malmz Postad 11 Januari , 2011 Rapport Postad 11 Januari , 2011 Hallå alla, är första gången ja skriver i ett forum därav rubriken hoppas inte ja blir bannad lr något:) hmm vart ska man börja.. kan väl starta med syftet av att ja gör detta inlägget. Börja spela poker Texas holdem NL för ca 2 år sen är 20år har gått upp och ner men vill jämna ut det mer och bli en vinnande spelare, för första gången har ja tagit hem en större vinst(Ca 17.500kr tror det är en bra start iaf) som ja vill investera i min fortsatta "pokerkarriär" tidigare vinster har ja bara plockat ut och levt gott på(är studerande så mkt pengar har ja inte haft att spela för) Har börjat läsa massa,kollar videos studerar poker mer än ja gör i skolan det senaste. Ja anser mig själv vara bättre MTT spelare än cash game på den basen att ja bara gått back på Cash games medans ja gått ca,10.000 plus på MTT´s.Nog om mig nu behöver alla tips och svar på lite frågor alla inlägg är tacksamt mottagna. 1, har sett i stort sett alla videos att man använder olika program t.e.x pokertracker. har precis börjat använda det en trial version på 60dagar men förstår det inte riktigt än. Är detta lagligt att använda? (spelar bara på pstars) 2, kommer änvändningen av diverse olika program att förbättra mitt spel? 3, spelar mellan 5-12$MTT´s ska jag höja ribban nu lr fortsätta på den nivån? 4,Har sett att man kan få statistik på spelare vid deras bild i procent hur får ja tag/igång det ? är de lagligt ? känns som att det är en enorm fördel att ha. Tack på förhand! har säkert missat en hel del och kommer komma på tusen saker till men det är ju mitt första inlägg så. /malmz8-) Citera
magico Postad 11 Januari , 2011 Rapport Postad 11 Januari , 2011 Hallå alla, är första gången ja skriver i ett forum därav rubriken hoppas inte ja blir bannad lr något:) hmm vart ska man börja.. kan väl starta med syftet av att ja gör detta inlägget. Börja spela poker Texas holdem NL för ca 2 år sen är 20år har gått upp och ner men vill jämna ut det mer och bli en vinnande spelare, för första gången har ja tagit hem en större vinst(Ca 17.500kr tror det är en bra start iaf) som ja vill investera i min fortsatta "pokerkarriär" tidigare vinster har ja bara plockat ut och levt gott på(är studerande så mkt pengar har ja inte haft att spela för) Har börjat läsa massa,kollar videos studerar poker mer än ja gör i skolan det senaste. Ja anser mig själv vara bättre MTT spelare än cash game på den basen att ja bara gått back på Cash games medans ja gått ca,10.000 plus på MTT´s.Nog om mig nu behöver alla tips och svar på lite frågor alla inlägg är tacksamt mottagna. 1, har sett i stort sett alla videos att man använder olika program t.e.x pokertracker. har precis börjat använda det en trial version på 60dagar men förstår det inte riktigt än. Är detta lagligt att använda? (spelar bara på pstars) 2, kommer änvändningen av diverse olika program att förbättra mitt spel? 3, spelar mellan 5-12$MTT´s ska jag höja ribban nu lr fortsätta på den nivån? 4,Har sett att man kan få statistik på spelare vid deras bild i procent hur får ja tag/igång det ? är de lagligt ? känns som att det är en enorm fördel att ha. Tack på förhand! har säkert missat en hel del och kommer komma på tusen saker till men det är ju mitt första inlägg så. /malmz8-) Hej och välkommen! 1: Ja, det är lagligt. 2: Ja, om du använder det på rätt sätt! Finns massor av användbara funktioner där. 3: Jag har ingen koll på mtt's men jag tror att standard är att ha minst 100 inköp till nivån man spelar. Mtt är det mest variansrika spelet, så bered dig på ordentliga swings! 4: Ja, det kan du få genom pokertracker så det är lagligt. Det finns antagligen massa guider på hur man fixar det! Hud kallas det för. Tror även att det finns någon slags hud man kan få för mtt's genom http://www.sharkscope.com, men det vet jag inte hur det fungerar så det kanske någon mttspelare kan berätta om. Lycka till! Citera
sulla Postad 11 Januari , 2011 Rapport Postad 11 Januari , 2011 Samma som ovan skrivare med följande tillägg. 1. Ja, det finns 5 bra program där pokertracker och holdemmanager är dom vanligaste tillsammans med pokeroffice. 2. Ja, men ta dig tid att fundera på vad du kan läsa ut och varför det kan vara användbart. 3. Jag skulle stannat på den nivån som en bas, möjligen upp till 20$. Sen tycker jag du kan "skotta" lite i vissa turrar som är dyrare med ett softare starfält typ wcoop turneringar och eventuellt sunday million nån gång då och då. De går ju också ofta att satellita sig in i om du inte vill punga upp hela avgiften. 4. Denna funktion har alla de hjälpprogram ovan. Det kallas HUD och gör att man får en lättare överblick av de få stats som är viktigast. Klassiska stats som man brukar ha är preflopraise, vpip(volontary put in pot), och 3bet. Efter ett tag lär man sig med dessa siffror se hur lösa, passiva eller agressiva folk är. Citera
Drunken_Penguin Postad 11 Januari , 2011 Rapport Postad 11 Januari , 2011 Vad gäller lagligheten i hjälp-program så har Pokerstars en lista på tillåtna och förbjudna program i sitt T&C. Är du orolig för att bli avstängd kan du konsultera den listan innan du börjar använda ett nytt program. Citera
sulla Postad 11 Januari , 2011 Rapport Postad 11 Januari , 2011 Vad gäller lagligheten i hjälp-program så har Pokerstars en lista på tillåtna och förbjudna program i sitt T&C. Är du orolig för att bli avstängd kan du konsultera den listan innan du börjar använda ett nytt program. http://www.pokerstars.com/poker/room/prohibited/ Citera
Recommended Posts