Gå till innehåll

thorn lär sig poker (igen) @ FL 2/4


thorn

Recommended Posts

Dag: 28 juni

Spel: FL 0.5/1 och 1/2

Resultat: -$11

Rulle(slut): $509

Totalt: +$172

Graf över förtjänster/förluster

 

Här är två händer från dagens session, och jag funderar lite på om det hade varit smartare att slowplaya floppen. Någon input?

 

pinispis posts small blind [$0.25].

arosengren posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to arosengren [ 3h Jh ]

brackish76 calls [$0.5].

onehotmoma4 folds.

t2dxk0 folds.

skogtroll folds.

ArcticHusky calls [$0.5].

emurray26 folds.

Huskerdu076 folds.

pinispis calls [$0.25].

arosengren checks.

** Dealing Flop ** [ 4s, Jd, Jc ]

pinispis checks.

arosengren bets [$0.5].

brackish76 calls [$0.5].

UraysIcall has joined the table.

ArcticHusky calls [$0.5].

pinispis calls [$0.5].

** Dealing Turn ** [ 8d ]

pinispis checks.

arosengren bets [$1].

brackish76 folds.

ArcticHusky folds.

pinispis calls [$1].

** Dealing River ** [ 2s ]

pinispis checks.

arosengren bets [$1].

pinispis folds.

arosengren does not show cards.

arosengren wins $6.5

 

och

 

mjohn19468 posts small blind [$0.25].

emurray26 posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to arosengren [ 9s Ks ]

CruncheyFrog folds.

pinispis folds.

arosengren calls [$0.5].

brackish76 calls [$0.5].

Flak77 folds.

Paris53185 calls [$0.5].

RoyalRo calls [$0.5].

mjohn19468 calls [$0.25].

emurray26 checks.

** Dealing Flop ** [ Kd, Kc, As ]

mjohn19468 folds.

emurray26 checks.

arosengren bets [$0.5].

brackish76 calls [$0.5].

Paris53185 calls [$0.5].

RoyalRo calls [$0.5].

emurray26 folds.

** Dealing Turn ** [ Th ]

arosengren bets [$1].

brackish76 calls [$1].

Paris53185 calls [$1].

RoyalRo folds.

** Dealing River ** [ Qs ]

arosengren bets [$1].

brackish76 calls [$1].

Paris53185 calls [$1].

 

I den andra handen visar det sig att det aggresiva spelet om möjligt kan ha tryckt ut någon med J som skulle splittat, men rent generellt, är det lönsamt att slowplaya händer som dessa? Bordet var mycket löst och passivt när detta hände.

 

Er feedback uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har börjat gå över helt och hållet till $1/2 på Party, trots att rullen egentligen kanske inte räcker för det. Det går plus just nu, men spelet är faktiskt enormt mycket tightare. Inte suttit på ett bord med mer än 3 spelare i snitt per flopp. Oftast är där en eller två lösa spelare och dem får man ta vara på. Jag har hört att det blir bättre på 2/4, och att raken tar mindre, vilket man får hoppas.

 

 

Dag: 30 juni

Spel: 1/2

Resultat: $32

Rulle(slut): $541

Totalt: +$206

Graf över förtjänster/förluster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt läge att jaga kåk? Floppen är ju ingen jättehit när någon ur blindsen bettar mot mig. Hur är laydownen på river? Skulle ni synat i en så pass stor pott?

 

Seat 1: DKeselman16 ( $113.25 )

Seat 3: RandyB444 ( $70.86 )

Seat 5: DavyDogg ( $177.14 )

Seat 7: HectordogIII ( $38.5 )

Seat 8: luvdanuts69 ( $46.75 )

Seat 9: joker_hj ( $22.38 )

Seat 10: Twigaman82 ( $12.76 )

Seat 2: arosengren ( $56.25 )

Seat 6: KaliMist01 ( $47.5 )

Seat 4: xzandor ( $45 )

HectordogIII posts small blind [$0.5].

luvdanuts69 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to arosengren [ 7c 7d ]

joker_hj folds.

Twigaman82 folds.

DKeselman16 calls [$1].

arosengren calls [$1].

RandyB444 folds.

xzandor raises [$2].

DavyDogg calls [$2].

KaliMist01 calls [$2].

HectordogIII calls [$1.5].

luvdanuts69 calls [$1].

DKeselman16 calls [$1].

arosengren calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 7h, 8h, 6s ]

HectordogIII checks.

luvdanuts69 bets [$1].

DKeselman16 calls [$1].

arosengren raises [$2].Ett vekt försök för att skydda handen. Det är inte tillräckligt, hur kan jag göra detta bättre?

xzandor calls [$2].

DavyDogg calls [$2].

KaliMist01 folds.

HectordogIII raises [$3].

luvdanuts69 raises [$3].

DKeselman16 calls [$3].

arosengren calls [$2].

xzandor calls [$2].

DavyDogg calls [$2].

HectordogIII calls [$1].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

HectordogIII checks.

luvdanuts69 bets [$2].

DKeselman16 raises [$4].

arosengren calls [$4].

xzandor folds.

DavyDogg calls [$4].

HectordogIII folds.

luvdanuts69 calls [$2].

** Dealing River ** [ Ks ]

luvdanuts69 bets [$2].

DKeselman16 calls [$2].

arosengren folds. Jag känner mig faktiskt jätteslagen och foldar trots jättepot. Fel?

DavyDogg calls [$2].

KaliMist01 has left the table.

 

Med den floppen och med tanke på pottstorleken skulle jag callat flopp och checkraisat turnen för att försvara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vilken pokerdag... vaknar sent (inte kunant sova så länge på veckor), och bestämmer mig för att skita i gymmet till fördel för lite poker. Jag spelar ett par bord FL 1/2, och det går väldigt dåligt. Jag spelar verkligen extremt dåligt. Titta på det här så får ni se:

 

RULEY1 posts small blind [$0.5].

arosengren posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to arosengren [ As Kc ]

magicopa calls [$1].

sanichi folds.

aspaceo folds.

jules999 calls [$1].

Milchmann88 folds.

LastGamble folds.

Ruffian1975 folds.

RULEY1 calls [$0.5].

arosengren raises [$1].

magicopa calls [$1].

jules999 folds.

RULEY1 folds.

** Dealing Flop ** [ Kh, Jd, 7h ]

arosengren bets [$1].

magicopa calls [$1].

** Dealing Turn ** [ Ks ]

arosengren checks.

magicopa bets [$2].

arosengren calls [$2].

>You have options at Table 25437 Table!.

** Dealing River ** [ Qh ]

arosengren bets [$2].

magicopa raises [$4].

arosengren raises [$4].

magicopa raises [$4].

arosengren calls [$2].

 

Ja, vad ska man säga.; gör inte saker krångligare än vad de är, och sen att kunna se bortom sin egen hand är ju inte så dumt.

 

Det blir bättre... eftermiddags- och kvällsspelet sitter som det ska och samtidigt clearar jag en $100 bonus. Nu ska jag fiskspela lite NL turnering som en klapp på huvudet åt mig själv (åker ut med mer än halva fältet kvar, AKs mot A2, hepp!).

 

Dag: 2 juli

Spel: FL 1/2

Resultat: $182 (inkl $100 bonus)

Rulle(slut): $691

Totalt: +$356

Graf över förtjänster/förluster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.

 

jag har diverse erfarnheter av fixed men det gäller högre insatser , som typ 50/100-200 dollars i blinds... jag skulle vilja ge dig ett tips. Nyckeln i Fixed limit är att maximera dina bets för att nu du väl tror du har den bästa handen måste du beta ut, är du rädd för det så har du inget på fixed o göra, så beta på och får du en checkraise vilket det värsta är får du analysera om du fortf har den bästa handen och killen du möter är på drag eller om du redan nu är slagen. Så tipset i kortfattat är att försök maximera total vinst per hand o var inte rädd för att beta ut men även ett tips jag körde på högre nivåer var att även om det var mattematiskt korrekt att syna en bet till så var inte rädd för att lägga dig o spara ett eller 2 bet på turn o river, det blir många bets som sparas i längden, men då måste du ju kunna läsa ditt motspelare! :) nåväl, hoppas du förstod grunden i det hela.

 

Sen pressa dig gärna iväg till gymmet o ät nyttigt, för belönar du kropp o huvud kommer den belöna dig i ditt pokerspel :)

 

mamma rilleg ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag förstår, i teorin i alla fall... men det händer titt som tätt att jag spelar helt fel ändå, även när jag vet hur fel det är (med någon sekunds fördröjning). Handen jag postar för att visa på dåligt spel är ett försök till slowplay som går åt helvete. I och för sig så hade jag nog fått syn till river även om jag spelade korrekt, men det är ju ingen orsak att spela dåligt, och speciellt inte spela som på rivern där, jag vet inte hur många rimliga händer som slår mig, men de är inte få.

 

Tack för tipsen, jag hoppas jag kan lära mig lyda det i framtiden! Det kan behövas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I väntatn på att jag ska få ut pengar från Eurobet så jag kan hora lite på Party så slängde jag in 100 dollar på Pacific för att känna på lite lösa bord... här får ni ett litet smakprov på hur det känns. LEdsen för en så ful HH:

 

#Game No : 74836578

***** Pacific Hand History for Game 74836578 *****

$1/$2 Limit Hold'em - *** 07 03 23:56:41 2005

Table San Cristobal La Punta (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 9

Seat 10: lypsyl ( $65.45 )

Seat 1: MrSpoon ( $44.35 )

Seat 2: Daynesy ( $97.5 )

Seat 3: DanL58 ( $30.75 )

Seat 5: deckgun ( $117.56 )

Seat 6: MMagic99 ( $94.46 )

Seat 7: 24off ( $70.36 )

Seat 8: mufc13 ( $144.2 )

Seat 9: konstig ( $168.37 )

Daynesy posts small blind [$0.5].

DanL58 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to lypsyl [ As Ks ]

deckgun calls [$1].

MMagic99 calls [$1].

24off calls [$1].

mufc13 calls [$1].

konstig folds.

lypsyl raises [$2].

MrSpoon folds.

Daynesy calls [$1.5].

DanL58 folds.

deckgun calls [$1].

MMagic99 calls [$1].

24off calls [$1].

mufc13 calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 10h, Kd, 2d ]

Daynesy checks.

deckgun bets [$1].

MMagic99 folds.

24off calls [$1].

mufc13 calls [$1].

lypsyl raises [$2].

Daynesy calls [$2].

deckgun calls [$1].

24off calls [$1].

mufc13 calls [$1].

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Daynesy checks.

deckgun checks.

24off checks.

mufc13 bets [$2].

lypsyl raises [$4].

Daynesy calls [$4].

deckgun calls [$4].

24off calls [$4].

mufc13 folds.

** Dealing River ** [ 9h ]

Daynesy checks.

deckgun checks.

24off checks.

lypsyl bets [$2].

Daynesy calls [$2].

deckgun folds.

24off calls [$2].

** Summary **

lypsyl shows [ As Ks ].

Daynesy mucks.

24off mucks.

lypsyl collected [$46].

 

Var annars kan man sätta en sån pot med top pair?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vilken hemsk dag, verkligen bland de tristaste på länge. Har spelat runt 200 händer än så länge, korten är iskalla, men har ändå lyckats förlora runt 30 BB på de 11% av händerna jag sett floppen med bra hålkort.

 

Försöker en stund till...

 

Ja, idag blev allt fel. Nya tag imorgon...

 

Dag: 4 juli

Spel: FL 1/2

Resultat: -ca 40 dollar

Rulle(slut): $711

Totalt: +$356

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är bra märkligt. Ibland undrar jag om jag verkligen borde hålla på med det. Jag blir för uppslukad. Jag blir för glad när jag vinner och för arg när det går dåligt.

 

Jag hade tänkt skriva en gnällpost (ni vet, sådana som ni suckar över och inte läser ändå). Inte för att det gått jättedåligt idag, inte alls, jag låg plus fram tills klockan 1.02, om än marginellt. Jag fick dock inga speciellt lukrativa händer och det var mest tråkigt. Då slår det till... på de två bord jag spelar så får jag inom loppet på fyra minuter två AK, AA, TT, 77, QQ, KJs och AA igen. Alla dessa vinns utom TT där jag endast förlorar en liten peng, se bara här på explosionen på det ena bordet. I och för sig blir jag nog lite segerhög efter det och torskar lite, men visst är det märkligt, man får tillbaka hoppet lite!

 

Nu måste jag vända blicken till borden igen... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I väntatn på att jag ska få ut pengar från Eurobet så jag kan hora lite på Party så slängde jag in 100 dollar på Pacific för att känna på lite lösa bord... här får ni ett litet smakprov på hur det känns.

 

Pacific är så löst att det inte liknar någonting annat. De må ha usel support, men spelarna är ännu sämre.

 

LEdsen för en så ful HH:

 

Hur har du fått ut HH från Pacific? Använder du handgrabber, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du fått ut HH från Pacific? Använder du handgrabber, eller?

 

Jepp, funkar bra!

 

Pacific är den enda sidan jag spelat på (förutom B2B, men de har så få bord) där man hittar riktigt löst spel. Ofta har vi en seenFlop% på över 50% på fullbord FL. Dock så ska du veta att i allt övrigt är Pacific sämst. Extremt långsam klient, inga HHs utan att trixa, tar lång tid att få ut pengar och supporten lämnar mycket att önska. Bonusar har de inte, förutom sign-up. De har något system där man får poäng och sedan kan göra om det till $. Dock så har jag under alla mina timmar där (spelade där lite innan), säkert i alla fall 100 timmar 1/2 och 2/4 fått ut hela $1. Inte värt det!

 

Har inte uppdaterat på ett tag, kanske kommer ikväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag spelar jag bara en liten stund. Jag täntke sätta mig och läsa lite poker istället, försöka bli lite säkrare i mitt spel. Jag har fortfarande väldigt svårt för (bland annat) dessa saker:

 

* Disciplin, hålla ögonen på bordet.

* Hålla känslorna i styr, att inte bli förbannad och tro att världen är ute efter mig.

* Spela missade drag från tidig/mittposition. Hur agerar man på river med missad AK mot 2-4 spelare? Osv osv.

* Spela veka drag, jag synar nog aldrig en flop med bara gutshot. Det verkar inte stämma enligt den mesta pokerteori..

 

Annars går det bra, rullen börjar närma sig tusendollarsgränsen, frhoppningsvis kan jag ta mig upp till en nivå där jag kan spela 2/4 utan för stora problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt intressant logg eftersom jag sitter i en liknande sits :) Hur plockar du så himla många bonusar om jag får fråga förresten? Och om man kör lowlimits, är Party det bästa alternativet? Själv kör jag just nu på prima-nätverket (expekt).

 

Jag har bara plockat ut 3 bonusar, alla på Partynätverket. Man får se till att ha flera konto på flera sidor. Empire och Party brukar ha månatliga $100 reloads, och sen gjorde jag en sign up på Eurobet (jäkligt dumt, det skulle man ju sparat till rakeback).

 

Nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har inte slutat spela eller gulat, jag har bara (så klart) frångått från mina uppsatta mål. Jag har dålig disciplin och orkar inte gå igenom mina HHs så intensivt som jag borde. Det är dåligt av mig, måste försöka avsätta lite tid åt det.

 

Jag har dock identifierat ett viktigt problem för mig. Jag förlorar alldeles för mycekt penar på offsuit överkort, speciellt KQo, QJo och lite på AJo. Deras klädda (vad fan heter suited på svenska!) motsvarigheter är vinnare, antagligen för att en färg oftast väger upp en del missar.

 

Jag limpar oftast med dessa händer, höjer kanske 50% med AJo i position mot ett par limpers. KQo höjer jag med first in , limpar annars, QJo är det oftast limp om det inte foldats till mig i sen position. Postflop kommer dock problemen. Träfffar man inte floppen, hur gör man då? Jag har en tendens att fortsätta trycka, speciellt med motståndet bakom mig. Är det check-fold som gäller? De gånger man sätter toppar så måste man ändå lugna sig mot en raise, jag kan inte hitta en enda hand jag vinenr på topparet när jag får raise fpå flop/turn (med KQo och QJo).

 

Även om denna handen inte är helt representativ får den visa på mitt problem:

 

Party Poker 1/2 Hold'em (8 handed) converter

 

Preflop: thorn is UTG+1 with :kd, :qc.

UTG calls, thorn raises, 1 fold, MP2 calls, 2 folds, SB calls, 1 fold, UTG calls.

 

Flop: (9 SB) :qh, :7c, :jd (4 players)

SB checks, UTG checks, thorn bets, MP2 raises, SB folds, UTG folds, thorn calls.

 

Turn: (6.50 BB) :5s (2 players)

thorn checks, MP2 bets, thorn calls.

 

River: (8.50 BB) :ac (2 players)

thorn checks, MP2 bets, thorn calls.

 

Final Pot: 10.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 juli:

 

Spelade en och en halv timme, ett bord på Party 1/2 och ett på Pacific 2/4. Inget gick min väg, vinner ett par små potter, förlorar en hel del på de fåtal bra händer jag får och på det hela är det en ganska tråkig session.

 

Resultat: -$40

Rulle: $1114

 

Hur hade ni spelat denna? Konverteraren gör fel på den, kanske för att det är 9-handed.

 

***** Hand History for Game 2363179357 *****

$1/$2 Texas Hold'em - Thursday, July 14, 16:27:46 EDT 2005

Table Table 41403 (9 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: earnedline ( $39 )

Seat 4: arosengren ( $39.50 )

Seat 5: DowJones22 ( $48.82 )

Seat 6: CivIII ( $16.50 )

Seat 7: LARAZET ( $47.50 )

Seat 9: handk ( $40.50 )

Seat 3: crappygeorge ( $25.75 )

Seat 8: Zuddi1000 ( $49 )

Seat 2: jojo1luv ( $25 )

arosengren posts small blind [$0.50].

DowJones22 posts big blind [$1].

jojo1luv posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to arosengren [ Jc Js ]

CivIII folds.

LARAZET folds.

Zuddi1000 folds.

handk calls [$1].

earnedline folds.

jojo1luv checks.

crappygeorge folds.

arosengren raises [$1.50].

DowJones22 calls [$1].

handk calls [$1].

jojo1luv calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 7d, 8s, Ts ] Pot: $8

arosengren bets [$1].

DowJones22 calls [$1].

handk folds.

jojo1luv calls [$1].

** Dealing Turn ** [ 8d ] Pot: $11

arosengren bets [$2].

DowJones22 raises [$4].

jojo1luv folds.

arosengren calls [$2].

** Dealing River ** [ 4h ] Pot: $19

arosengren checks.

DowJones22 bets [$2].

arosengren calls [$2][/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt och tittade på den här tråden på 2+2 med vinnande spelares statistik och märker en del stora skillnader i min statistik (som dock bara ligger på 3600 händer för tillfället.

 

Jag vet inte om det är till någon hjälp, eller om man bara stirrar sig blind på statistik, men vissa saker är ju ganska utmärkande. Någon som kan ge någon input på detta?

 

Jag är snäppet tightare än den vanliga spelaren verkar det som, med ett par procentenheter. Det kan dock vara kortens fel på så liten datamängd.

 

Folded BB to Steal: 89%, enligt 2+2 ligger medlet på 69%. Är jag för vek här?

 

Preflop Raise: Jag höjer före floppen ungefär 7.7% av tiden, medel ligger på över 9%. Lite motsägelsefullt är att jag nyligen valt att sluta höja preflop med händer som KQo, QJo och AJo om jag inte är först in, då det är dessa tre händer jag förlorar överlägset mest på. Tänker jag fel här?

 

Aggression Factor postflop, tvärt emot den förra punkten så är jag mycket mer aggressiv postflop. Jag har en total AF på runt 4, med runt en hel enhet (Raise eller Bet / Call) på varje gata. Det är svårt för mig att analysera var detta kommer ifrån, och om det gör mig till en mindre vinnande spelare. Jag slowplayar i stort sett aldrig. Floppar jag nötsettet och det råkar vara två suited på floppen så är det nog anledning för mig att beta ut. Förlorar jag för mycket på att vara överaggressiv?

 

Jag vet att det är enormt svårt att kommentera sånt här, men ni som är vana pokeranalysatorer kanske har någon input om var de här "felen" brukar uppstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en dålig dag igår, backade närmare 80 dollar tror jag. En del otur, en större del dåligt spel. Se bara på den här handen:

 

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) http://216.119.70.224/converter/hhconverter.pl

 

Preflop: Hero is Button with Kc, Ah. MP1 posts a blind of $2.

UTG calls, UTG+1 calls, MP1 (poster) checks, MP2 calls, 1 fold, Hero raises, SB calls, 1 fold, UTG calls, UTG+1 calls, MP1 folds, MP2 calls.

 

Flop: (12 SB) Qd, Kh, Js (5 players)

SB checks, UTG bets, UTG+1 calls, MP2 calls, Hero raises, SB calls, UTG 3-bets, UTG+1 calls, MP2 folds, Hero calls, SB calls.

 

Turn: (12.50 BB) 7h (4 players)

SB checks, UTG bets, UTG+1 calls, Hero calls, SB calls.

 

River: (16.50 BB) 8c (4 players)

SB checks, UTG bets, UTG+1 calls, Hero calls, SB folds.

 

Final Pot: 19.50 BB

 

UTG sitter på floppad stege, UTH+1 på QJ

 

Klantigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så dåligt var det väl ändå inte? Jag hade cappat floppen, men antagligen inte höjt turnen med en så hiskelig bräda.

 

edit: ok, det är jävligt dumt att inte cappa floppen ;)

 

hmm, toppar på en sådan bräda. Ok att man vill stoppa drag, men det gör ju knappast ett fjärde bet. Med raise och reraise så tenderar jag nedvärdera min hand, inte tvärt om. Tänker jag fel?

 

edit: Ännu en dag åt helvete, blir så trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker i alla fall att du ska höja på floppen. Du har position, kan lätt få bort sb och tar betalt av eventuella drag. Dessutom kan man väl få mer information av turnbets och raises om man har spelat hårt på floppen.

 

edit: rensade bort lite dumheter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...