Gå till innehåll

Slänga KK preflop eller andra starka laydowns?


albin

Recommended Posts

Hallo..

 

Skulle vara kul att läsa lite om händer där ni har slängt tex KK preflop för att ni vet att motståndaren sitter på raketerna..

 

Personligen är det den enda hand jag aldrig slängt preflop (förutom AA självklart) även om det i vissa situationer praktiskt taget stått AA i pannan på motståndaren så har jag hållt fast och betalat av med mina kungar. :?

 

Skulle vara kul med lite andra storys om någon som tvingats lägga ett fyrtal och liknande, inga badbeatstorys alltså utan mera skryt om era perfekta reads och laydowns. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöjd med denna.. Livegame KK på floppen 2-4-Q han har höjt preflop och jag slowar med mina kungar.. Han höjer på floppen jag reraisar. .ca 5000 i potten och jag har 2500 kvar, han går allin och jag slänger mina kungar mot triss i damer.. :?

 

En annan gång online har KK på ett vråltight 1-2 bord. Alla preflophöjningar skulle tas med största respekt. X höjer till 6, Y reraisar till 20. Har ca $250 på bordet. Det luktade AA lång väg. Visst kan jag syna och koppas på set men jag misstänkte omslag av X.. .Skulle han inte slå om och floppen skulle bli 2-4-6 misstänkte jag att jag skulle få problem att slänga KK.. Naturligtvis kan även jag höja men som sagt, var dyngsäker på att han hade AA och då är mina kungar lika mycket värda som 22... Jag lägger mig..

 

I alla fall slår X mycket riktigt om och går allin. Y blixtsynar och de visar upp JJ och QQ. FLoppen kommer K-T-T... Suck.. Fann detta mycket skumt då båda spelat så grymt tight innan. Det känns ju som ett dåligt drag av både QQ och JJ.. Sedan dess slänger jag inte mina kungar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igårkväll hände nåt kul då jag fick AA i bb. En kille i MP går allin för sina sista 25$, killen därefter tänker i 2 sekunder och går allin med sina 50 dollar, allt foldas till mig som synar. Första killen viker upp 66(!) den andre har KK. Mina AA står för en gångs skull...

 

KK-killen tog det med ro. Han var visst inne i en downperiod med otur nu :lol: Men han sa iofs att om han bara synat den förste killens allin så hade han förmodligen lagt sig om jag satt honom allin... Jomenvisst, tjena :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela en live turnering, först en rasie till 2500, chipleadern reraisar till 10k, jag har ca 25k och är 2 i chipposition,

 

Blindsen var 500/1000

 

då dyker QQ upp, jag tänker ganska länge och foldar iom att det inte var alls långt till ITM, hade 2 val där anser jag. All in eller fold Hade jag gått all in så hade jag fått syn av chipleadern med AKs och mycket riktigt det kom A på floppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slängde en monsterhand live mot en loose spelare pre-flop. Kommer inte ihåg min exakta hand, AK eller QQ tror jag det var. Alla hade lagt sig fram till mig och skulle först höja men plockade sedan upp en tell som jag hade sett i en av Howard Lederers filmer. Synade istället vilket resulterade i att sista motståndaren höjde rejält. Slängde min hand och han visade mycket riktigt upp AA sedan.

 

Otroligt nöjd med denna, skulle aldrig våga göra om det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slänger KK mest hela tiden, en reraise på 0.5/1 NL på party betyder i 95% av fallen KK eller AA, och eftersom man själv sitter på två kungar så är sannolikheten att motståndaren har AA rätt hög känns det som. Har för övrigt förlorat med KK så otroligt många gånger då jag fått mothugg att jag verkligen nedvärderar den handen numera. Får jag mothugg preflop eller efter floppen är jag benägen att lägga KK, det är bara ett par. Alla gånger jag drar in stora potter är det med trissar och sånt, KK är det oftast vinna lite eller förlora stacken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slänger KK mest hela tiden, en reraise på 0.5/1 NL på party betyder i 95% av fallen KK eller AA

 

OT

 

Håller definitivt inte med dig här... Folk höjjer, precis som på många andra siter, med en rätt bred handdistribution, absolut inte enbart AA,KK... Det är min erfarenhet iaf...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det finns vissa situationer där sannolikheten att motståndaren har AA är klart större än att han/hon har QQ, AQ eller liknande. Om det är en shortstack som går all in före floppen kan det ofta vara i princip vilken bättre hand som helst, men följande situation sker i princip bara med AA och KK i cashgames (givet att båda har i närheten av fullt inköp):

 

P1: raise 4xbb

P2: reraise 20xbb

P1: reraise all in

P2: call

 

Sitter man då som P2 kan det vara läge att lägga sig med KK istället för att som här syna.

 

Ett tips om man har essen kan vara att sakta ner när du väl har satt motståndaren på KK. Säg att du har höjt en standardhöjning preflop, och blir höjd rejält som i exemplet ovan. Nu kan du utesluta i princip alla händer utom ett högt par och sannolikast är KK. Höjer du all in här FINNS en viss risk att han lägger sig, åtminstone om ni båda har djupa stackar och han är en hyfsad spelare. Ta då istället god tid på dig, och syna sedan bara hans höjning. När floppen kommer kan du checka om du är ur position och vänta på att han smäller in ett kraftigt nära-pott-bet och gå all in först då, nu lär han inte kunna smita undan. Kommer det en kung på floppen och du märker att han börjar sakta ner, då är det dags att bli fundersam på om han har träffat triss och eventuellt överväga att lägga raketerna (beror mycket på stackdjup).

 

Den största nackdelen med detta spel är naturligtvis att om det skulle komma ett ess på floppen så blir det svårt att få honom att lägga in hela sin stack. Det kommer dock bara ske ca en gång av tolv, så du måste bedöma om det är värt risken - dvs. kommer han lägga sig mot en all in preflop mer än en gång av tolv? Ja, då kan det vara värt att sakta ner tills han bettar ut på floppen. Väg också in värdet av att se en eventuell kung på floppen; kan du hantera den informationen tillräckligt bra för att ha fördel av den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

Och om han har spelat en AKs, vilket inte alls är en omöjlighet, det kommer en K på floppen, du sätter honom på triss i kungar (vilket skulle vara hur sanlöst bra read som helst om du skulle lyckas med det, jag anser däremot att det är omöjligt) och du slänger dina AA och han visar glatt upp AKs och skriver något i stil med "i had you", då får du akta dig för tilten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slänger KK mest hela tiden, en reraise på 0.5/1 NL på party betyder i 95% av fallen KK eller AA

 

OT

 

Håller definitivt inte med dig här... Folk höjjer, precis som på många andra siter, med en rätt bred handdistribution, absolut inte enbart AA,KK... Det är min erfarenhet iaf...

 

/TF

 

Jo, men Du höjer ju också med allt från T9s till K9o..

 

Eller vad säger du TF?

 

/Så Tråkigt att Folda ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

Och om han har spelat en AKs, vilket inte alls är en omöjlighet, det kommer en K på floppen, du sätter honom på triss i kungar (vilket skulle vara hur sanlöst bra read som helst om du skulle lyckas med det, jag anser däremot att det är omöjligt) och du slänger dina AA och han visar glatt upp AKs och skriver något i stil med "i had you", då får du akta dig för tilten

 

Mycket sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

totalfarker:

 

Jag lägger självklart inte KK för en höjning, jag skrev REraise. Folk höjer med lite allt möjligt krafs, men re-raisear gör de mycket sällan. Idag förnedrades jag dock hårt då en kille limp-allinade en höjning jag gjort med KK...jag folda och han hade senare JJ visade det sig. Mycket dåligt spel, då det vanliga med AA är ju en limp-reraise som inte är all-in utan kan få syn...lite väl snabbt och haffsigt agerat av mig där, men oftast när folk spelar så har de AA enligt vad jag sett iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slänger KK mest hela tiden, en reraise på 0.5/1 NL på party betyder i 95% av fallen KK eller AA

 

OT

 

Håller definitivt inte med dig här... Folk höjjer, precis som på många andra siter, med en rätt bred handdistribution, absolut inte enbart AA,KK... Det är min erfarenhet iaf...

 

/TF

 

Höjer, självklart. Men här var det frågan om reraise preflop.

Håller för övrigt med till fullo. Kungar har kostat mej MKT. Nåt som jag läst nån gång som ligger kvar; "släpp aldrig KK preflop, försök helst hamna all-in." Samtliga ggr det handlat om en fi med fullstack har jag varit uppe mot AA, typ. Detta i cashgames, naturligtvis.

 

edit: ja, självklart var jag ju ganska sent ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt AK ett par gånger vid ofantligt tajta bord, då man suttit där i åratal

och lärt känna folket bättre än självaste släkten.

KK har jag lyckats lägga på ett bord med tre resterande spelare (live). Killen

med AA gav ifrån sig ofantligt mycket tells och blev skitförbannad när han höjt,

jag re-raisade kraftigt, han re-raisade all-in och jag lade mig efter en stunds

betänketid. Han blev så förbannad att han slängde upp korten på bordet och

skrek "VARFÖR SYNA DU INTE?!?".

 

Hans tiltning handen därefter gjorde att han förlorade resten av spelet ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...