Gå till innehåll

Heypoker stejkar speltorsk. "Läs inlägg 1 innan du postar!"


Big Less

Recommended Posts

  • Svars 168
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En kort sammanfattning:

 

Många spelare signade där tack vare att en riktigt bra deal erbjöds (8*bonusar + vip-shop för samma poäng). När det kom till kritan efter flera månaders spel var plötsligt vip-shopen stängd. Poängen blev sedan helt värdelösa några månader senare och kunde inte användas till nånting trots att Heypoker flera gånger lovat att jag skulle få växla in poängen mot pengar. Detta hände alltså många spelare och inte bara mig. Tack och lov gällde det bara några tusenlappar i mitt fall.

 

Bra sammanfattning. Följande msn-konversation hade jag med hey i samband med VIP-poängshärvan. Jag har alltid haft grym service hos hey och kände därför att jag ville ge dem en ärlig chans att förklara sig eller nyansera bilden man hade fått i forumtrådar och på andra ställen. De failade rätt hårt där imo, och jag slutade spela på sajten strax därefter enbart av det skälet.

 

SK: Men du, jag måste fråga ang rabalderna kring era player points som blitt värdelösa. Vill inte döma er utan att ha allt info nämligen. Jag vet t.ex. att jag och polaren lirade samtidigt hos er. Jag använde mina poäng till att köpa sng-tickets, men han väntade med att använda sina för att köpa grejer i den kommande shoppen istället. Har ni helt plötsligt gjort hans poäng värdelösa, eller har jag missuppfattat det hela?

Jag menar, han hade ju kunnat använda dem till å köpa tickets han oxå, samtidigt som jag

Har var nog er största spelare at the time dessutom.

eller, största sng.spelaren iaf.

 

HP: Okej, har han kontaktat oss? Vem är det?

 

SK: Asså, grejen e den att det egentligen inte spelar så stor roll om det e han eller nån annan, men har folk i liknande situation drabbats på det sättet? Jag fattar om man ska införa ett nytt loyaltyprogram, och skickar ut ett mail så säger typ "passa nu på att använda era points, för annars kommer dom frysa ute" men om ni inte gjort nåt sånt så måste ni väl oxå tycka att det inte e helt ok, eftersom exakt samma poäng skulle ha kunnat omvandlas till pengar om man bara gjort det tidigare

 

HP: Vi beklagar situationen som kanske har uppstått för vissa spelare. Det finns fall där folk får kompensation och fall där folk som inte får det. Dessa fall handlar enbart om spelare som inte fått någon valueback alls under tiden dom spelat.

SK: Ok

 

HP: Alla spelare hade chansen att växla in precis som du gjorde, gjorde dom inte det är det bara att beklaga men det var ett tidsbegränsat erbjudande.

SK: Men det framgick väl inte någonstans eller?

 

HP: Nej. Spelarna har både individuella och inofficiella dealar. Därav finns det ingen möjlighet att ge denna info till alla.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst? Du känner inte till detta? Folk blev ju INTE kompenserade, heypoker har aldrig svarat på detta, mer än "buhu, det var de förra ägarna som gjorde alla de här dumma sakerna mot er, nu är det nya ägare..." De svarade inte ens på frågor kring detta i sajttråden, trots löften om detsamma, osv osv. Helt sjukt att de fått behålla spelare efter alla självmål de gjort genom åren.

 

Tråden är ju annars HELT bisarr, bara på Heypoker :shock:

 

Jag fick kompensation i cash iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är vi inte alla spelberoende mer eller mindre?

 

Helt klart bättre att heypoker står för hans förluster än att han skottar med sms lån.

 

Det är inte pengarna det handlar om i första hand. Han behöver hjälp att bli av med sitt spelberoende, inte spela mer.

 

Det är som om Jägermeister skulle ta en lokalkänd random-alkis och använda som reklampelare, och sen låta han dricka gratis hur mycket han vill i kompensation för arbetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte pengarna det handlar om i första hand. Han behöver hjälp att bli av med sitt spelberoende, inte spela mer.

 

Det är som om Jägermeister skulle ta en lokalkänd random-alkis och använda som reklampelare, och sen låta han dricka gratis hur mycket han vill i kompensation för arbetet.

 

Det där är ju ingen adekvat jämförelse.Alkisen har 0% chans komma på grön kvist i väntan på levertransplantation.Medan den här killen har iaf chans utveckla skills att kanske kunna resa sig nån gång.

 

Annars är det upp till honom och hans familj att göra en intervention och hjälpa honom till rehab.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick kompensation i cash iaf.

 

I efterhand? Efter att poängen blivit "värdelösa"? Aldrig hört en enda spelare som fått det, och du har alltså helt missat alla trådar här på pf om detta? Isf är du att gratulera, men problemet kvarstår ju.

 

Eller menar du att du tog ut dina poäng innan alla poäng blev värdelösa? Isf missar du helt kritiken som riktats mot Hey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är vi inte alla spelberoende mer eller mindre?

 

Helt klart bättre att heypoker står för hans förluster än att han skottar med sms lån.

 

Det där är ju ingen adekvat jämförelse.Alkisen har 0% chans komma på grön kvist i väntan på levertransplantation.Medan den här killen har iaf chans utveckla skills att kanske kunna resa sig nån gång.

 

Annars är det upp till honom och hans familj att göra en intervention och hjälpa honom till rehab.

 

Jobbar du på Hey eller är du långsam? Signaturpotential oavsett...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I efterhand? Efter att poängen blivit "värdelösa"? Aldrig hört en enda spelare som fått det, och du har alltså helt missat alla trådar här på pf om detta? Isf är du att gratulera, men problemet kvarstår ju.

 

Eller menar du att du tog ut dina poäng innan alla poäng blev värdelösa? Isf missar du helt kritiken som riktats mot Hey.

 

Tycker att det tydligt framkommer i min MSN-konversation ovan att kritiken mot hey i vpp-härvan är befogad, oavsett om någon eller några blivit kompenserade.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi återgår till denne stormorfar som är uppenbart spelmissbrukare....

 

Han hävdar nu att han pratar med psykolog och att psykologen uppmanat honom att fortsätta spela, han hävdar att han berättat allt och hela sanningen för denne person.. Är det någon som tror att en utbildad psykolog skulle uppmana missbrukare att spela mera?

 

Dessutom verkar det som om denna kille ska få fortsatt förtroende av heypoker.. Förre stejken var han nerknarkad, full 5dagar under veckan samtidigt som han spelade bort hela rullen som var stejkad... Ja vad ska man säga, psykologen säger iaf att "fortsätt spela, sålänge du mår bra av det"

 

 

Man kan väl dessutom lägga till att killen är för trött och deppig för att skaffa ett riktigt jobb, och ska nu parasita på bidrag och spela poker eftersom han inte klarar av ett jobb.... Var är världen påväg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snubben behöver hjälp, helt klart!

 

Jävligt fult gjort av heypoker att dom gör på de sättet dom gör, att dom stejkar han så folk blir sugna att komma in och möta honom och på de sättet få in mer spelare.. Dom är nog 100% medvetna om att han är värsta speltorsk och att han fått sina order att posta sina händer på Dagboken, ni som har läst den är ju medvetna om hans massiva inlägg där han slänger upp händer där han spela så jävla fel och skyller på oturen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tragiskt att Heypoker beter sig här lågt. Tyvärr drabbar det inte bara deras eget rykte här på pf, utan förstör för alla som argumenterar för att privata bolag är lika bra som Svenska Spel på att bekämpa spelmissbruk. Den här typen av skrupelfri girighet gör det svårare för utlandsreggade bolag att verka på den svenska marknaden och riskerar att förskjuta den dagen då svenskreggade bolag kan få en licens och verka inifrån landet.

 

Jag antar därför att Heypoker föraktas av de seriösa speloperatörerna, skulle var intressant att höra vad t ex Ola B hos Paf tycker om den här historien.

 

Själv kommer jag givitvis inte att spela hos Heypoker, däremot kommer jag aktivt att avråda andra från att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite hostig och skrattade som fan, om grannarna vaknade tror de antagligen att jag sitter och gråter högljutt, tack för den.

 

Ja, det var ju den jag länkade till dig, så gick det inte riktigt till dock.

Det herr. söderb säger stämmer inte för fem öre, jag är inte ens hos psyk för spelproblem vilket jag sagt 10 ggr till honom men han lyssnar inte. Jag har aldrig spelat full/nerknarkad eller något.

 

Men jag behöver inte förklara mig för någon, jag tar paus från allt nu och kommer inte svara på mer frågor. Om hur heypoker blåst er på rb har jag ingen aning om men fortsätt gärna med det snacket istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I efterhand? Efter att poängen blivit "värdelösa"? Aldrig hört en enda spelare som fått det, och du har alltså helt missat alla trådar här på pf om detta? Isf är du att gratulera, men problemet kvarstår ju.

 

Eller menar du att du tog ut dina poäng innan alla poäng blev värdelösa? Isf missar du helt kritiken som riktats mot Hey.

 

Nej jag har inte missat tråden om heypoker. Dock kommer jag inte ihåg om jag fick pengarna i förhand eller efterhand. Troligtvis i förhand eftersom jag blev meddelad om att poängen inte kommer att fungera i shopen i framtiden pga att det nya programmet och att dom där extremt bra bonusarna blev förbjudna på ongame, eller hur det nu var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju den jag länkade till dig, så gick det inte riktigt till dock.

Det herr. söderb säger stämmer inte för fem öre, jag är inte ens hos psyk för spelproblem vilket jag sagt 10 ggr till honom men han lyssnar inte. Jag har aldrig spelat full/nerknarkad eller något.

 

Men jag behöver inte förklara mig för någon, jag tar paus från allt nu och kommer inte svara på mer frågor. Om hur heypoker blåst er på rb har jag ingen aning om men fortsätt gärna med det snacket istället.

 

Citat från flashback..

 

Och vadfan sluta tjafsa, min psykolog sa att jag fick göra detta sålänge jag kände att jag klarade av det, men skulle avsluta det hela om jag mådde för dåligt. Hon sa även att jag inte får jobba i mitt tillstånd, men att detta var ett undantag.

 

Tror någon en psykolog ger uppmaningen fortsätt spela om du mår bra av det! Fast jobba går inte, ajabaja, men poker dygnet runt absolut. Liknar mer och mer den där videon som postades :D

 

Att han var full 5av7dagar under stejken finns att läsa om i dagboken, orkar inte leta fram alla dessa inlägg, och att han knaprar valium, benzo osv står även det. Men som herngren säger, du har inte förlorat föräns du slutar spela!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från flashback..

 

 

 

Tror någon en psykolog ger uppmaningen fortsätt spela om du mår bra av det! Fast jobba går inte, ajabaja, men poker dygnet runt absolut. Liknar mer och mer den där videon som postades :D

 

Att han var full 5av7dagar under stejken finns att läsa om i dagboken, orkar inte leta fram alla dessa inlägg, och att han knaprar valium, benzo osv står även det. Men som herngren säger, du har inte förlorat föräns du slutar spela!

Orkar inte ens svara på sånt här alltså.. Du har ju inte ens en aning om vad för planer jag har satt upp osv, så varför ens lägga sig i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...