Gå till innehåll

Botten två par 200bb deep


Recommended Posts

Hur tycker ni jag spelar denna handen, vad väljer ni för linje? diskutera gärna.

 

FI spelar 30/9 Agg: 2 över 500 händer

 

 

Hero (BTN): k2,047.41

SB: k941.20

BB: k152.11

UTG: k807.15

CO: k490.65

 

SB posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has 7:club: 6:club:

 

UTG raises to k16.00, fold, Hero calls k16.00, fold, fold

 

Flop: (k38.00, 2 players) 7:heart: 6:spade: J:heart:

UTG bets k24.00, Hero raises to k88.50, UTG raises to k169.00, Hero calls k80.50

 

Turn: (k376.00, 2 players) T:club:

UTG bets k168.00, Hero raises to k1,862.41 and is all-in, UTG calls k454.15 and is all-in

 

River: (k1620.30, 2 players) 8:club:

 

Hero shows 7:club: 6:club: (Two Pair, Sevens and Sixes)

UTG shows T:heart: T:diamond: (Three of a Kind, Tens)

UTG wins k1,605.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wp typ, mot 30/9 utg range borde man ju stå sig sjukt bra i detta läget, är väll just kanske JJ som känns farligt realistiskt, hade iaf inte haft honom på JT eller TT eller lägre set.

 

Turn blir ju dvs tokstandard att få in allt i min värld. Sen funkar de ju såklart att trycka in på flopp, fast nu vet jag ju inte hur du spelar dina sets/drag/

mer så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt dåligt att folda 76s pre var väl lite att ta i kanske, även om jag oxå gillar syn. Jag föredrar nog syn på floppen, får vi in 200bb redan där så kommer vi antingen vara döda eller att fi har sjukt mkt eq. Med tanke på hur många kort som kan döda vår hand känns det skönare o spela den långsamt i pos. Spelar hellre denna hårt oop. Som spelat degar jag flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt dåligt att folda 76s pre var väl lite att ta i kanske, även om jag oxå gillar syn. Jag föredrar nog syn på floppen, får vi in 200bb redan där så kommer vi antingen vara döda eller att fi har sjukt mkt eq. Med tanke på hur många kort som kan döda vår hand känns det skönare o spela den långsamt i pos. Spelar hellre denna hårt oop. Som spelat degar jag flopp.

 

Måste väll vara std att höja för värde på floppen? syn känns kallt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni att ni får in 200bb mot AJ/överpar på floppen eller?
Fick in 500bb med nötflush Vs top2 på turn häromdagen. Många snortajta ser deras överpar som nöten, speciellt på en dragig flopp. Bra om man gått till showdown med konstiga händer innan eller bara är en jobbig jävel som sagt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis så jag menade. Tror ni att ni får in 200bb mot AJ/överpar på floppen eller?

 

På 2-4 kr på svs?

I många lägen imo, mot fiskar dock ska sägas, och 2-4 är fiskigt. Mot en reg är det dock en annan story.

Tycker hero spela denna handen optimalt vs en halvreg, för om han 4 bettar allin flopp är han som du sa, antingen flip eller dominerad typ(lite förenklat men.) Bättre att kolla turn och stacka av på blank. Minskar varians dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att vi skulle fold eller att han aldrig 3betar floppen med AJ/överpar?

 

Till handen: Jag skeppar flopp också, tvåpar måste med när vi kommer dega massa färgdrag/kombodrag osv.

 

Tror sällan han kommer 3beta floppen med den typen av hand särskilt ofta. Varför skulle vi nånsin vilja få in 200bb med ett färgdrag här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att vi skulle fold eller att han aldrig 3betar floppen med AJ/överpar?

 

Till handen: Jag skeppar flopp också, tvåpar måste med när vi kommer dega massa färgdrag/kombodrag osv.

 

kan inte vara standard att få in det med random färgdrag+kombodrag.

Gör det i alla fall inte 200BB djupt och gillar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror sällan han kommer 3beta floppen med den typen av hand särskilt ofta. Varför skulle vi nånsin vilja få in 200bb med ett färgdrag här?

 

kan inte vara standard att få in det med random färgdrag+kombodrag.

Gör det i alla fall inte 200BB djupt och gillar det inte.

 

"vi skulle få fold" tänkte jag skriva.

 

Jag autohöjer (och vi borde) denna sorts flopp så himla ofta att, när jag väl har något så blir det skepp. Det här med att vänta på en blank turn tror jag inte riktigt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...