Gå till innehåll

Imfromsweden har fått en dagbok

Imfromsweden

Recommended Posts

att börja 18,00 är ju rätt sent imo, du är bara orutinerad som toppade lite för tidigt så att det slutade med att du var hemma vid 00. Du ska helst toppa vid 01 bli utkastad irra omkring på gatorna efter mat och sitta där o slafsa i nån timme. Till slut kommer alla andra glada och skall ha mat och då har du hunnit nyktra till lite och då hinner du kanske gå från odräglig till semisöt på 45 min när brudarna börjar vända sig om efter ett kvart i tre ligg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha, japp, aja, börjar man klockan 18.00, så slutar det så :P Tror faktiskt vatten-tricket funkade, mår inte så dåligt idag. Kanske tom kan spela lite poker idag.

Börja runt 18 är som sagt relativt sent.

Bästa fyllorna är ju de när man börjar runt lunch! Då behöver man ju inte hetsa så mycket. :D

Länk till kommentar

Börja runt 18 är som sagt relativt sent.

Bästa fyllorna är ju de när man börjar runt lunch! Då behöver man ju inte hetsa så mycket. :D

Problemet som uppstår med lunchfyllan är ju den inofficiella alkoholkurvan teorin, dvs att man måste fortsätta dricka för att vara på topp och alltid bygga på fyllan. Är som sagt inga problem att knäcka en bira runt 12, däremot om du blir väldigt full runt kl 3-4 så är det svårt att vara på topp till kvällens aktiviteter, eller om du nu tar ett break med drickandet så blir det även svårt att ta sig upp till samma nivå som innan. Min gto-strategi är därmed att börja hinka vid 3-4, vara rätt kalas runt 8 snåret för att sedan kriga hela vägen in mot småtimmarna, helst utan starksprit.

Varsågod, gto-fyllan. Starfitter är ett undantag från denna teori dock, han fattar.

Länk till kommentar

Utan att ha läst igenom senaste sidorna vill jag komma med en random tanke. Jag är som många vet rätt nogrann med datorsäkerhet, men jag skulle ändå råda alla att vara extremt försiktiga med pokerrelaterad programvara/mods/whatever som man inte är helt hundra på utgivaren. Det finns mycket pengar i den här branschen, och det attraherar per automatik äckliga människor. Vissa trojaner är ganska otrevliga saker, och kodar folk helt själva från scratch finns det en ganska stor risk att ditt antivirusprogram aldrig kommer att varna. Kan bli oändligt dyrt för heads up spelare om någon har en trojan i din dator och använder den på rätt sätt.

Var försiktiga med vad ni tar hem i alla fall. Det är så jävla ovärt att bli av med konton för att man ville testa om mod2 kanske kunde vara skönare än mod1.

EDIT: Ang. fylla tycker jag inte att 18 är överdrivet sent. Men o andra sidan är jag killen som alltid ska försöka att vända back och alltid blir sen till förfesten (även om den är hos mig). Hetsföra ftw

Länk till kommentar

Hahaha, okej, ska tänka på det till nästa gång då :)

Förresten, försökte trixa med moddet, och får det inte att funka. Får upp detta felmedelande när jag försöker starta:

uoQ3A.jpg

(Fast för Europoker). Nån som har nån aning? :S

Är det inte bara att ersätta resources och lägga grinders.bat i "pokerklient"mappen och starta med den?

Länk till kommentar

Utan att ha läst igenom senaste sidorna vill jag komma med en random tanke. Jag är som många vet rätt nogrann med datorsäkerhet, men jag skulle ändå råda alla att vara extremt försiktiga med pokerrelaterad programvara/mods/whatever som man inte är helt hundra på utgivaren. Det finns mycket pengar i den här branschen, och det attraherar per automatik äckliga människor. Vissa trojaner är ganska otrevliga saker, och kodar folk helt själva från scratch finns det en ganska stor risk att ditt antivirusprogram aldrig kommer att varna. Kan bli oändligt dyrt för heads up spelare om någon har en trojan i din dator och använder den på rätt sätt.

Var försiktiga med vad ni tar hem i alla fall. Det är så jävla ovärt att bli av med konton för att man ville testa om mod2 kanske kunde vara skönare än mod1.

EDIT: Ang. fylla tycker jag inte att 18 är överdrivet sent. Men o andra sidan är jag killen som alltid ska försöka att vända back och alltid blir sen till förfesten (även om den är hos mig). Hetsföra ftw

Mycket bra post, och du är inte överdriven alls, rätt säker på att många åker på den där.

Länk till kommentar

Hijackar din dagbok lite IFS, har grubblat länge på det här nu och tänkte eftersom så många läser din dagbok så kanske jag kan få någon vettig feedback.

Jag är jävligt sugen på denna skärm, särskilt nu när den ligger ute för kampanj.

Dell U2711

http://www.dustin.se/pd_5010380195.aspx

Saken är den, den lovordas av en massa, men även hatas av en del. Detta pga anti glare coatingen den har som många bedömmer som riktigt bedrövlig och gör fonter etc direkt suddig. Jag har strukit dell 30" som alternativ då den kostar 12k+ för 3" till eller 160 pixlar till. Vad som även talar emot dell 30" är att den kör i 16:10 när branschstandard går emot 16:9 (27"), alla nya spel och liknande är utformade för 16:9 och inga updates/patchar släpps någonsin för att stödja 16:10 så det blir att du spelar på en dell 27" när du spelar ett spel(i full upplösn) på dell 30" för du får en svart ram.

Iaf, för att återknyta... en värdig motståndare till dell 27" är apple cinema display 27", den kostar ca 9000:- mot dells 27" som kostar 5,000 nu under kampanjen, men den har ingen anti glare coating...den är glossy.

Glossy vs dells anti glare coating(som verkar vara under all kritik) är då den stora frågan. Vissa recensenter säger att de får rentav ont i huvudet efter en kort stund läsandes på dellen vilket gör mig oroad.

Något som gör mig lite sugen på ACD är mitt prylkåta sinne, jag sitter liksom o väntar på att alla pokerklienter skall vara kompitabla med macos så man kan smida macbook pro och ha en sjukt snygg grindhörna med den hookad till ens acd 27", inget kabelhärv alls då minidisplayporten är allt-i-1 te booken....sexy.

Fan nu blev det en lång jävla svammeltext igen när jag bara ville lägga ut en krok efter lite folk som antingen har en ACD eller DELL u2711, posta era erfarenheter och tankar please!

Länk till kommentar

Har bara hört gott om den skärmen, hade nog passat på att köpa om jag gått i de tankarna.

saken är ju den att jag går i de tankarna för att jag inte har förmånen att kolla in en IRL. Skraj att jag hör till läger #2 som blir trött i huvudet för att fonten upplevs grynig. aka överkänslig...

Jag gör det alltid till mer än vad de är, är ju bara köpa aset o prova själv och skicka tillbaka om man är onöjd men man vill ju sitta med aces preflop och få en allin mot sig. Blir man utköpt så är det en sak då, men man hade ju bästa förutsättningen då åtminstone om man gör sin undersökning än att bara impulsköpa och hoppas på klonken =)

Länk till kommentar

Betydligt mindre risk att se fel på färg, säger väl allt.

Varför skulle man välja ett alternativ som ger större risk att göra fel?

Yepp finns. Guld.

Aldrig träffat en människa som sett fel på en vanlig kortlek, därför jag blev förvånad :-) Men säger du att det är risk att se fel så.

Länk till kommentar

Dell U2711

köpte en för drygt 7k för några veckor sen :S har iaf funkat bra än så länge, men fick köpa extra sladd för att den skulle funka med full upplösning till macbooken.

edit: 5k va utan moms? då förlora man inte så mkt på att köpa den tidigare..

Länk till kommentar

Hijackar din dagbok lite IFS, har grubblat länge på det här nu och tänkte eftersom så många läser din dagbok så kanske jag kan få någon vettig feedback.

Jag är jävligt sugen på denna skärm, särskilt nu när den ligger ute för kampanj.

Dell U2711

http://www.dustin.se/pd_5010380195.aspx

Köpte två st såna här skärmar för ~9 månader sedan kanske och är mycket mycket nöjd, visst får man säkert betala lite överpris för dell men det är ju bra grejer man får. Inte riktigt kollat the competition och liknande skärmar men är som sagt mycket nöjd med mina!

Vad du än gör, köp INTE på dustin! (Har en sick grudge mot det grus-företaget och de är nog sämst i Sverige på support och kundtjänst. Har de fått betalt så skiter de i dig och slänger på luren när du ringer och är jobbig.)

Länk till kommentar

Vad du än gör, köp INTE på dustin! (Har en sick grudge mot det grus-företaget och de är nog sämst i Sverige på support och kundtjänst. Har de fått betalt så skiter de i dig och slänger på luren när du ringer och är jobbig.)

Det här känns inte särskilt representativt.. det finns inte något företag som klarar mäta sig med 100% av kundernas alla olika krav på service. Läs omdömen på prisjakt ist och bedöm därefter ifall företaget är värd dig som kund el inte.

Länk till kommentar

Köpte två st såna här skärmar för ~9 månader sedan kanske och är mycket mycket nöjd, visst får man säkert betala lite överpris för dell men det är ju bra grejer man får. Inte riktigt kollat the competition och liknande skärmar men är som sagt mycket nöjd med mina!

Dustin är nog ett av de företag som jag tycker behandlar sina kunder bäst. Snabba leveranser och bra support. Köpte en produkt som gick sönder, fick en ny skickad till mig utan att behöva skicka in den gamla. Den nya fungerade inte heller och fick en liknande produkt hemskickad.

En polare köpte ett chassi, fläkten gick sönder, han bad om en ny, fick ett helt nytt chassi istället. Behövde inte ens skicka in det gamla.

Länk till kommentar

Dustin är nog ett av de företag som jag tycker behandlar sina kunder bäst. Snabba leveranser och bra support. Köpte en produkt som gick sönder, fick en ny skickad till mig utan att behöva skicka in den gamla. Den nya fungerade inte heller och fick en liknande produkt hemskickad.

En polare köpte ett chassi, fläkten gick sönder, han bad om en ny, fick ett helt nytt chassi istället. Behövde inte ens skicka in det gamla.

Låter som att man kan tjäna lite pengar på att köpa något där och senare säga att det är trasigt :-)

Länk till kommentar

O nej. :) Har en lång berättelse som grundar mitt dustin-hat men vore lite för OT.

Seriöst, dustin är ju bäst på många sätt. Kommer ihåg när man var liten när man fick hem en stor tidning med datorprylar att köpa, var ju som en bibel då. Tog 2 dagar för mig att få min laptop, skitbra support om något är trasigt osv. Du hade förmodligen otur vilket kan hända på alla företag.

Länk till kommentar

Seriöst, dustin är ju bäst på många sätt. Kommer ihåg när man var liten när man fick hem en stor tidning med datorprylar att köpa, var ju som en bibel då. Tog 2 dagar för mig att få min laptop, skitbra support om något är trasigt osv. Du hade förmodligen otur vilket kan hända på alla företag.

Ganska sevärt när de bustar Dustinhome på Plus i SVT. Ett par månader gammalt och kanske svårt att hitta. Nu ska jag sluta propagera! :)

Länk till kommentar