Gå till innehåll

Expressens freeroll på PokerStars.com!


Pitbull

Recommended Posts

  • Svars 195
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ligger på 17e plats efter att stulit hur mkt blinds som helst från dom som sitter ute

 

Fan, du var ju nere på runt 900 innan dom somnade in :D

 

Haha joo ;) Slaskade lite i början måste jag erkänna

 

 

EDIT: Vart flyttat till ett annat bord så nu blir d o spela riktig poker iställe ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbla upp på första handen, ställde in på knappen med AKs får syn av utg limp med AJ.

:oops:

 

hade regristrerat mig på en annan frirulle innan och den startade samtidigt som expressens. Det var i och för sig inte en riktig frirulle utan en playmoney tunerning. :shock: nåväl tänkte gå all in och slippa skiten, tyvärr så gick jag all-in i fel tunerning. Du dubblar och jag åkte ut på 278 plats och är sveriges största tomte. ;)

 

Ajdå hehe. Vi får hoppas på bättre tur imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ligger på 17e plats efter att stulit hur mkt blinds som helst från dom som sitter ute

 

Fan, du var ju nere på runt 900 innan dom somnade in :D

 

Stort att "sno" av dom som sitter ute..

 

Det är väl det han menar att han har haft flyt.

 

Själv åkte jag ut på typ 35 plats. Fick kämpa ganska tappert för mina marker med något tuffare bord än i går. Vann två coinflips där jag var starkast. Förlorade tre. Om slumpen hade haft ett minne borde jag ha vunnit min sista pott trots att jag var klar underdog.

 

Äckligt tight bord mot slutet. Ställde in med AA med min ministack mot en storstack som hade höjt kraftigt från mellanposition . Killen foldade. Han måste ha haft ruggig respekt för mig eller fått hjärnsläpp. Det grämde mig men han fattade ju rätt beslut....

 

Annars tycker jag motståndet var varierande. Något bättre än igår. Några chipdumpade rejält men tyvärr inte till mig.

 

Frerolls är ganska intressanta. Det är svårt att vara riktigt seriös men idag så körde jag betydligt hårdare med 80 % focus till skillnad från igår.

 

Bra träning att inte ha någon piska och morot på samma sätt som i en 100k turnering försöker jag intala mig. 8-)

 

Gratulationer än en gång till dagens vinnare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ut typ på 12 eller 13e plats

 

Handen gick så här:

 

Blinds 1500/3000 + ante

 

Min stack var runt 20-22 000

 

Jag plockar upp Q2 i Big Blind.

 

Nån spelare i mitt-position Limpar in (lite mer short på marker än mig tillome, borde fan fatta att han hade AA)

 

SB callar.

 

Floppen kommer A 2 X - 2 kort i klöver

 

Det roundcheckas

 

faller nåt irrelevant turn kort - round check igen

 

På River kommer Q

 

Så träffar 2 par och tror att jag leder efter allt checkandes, så drar iväg ett valuebet en bit under pott-storlek

 

Får omslag av killen som limpade in i preflop från mitt position, placerar snubben på AA men blir så shortstacked om jag foldar, så synar ändå hmmm.

 

Så kan det gå, men trodde ingen hade träffat triss (innan omslaget iaf) med tanke på att vi var 3 i potten och fick gratiskort ända till rivern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån spelare i mitt-position Limpar in (lite mer short på marker än mig tillome, borde fan fatta att han hade AA)

 

 

He he, jag såg den handen och drog den slutsatsen. AA eller KK. Du kunde ha gjort ett minibet på floppen så hade du kanske överlevt en runda till. ;)

 

Valuebettar du i den sitsen så har du ju bara tänk i ett steg vilket är klantigt. Det fanns bara två möjligheter enligt min mening. Minibet eller All in.

 

Annars finns det inte så mycket att säga. Tuff luck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån spelare i mitt-position Limpar in (lite mer short på marker än mig tillome, borde fan fatta att han hade AA)

 

 

He he, jag såg den handen och drog den slutsatsen. AA eller KK. Du kunde ha gjort ett minibet på floppen så hade du kanske överlevt en runda till. ;)

 

Valuebettar du i den sitsen så har du ju bara tänk i ett steg vilket är klantigt. Det fanns bara två möjligheter enligt min mening. Minibet eller All in.

 

Annars finns det inte så mycket att säga. Tuff luck.

 

 

Nån bättre hand än 2 par (dam o 2) lägger sig ju sällan för att jag trycker all in där på rivern, speciellt inte i den här freerollen. Så ser inte varför det är så nödvändigt o ställa in på rivern om man bettar när man tror man leder.

 

Men kritik runt handen är välkommen hursomhelst ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis klumpen

 

Men att ni lät lillstacken styra spelet på bubblan sådär!!!

 

Jo tack.

 

Jag har åkt ut så många gånger i dessa situationer att jag i princip foldade mig fram, lillstacken var inte speciellt sugen på att folda mina stöldförsök heller..

 

 

Grattis ;) Jo jag såg att han synade ner dig med K4 o liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nån bättre hand än 2 par (dam o 2) lägger sig ju sällan för att jag trycker all in där på rivern, speciellt inte i den här freerollen. Så ser inte varför det är så nödvändigt o ställa in på rivern om man bettar när man tror man leder.

 

Men kritik runt handen är välkommen hursomhelst ;)

 

He he. Trodde du bara hade damen. Då finns det inget annat att säga än Tuff Luck. Ganska ovanligt så sent i turneringar. Tur att det inte var på bubblan i alla fall.

 

Personen som åkte på bubblan är nog ganska förbannad nu. Valde fel tillfälle att bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nån bättre hand än 2 par (dam o 2) lägger sig ju sällan för att jag trycker all in där på rivern, speciellt inte i den här freerollen. Så ser inte varför det är så nödvändigt o ställa in på rivern om man bettar när man tror man leder.

 

Men kritik runt handen är välkommen hursomhelst ;)

 

He he. Trodde du bara hade damen. Då finns det inget annat att säga än Tuff Luck. Ganska ovanligt så sent i turneringar. Tur att det inte var på bubblan i alla fall.

 

Personen som åkte på bubblan är nog ganska förbannad nu. Valde fel tillfälle att bluffa.

 

Yep, ganska få spelare som slowplayar när det ligger 2 av samma suit på floppen, men sånt får man väl räkna med när man lirar freerolls. Alltid när man floppar ett ess så kan ju nån spelare ha steg-drag dessutom.

 

Slowplayers :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

psykologen, heter du psykologist ? då slog du ut mig igår, satt i SB och du satt på knappen BB var sittingout, du gick all in, jag visste det var ett stealförsök jag synar med J10s och mkt riktigt du visar upp K5 off så var man history efter att spelat shortstack hela turneringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

psykologen, heter du psykologist ? då slog du ut mig igår, satt i SB och du satt på knappen BB var sittingout, du gick all in, jag visste det var ett stealförsök jag synar med J10s och mkt riktigt du visar upp K5 off så var man history efter att spelat shortstack hela turneringen
psykologen, heter du psykologist ? då slog du ut mig igår, satt i SB och du satt på knappen BB var sittingout, du gick all in, jag visste det var ett stealförsök jag synar med J10s och mkt riktigt du visar upp K5 off så var man history efter att spelat shortstack hela turneringen

 

Mmm. Egentligen ogillar jag coinflips starkt egersom jag tenderar att förlora dem. :evil: Men du skall nog vara lite mer försiktig nästa gång. Jag brukar ha starkare händer när jag ställer in.

 

Idag hoppas jag på att få slå ut fler Svenskar. :twisted: Jag är så van vid korkade amerikaner så det är en lite större utmaning.

 

Bättre lycka idag om du orkar med en till freroll och inte spelar mot mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...