Gå till innehåll

CaseyRyback -Heja Gotland


kempe4ever

Recommended Posts

Till att börja med, jag är bust, jävligt bust.

Skriver av mig för att släppa saker och ting och gå vidare. Jag kallar det för dagboksterapi.

 

Feberyrsel och klonkförväntningar. 2 ord som på ett bra sätt sammanfattar tankarna hos en gotlänsk tuneringsfisk en dag i februari i ett snöslaskigt köpenhamn, dagen innan man in och spela sin livs första european poker tour.

Ensam på mitt rum pratar jag slumrigt med mystiska män som står och spelar trubadur. I drömmarnas värld ser jag kärringar på lagunen och pokerspelande taxar. Jag är sjuk, men det är bara att gilla läget.

 

Dagen spenderas förutom till sängs med en tur till city för inhandling av viktigt grindkost och vattenflaskor, ett nödvädigt ont för en lång vecka vid pokerborden. Grindkost = Tonfisk, Bananas, Clementiner, Avocado och newcastle, bra grejer indead. Vitlök och Ingefära till hardcore medicinering av förskylningen som mumsades i rå. Tillsammans med rejäla mängder kaffe bidrog detta till en fantastiskt nice andedräkt. Tur att man bor ensam. En dansk kebab slank också ned och man kan ännu en gång konstatera hur otroligt underutvecklad den norska kebaben är, precis som resten av det norska samhället. Where did it all go wrong folkens?

 

BOOM!

 

Slår upp ögonen och befinner mig plötsligt i en 26k pott på rivern på första nivån. Startstack är 30k och jag har T9s på 89JK2.

Holy fuck jag är rökt är allt jag hinner tänka samtidigt som jag iskallt slänger in 8k, vilket lämnar 10k kvar i stacken. "Ali the businessman", en välkammad äldre herre med utlänsk påbrå tittar lite lurigt på mig och säger syn. Slänger upp 2 damer. Väldigt snygg syn kompis! Tuff skit, men med en bra stuktur, hyfsat bord och gott kaffe var det bara att borra ned huvudet och kötta på! Det man gör bäst helt enkelt.

 

Hittar AA en halvtimme senare och slår upp till 300 med drygt 10k bakom. Omslag till 1k från en slaskig öststatare. Detta känns ju kalas. Börjar kika på klockan, låsats se jävligt besvärad ut och ställer in. Han synar med tior. Jävla idiot. 22k i staken och hope is going up.

 

Jobbar upp till 32k innan man blir utspelad av bordets klart bästa spelare, en ung norrman som spelade med en otroligt fin känsla och var oss alla andra på bordet tämligen överlägsna. Jag har varit inne och rotat mycket, gjort några ortodoxa riverbets där jag gjort om händet till bluffar, också värdebettat tunt vilket jag fått betalt för. Rejsar med 2 röda QQ från utg+1 och möts av omslag från den unga norrmänen från mittenposition. Med drygt 200bb effektivt känns löjligt att fyrbetta då jag kommer hamna i en jävla massa trubbel, storpott djup, ur position mot bordets bättre spelare, no ty. Fembettar han måste jag dessutom typ vika. Fånerier. Det blir syn.

 

Floppen 589 med 2 spader. Jag checkar med intution att check-syna, men han checkar förvånade bakom. Spader 10 på turn och här gör jag misstaget att beta ut 2.2k i 3.4 pott. Norrmannen slår om till 7.2k och jag har spelat mig in i en mörkgränd. Jag stirrar ned honom och det känns löjligt, men det blir ju vik. När jag bejtar ut kan jag i princip bara spela vidare med färger och set, synar jag turn måste jag nästan alltid syna blank river. Han vet precis vad han sysslar med och jag är utspelad. Jävla skitspel.

 

Bordsbyte med 44k i stacken och jag börjar tidigt slicka mig om munnen när jag blickar över mitt nya bord. Inte mindre än 3 medelålders hurtiga norrmän som tyckte det var assmorsomt att man var i bergen och jobbade för addeco. En dansk man med både tix och en ful skrikande orange tröja, som spelade totalt jävla crazy om man skall vara snäll. Hans humör var på topp, liksom hans stack som såg ut att ligga någonstans runt 120k and rising.

 

Hittar flera bra händer, men tvingas vika efter dassiga floppar och dassiga turns.

 

Hittar bland annat kk som jag slår upp med från mellan pos, syn av uberinaktiv italienare med stajligabrillor från CO och den "Danska studenten björn" som spelade bra från lilla. Floppen komer 389 med 2 ruter och såklart har man inget ruter. Knack från björn och bejt från mig. Italienaren synar och björn viker. Ruter 10 på turn är väl inte direkt det kortet man väl se, men det blir ändå bejt. Italienaren synar och jag känner mig otroligt slagen. Rivern blankar och jag knackar. Snubben betar lite under pott och jag hittar viket. Tuff skit.

 

Drygt 1 timme kvar av dagen och man får bevittna "mannen i orange" donka av med 77 på J-K-3 med 2 ruter i en över 120k pott. Herrejävlar vad dåligt spelat är allt man hinner tänka innan man hittar QQ och slår upp från mellanpos. Drygt 27k i stacken med blinds på 200-400 och 25 ante. Syn från honom och syn från bb, ny spelare som suttit vid bordet drygt 1 timme utan att göra så mycket väsen av sig. Ser ut att ha koll om man tittar på den klanderfria klädsen och Guccisolbrillorna. Floppen 2-5-J med 2 ruter. check från gucci och då "mannen i oranget" bettar alla floppar ser jag ingen anledning att inte låta han hänga sig själv. Sagt och gjort, check från mig och tung bet 2.5k bet från "orange". Nu blir det lite jobbigt, bb slår om till 8k och har mig täckt. Problemet är att "M i o" spelstil förändrar dynamiken med handen, "Gucci" kommer värdehöja typ J8 o bättre, alla ax med ruter och alla set såklart. Ser mig fortfarande leda rätt ofta mot de båda herrarna, så jag skickar in keramiken med en 2 handad "All in". Båda 2 blixtsynar, "M i o" med KJ och "Gucci" 55. Garbage day, i'm so fucking dead. Turn kommer Q och river blankar. Den e awesome. Gotlänsk Bondröta.

 

Får massa momentum efter den handen och jobbar upp typ 75k till 90k utan showdown och det är där jag slutar dagen. Dubbla avg och totalt typ top 30 skulle jag tro. Den e fan go. Dagen avslutas på bästa sätt med sushi och seinfeld.

 

Dag 2 skriver vi om någon annan dag. Detta tog fan längre tid än väntat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 464
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Busto på nytt. Folk är seriöst jävligt talanglösa i omaha. Sitter åter igen i huset i bergen och har spenderat dagen i inte mindre än 3 länder. Home sweat home.

Terapin forsätter i EPT Köpenhamn dag 2.

 

Danska måste vara ett av världens mest primitiva språk. Kan man ens kalla det för ett språk? I mina öron känns det mera som ett läte, som påminner mycket om Wookinas språk i Star Wars filmerna. Ett samtal med en dansk nätkvalare lät typ så här under dag 2:

 

Dansk: Auaioooo gaooagoo gasofafa, ass-ass, rejjssaarr opp till firtussn, gaooagoo mofasa

Gotlänning: Jaså?

Dansk: Jeeee, dej lilla bliiinden, gahohago hagoso, rejsar opppp till fjortentusun, jeeeee, keeege agogogogo fisiigi

Gotlänning: Kanske.

Dansk: Jeeeee, Jeiogogo gor alll in, han syyneerrr med par i otteee. Fluupppen kommejer Ass, ti, ni, syvvvv, sejks. Såååå sikk broder, sååååå sikk

Gotlänning: Aha (jag fattar det där sista), Better luck next time sir.

 

Badbeats storys fattar man på alla språk. Till och med danska. Varenda snubbe man snackar med är verkligen besatta över att berätta över alla deras sicka beats som dom har varit med om, antagningen idag eller när dom spelade en nätturre igår, eller en cg hand för 2 månader sedan. Var är alla historier om de som drar ut snyggt? Är jag den enda som drar ut folk på löpande band eller? Det är så jag vinner på poker för bövelen. Men jag antar att det är pokernorm att man skall whina så mycket som möjligt. Får bli bättre på det helt enkelt.

 

Över till Spelet.

 

Lottningen dag 2 var ingen rolig syn. Jimmy Östenson 3 steg till vänster, en ung känd online tuneringsproffs 2 steg till vänster, En jävligt duktig jänkare, "mr pain in the ass", som var inne och stejkade 4 spelare i tuneringen, direkt till vänster. Rakt över fånstirrar en av dansk poker mest kända profiler, Jan Sörrensen och surar med en ganska stor stack. Bara Tuneringsproffs så långt ögat ser. Ept Grundaren är också med några händer, men jag slår ut honom med 99 mot 55.

 

Är jag Fisken vid bordet? Troligvis.

 

Du måste Gilla läget, gilalalalala läget.

 

Lyckas ialflall var inne i 3 50k potter mot 20-25kish all ins första 30 min. En 99 vs ak vs a3s torsk, en 88 mot kk torsk, och sen 99 emot 55 klonk. Har efter en timme tappat till drygt 65k.

 

Slår upp några gånger i mellan pos, "Pain the the ass snubben" synar eller slår om direkt till vänster om mig. Han är jobbig att spela emot, brett urval och fin känsla postflop.

 

Jobbar upp till 75k och "Pain in the ass" slår upp som vanligt från utg med 250-500o 50 i ante med typ 100k bakom. Alla lägger sig till mig i stora, och jag kikar ned på ako. Väljer att bara syna, slår oftast om, men då han ofta har ett sämre ess som han lägger om jag slår om. Har inte slagit om hittils vid bordet, och vet att han kommer sätta mig på en snäv range och spela där efter om jag väljer att trebeta då han höjer från utg. Floppen kommer 7AA vilket kan vara den perfekt floppen. Check från mig och bejt från "Mr pain in da ass". Väljer att slå om av flera anledningar. Jag spelar handen som jag brukar göra i omaha, genom att spela sina starka händer hårt på torra brädor, specielt parade bärdor, så får man på något sätt mera action än om man slowspelar, då spelare ofta kommer floata dig, och ibland fyrbeta tom då de aldrig tror dig. Omvänd psykologi eller vad man skall säga. I det här läget kommer jag också kunna få kanon bra action av alla ess. Han har nog väldigt svårt att sätta mig på ak här.

 

Klöver 4 på turn. Bettar typ 8k i 15k potten och mr pain synar snabbt. River är klöver 9, inte det bästa kortet kanske, men det är en solklar värdebet. Satsar 16k i 23k potten och lämnar drygt 20k bakom. Ställer han in är planen trots allt att syna. Känner att jag likaväl borde ställa in såsen och 1.8x potta rivern, känns ungefär som att det kommer bli samma resultet.

 

Snubben steker i några minuter, min hand är över munnen och jag stirrar blint rakt fram ned i bordet och rifflar med chipsen. Jag känner mig jäääääävligt cool. Han kastar in kortet och säger att han hade 8or. Den e go.

 

Jobbar och lyckas på något sätt få upp stacken till 115k innan jag går rakt in i väggen. I drygt 5 timmar är jag kortkall, alla mina steals trebetas bort, hittar typ 99 som jag synar en höjning och viker på floppen. Är vid gott mod och kämpar på, men min stack minskas dessvärre i stadig takt. Jag blöder. Mitt kortsnitt är helt plötsligt garbage day. Jag skall inte klaga, då jag hade väldigt bra kortsnitt dag 1. Det bästa hade varit om man tagit några av de fina händerna jag hade dag 1 och trygt in här. Det hade varit nöten.

 

Inte blir det bättre att joel nordquist anländer med en jättestack och totalt kör över bordet. Tillsammans med en norsk, hurtig och käck, medelåldersman som får mig att nästan ramla av stolen av skratt när han ställer sig upp och skriker ut sin besvikelse på norska efter att fått split pott, aq all in pre mot aj. Han kunde inte tro att det var sant! Precis som han typ skulle ha blivit 1 outad på bubblan. Norrmän är ett hysteriskt roligt, men ack så talanglöst folk. Sen blir det bara pinsamt när snubben försöker föra någon sorts trashtalk med joel. Han har 1/5 av markerna och 1/10 av skickligheten, han är så jävla outclassed att det är löjligt.

 

Nytt bord, sista timman. Bara duktiga spelare och jag sitter där med mina 20bb och hittar inget resteal läge eller inget openläge och spelar en hand på en timme, JJ, som jag openshovar. Avslutar dagen med 47300, Dag 3 inleds med 2000-4000 blinds o 400 i ante. Jag är 3 sist och jag behöver massor med hjälp dag 3.

 

Fuck it, hoppet är det sista som överger människan. Imorgon kör vi hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sista inlägg, sen lämnar vi EPT i köpenhamn bakom oss och blickar framåt emot nya, goa tider. Jag måste spela mera live snarast, det kliar fortfarande så in i helvete i fingrarna. Min poker aptit är just nu omättligt.

 

Jag känner mig mer och mer norsk för varje dag som går. Det skrämmer mig fan. I mitt dagliga vokabulär finner jag nuförtiden fler och fler norska ord och fraser, samma norska spellista på spotify som jag en gång hånade, sitter jag nu och diggar loss till. Denna hatkärlek börjar mer och mer bara likna kärlek, eller åtminstonde någon sorts respekt, medkänsla eller vad man nu skall kalla det för.

 

Khva e de som sker alltså?

 

Sen har jag dessutom torskat rätt rejält på nätet senaste veckorna och spelat ganska dåligt. Detta känner jag är alla kriterier för att vara norsk. Börjar jag bli en norsk tomte? Det är i sådana fall ganska illa. Jag behöver försvenskas. Per gessle, astrid lindgren, köttbollar och melodifestivalen, give me all you got.

 

I en förstklassig tunering som denna, är det tveksamt om jag ens är topp 200 kunskapsmässigt (Nu snackar vi djupstackad holdem tunering), men jag skulle tro att jag är topp 10 när det kommer till förberedelser och den totala genomförandet i form av seriositet. Sovar minst 10 timmar innan, går upp i god tid, dushar, äter en väldigt rejääääääl frukost. Snackar igång mig själv, tar en god promenad en halvtimme innan tunering. Spelar med fickan full av käk, på bordet bredvid står en vattenflaska med kaffe (vilket är utan tvivel den viktigaste prylen att ha) och en vattenflaska med vatten. Känner mig lite seg efter 6 timmar. Springer upp på rummet och tar en dusch i pausen. Perfekt efter en utdragning. Känsla av Återfödelse. Jag skulle kunnat spela 16 timmar på en dag så bra som jag sköte mig den här gången. Awesome stuff.

 

Dag 3.

 

Min stack är liten, men mitt hjärta är stort. Kommer som vanligt med fickan full av käk, laddad för en lång dag, även om jag nog innerst inne känner att busten ligger nära till hands, och att risken är stor att jag åker första kvarten med mina 12bb och M på 4. Pumpar iallafall igång genom att köra Mr lucky med John Lee Hooker på repeat. "I am mr lucky, bad luck cant follow meeee....."

 

Första handen K6 i spader från MP, kommer såklart ställa då bordet är 7 handat och då min granne inte har dykt upp ännu är vi bara 6 snubbar vid bordet. Utg höjer. Attans då, det får bli nästa hand då.

 

108 i hjärter. Kommer såklart att ställa. Utg sitter på nytt och steker. Höjer. Nej men va fan då. Muck.

 

Surinder Sunar anländer till bordet. Han luktar gubbe och kommenterar artigt, men bestämt att min musik är för hög. Jag kniper käft, sänker volymen och drar på Cool med KAAKMAADDAFAKKA. Bergen ge mig styrka nu då!

 

Utg lägger. Tittar ned på första kortet. En Dam. Tittar på andra kortet. En dam till. KLOOOOOOOONK. Julafton, namnsdag, födelsedag, påskafton och midsommar på en och samma gång känns det som. Jag är så jävla mycket all in som det bara går. Visar utåt en total utryckslöshet, på gränsen till nonchalans, men inombords känner jag en kokande stridslysten, låt mig dubbla upp så skall ni få se 2 meter Gotland in action för allt vad det innebär. Syn av Aq. Jippi! A på river. Garbage day!

 

Jag är ute. Plats 73 tror jag.

 

Sånt är livet.

 

Nu sovar vi ruset av oss.

 

Dagen efter spenderas med spontan resa "hem" till sverige och lund för ätandes av semla, påhälsing till släktingar och lunch med kusin. Jävligt nice. Sverige är fantastiskt och semlor är gudarnas föda.

 

Tillbaka i köpenhamn reggar jag mig till 7.5k omaha som planerat. Efter typ 5 händer inser jag dels att det är väldigt ovant att hålla i fyra kort istället för två (jag glömmer hela tiden bort vad jag har för kort), dels inser jag vilka otroliga omaha sopor som sitter på mitt bord. Ser en kille limprejsa med JJT3 och donka av 200bb på floppen T-8-4 med 2 hjärter. Folk spelar nästan alla händer och gör det illa. Trots pokermässigt nirvana är jag ute efter redan 1.5H. Tappade en 6k pott efter överaggresivtet med stora delen av däcket som outs och är nere på halva start stacken på 50-100. En av spelets mer tighta snubbar höjer utg och jag synar i mellan pos med dassiga kungar, KKT3 med 2 ruter. Knappen, en ung finne, som visat prov på total oräddhet och aggresivet, alla egenskaper som hör det finska folket till, trebettar pott och utg synar. Trots allt ser jag finnen som bordets näst bästa spelare. Finnen har slagit om flera gånger, bland annat visat upp 56kj i trebets rangen. Tog en väldigt ortodox linje postflop.

 

Jag tittar på utg. Har han AAxx? No fuckingway. Blickar över mot den unga finnen. Han ler överlägset. Han ser allders för jävla belåten ut för att ha aaxx. Jaha då är det väl bara och dega in, ligger alldeles för mycket gott i mitten och min hand är ju just nu bäst so why not? Spelar dessutom illa efter floppen i det här läget.

 

- I'm all in.

 

Finnen lyckas trycka in sin stack snabbare än sin egen skugga och utg steker i en minut innan han lägger sig. Är jag totalt ute och cyklar här? Slänger upp min hand och tar en sipp kaffe. Finnen visar AKQ4 med 2 hjärter och det känns bra. Blank Blank Blank Blank Ess. Sry säger finnen. Garbage day säger jag.

I'm all out. Drar upp på hotellrummet och surar i 5 minuter innan jag bestämmer mig för att ta första bästa flyg till bergen. Går ett plan om 2 timmar. Det är dags att lämna detta korvland bakom sig. Jag tycker seriöst att hela köpenhamn har en lätt smak av korv över sig.

 

Better luck next time sir...

 

Skulle man jämnföra denna tunering med de jag spelat tidigare, LAPT i Uruguay och ANPT i Perth, så är spelet i en helt annan dimension. När jag har spelat innan har drygt 10 % av spelarna jag mött varit kompitenta. Här har det känts som att drygt 90 % har varit kompitenta, 5% har varit jävligt kompitenta och 5% har varit fiskar.

 

Avslutingsvis har EPT i Köpenhamn gett mig mycket att fundera på, både om mitt pokerspel och vad jag skall göra av min närmaste framtid. Just nu känner jag att min framtid är tämligen oskriven. Jag känner att jag inte gör något fullt ut just nu. Jobbar inte mycket, och har ingen lust att söka så mycket jobb heller för den delen, Inte hunnit träna någonting senaste månaden typ, där brinner det i fingrarna. Just nu är jag är en förvirrad ung man på jakt efter svar över vad jag skall göra av 2011.

 

Jag vill egentligen bara ut på touren och spela varenda jävla live tunering jag kommer över. Om jag ändå hade rullen som krävs. Spela en jävla massa mera poker måste man göra ialfalll. Det enda negativa är att det för mig har tendens att bli ensamt, då man spelar själv och reser själv och de flesta andra är i gäng och hänger får man klara sig så gott man kan själv. Man snackar ju lite med folk runt omkring och så, men det hade varit guld att ha någon att typ dela rum och käka tillsammans med. Sprang ganska snabbt förbi och varvade mina kompisar pokermässigt och har alltid fått köra mitt egen race när det kommer till poker.

 

Aja jag gnäller inte. Det handlar om att gilla läget.

 

Ensam är stark!

 

Kaffet är iallfall på och jag är inte längre någon oskuld.

Hey Ho lets go! Nu spelar vi tills ögonen börjar blöda! Snowfest nästa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Episkt när du skriver att du måste försvenskas och sedan tre ord efter skriver köttBOLLar :mrgreen:

 

Aj fan..Det här är uppenbarligen värre än vad jag tidigare trott!

 

Vart är man på väg? Kanske bäst att dra här ifrån nu så man slipper söka profetionell hjälp om några år när man fått norska men för livet!;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj fan..Det här är uppenbarligen värre än vad jag tidigare trott!

 

Vart är man på väg? Kanske bäst att dra här ifrån nu så man slipper söka profetionell hjälp om några år när man fått norska men för livet!;-)

 

När du på finrestaurang skäller ut den stackars servitören för att dom inte har grandiosa på menyn och att din dessert saknar MAJS vet du att det är dags för tvångströjan alternativt skaffa Marius-genser för gott :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att läsa att de finns minst en gute som är ute på touren :)

När flyttade du där ifrån? Är själv född och uppvuxen där, och det känns väll överlag jäkligt skönt att ha lyckats emigrera därifrån, känns väldigt begränsat att bo där på många vis. Fast det vore ju osant att påstå att gotland inte är underbart på sommaren :)

 

Hehe, är det förövrigt detta du citerar med "garbage day"?

Började skratta när jag såg det i din text iallafall :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, är det förövrigt detta du citerar med "garbage day"?

Började skratta när jag såg det i din text iallafall :)

 

 

hahaha you got me:) Dramaturgin i den scenen är det ju oscars klass på.

 

GARBAGE DAY!

 

Nej men jag flyttade väl typ direkt efter plugget var slut. Bodde i stavanger i ett halvår, hem igen ett halvår, nu bor jag i Bergen i Norge och halvtids grindar typ. Gotland på sommaren är minst sagt epic stuff, men just nu känner jag för min egen del att jag är ganska färdig med gotland, på ett tag ialflall. Var där i några dagar i mellandagarna i julas, och kände fan ångest över att stå i kön i gallerian på öster och höra samma gamla gotlänska knab som vanligt i kön. Ganska Begränsad som är man ju som sagt, skall man ta sig någonstans blir det ju massa extra skit som måste tas hand om.

 

Enough Whine, back to the grind!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker som sagt din text från köpenhamn var riktigt underhållande att läsa, läste den igen idag. Mycket bättre än när forumeliten ska sitta och tävla i vem som kan skriva den clatchigaste meningen med så coola ord som möjligt :-D Mer sånt till folket. Keep up the good work

 

Ty man :-) Förhoppningsvis blir det mera pokerresor snart och mera texter, kom ju på efter en stund att det var skoj, och det kändes befriande att "skriva av" sig lite. Inte de mest välskrivna kanske, men tycker fan själv att de är underhållande att läsa.

 

Unibet Open satellit nu om en halvtimme om min dator kan vakna till liv.

4e plats sist, det var äckligt.

 

Det är köttar tajm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sämst i världen på poker. Nu kommer man 13e plats med 8 priser. Jag är så jävla dum i huvudet. Ligger 8a och ställer 15bb på knappen emot bordets 2 största stackar som är klara, de skall väl knappt syna med aa i det läget tycker man. Men såklart hittar en av de AA och synar och jag är out igen. Sist kom jag 4a med 2 priser.

 

Jag suger kuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BB: $539.62

Hero (BTN/SB): $690.48

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN/SB with J :heart: 2 :diamond: K :diamond: 9 :diamond:

Hero raises to $8, BB calls $4

 

Flop: ($16.00) Q :heart: 9 :heart: T :diamond:(2 players)

BB checks, Hero checks

 

Turn: ($16.00) 3 :club:(2 players)

BB bets $12.00, Hero calls $12

 

River: ($40.00) J :diamond:(2 players)

BB bets $36.00, Hero calls $36

 

Final Pot: $112.00

BB shows K :club: K :heart: 3 :spade: K :spade:

Hero shows J :heart: 2 :diamond: K :diamond: 9 :diamond:

Hero wins $111.00

(Rake: $1.00)

 

Flashback på den här handen. Spelade en identisk hand mot samma fiende, fast skillnaden var att rollerna var ombytta då det var han som checkade floppen med nöt och spelade ut mig därefter. Har skrivit lite om det där med att checka nöt med sårbarnöt på floppen tidigare när jag mötte samma dude. Han kör en k blocker bluff, oflax för honom att jag har sista kungen o stejge.

 

Sen lyckas jag få in pengarna i 2 spot med 8% o 3%.

Skitkul. Sovartajm.

 

Förstår konceptet med att slowspela sårbara nötter men är det inte lätt hänt att man tappar tappar en hel del pengar mot bluffar? Tex då han sitter på tvåpar och färgen kommer turn eller river. Eller tvärt om, om han sitter på färgdrag och brädan parar sig. Detta händer ju faktiskt ganska ofta :)

Ang. risken att bli frirollad så känns det väldigt sällsynt HU, eller?

 

Säger absolut inte att du spelar fel, bara lite funderingar från en microlirare :-)

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köp en ny, köp en ny, köp en nyyyy :mrgreen:

 

Haha i tiltens kvicksand var det det där ialflall en liten repstump en klamra sig fast vid :)

 

Köpa dator i norge skulle väl kännas så där lagom kul också. Ett norskt tangentbord och norskt os skulle bara snabba på den transformation som just nu håller på att förvandla mig till norrman.

 

Faktum är att jag lyckades formatera skiten tillslut. Daton ladde i över 2 timmar men kom till sist in.

 

Hela Hm basen är död och alla program är väck. Ingen aning hur mycket back jag ligger helt plötsligt denna månad haha.

 

Jag är rent utsagt grym. Decuescracked videos till frukosten, om man pallar det, såå jävla segt snack...

 

WOOOOHOOOO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår konceptet med att slowspela sårbara nötter men är det inte lätt hänt att man tappar tappar en hel del pengar mot bluffar? Tex då han sitter på tvåpar och färgen kommer turn eller river. Eller tvärt om, om han sitter på färgdrag och brädan parar sig. Detta händer ju faktiskt ganska ofta :)

Ang. risken att bli frirollad så känns det väldigt sällsynt HU, eller?

 

Säger absolut inte att du spelar fel, bara lite funderingar från en microlirare :-)

 

GL!

 

Nej men bara trevligt att bli ifrågasatt, visar ju att detär någon jävel som läser det man skriver.

 

PLO HU handlar väldigt mycket om balans, och att variera sig. I 6 max kan man komma undan med att ha ett mera defult spel.

 

För mig är spelet är sällsynt, och i hu gör jag det extremt sällan. Det finns vissa finesser med att göra det spelet, mot aggresiva och misstänktsamma fiender som kan få för sig att fyrbeta light på turn, om man 3bettar deras utled, då inte kan ha nöt i deras ögon.

Uppenbarligen har jag inget emot att han bluffar, snarare att jag plockar värde då ju.

 

Att bli freerollad i Omaha hu händer då och då, mig händer det hela tiden känns det som:)

 

Sen vara jag och fiende väldigt bekanta med varandra, kändes som läge att sätta lite myror i skallen på honom.

 

Men som sagt, långt ifrån något jag gör ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dimman ligger tjock som sockervadd här på det berglenska fjället, och man ser knappt 5 meter utanför fönstret . Vi går mot en ny månad och nya tider och hur skall den spenderas på bästa sätt är ett oskrivet kapitel. Jag är fortfarande en förrvirrad ung man utan ett bra svar på vad fan jag pysslar med egentligen. Allt jag vet är att jag måste spela en sinnesjuk mängd poker(!) minst en större liveturre och en enorm volym online. Just nu känner jag ett större pokersug än vad jag känt på år och dag, jag vill bara spela spela spela, 4 bord hu i 3 timmar. Paus. 5 timmar till. Paus. 3 timmar till. Sova och sen repeat. Känner mig extremt opepp på jobb, och vet i fan vad jag skall säga till adecco om dom ringer i dagarna. Kanske är läge att ge dom fingret. "KANSKE!", som Martin Beck hade sagt.

 

Februari har varit en ganska lam pokermånad, spelat mycket vilket är jävligt nice, men med ett klart mediokert resultat. Gick upp i nivå sista veckan på stars, plo200 och torska där dryg 20inköp på typ 3k händer, vilket var "sick broder, so sick". Sprang illa, mötte bra spelare och spelade för länge. Bara att gå ned i nivå på nytt och kötta.

 

Då min dator är nyformaterad, så är min kära hm databas nomore. Ingen aning om hur mitt totala resultat för månaden då jag spelar på ett gäng siter, samt att pengar har flyttats fram och tillbaka. Men jag gissar att jag ligger back. Och jag gissar att det är max 500-1000. Inte en chans att det är mera.

 

Väldigt bra pokerdag annars. Drygt 900 euro upp på eurosidor är kanonars. Spelat mega bra. Köttat som fan rent utsagt. No hands att komma med.

 

Heliga matilda vad trött jag blev nu på kvällskvisten.

 

Nej, en gott glas med förstklassig calvados, sen kör vi på som en ångvält imorgon igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt svettig förmiddagsgrind. Känner att man behöver sig en paus redan efter en timme efter flera djupa, jävligt aggreisva matcher. Slutar 120 euro upp iallafall. Spelar lite för ojämt för att vara riktigt nöjd.

 

Entraction $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 1208324

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $366.05

Hero (BTN/SB): $200.10

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN/SB with Q :club: K :spade: K :diamond: 6 :club:

Hero raises to $3, BB raises to $9, Hero raises to $27, BB calls $18

 

Flop: ($54.00) 4 :heart: T :heart: 9 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $24.00, BB calls $24

 

Turn: ($102.00) 5 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $40.00, BB calls $40

 

River: ($182.00) 5 :spade:(2 players)

BB bets $136.50, Hero calls $109.10 all in

 

Final Pot: $400.20

BB shows 7 :club: J :club: T :spade: Q :heart:

Hero shows Q :club: K :spade: K :diamond: 6 :club:

Hero wins $399.45

(Rake: $-26.65)


 

 

Dagens största pott är långt ifrån standard och jag hittar hero synen på river. Ibland är det svårt att förklara en hand då det är väldigt mycket gameflow som avgör hur man skall fatta sina beslut. Sätter han på mycket bustade 2 par på river som han desperat gör om till bluff. Småbettar alltid färgbräden med hela min range på färgbrädan, i 3bettade och fyrbettade potter är de alltid ännu mindre.

 

Snyggt ja, men ett vinnande spel emot de flesta i ett vakum, nej.

 

Entraction $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 1208405

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN/SB: $200.00

Hero (BB): $394.15

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 5 :club: J :club: Q :heart: 5 :heart:

BTN/SB raises to $3, Hero calls $2

 

Flop: ($6.00) 5 :spade: 6 :heart: 8 :heart:(2 players)

Hero bets $4.00, BTN/SB raises to $18, Hero raises to $46, BTN/SB calls $28

 

Turn: ($98.00) 2 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $98.00, Hero calls $98

 

River: ($294.00) T :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $53.00, Hero folds

 

Final Pot: $294.00

BTN/SB wins $293.25

(Rake: $0.75)

 

Inte specielt välspelad från min sida. Med 100bb vill jag ha helst ha in degen på floppen. Även om han slår om mina donkbets 50% av gångerna (aggresiv jävel) tycker jag gott syn är mycket bättre än 4bet med min hand och stackdjupet. Första misstaget är där, sen skall jag bara få in degen på turn på något sätt så jag slipper göra en dålig fold på river. Antar att det är bäst att pottdonk shova är bäst på turn då kan han lägga kass stege som han annars kan tänka sig bet-syna med om jag crai.

 

Nej inte vasst spelat på någon gata. TBH skall jag bara lägga skiten preflop med. Fast den är ju ds så därför är den go.

 

Taggar för unibetOpen sattelit till kvällen. Det är hög til för klonk på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everleaf $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 4 players - View hand 1208626

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $109.46

CO: $244.16

BTN: $99.35

Hero (SB): $155.64

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with A :heart: A :spade: 9 :diamond: 4 :club:

1 fold, BTN calls $1, Hero calls $0.50, BB raises to $4, BTN calls $3, Hero raises to $7, BB raises to $25, BTN calls $21, Hero raises to $100, BB raises to $109.46, BTN calls $74.35 all in, Hero calls $9.46

 

Flop: ($318.27) 7 :diamond: 8 :club: T :diamond:(3 players - 1 is all in)

 

Turn: ($318.27) 2 :club:(3 players - 1 is all in)

 

River: ($318.27) 7 :spade:(3 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $318.27

BB shows 5 :spade: 4 :heart: 9 :heart: 6 :spade:

BTN shows A :club: 8 :diamond: 6 :heart: 7 :club:

Hero shows A :heart: A :spade: 9 :diamond: 4 :club:

BTN wins $295.25

BB wins $20.03

(Rake: $2.99)

 

Skön hand, fejk missclick minitrebettar preflop och lyckas få in degen med sämst aaxx preflop, strongt jobbat tycker jag själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med svensk pansarvagnsrock i lurarna flyger fram jag fram som en nytänd raket på omaha borden. Dagen är än så länge god, och jag ligger drygt 942 euro upp på 24h , Endast PLO50 och 100 HU, 761 hands.

 

Entraction $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 1210328

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN/SB: $137.20

Hero (BB): $85.75

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with T :heart: 7 :club: A :club: 4 :spade:

BTN/SB raises to $3, Hero calls $2

 

Flop: ($6.00) Q :heart: 2 :club: K :club:(2 players)

Hero bets $4.00, BTN/SB raises to $14.50, Hero raises to $49.50, BTN/SB raises to $134.20, Hero calls $33.25 all in

 

Turn: ($171.50) 3 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($171.50) J :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $171.50

BTN/SB shows 9 :diamond: T :club: 7 :heart: J :diamond:

Hero shows T :heart: 7 :club: A :club: 4 :spade:

Hero wins $170.75

(Rake: $0.75)

 

Inte svårt att vinna när folk får in det så här runt kanske.

 

 

Gårdagskvällen var dock tung. Jag suger norsk fiskbolle på NL Texas holdem i tuneringsform på internet. Igår var det dags igen att förnedra mig själv genom att totalt köra överbordet, få ihop rejält med marker och ligga i topp i alla tuneringar, eller 2 tuneringar och 2 sateliter, för att sedan donka bort sig på bästa matasow vis. Har svårt att be om hjälp, men det kanske är dags att chilla lite med tuneringarna och istället lägga pengarna på någon typ av coachning istället.

 

** Spel-ID 3801197070 startar - 2011-03-01 23:27:02

** €25,000 GTD REBUY[3969660]:Table 8 [Multi Table Hold'em] (700|1,400 NL - MTT) Äkta peng.

 

MrsSippi1 sitter på plats 1 med 47226.50

NickPoker888 sitter på plats 2 med 51827.50

sirshipalot sitter på plats 3 med 14084.00

LASSELINJALA sitter på plats 4 med 59883.00

ihq sitter på plats 5 med 47837.50[Dealer]

Kempe_4ever sitter på plats 6 med 75851.50

astadiala sitter på plats 7 med 54078.00

Globas sitter på plats 8 med 16278.22

107diamonds sitter på plats 9 med 10500.00

silke262 sitter på plats 10 med 26804.00

Kempe_4ever satsade ante - 70.00

astadiala satsade ante - 70.00

Globas satsade ante - 70.00

107diamonds satsade ante - 70.00

silke262 satsade ante - 70.00

MrsSippi1 satsade ante - 70.00

NickPoker888 satsade ante - 70.00

sirshipalot satsade ante - 70.00

LASSELINJALA satsade ante - 70.00

ihq satsade ante - 70.00

Kempe_4ever lade lilla mörken - 350.00

astadiala lade stora mörken - 700.00

 

** Delar ut kort till Kempe_4ever: Knr, Knh

Globas höjde till 1600.00

107diamonds la sig

silke262 la sig

MrsSippi1 la sig

NickPoker888 la sig

sirshipalot la sig

LASSELINJALA la sig

ihq synade - 1600.00

Kempe_4ever höjde till 5250.00

astadiala synade - 5250.00

Globas synade - 5250.00

ihq la sig

 

** Delar ut floppen: 9s, 9h, 8s

Kempe_4ever satsade - 8400.00

astadiala synade - 8400.00

Globas la sig

 

** Delar ut turnen: 3r

Kempe_4ever gick all-in - 62131.50

astadiala gick all-in - 40358.00

Kempe_4ever visar: Knr, Knh

astadiala visar: Ek, Eh

 

** Delar ut River: 3h

astadiala vann 115566.00 från huvudpotten

 

Hittar inget ställe där det går att converta hands ifrån världens största drittsida, Unibet. Värt att lägga märka till är att vi båda är över 100bb djupa och jag ligger i topp 5 i tuneringen med typ 110 pers kvar.

 

Här har vi ett typ exempel på vad jag menar. När bb kallsynar preflop sättar jag han på typ 99+ o aq+. Efter han synar mig på floppen är rangen nere till 99-AA. någon ak och aq med spader, men så löjligt liten del av det så. Har väl typ 30% mot den rangen.

 

- Okej, jag är så jävla slagen här, tänker jag. ibland ligger jag långt långt före, eller så ligger långt långt efter (typ alltid). Håll ned potten och checka.

 

Samtidigt som jag tänker detta går jag all in.

 

I seriusly dont get it.

 

Som sagt, kanske dags att räcka ut en hand och be om hjälp, första gången i min pokerkärriär. Men någon gång skall väl vara dags att svälja stoltheten.

 

Eller dissa det helt och bara spela omaha hu, där är det ändå typ alltid kross.

 

Jaja, more grind snart då! Tagga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutat dag och drygt 20 inköp upp, 1800 händer typ. Det trots några rätt kalla händer, med nästnöt kåk emot fyrtal, samt 200bb 3barrel multway med Nötflushblocker som gick åt pipan.

 

Party Poker - $1.00/$2.00 Pot Limit Omaha (6 players)

Party Poker Hand Converter Tool from CardsChat.com

 

SB: $89.85

BB: $776.52

UTG: $220.05

MP Hero: $388.85

CO: $793.15

BTN: $165

 

Pre-flop: ($3) Hero is MP and dealt js.gif7s.gifks.gifah.gif

UTG raises to $7, Hero calls $7, CO calls $7, BTN calls $7, SB calls $6, BB calls $5

 

Flop: ($42) 10h.gif8h.gifkh.gif(6 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets $42, 3 folds, BB calls $42, UTG folds

 

Turn: ($126) 10h.gif8h.gifkh.gif2c.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $126, BB calls $126

 

River: ($378) 10h.gif8h.gifkh.gif2c.gif6s.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $213.85 (All-in), BB calls $213.85

 

Final Pot: $805.70

 

Showdown:

BTN mucks his hand

Outcome: BB wins $802.70

 

Blunda, spamma pottknappen och håll tummarna!

Min handconverter är nere så prövar något annan. Party poker är det då inte, utan everleaf och entraction.

 

b]Party Poker[/b] - $1.00/$2.00 Pot Limit Omaha (5 players)

Party Poker Hand Converter Tool from CardsChat.com

 

SB: $938.79

BB: $184.60

UTG Hero: $253.20

CO: $197

BTN: $100 (sitting out)

 

Pre-flop: ($3) Hero is UTG and dealt js.gif10d.gif2s.gifqd.gif

Hero raises to $7, CO calls $7, SB calls $6, BB calls $5

 

Flop: ($28) 4s.gifas.gif9h.gif(5 players)

SB checks, BB checks, Hero checks, CO bets $18, SB folds, BB calls $18, Hero calls $18

 

Turn: ($82) 4s.gifas.gif9h.gif8h.gif(4 players)

BB checks, Hero checks, CO bets $67, BB calls $67, Hero calls $67

 

River: ($283) 4s.gifas.gif9h.gif8h.gif2h.gif(4 players)

BB checks, Hero bets $161.20 (All-in), BB folds

 

 

 

 

Samma sak här, blunda och betta och hoppas att dom lägger sig haha. Nej men det finns väl någon tanke bakom spelet med. Kanske!

 

Party Poker - $0.50/$1.00 Pot Limit Omaha (2 players)

Party Poker Hand Converter Tool from CardsChat.com

 

SB: $142.75

BB Hero: $348.88

 

Pre-flop: ($1.50) Hero is BB and dealt 5c.gif7s.gif6c.gif10h.gif

SB raises to $3, Hero calls $2

 

Flop: ($6) 7d.gifkc.gif7c.gif(2 players)

Hero checks, SB bets $4.50, Hero raises to $12, SB raises to $42, Hero raises to $132, SB raises to $139.75 (All-in), Hero calls $7.75

 

Turn: ($285.50) 7d.gifkc.gif7c.gif8d.gif(2 players)

 

River: ($285.50) 7d.gifkc.gif7c.gif8d.gif3s.gif(2 players)

 

 

Alla mina jävla omslag på parade brädor betalar sig fint när jag får snubben att dega 150bb med torrt överpar.

 

DEN E GO!

 

Tomorrow forsätter vi att spöa upp folk på löpande band.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...