vi av för idag har inga BadBeats och visa upp idag :) Men det kommer säkert. Idag sluta det plus och det är alltid kul ;)

 

------HAND 1------

Game #544849204: Texas Hold'em Limit ($20/$40) - 2005/06/21 - 00:09:18 (UK)

Table "(Lightning) L1047" Seat 2 is the button.

Seat 1: DiscoStu ($1228 in chips)

Seat 2: Sasquatch ($1909 in chips)

Seat 3: PorcoDio ($1316 in chips)

Seat 4: Krille001 ($1074 in chips)

Seat 5: Bmwbest ($1472.52 in chips)

Seat 6: Boooooom ($10638 in chips)

PorcoDio: posts small blind $10

Krille001: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sasquatch [Jh Th]

Bmwbest: calls $20

Boooooom: folds

DiscoStu: calls $20

Sasquatch: calls $20

PorcoDio: calls $10

Krille001: raises $20

Bmwbest: calls $20

DiscoStu: calls $20

Sasquatch: calls $20

PorcoDio: calls $20

----- FLOP ----- [5h Jd Ts]

PorcoDio: checks

Krille001: bets $20

Bmwbest: raises $40

DiscoStu: calls $40

Sasquatch: raises $60

PorcoDio: folds

Krille001: calls $40

Bmwbest: calls $20

DiscoStu: calls $20

----- TURN ----- [5h Jd Ts][6s]

Krille001: checks

Bmwbest: bets $40

DiscoStu: folds

Sasquatch: raises $80

Krille001: folds

Bmwbest: calls $40

----- RIVER ----- [5h Jd Ts 6s][Jc]

Bmwbest: bets $40

Sasquatch: raises $80

Bmwbest: calls $40

----- SHOW DOWN -----

Sasquatch: shows [Jh Th] (A Full House, Jacks full of Tens)

Bmwbest: mucks hand

Sasquatch collected $757 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $760 Main pot $757 Rake $3

Board [5h Jd Ts 6s Jc]

Seat 1: DiscoStu folded on the Turn

Seat 2: Sasquatch (button) showed [Jh Th] and won ($757) with A Full House, Jacks full of Tens

Seat 3: PorcoDio (small blind) folded on the Flop

Seat 4: Krille001 (big blind) folded on the Turn

Seat 5: Bmwbest mucked

Seat 6: Boooooom folded before Flop (didn't bet)

 

 

Inte mycket att göra med denna handen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4a händer . Den sista var kanske inte så snygg men mycket pengar i potten..

 

Jag kastar bara in lite händer på måfå kommentera gärna. Inga direkt konstiga händer, men det kommer. Efterfråga gärna någon specifik hand om ni vill se hur jag spelade den.

 

------HAND 5------

Game #542085034: Texas Hold'em Limit ($20/$40) - 2005/06/20 - 17:14:23 (UK)

Table "(Lightning) L1047" Seat 6 is the button.

Seat 1: piperken ($1736 in chips)

Seat 2: twonzo sits out

Seat 3: Sasquatch ($800 in chips)

Seat 4: Andre2020 ($842.50 in chips)

Seat 5: Mentaldon ($1216 in chips)

Seat 6: Basti ($326.52 in chips)

piperken: posts small blind $10

Sasquatch: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sasquatch [Jh 9c]

Andre2020: folds

Mentaldon: calls $20

Basti: folds

piperken: calls $10

Sasquatch: checks

----- FLOP ----- [5d 9h Qd]

piperken: checks

Sasquatch: bets $20

Mentaldon: calls $20

piperken: folds

----- TURN ----- [5d 9h Qd][3h]

Sasquatch: bets $40

Mentaldon: calls $40

----- RIVER ----- [5d 9h Qd 3h][Qs]

Sasquatch: bets $40

Mentaldon: calls $40

----- SHOW DOWN -----

Sasquatch: shows [Jh 9c] (Two Pairs, Queens and Nines, Jack high)

Mentaldon: mucks hand

Sasquatch collected $257 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $260 Main pot $257 Rake $3

Board [5d 9h Qd 3h Qs]

Seat 1: piperken (small blind) folded on the Flop

Seat 3: Sasquatch (big blind) showed [Jh 9c] and won ($257) with Two Pairs, Queens and Nines, Jack high

Seat 4: Andre2020 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Mentaldon mucked

Seat 6: Basti (button) folded before Flop (didn't bet)

 

------HAND 7------

Game #542089424: Texas Hold'em Limit ($20/$40) - 2005/06/20 - 17:15:29 (UK)

Table "(Lightning) L1047" Seat 3 is the button.

Seat 1: piperken ($1716 in chips)

Seat 2: twonzo sits out

Seat 3: Sasquatch ($927 in chips)

Seat 4: Andre2020 ($822.50 in chips)

Seat 5: Mentaldon ($1303 in chips)

Seat 6: Basti ($146.52 in chips)

Andre2020: posts small blind $10

Mentaldon: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sasquatch [7h 7d]

Basti: raises $40

piperken: folds

Sasquatch: raises $60

Andre2020: folds

Mentaldon: calls $40

Basti: calls $20

----- FLOP ----- [6s 7s 4c]

Mentaldon: checks

Basti: checks

Sasquatch: bets $20

Mentaldon: calls $20

Basti: calls $20

----- TURN ----- [6s 7s 4c][6h]

Mentaldon: checks

Basti: checks

Sasquatch: bets $40

Mentaldon: folds

Basti: calls $40

----- RIVER ----- [6s 7s 4c 6h][Ts]

Basti: checks

Sasquatch: bets $40

Basti: is all-in $26.52

Returned uncalled bets $13.48 to Sasquatch

----- SHOW DOWN -----

Sasquatch: shows [7h 7d] (A Full House, Sevens full of Sixes)

Basti: shows [Ac Qc] (A Pair of Sixes, Ace high)

Sasquatch collected $380.04 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $383.04 Main pot $380.04 Rake $3

Board [6s 7s 4c 6h Ts]

Seat 1: piperken folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Sasquatch (button) showed [7h 7d] and won ($380.04) with A Full House, Sevens full of Sixes

Seat 4: Andre2020 (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Mentaldon (big blind) folded on the Turn

 

------HAND 8------

Game #542092194: Texas Hold'em Limit ($20/$40) - 2005/06/20 - 17:16:18 (UK)

Table "(Lightning) L1047" Seat 4 is the button.

Seat 1: piperken ($1716 in chips)

Seat 2: twonzo sits out

Seat 3: Sasquatch ($1160.52 in chips)

Seat 4: Andre2020 ($812.50 in chips)

Seat 5: Mentaldon ($1223 in chips)

Seat 6: Basti sits out

Mentaldon: posts small blind $10

piperken: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sasquatch [9c Ad]

Sasquatch: raises $40

Andre2020: folds

Mentaldon: calls $30

piperken: calls $20

----- FLOP ----- [6d 2s 3d]

Mentaldon: checks

piperken: checks

Sasquatch: bets $20

Mentaldon: calls $20

piperken: calls $20

----- TURN ----- [6d 2s 3d][Ts]

Mentaldon: checks

piperken: checks

Sasquatch: checks

----- RIVER ----- [6d 2s 3d Ts][Th]

Mentaldon: checks

piperken: checks

Sasquatch: checks

----- SHOW DOWN -----

Mentaldon: shows [8h Jd] (A Pair of Tens, Jack high)

piperken: mucks hand

Sasquatch: shows [9c Ad] (A Pair of Tens, Ace high)

Sasquatch collected $177 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $180 Main pot $177 Rake $3

Board [6d 2s 3d Ts Th]

Seat 1: piperken (big blind) mucked

Seat 3: Sasquatch showed [9c Ad] and won ($177) with A Pair of Tens, Ace high

Seat 4: Andre2020 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Mentaldon (small blind) lost

 

------HAND 1------

Game #542111634: Texas Hold'em Limit ($20/$40) - 2005/06/20 - 17:20:09 (UK)

Table "(Lightning) L1047" Seat 4 is the button.

Seat 1: piperken ($1540 in chips)

Seat 2: twonzo sits out

Seat 3: Sasquatch ($1167.52 in chips)

Seat 4: Andre2020 ($1393.50 in chips)

Seat 5: Mentaldon ($787.50 in chips)

Mentaldon: posts small blind $10

piperken: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sasquatch [8d Jd]

Sasquatch: raises $40

Andre2020: raises $60

Mentaldon: calls $50

piperken: folds

Sasquatch: calls $20

----- FLOP ----- [4h Ad 8s]

Mentaldon: bets $20

Sasquatch: calls $20

Andre2020: raises $40

Mentaldon: calls $20

Sasquatch: calls $20

----- TURN ----- [4h Ad 8s][Jc]

Mentaldon: checks

Sasquatch: checks

Andre2020: checks

----- RIVER ----- [4h Ad 8s Jc][6d]

Mentaldon: checks

Sasquatch: bets $40

Andre2020: calls $40

Mentaldon: folds

----- SHOW DOWN -----

Sasquatch: shows [8d Jd] (Two Pairs, Jacks and Eights, Ace high)

Andre2020: mucks hand

Sasquatch collected $397 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $400 Main pot $397 Rake $3

Board [4h Ad 8s Jc 6d]

Seat 1: piperken (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Sasquatch showed [8d Jd] and won ($397) with Two Pairs, Jacks and Eights, Ace high

Seat 4: Andre2020 (button) mucked

Seat 5: Mentaldon (small blind) folded on the River

 

Snygga hands! jag hade faktiskt spelat EXAKT likadant, är med FL spelare :) GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morning!

 

Tycker jag fått rätt bra drag i tråden, men är det någon som har några förslag på vad jag ska ta upp för att göra det mer intressant.

 

Kanske statistik från Trackern, mer HH:s, eller bara helt sonika lägga ner :).

 

Lägga ner får du absolut inte göra, nu när vi kommit igång så bra... :)

Statistik är alltid bra och intressant att komma med, HH både bra och mindre bra, framför allt visa dom som vill komma igång med FL hur fort det kan svänga på bägge hållen....

Vilka mål du har med ditt lir, etc,etc..pengar och hur du ligger till attraherar också läsare naturligtvis..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK OK, jag cashar ut idag och börjar på en jämn och fin siffra. Spelar ju väldigt mycket händer, men skall posta de 5 mest intressanta varje dag. Några från 10-manna bord och några från short.

 

Jag ska även posta statistik från PT samt statistik från borden respektive session. Kommer bli mycket statistik och info så skrik till om det blir för mycket. ;)

 

Målet är satt till 500 per dag (kan ju alltid revidera det senare). Men min tanke har varit att jag har en snitt BB på 40, spelar ca 4-5 hr per dag och vill ju ha en 2-3 BB i timmen. Spelar flera bord 1-4 beroende på utbud, oftast 2-3 stycken. Tycker ni att målet är rimligt eller är det för lågt eller kanske för högt?

 

Kan ju ta fram ett mer vetenskapligt mål med hjälp av PT längre fram.

 

 

START IDAG

--------------------------------------------------------------------------------------

Bankrulle: 10.000

Vinstmål: 500/per dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, kul med en FL-dagbok! :) Men jag saknar dina tankegångar kring varje gata på de HH du postat. Kanske inte behöver göra det på alla HH:s men om du nu ska posta de 5 mest intressanta så kan du ju göra det på dem. Intressant att ta del av tankarna bakom varje spel och lättare för de andra FL-proffsen på forumet att komma med synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målet är satt till 500 per dag (kan ju alltid revidera det senare). Men min tanke har varit att jag har en snitt BB på 40, spelar ca 4-5 hr per dag och vill ju ha en 2-3 BB i timmen. Spelar flera bord 1-4 beroende på utbud, oftast 2-3 stycken. Tycker ni att målet är rimligt eller är det för lågt eller kanske för högt?

 

Spelar du inte fler bord? Jag tycker du ska pusha lite - testa att gå ner ett snäpp i nivå och sikta på 5-6-7-8 bord. Spelar du kort så är kanske färre bord en idé men 2-3st tycker jag låter tokigt lite bord. Du verkar vara en klart bättre spelare än mig och jag spelar på 5 bord utan problem. Går snabbt att vänja sig vid.

 

Kul att du "startar om" med rullen. Blir lite lättare och roligare att följa då och lättare att se svängningarna som någon sa. Kul kul! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du inte fler bord?

 

Jooo, visst spelar jag fler bord händer att jag spelar 5-6 men oftast spelar jag 2-3. Saken är den att jag letar value och då kanske det för stunden bara finns 2-3 bra bord.

 

Som igår spelade jag mest två bord men också tre stycken på samma gång. Gå ner i stake är en möjlighet men tycker ofta det räcker med 3 short-handed-bord men i bland blir det fler.

 

Om det däremot är bra action, så händer det att man spelar 3 short och

2-3 ring men försöker sällan göra det. Nu med dessa speed-borden med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du snackar om att du leter value, hur gör du det? Har du mängder med notes på de nivåerna du spelar?

 

Gillar för övrigt inte hur du ha satt upp ditt mål. Att ha som mål att vinna en viss summa per dag är i regel inte bra då det kan leda till att man lämnar saftiga bord för snabbt eller stannar kvar på dåliga bord eller spelar dåligt en längre tid bara för att komma upp till sin dagliga vinst.

 

Läs denna mycket bra artikeln som berör detta:

http://www.pokerpages.com/articles/archives/caro31.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl alltid en väldans massa mer folk som läser dagböckerna än som kommenterar, så lägg inte ner ifall du inte får särskilt många kommentarer.

 

Själv har jag adlrig spelat FL, på de nivåer jag har råd att spela på tycker jag FL är ungefär lika kul som att diska. Av någon anledning är jag inte särskilt fascinerad av relativt simpel matematik i stil med "Jag har x% vinstchans, det kostar mig y att syna. Bör jag syna?"

 

Men jag gillar att läsa om FL på höga nivåer, särskilt SH FL. Intressant att se hur folk tänker och spelar, särskilt marginella händer såsom att värdebeta K-högt och värderaisa små par osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jo visst har jag notes inte, "väldans många" men en del. Det krävs inte speciellt mycket tid för att se på ett bord om det finns och vem som är "korre". Om du ser att en medelpott avviker mycket så öppna upp bordet och ta en titt. Kan garantera dig att det inte krävs många varv.

 

Sen dagsmålet kan du ta med en nypa salt på kortsikt. Målet är uppsatt på långsikt t e x en månad, halvår eller ett år. Ibland flyger man ju upp snabbt ska ju absolut aldrig lämna ett bord om det är bra oavsett om du är upp eller ner. Så länge du spelar bra så klart ;)

 

Nice, Parre! Ska posta lite HH:s med låga par också.

 

- Har aldrig lämnat ett saftigt bord -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ser att en medelpott avviker mycket så öppna upp bordet och ta en titt. Kan garantera dig att det inte krävs många varv.

 

Ursäkta men kan du utveckla de här? Jag förmodar att du letar efter bord där medelpotten e större än vanligt. Vad är det du kollar efter när du öppnar bordet? vem som spelar dåligt och om du kan få en bra seat?

 

Jag är nämligen kass på detta och skulle behöva lite insikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men kan du utveckla de här? Jag förmodar att du letar efter bord där medelpotten e större än vanligt. Vad är det du kollar efter när du öppnar bordet? vem som spelar dåligt och om du kan få en bra seat?

 

Jag är nämligen kass på detta och skulle behöva lite insikt.

 

Tja, Spinky!!

 

Jo, det jag menar är att jag tittar på medelpotten och om den avviker

t e x ett 20 40 bord som har 300 i medelpott i stället för det mer normala 150-200 beroende på aggressivitet. Då öppnar jag upp bordet och spanar man ser ganska snabbt om någon sitter och limpar med dåliga händer. Flat-callar tre-bettar med dåliga händer o s v. Så då gäller det bara och hitta en bra position tänk på att det är olika spel att sitta till vänster respektive höger om "korren"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men kan du utveckla de här? Jag förmodar att du letar efter bord där medelpotten e större än vanligt. Vad är det du kollar efter när du öppnar bordet? vem som spelar dåligt och om du kan få en bra seat?

En enkel grej att kolla efter är helt enkelt standardfel, när folk spelar för passivt eller sjukt löst. Nomalt sett är passivt spel att föredra med rätt stor marginal. Typiska tecken på en tomte är att bara syna först in i potten eller att bara få in en höjning och sedan syna ned med högsta paret.

 

Spelare som är överaggressiva kan se ut som en bra deal, men de är sjukt jobbiga att spela emot och det kommer svänga som satan i rullen om du spelar mot dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelare som är sjukt överaggressiva kan se ut som en bra deal, men de är sjukt jobbiga att spela emot och det kommer svänga som satan i rullen om du spelar mot dem.

 

Smaksak, men det viktiga är att du inte spelar robot. Alltså spelar passivt mot överaggressiva spelar om du inte har stål (låt dom ha kommandot). Passiva spelare kan också vara lite lurriga men variera så kommer det gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelare som är sjukt överaggressiva kan se ut som en bra deal, men de är sjukt jobbiga att spela emot och det kommer svänga som satan i rullen om du spelar mot dem.

 

Smaksak, men det viktiga är att du inte spelar robot. Alltså spelar passivt mot överaggressiva spelar om du inte har stål (låt dom ha kommandot). Passiva spelare kan också vara lite lurriga men variera så kommer det gå bra.

 

Ok ponera:

 

Vi sitter till vänster om:

 

passive spelaren. Det vi vill göra e att straffa denna spelares dåliga calls? på vilket sätt?

 

aggro killen så tightar man till det och väntar på stål och försöker komma heads up med han?

 

Vi sitter till höger om:

 

passive spelaren. Ska vi spela mera passivt och inte så aggresivt pre-flop och flop och sedan straffa senare i potten med check raise turn då de egentligen inte har odds för att calla?

 

aggresiva spelaren. gå ner med start krav på sina händer. Betta innan aggrokillen för att han senare re-raisar och knockar resten av fältet ur potten? Så man kommer heads up? Detta kanske bara funkar på överaggresiva spelare.

 

Finns väl tusen senarion men vore tacksam om ni orka svara =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok ponera:

 

Vi sitter till vänster om:

 

passive spelaren. Det vi vill göra e att straffa denna spelares dåliga calls? på vilket sätt?

 

aggro killen så tightar man till det och väntar på stål och försöker komma heads up med han?

 

Vi sitter till höger om:

 

passive spelaren. Ska vi spela mera passivt och inte så aggresivt pre-flop och flop och sedan straffa senare i potten med check raise turn då de egentligen inte har odds för att calla?

 

aggresiva spelaren. gå ner med start krav på sina händer. Betta innan aggrokillen för att han senare re-raisar och knockar resten av fältet ur potten? Så man kommer heads up? Detta kanske bara funkar på överaggresiva spelare.

 

Finns väl tusen senarion men vore tacksam om ni orka svara =)

 

Då kör vi!

 

Kan börja med och säga att en passivspelare behöver inte vara dålig och en aggressiv behöver inte vara bra. Det handlar bara hur de bettar pre- postflopp. Finns olika spelstilar och olika situationer där aggressivitet respektive passivitet lönar sig. Jag föredrar dock en aggressiv stil ;).

 

1. Vänster om den passiva.

 

Han är ju en mycket trevlig motståndare till vänster om dig. När han callar före dig så har du möjlighet att raisa bort det övriga fältet vilket ställer din hand i bättre dager. Du får också möjlighet att spela fler draghänder då han drygar ut potten.

 

Är han dessutom en "korre" så ska du göra som här ovan raisa med bra och medelbra händer för att få honom HU.

 

EDIT: Kanske ska tillägga att det blir svårt att raisa en limpare och få honom HU på ett 10-manna. Du får ju tänka på hur de andra efter dig har agerat tidigare. Foldar dom lätt eller callar dom allt. Mycket som spelar in.

 

2. Höger om den passiva.

 

Är han "korre" så måste du också lugna ner dig. Han är omöjlig att raisa/betta bort så du får helt enkelt vänta på en hand och ta betalt. Möte en sådan spelare i går och satt till höger det var bara att vänta på en skaplig hand.

 

3. Vänster om den aggressive

 

Få inte panik utan lägg dina dåliga händer som du brukar. Vänta på en bra hand som du normalt callar eller re-rasiar en raiser med. Du ska absolut inte ge dig in i raise duel med en aggressiv spelare om du inte har stål.

 

Är han "korre" re-raisa som 1.

 

4. Höger om den aggressive

 

Detta är kul då kan du börja limpa händer som du annars raisar med för att få mer betalt i potten. Kan till och med vänta till river om han är benägen att skjuta även där. Tycker att du fortfarande skall raisa alla spelbara PP. Får kanske kolla ner med 2a par lite då och då, samt C/R honom så han förstår att dig kan man inte bluffa. :)

 

Du ska inte gå ner i krav på starthänder och absolut inte betta med dom för att han ska raisa bort fältet. Du vill ju inte betala mer för att se en flopp bara för att han är aggressiv.

 

Det finns många olika senarion och det finns många stilar. Men ingen spelare behöver vara loose bara för att han inte har vett att raisa eller för att han gillar det. ;)

 

GL

 

EDIT: Kanske blev osammanhängande men skrik till då. Det är det längsta inlägget nångonsin från mig så det kan ha blivit lite skumt. Fråga gärna mer Spinky!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer 2 till. Vad betyder "korre"?

 

Samt vad har du för flop procent eller "equity" (vilket inte är samma om jag fattat de rätt) på shorthanded bord respektive 10-manna.

 

Jag lirar själv 1/2$ på 6 mannabord med en flopprocent på ungefär 25-26% jag vet inte om de e mycket eller lite. vet inte vad jag har för pre-flop raise procent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer 2 till. Vad betyder "korre"?

 

Hinner bara svara på den första nu! (måste springa och handla lite krubb)

 

Korre = tomte, rtrd, idiot, kiosk o s v

 

korre = tror det kommer från ekorre, då tomtarna har en benägenhet att hoppa mellan borden och finner ingen ro.

 

LOOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt visa upp några händer och förklara varför jag spela dom som jag gjorde, Hacka gärna ner på spelet. Brakade ner en bit idag. (withdraw bug loool)

 

Har en floppsyn runt 17-20% på 6-manna och runt 8-11% på 10-manna. Beror ju ganska mycket på vilka händer man får och hur pass aggrooo bordet är.

 

DAG 21/6

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Bankrulle: 7.983

Resultat: - 2.017

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

HH:s

 

 

------HAND 1------

Game #549460784: Texas Hold'em Limit ($20/$40) - 2005/06/21 - 21:47:52 (UK)

Table "Orvieto" Seat 6 is the button.

Seat 1: Bat2005 ($604.13 in chips)

Seat 2: Sasquatch ($432.48 in chips)

Seat 3: reading ($2005.61 in chips)

Seat 6: LiveWire ($1738.50 in chips)

Seat 7: Vandetta ($573.78 in chips)

Seat 8: pokerbot ($687 in chips)

Seat 9: tiki ($879.45 in chips)

Seat 10: pan13 ($2495.30 in chips)

Vandetta: posts small blind $10

pokerbot: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sasquatch [Kd Kc]

tiki: folds

pan13: folds

Bat2005: folds

Sasquatch: raises $40

reading: calls $40

LiveWire: raises $60

Vandetta: folds

pokerbot: folds

Sasquatch: raises $40

reading: calls $40

LiveWire: calls $20

 

Cappar preflop gör ofta det med höga PP: QQ, KK och AA

 

----- FLOP ----- [8c 3d Qc]

Sasquatch: bets $20

reading: calls $20

LiveWire: raises $40

Sasquatch: raises $40

reading: folds

LiveWire: raises $40

Sasquatch: calls $20

 

Floppen kändes bra så jag kör på hårt. När han cappar så annar jag oråd. Kan i princip bara vara set eller AA. Därför tar jag det lugnt.

 

 

----- TURN ----- [8c 3d Qc][Jd]

Sasquatch: checks

LiveWire: bets $40

Sasquatch: calls $40

----- RIVER ----- [8c 3d Qc Jd][4d]

Sasquatch: bets $40

LiveWire: calls $40

 

Bettar ut river för jag vet att spelaren bara raisar med bättre än KK och då kan jag folda direkt men vill inte heller missa en BB.

 

 

----- SHOW DOWN -----

Sasquatch: shows [Kd Kc] (A Pair of Kings, Queen high)

LiveWire: shows [Ac Ad] (A Pair of Aces, Queen high)

LiveWire collected $607 from Main pot

 

Sånt som händer en dag utan glid. :(

 

 

------HAND 2------

Game #549456984: Texas Hold'em Limit ($20/$40) - 2005/06/21 - 21:46:59 (UK)

Table "Orvieto" Seat 3 is the button.

Seat 1: Bat2005 ($604.13 in chips)

Seat 2: Sasquatch ($612.48 in chips)

Seat 3: reading ($2005.61 in chips)

Seat 6: LiveWire ($1748.50 in chips)

Seat 7: Vandetta ($633.78 in chips)

Seat 8: pokerbot ($687 in chips)

Seat 9: tiki ($879.45 in chips)

Seat 10: pan13 ($2248.30 in chips)

LiveWire: posts small blind $10

Vandetta: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sasquatch [Ts Td]

tiki: folds

pan13: calls $20

Bat2005: folds

Sasquatch: raises $40

reading: folds

LiveWire: folds

Vandetta: calls $20

pan13: calls $20

 

Raisar preflopp i hopp om att tunna ut fältet. Ingen vidare respons runt bordet :)

 

 

----- FLOP ----- [5c 3d 6c]

Vandetta: checks

pan13: checks

Sasquatch: bets $20

Vandetta: calls $20

pan13: calls $20

 

Floppen känns ganska bra så jag skjuter.

 

 

----- TURN ----- [5c 3d 6c][2s]

Vandetta: checks

pan13: checks

Sasquatch: bets $40

Vandetta: folds

pan13: raises $80

Sasquatch: calls $40

 

Nu spelar jag som en kratta, jag tänker att ingen kan sitta med en 4a. Det ska man aldrig göra "korrarna" kan ha vad som helst. Ännu värre jag callar hans raise. Vad kan han ha där som jag slår? Inget, bara en ren bluff hjälper mig. Får skylla på tilt.

 

 

----- RIVER ----- [5c 3d 6c 2s][Ks]

pan13: bets $40

Sasquatch: calls $40

 

När jag har callat turn raisen så måste jag calla ner. Dyrt hade varit betydligt bättre och checka turn och callat river. Men men.

 

 

----- SHOW DOWN -----

pan13: shows [As 4s] (A Straight, Six high)

Sasquatch: mucks hand

pan13 collected $427 from Main pot

 

 

 

------HAND 3------

Game #549389544: Texas Hold'em Limit ($20/$40) - 2005/06/21 - 21:38:20 (UK)

Table "(Lightning) L1047" Seat 3 is the button.

Seat 1: allagash ($1455.50 in chips)

Seat 2: Bmwbest ($1857.20 in chips)

Seat 3: Sasquatch ($1550 in chips)

Seat 4: PorcoDio ($2061.50 in chips)

Seat 5: Kammykaze ($788.53 in chips)

Seat 6: random sits out

PorcoDio: posts small blind $10

Kammykaze: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sasquatch [5c 5d]

allagash: folds

Bmwbest: calls $20

Sasquatch: raises $40

PorcoDio: folds

Kammykaze: calls $20

Bmwbest: calls $20

 

Sitter på button med ett litet PP så jag raisar blindsen. Får call av båda.

 

----- FLOP ----- [Kc 2d Kd]

Kammykaze: checks

Bmwbest: folds

Sasquatch: bets $20

Kammykaze: calls $20

 

Floppen känns bra tror att jag är i täten så jag skjuter.

 

 

----- TURN ----- [Kc 2d Kd][Th]

Kammykaze: checks

Sasquatch: bets $40

Kammykaze: calls $40

 

Känner på mig att mister A inte har någon träff så skjuter och hoppas kunna checka river.

 

----- RIVER ----- [Kc 2d Kd Th][Td]

Kammykaze: checks

Sasquatch: checks

 

Funderar ett tag men tror inte han kommer folda, så checkar och ger honom potten. Inte mycket och göra bara att ta ny tag.

 

----- SHOW DOWN -----

Kammykaze: shows [Ah 7s] (Two Pairs, Kings and Tens, Ace high)

Sasquatch: mucks hand

Kammykaze collected $247 from Main pot

 

 

------HAND 4------

Game #549386524: Texas Hold'em Limit ($20/$40) - 2005/06/21 - 21:38:27 (UK)

Table "Orvieto" Seat 2 is the button.

Seat 1: Bat2005 ($420.13 in chips)

Seat 2: Sasquatch ($1008.48 in chips)

Seat 3: reading ($2115.61 in chips)

Seat 4: PorcoDio ($973.50 in chips)

Seat 5: Axl-Rose ($775 in chips)

Seat 6: LiveWire ($1798.50 in chips)

Seat 7: Vandetta ($733.78 in chips)

Seat 8: pokerbot ($687 in chips)

Seat 9: Nr_3 sits out

Seat 10: pan13 ($1844.30 in chips)

reading: posts small blind $10

PorcoDio: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sasquatch [9s 9d]

Axl-Rose: folds

LiveWire: folds

Vandetta: folds

pokerbot: folds

pan13: folds

Bat2005: raises $40

Sasquatch: raises $60

reading: folds

PorcoDio: folds

Bat2005: calls $20

 

Sitter på knappen så jag reraisar preflop för att bli HU.

 

----- FLOP ----- [8d Kc As]

Bat2005: checks

Sasquatch: bets $20

Bat2005: raises $40

Sasquatch: folds

 

Fungerade ju fint men inte så bra flopp man kan lika gärna checka där och hoppas på en 9a, men det gör inte Sas med hans humör.

 

Blir raisad bara att slänga kan inte hoppas på två outaren. Tror många callar desperado där men valde och lägga tror inte jag hade något att komma med ;)

 

 

Returned uncalled bets $20 to Bat2005

Bat2005: doesn't show hand

Bat2005 collected $187 from Main pot

 

 

------HAND 5------

Game #549408544: Texas Hold'em Limit ($20/$40) - 2005/06/21 - 21:40:37 (UK)

Table "Orvieto" Seat 5 is the button.

Seat 1: Bat2005 ($527.13 in chips)

Seat 2: Sasquatch ($748.48 in chips)

Seat 3: reading ($2095.61 in chips)

Seat 4: PorcoDio ($943.50 in chips)

Seat 5: Axl-Rose ($992 in chips)

Seat 6: LiveWire ($1778.50 in chips)

Seat 7: Vandetta ($733.78 in chips)

Seat 8: pokerbot ($687 in chips)

Seat 9: Nr_3 sits out

Seat 10: pan13 ($1844.30 in chips)

LiveWire: posts small blind $10

Vandetta: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sasquatch [Kh Td]

pokerbot: folds

pokerbot sits out

pan13: calls $20

tiki joins the table at seat #9

Bat2005: calls $20

Sasquatch: calls $20

reading: folds

PorcoDio: folds

Axl-Rose: folds

LiveWire: folds

Vandetta: checks

 

Får två limpare förre mig så jag callar och hoppas på att fler ska komma efter.

 

----- FLOP ----- [Jd Qs As]

Vandetta: checks

pan13: checks

Bat2005: checks

Sasquatch: bets $20

Vandetta: folds

pan13: folds

Bat2005: calls $20

 

Riktigt bra flop :) Här slowas inget! Mycket otäckt ute på banan.

 

 

----- TURN ----- [Jd Qs As][9s]

Bat2005: checks

Sasquatch: bets $40

Bat2005: calls $40

 

Vi skjuter vidare.

 

 

----- RIVER ----- [Jd Qs As 9s][5c]

Bat2005: checks

Sasquatch: bets $40

Bat2005: folds

 

Fick inte sista callen men ser inte hur jag kan spela den annorlunda.

 

 

Returned uncalled bets $40 to Sasquatch

Sasquatch: doesn't show hand

Sasquatch collected $207 from Main pot

 

 

 

Hoppas det var så här ni menade med att kommentera händerna. Ska bli bättre med statistik men min PT fungerar mindre bra, så det får bli senare. Dagen slutade ner, och jag kännde att jag började tappa besinningen så jag valde att sluta tidigt idag.Och nej jag har inga direkt andra vinnande händer idag. LOOOOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...