Gå till innehåll

Hf89fc the return, Shanghai osv...

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag ska väl börja presentera mig som man ska(?) göra när man börjar med en dagbok. Hampus heter jag, är 21 år gammal och har varit medlem rätt länge på pf men aktiviteten har varit med långa uppehåll. Jag bor i Shanghai i Kina där jag jobbar med bl.a. ett företag som organiserar olika events för Kinesiska och utländska företag, Jag har bott där i över 1 år nu och vet inte riktigt hur länge jag blir kvar heller för den delen. Tidigast blir det hemflytt i augusti i år.

Inom poker har jag spelat allt från 0.10/0.20 till 2/4 men varit reg på 0.25/0.50 och 0.5/1.0, och det har gått sådär. Av någon helt ogrundlig anledning så har pengarna vunnits på turrar och losats på cg, säg vad man vill om det men det är inte okej. Har några större turneringsvinster på bl.a. $6k och några mindre runt $1k. Med tanke på det jag just skrev så blir det alltså enbart turneringar i fortsättningen, mellan $10 och upp till $30 om inte någon satellit klonkas osv...

Denna dagbok tänkte alltså helt enkelt vara en dagbok om turneringsresultat, lite hhs om jag vågar visa mitt i grunden helt värdelösa spel(Men vafan gör det när man vinner) och även till viss del även om livet i Shanghai. Just nu är jag dock i Sverige och besöket har bestått av att knarka, inte alls bra för pokerhjärnan och det tänktes också ändras på.

Senaste tidens poker(som jag just tagit upp igen) har gått upp och ner, mest ner :oops: Av någon helt ogrundlig anledning så klarar jag inte av att komma längre än till finalbordsbubblan eller platserna innan. Precis som dagens turneringar så blev det resultatet(12a och 21a plats och en biljett till en 109 dollares turre), itm i alla 3 dock så får väl vara nöjd.

Nu är boken startad och den hälsar alla välkomna.

Gott nytt år och lycka till med pokern.

PS: Spelar enbart på pokerstars där jag nickar hf89fc

DS

Postad

Sitter och grindar lite nu och fick en hand jag funderar på.

Avarage ligger på 9k jag har 6.6k, Spelaren har ställt någon gång tidigare. 470 pelare kvar och 216 får pris. Inga stats då jag inte installerat något program på nya bärbara ännu. Syna eller lägg?

PokerStars Game #55191029580: Tournament #346010436, $20+$2 USD Hold'em No Limit - Level XII (150/300) - 2011/01/01 15:04:59 ET

Table '346010436 99' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: fabianthebes (5365 in chips)

Seat 2: SRMGVIE (9385 in chips)

Seat 3: Brammmen (4260 in chips)

Seat 4: mullslol (9790 in chips)

Seat 5: hf89fc (6655 in chips)

Seat 6: Spyver (6932 in chips)

Seat 7: runslikerubs (4748 in chips)

Seat 8: DARK_drago73 (17523 in chips)

Seat 9: kubishal (12748 in chips)

fabianthebes: posts the ante 40

SRMGVIE: posts the ante 40

Brammmen: posts the ante 40

mullslol: posts the ante 40

hf89fc: posts the ante 40

Spyver: posts the ante 40

runslikerubs: posts the ante 40

DARK_drago73: posts the ante 40

kubishal: posts the ante 40

hf89fc: posts small blind 150

Spyver: posts big blind 300

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hf89fc Ace of DiamondsJack of Hearts

runslikerubs: raises 4408 to 4708 and is all-in

DARK_drago73: folds

kubishal: folds

fabianthebes: folds

SRMGVIE: folds

Brammmen: folds

mullslol: folds

hf89fc: ???

Postad

Satte in runt $100 dollar på betsafe och tänkte lira deras bonus på småsngs($3)

Spelar ni sng så ta deras bonus ffs. Om jag inte räknat fel så kommer jag inklusive deras cashback ha en rb på 62.5% men vad vet jag...

Annars så har jag på dom första 35 stycken spelade en ROI på 26.3% och ITM på 44.4%, tänkte fortsätta på den indragna linjen :twisted:

Åker om några veckor tillbaka till Kina och det ska bli grymt som fan, saknade det redan när jag åkte och saknar det inte mindre nu, även om en semester i Sverige har varit soft.

Tänkte dra till Orrarah någon gång i vår också om pokern går bra och bankrullen tillåter! Och förresten är det någon som vet om ongames klient fungerar i Kina då jag inte lyckats få igång den?