Iggan Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 Fi är reg, har taggiga stats och vet inte mer om honom. Antar att c/r är OK när han bettar så litet. Turn är väl ganska givet. Vad gör ni på river? Jag antar att en rätt stor del av hans range är färg på river men ändå har massa annat som han synar med. När han höjer tror jag ärligt att han har till 90% färg där men jag behöver också bara vara bra där 20%. IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1125096 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BB: $7.41 UTG: $23.76 MP: $20.60 CO: $20.30 BTN: $23.30 Hero (SB): $21.68 Pre Flop: ($0.30) Hero is SB with K J 3 folds, BTN raises to $0.50, Hero calls $0.40, 1 fold Flop: ($1.20) J K 7(2 players) Hero checks, BTN bets $0.60, Hero raises to $1.80, BTN calls $1.20 Turn: ($4.80) 2(2 players) Hero bets $3.50, BTN calls $3.50 River: ($11.80) 5(2 players) Hero bets $7.00, BTN raises to $17.50 Citera
Imfromsweden Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 Ser sjukt standard ut fram tills river. Antingen check/folda eller betta litet/folda mot raise. Citera
Iggan Postad 17 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2011 Ser sjukt standard ut fram tills river. Antingen check/folda eller betta litet/folda mot raise. Är inte c/f för vekt? Jag hade aldrig tänkt på att c/f om jag hade checkat river utan att syna bet. Han kan ju ha rätt mkt vi leder om han bettar. Är c/c bättre än b/f eller b/c? Antar att ni foldar här om ni bettar? Citera
Imfromsweden Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 check/call är jävligt dåligt mot din standard tag. Vad tror du att han bettar med om du checkar? Citera
Iggan Postad 17 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2011 check/call är jävligt dåligt mot din standard tag. Vad tror du att han bettar med om du checkar? Kx, missad stegdrag, set och flush oftast skulle jag tro. Han har väl inte många combos av set här, endast en 7or för jag tror han 3bettar det andra oftast och sedan tror jag han höjer åtmistonde på turn om han har det pga drag. check/call kan väl inte vara sämre än check/fold väl? Enkel c/c Skulle vara roligt och höra din motivering för det. Citera
Slasktratt Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 Skulle vara roligt och höra din motivering för det. Bra bluffcatchläge och det blir så tråkigt att b/f Citera
oskarlife Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 Tycker du ska raisa lite störe på floppen och betta till 4 på turn. rivern beror rätt mycket på om vi tror att en valig tag på nl20 bluffar alltför ofta men bettar nog inte så ofta utan tror också c/c är bäst möjligen att jag slänger iväg ett 5$bet beroende på agg stat och wtsd Citera
Lobo Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 Enkel c/c +1. Då kan man nästan syna alla rimliga bet på river. Nu måste du nästan lägga dig trots bra odds. Tryck hårdare (pottbet) på turn. Då kan du syna ett större bet på river eftersom hans implicita odds blev sämre. Citera
henjon Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 Hur många NL20-regs har balanserade linjer med typ 20-25% bluffar eller nåt här? Om den read som finns är att det är en TAG-spelare så har jag jävligt svårt att tänka mig att han har sämre än set JJJ/KKK här och försöker få dig att betala av med tvåpar/lägre set (du har ju visat ett väldigt aktivt intresse hela handen). AQ/AT i hjärter är väl också möjlig fast i så fall passivt spelad; han bör väl försöka trycka ut dig på turn då. Potodds dikterar självklart att synen bör tas. I praktiken tror jag tyvärr att det på sin höjd är ett BE-spel. Eftersom det inte känns så troligt att NL20-spelare kommer att exploatera ev. tighta foldar från dig så tycker jag nästan att det är okej att vika här. Citera
Supertequila Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 bet-fold funkar bra med topptvå här imo. Betsiza river runt halvpott. Citera
hampulito Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 bet-fold funkar bra med topptvå här imo. Betsiza river runt halvpott. Betar du halvpot med färg också eller? Citera
Imfromsweden Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 Betar du halvpot med färg också eller? Vem fan bryr sig? Det är micro-stakes vi pratar om. Rädd för att han ska lista ut att du förmodligen inte skulle betta halva potten om du hade färgen, och dra sin K9 till en bluff eller? Tycker att det här balans-snacket börjar nästan bli lite löjligt. Citera
Imfromsweden Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 Bra bluffcatchläge och det blir så tråkigt att b/f Det där är ju verkligen inget resonemang. Men ska kanske tillägga att jag endast check/foldar om han gör ett riktigt bet. Kommer ju (självklart...) inte att check/folda om han satsar typ 3.5$. Citera
Iggan Postad 17 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2011 Det där är ju verkligen inget resonemang. Men ska kanske tillägga att jag endast check/foldar om han gör ett riktigt bet. Kommer ju (självklart...) inte att check/folda om han satsar typ 3.5$. Om han gör ett 2/3 bet, foldar du då? Tror du inte att han kan betta några Kx combos, missed draws för det ser ut som att vi ger upp? Jag har kollat lite på StoxEV och kommit fram till om han bettar 2/3 pot med flush och set om vi checkar samt endast 30% av hans Kx combos och inga QT combos så är en syn breakeven. Och jag tror att han gör det. prefold Va? Menar du att jag ska folda KJo mot en 2,5bb btn steal? Är det inte för vekt? Citera
Lobo Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 prefold Ska man folda KJ från sb mot en buttonsteal på ett 5-mannabord är det nog bättre att övergå till fullring. Citera
Imfromsweden Postad 17 Januari , 2011 Rapport Postad 17 Januari , 2011 Om han gör ett 2/3 bet, foldar du då? Tror du inte att han kan betta några Kx combos, missed draws för det ser ut som att vi ger upp? Jag har kollat lite på StoxEV och kommit fram till om han bettar 2/3 pot med flush och set om vi checkar samt endast 30% av hans Kx combos och inga QT combos så är en syn breakeven. Och jag tror att han gör det. Det finns ju en ca. 0% chans att han bettar Kx på river. Seriöst, varför skulle han göra det? Va? Menar du att jag ska folda KJo mot en 2,5bb btn steal? Är det inte för vekt? Jo, man måste vara en enorm nit för att folda två kort över 10 i min mening. Citera
Iggan Postad 17 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2011 Det finns ju en ca. 0% chans att han bettar Kx på river. Seriöst, varför skulle han göra det? Jag tänkte inte på att vi hade höjt hans lilla cbet på flopp vilket gör det osannolikare att han bettar Kx ofta på river. Jag vet inte, känns för vekt att lägga sig men kanske är det bästa om fi gör en relativ stor bet. Citera
tardeni2an Postad 18 Januari , 2011 Rapport Postad 18 Januari , 2011 Det finns ju en ca. 0% chans att han bettar Kx på river. Seriöst, varför skulle han göra det? momentum? Citera
elvis77 Postad 18 Januari , 2011 Rapport Postad 18 Januari , 2011 Tycker att det här balans-snacket börjar nästan bli lite löjligt. Bland det vettigaste som skrivits på PF på länge. Citera
Starfitter Postad 18 Januari , 2011 Rapport Postad 18 Januari , 2011 Bland det vettigaste som skrivits på PF på länge. http://forumserver.twoplustwo.com/ varsegod jag tar lide annorlunda linje men som spelat gillar jag att betfolda Citera
Supertequila Postad 18 Januari , 2011 Rapport Postad 18 Januari , 2011 Betar du halvpot med färg också eller? yepp... känns inte som han betalar av nån större bet där när flushen kommer. prefold 3bet>fold>syn imo. Citera
Namlleh Postad 18 Januari , 2011 Rapport Postad 18 Januari , 2011 3betar pre, som spelat betfoldar jag river. Citera
Recommended Posts