Gå till innehåll

PF-Liga i NFL playoff challenge


Recommended Posts

Håller med om att det är tråkigt att man får dubbla poäng om dom går vidare. Nu måste jag hålla kvar en spelare jag egentligen vill byta och satsar bara på spelare från dom två lagen jag tror möts i Superbowl. Men har gjort sköna picks iaf. Vinner Green Bay idag så får ni det tufft mot mig kan jag lova :)

 

Klockan är 00.30 här i Thailand nu så jag ska sova 4h innan matchstart sen jävlar! Gamepasset är laddat och klart, gogogo Green Bay!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Btw, Stappen kör sjukt okonventionellt och vaskar alla sina 6 spelare från Ravens som gick vidare till divisional? Kanon eller Kalkon?

Kyckling kanske? Han har väl insett det hopplösa i att tävla mot mig och kastat in handduken... 8-)

 

Jaha chicago vann lätt, ingen vidare spännande match tyvärr. Nu hoppas vi på massor med poäng av patriots! Nog ska väl Law-firm göra minst 2 touchdowns? Eller blir det Brady som serverar Welker å Gronkowski?

 

Edit: Jaha, nu säger de att welker börjar på bänken för att han käftat emot Bellichik. Jaja, han kommer nog in snart och kommer va desto mer sugen på att visa vart skåpet ska stå...

Och stappen har visst gått all in på patriots. If u cant beat Steel, join steel. Smart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att alla andra har Welker också då om han inte får spela så mkt. Man kanske skulle skottat på Deion Branch istället. Kul match som fan för Danny Woodhead också, fyfan va taggad han måste vara att slå ut Jets som släppte honom under försäsongen.

 

Hejja hejja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det har gått åt helvete för mig! Får väl skylla mig själv när jag väljer lag som är fundamentalt onda, som patriots...

 

Det positiva är att jag nu kan fokusera på att heja fram lagen jag faktiskt gillar, packers och steelers. (Men helt har jag inte gett upp detta såklart, en sista hail mary blir det!)

 

Leder efter floppen gör fortfarande Staahlas TheBigTebowski på 230. Ska han lyckas leda från start till mål? Nästa runda har han trippla poäng på LT och Santonio Holmes i jets, samt dubbla på packers kicker Crosby.

 

Klar tvåa med 196 poäng är en annan PF-profil, RaMz Runningbacks, som inte fick med sig nåra runningbacks till turn. Däremot trippla poäng på osthuvena A-Rodg, Jennings och Crosby.

 

Trea ligger GJALP på 159, men där är det riktigt jämnt med bland annat stappen, Vurra och baraGTOspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staahla är vass han. Blir mkt svårt att slå honom men vi får hoppas att Jets bustar mot Steelers så han inte kan plocka x4 poäng i Syperbowl iaf så har jag en chans om jag gör bra picks nu. Frågan är bara om man ska gå all in på Green Bay eller om man ska satsa på Steelers spelare med tanke på att dom ändå måste slå Jets om jag ska ha en chans.

 

Blir mkt tid vid ritbordet inför helgens stora batalj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staahla är vass han. Blir mkt svårt att slå honom men vi får hoppas att Jets bustar mot Steelers så han inte kan plocka x4 poäng i Syperbowl iaf så har jag en chans om jag gör bra picks nu. Frågan är bara om man ska gå all in på Green Bay eller om man ska satsa på Steelers spelare med tanke på att dom ändå måste slå Jets om jag ska ha en chans.

 

Blir mkt tid vid ritbordet inför helgens stora batalj.

Jag tror jag är körd. Förstod inte att poängen ökade för spelarna man tar med sig till nästa omgång och missen att ta Matty Ice framför Rodgers i förra omgången kommer kosta. :-(

 

Nu håller vi tummarna för Jets - Packers i SB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS! Bear=Björn men vad är en Packer?

Jag vart nyfiken. Tydligen var det så att när klubben startades så tiggde man pengar till tröjor och utrustning från grundarens arbetsgivare, "indian packing company". Man fick $500 med villkoret att klubben skulle döpas efter företaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens första match är större än Super Bowl imo. Sådan rivalitet som råder lagen emellan är unik i amerikansk (proffs)idrott och de har inte mötts i slutspelet på sjuttio år. Kom igen nu och krossa det gröna ostbollspacket!

De är divisionsrivaler men Bears är inte ens Packers största rivaler utan det är Vikings. Men visst är det ett spännande möte fast det kvalar inte in på någon topp 10-lista av största proffsidrottsrivaliteterna i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är divisionsrivaler men Bears är inte ens Packers största rivaler utan det är Vikings. Men visst är det ett spännande möte fast det kvalar inte in på någon topp 10-lista av största proffsidrottsrivaliteterna i USA.

 

Inte riktigt så Packers-Bears e den äldsta rivaliteten i NFL (sen början av 20-talet) Och om ja inte missminner mig helt såg jag nån top 10 rivaliteter lista på NFL-Network där denna vann mycke pga av längde och d faktum att dom möts varje säsong sedan 20-talet (bortsett från nån som avbröts pga av strejk)

 

Hitta även denna http://sportsillustrated.cnn.com/multimedia/photo_gallery/2005/12/15/gallery.oldrivals/content.10.html där Packers-Bears hamna 2a och Packers-Vikings 7a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt så Packers-Bears e den äldsta rivaliteten i NFL (sen början av 20-talet) Och om ja inte missminner mig helt såg jag nån top 10 rivaliteter lista på NFL-Network där denna vann mycke pga av längde och d faktum att dom möts varje säsong sedan 20-talet (bortsett från nån som avbröts pga av strejk)

 

Hitta även denna http://sportsillustrated.cnn.com/multimedia/photo_gallery/2005/12/15/gallery.oldrivals/content.10.html där Packers-Bears hamna 2a och Packers-Vikings 7a

Äldsta ja, men angående största fick jag det från CJ Björk som spelat i Packers (i träningstruppen) och bott i GB.

 

* Rivaliteten mellan de här två lagen, hur stor är den?

– Den är ganska enorm. Inte lika illa som Packers–Vikings, men ändå riktigt stor. Det blir ju så när man spelar i samma division och möts två gånger om året.

 

http://blogg.aftonbladet.se/usabloggen/2011/01/inifran-packers-med-carl-johan-bjork

 

Tittade i lite listor också och på vissa av dem är ingen av de två rivaliteterna med. Det kan ju konstateras ivf att det inte finns någon superrivalitet öht i NFL jämfört med i tex baseball.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är divisionsrivaler men Bears är inte ens Packers största rivaler utan det är Vikings. Men visst är det ett spännande möte fast det kvalar inte in på någon topp 10-lista av största proffsidrottsrivaliteterna i USA.

 

Känns som vi inte kan komma någonstans med den här diskussionen. Men ur Chicagoperspektiv är rivaliteten mot GB enorm. Men kul att ni engagerar er synd bara att det går käpprätt åt helvete (och Ramz väg) ändå.

 

Tittade i lite listor också och på vissa av dem är ingen av de två rivaliteterna med. Det kan ju konstateras ivf att det inte finns någon superrivalitet öht i NFL jämfört med i tex baseball.

 

OT men kan typ ingenting om baseboll men är det så mycket rivalitet där? Vafan där kan de ju möta samma lag fem dagar i rad. Fast det kanske är just därför det blir hett? Ska se Mets vs. SF i vår och hoppas på hat men det låter långsökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...