Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja!

Firade haaromdagen 10aarsjubileum som Pokerpro med en Heiniken nere paa Ao Phai stranden paa Koh Samed Thailand. Fick naastan en taar i ogat naar jag taankte tillbaka paa hur foraandrat mitt liv varit sedan pokern forandrade mina settings.

Borjade tidigt pa 2000talet, sjalv nyligen passerad 20aars strecket paa den tiden, att spela bredvid diverse restaurangkneg under halvdana forhallanden och har blommat i takt med onlinepokern.

Ser mig sjalv som halvpentionerad som pokerspelare nu och spelar med en poker sponsor i ryggen som rundar forlusterna (100% (...och vinsterna( 65% till moa))). Faar in mina timmar/dag men passar ocksaa paa att njuta av det goda. Har naagra spaannande projekt utanfor pokern som ni kommer fa laasa om i framtiden. Mer om detta senare,

Nu aar det dags att inleda kvaalles Heinikenjakt, vi hores!8-)

Postad

Inget spelande idag, har dock spooat en engelskman i biljard, aatit mer pizza aan en amerikan och faangat en blaackfisk. Inte varje dag!

Var ute och snorklade i foormiddags, saag alla fiskarna som plaskade runt daar nere och vart saa inspirerad att jag bokade en fisketrip paa hemvaagen.

Val ute pa fiskebaaten presterade jag efter 6 timmars fiskande att fa upp en blaackfisk och en taggig, ful mask. Deprisionen infann sig och ytterligare en kvaall noterades som pubbrundekvaall...

Lite mysspelade har gjorts;

20 jan: 2300$

21 jan: 1700$

22 jan: 7 Heiniken

23 jan: - 600$ (=0$ for mig)

24 jan: 3000$

25 jan: 200$

26 jan: - 600$

27 jan: 300$

28 jan: 1100$

29 jan: 7-10 Heiniken (u called me...)

30 jan: 5-6 Heiniken och traaffade paa svenskt barfolk = 1 fernet

Sammantaget: 8600 * 0,65 = +5590$

Sponsorn: 3010 - 1200 = +1810$

Hur aandrar man faargen paa texten?!

Postad
Inget spelande idag, har dock spooat en engelskman i biljard, aatit mer pizza aan en amerikan och faangat en blaackfisk. Inte varje dag!

Var ute och snorklade i foormiddags, saag alla fiskarna som plaskade runt daar nere och vart saa inspirerad att jag bokade en fisketrip paa hemvaagen.

Val ute pa fiskebaaten presterade jag efter 6 timmars fiskande att fa upp en blaackfisk och en taggig, ful mask. Deprisionen infann sig och ytterligare en kvaall noterades som pubbrundekvaall...

Lite mysspelade har gjorts;

20 jan: 2300$

21 jan: 1700$

22 jan: 7 Heiniken

23 jan: - 600$ (=0$ for mig)

24 jan: 3000$

25 jan: 200$

26 jan: - 600$

27 jan: 300$

28 jan: 1100$

29 jan: 7-10 Heiniken (u called me...)

30 jan: 5-6 Heiniken och traaffade paa svenskt barfolk = 1 fernet

Sammantaget: 8600 * 0,65 = +5590$

Sponsorn: 3010 - 1200 = +1810$

Hur aandrar man faargen paa texten?!

Verkar ju helt sjuk sponsor deal. Du far 65% av dina vinstdagar medans din sponsor betalar alla forlustdagar? Och darefter far han 35% av det som blir over? Kan ju aldrig ga plus for honom.

Postad

MJ: Laasarna som goor traaden, aar det inte saa?

MrFroggyX: Ser man pa mig som som ensam spelare sa ar det nog tufft for dem att goora naagra vettiga pengar pa mig, dock faar du raakna med att saanna sponsorer har bra rakebackdeals for sina spelare och ytterligare fasta summor fran spelsidorna for att skicka dit samtliga av sina spelare. Senn ar det ju saakerligen en betydande procet som aldrig blir sponsrade = riskfria pengar for dem. Aar inte helt insatt i processen men fraan min synvinkel aar de en sweet deal iaf:mrgreen:

Var och tranade Thaiboxning nu nyss, shit va kul det aar. Gick en bar-fight i ring haaromdagen (aldrig tranat foorut), var lite skeptisk foorst men skylten "Knock your friend out in the ring for a free bucket" fick det att vaaga oover.

Knallade upp i ringen och till publikens stora fortjusning (sjaalv inte lika glad over det) klev en dubbelt sa stor engelskman in i ringen paa andra sidan. O han hade nog sett skylten han ocksaa, shit som han svinga... o va stryk jag fick! Som tur va trottnade han halvvags in pa andra ronden. Hade inte lust att reta upp honom igen saa jag laat honom pust ut lite och tredje ronden blev det inget av... Vi fick var vaar bucket dock, Fett! 8-)

Postad

tyvarr daaligt med spelande, aar en svaang i Bangkok, vantar paa en vaann som tycks bli ytterligare foorsenad. Tips paa saker att goora mottages gaarna, har tre dagar paa MBK saa langt och det boorjar bli gammalt med "come look, i have size for you"...!

• 2 months later...
Postad

Haha detta kan bli intressant. Så du var med från pokerboomen alltså, hur många miljoner har du lyckats grinda in under åren om man får ställa så pass personliga frågor? :oops:

Sen för att kritisera lite.... Kan du inte ta lite av vinstpengarna och beställa en laptop med svenskt tangentbord?

Ta det lugnt med spriten samtidigt som du muay thaiar (eller grindar)!