Gå till innehåll

Svenska Spel, minst 15k i februari och minst 30k händer


Jimmit

Recommended Posts

Bakgrund:

Var aktiv på PF för ett bra tag sedan, men var för fiskig för att få svar antar jag, så höll mig till Flashback och skaffade ett DC acc vilket gjort att jag fått ett uppswing i lärokurvan.

 

Personlig fakta:

Är en i raden av alla inflyttade lantisar till Stockholm, det som utmärker mig är väl att jag är en ny diagnostiserad diabetiker. Mot vinterns slut har jag bott där i 1år. Kommer ursprungligen från en liten ort på den småländska lantsbygden vid namn Emmaboda (ja, exakt, precis dendär jävla festivalen som alltid är det enda folk har ett hum om (inget ont om festivalen i sig)).

 

Poker:

Är en småfiskig NL20 reg med spewproblem. Var coachad av Inavacuum på DeucesCracked, och spelet gled på som aldrig förr och jag kände mig trygg i allt jag gjorde. Krossade NL20 med 16bb/100 över hyfsat sample under tiden med han som coach. Dock inser väl alla att man inte kan betala $65/h för en coach 1-2ggr i veckan när man spelar NL20, så vi avslutade samarbetet tillfälligt och bestämde att vi skulle höras igen när jag började lira NL50, med betoning på när.

 

Resultat:

Nu har det dock blivit så att jag börjat spela dåligt igen och göra ogenomtänkta beslut, samt spewat iväg ett gäng inköp helt utan anledning. Detta har lett till att min rulle nu bara är på typ omkring 50 NL20 inköp. Det är dock tänkt att ändras på. Har förövrigt blivit väldigt lite spel under December pga jul, brist på motivation, heltidsjobb etc.

 

Mål:

- Vara rullad för NL50 innan februari

- Aldrig någonsin spela på någon nivå med under 30 inköp

- Ge fan i spel jag inte behärskar (läs omaha)

- Spela NL100 innan sommaren

- "Kunna leva" på detta innan året är över och då dra till Thailand eller annat random solparadis med ett gäng dösknarkare från Flashback.

 

 

Graf över december http://data.fuskbugg.se/dipdip/grafdec.jpg

 

Nickar IphilGOD på iPoker, så hojta gärna till om vi ses!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar du den i tvåan?

Enbart om du är en sann FB:are

 

 

Som f.d Nybroit önskar jag dig lycka till och gratz på att du lämnade e-boda.

Tack ska du ha, erkännas ska dock att man saknar livet där ibland. Man träffar alltid någon man känner om man drar till ICA för att handla, eller för att dra en pizza på Victoria. Det händer sällan i vår huvudstad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, db-riggen verkar vara med mig, upp 3 inköp idag. Eller typ 4 inköp i pengar eftersom jag lirar i både dollar, euro och pund, men whatever.

 

Han 3bettar 5,1 och spelar 16/12.

Ok spelad? Vill inte få in det såhär deep pre mot han.. Vore en raise att föredra på flopp kanske?

 

***** Hand History for Game 2572678949 ***** (IPoker)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, December 29, 08:52:54 ET 2010

Table Tartagal (Real Money)

Seat 10 is the button

Seat 1: bohacrohac ( $20.42 USD )

Seat 3: pnevmoniia ( $0.00 USD )

Seat 5: VVVic2010 ( $18.49 USD )

Seat 6: musicoz ( $21.10 USD )

Seat 8: IphilGOD ( $29.30 USD )

Seat 10: cccloverrr ( $45.89 USD )

bohacrohac posts small blind [$0.10 USD].

VVVic2010 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to IphilGOD [ Qc Qd ]

musicoz folds

IphilGOD raises [$0.60 USD]

cccloverrr raises [$2.10 USD]

bohacrohac folds

VVVic2010 folds

IphilGOD calls [$1.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 9c, 3h, 8h ]

IphilGOD checks

cccloverrr bets [$2.60 USD]

IphilGOD ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja visst har jag varit extra snäll på fb, oooyes ;-)

 

Vill du inte ha in 150bbz pre här så vill jag nog bara syna flopp också, för 100bb kan jag dega pre alt dega på floppen. nu får de bli kika en turnkatt

 

 

edit; oj nit, lutar mer åt syn ändå. sample?

 

Visst har du vart det ;)

 

Samplet är över 2,1k händer så känns ganska nitisk (standard ipokerlirare lol). Därav jag inte ville ha in degen pre, hade han vart en 26/22 spelare hade jag 4bet/synat pre 7 dagar i veckan däremot. Tycker detta är en stört jobbig sits som jag hamnar ofta i faktiskt, är sällan bäst när degen väl åker in känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till! ska följas.

har själv precis flyttat till e-boda, känner ett gäng här genom nätet sen förr :-)

känner du som stora pokerlirarna här nere miro/adam osv?

 

Tack! Grymt att någon flyttar TILL e-boda och inte bara ifrån, cred! :)

 

Nej, jag kan inte säga att jag känner dem. Dock vet jag vem Miro är då vi gick på samma fritids under perioder när vi var typ 8, och har lirat i samma fotbollslag som hans bror med deras far som tränare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

malmötown som gäller nu, de gäller alla e-boda bor som spelar poker. havent u heard?

 

Inte förstått tjusningen med halvdanmark ännu :-?

 

I sthlm umgås jag en del med några skånska malmö brudar och de tycker sthlm är bättre så det är dit alla borde dra ;-)

 

Förövrigt, 5,5 inköp upp idag. Hämtat igen typ hela min downswing på 2 dagar nu, 1 inköp kvar, får se om jag hinner med det innan alkoholen börjar flöda.

 

 

 

Denna snubben är guld att 3 barrela, för han foldar alltid river, förutom när han typ hittar runner runner nuts...

 

***** Hand History for Game 2574182180 ***** (IPoker)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, December 30, 11:25:37 ET 2010

Table Gulob (Real Money)

Seat 10 is the button

Seat 1: BlackCatFTM ( $17.14 USD )

Seat 3: xxxneHcuoHepxxx ( $20.00 USD )

Seat 5: josh1792 ( $18.33 USD )

Seat 6: IphilGOD ( $20.30 USD )

Seat 8: frankidoodle ( $47.42 USD )

Seat 10: HerrPeace ( $20.00 USD )

BlackCatFTM posts small blind [$0.10 USD].

xxxneHcuoHepxxx posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to IphilGOD [ Jh Qh ]

josh1792 calls [$0.20 USD]

IphilGOD raises [$0.80 USD]

frankidoodle calls [$0.80 USD]

HerrPeace folds

BlackCatFTM folds

xxxneHcuoHepxxx folds

josh1792 folds

** Dealing Flop ** [ Kc, Ks, 8d ]

IphilGOD bets [$1.60 USD]

frankidoodle calls [$1.60 USD]

** Dealing Turn ** [ 7d ]

IphilGOD bets [$4.00 USD]

frankidoodle calls [$4.00 USD]

** Dealing River ** [ 4s ]

IphilGOD bets [$13.90 USD]

frankidoodle calls [$13.90 USD]

frankidoodle wins $39.05 USD from main pot

frankidoodle shows [6s, 5s ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj vad brett du kmr skjuta 3 gator där, känns som många idioter kmr limpa för mkt bra skit osv för att orka göra det. massa risiga kungar med, nejnej lite eq vill jag nog ha för hitta såna dödsbluffar

 

Backdoor fullhousedraw ftw! Inser nog att du har rätt, men är så grymt frestande att göra det när han hade 90% fold på river och 0% på flopp och turn över omkring 500 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happy new year på er! Mitt nyårslöfte blir att skriva minst ett inlägg i veckan i denna dagboken samt regga minst NL100 eller motsvarande 5/10 om jag lirar på svs om ett år.

 

Nu checkar jag ut och sammanfattar 2010 som året då jag började bygga min sista rulle från scratch. Dags att bege sig för att spruta skumpa och krut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Fan skulle göra månadsuppdatering här också.. Jaja, ligger under täcket med min lur nu så får bli på bakfyllan på måndag istället.

 

Gått förbannat bra på Svs dock. Cirka 50bb/100 på både /1kr och /2kr över 3-4k händer på vardera nivå. De betalar mig bra, har inget att klaga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 1 av Svenska Spel "lockdownen":

 

Nivå: 1/2kr.

Resultat: +677kr

Händer: 1106

 

Detta efter att torskat cirka 500kr till beercreek vid mitt bord, har en plan på att sluta ge honom pengar. Han lollade runt med statsen 46/40/42, så kunde inte ge han cred för toppar hela tiden.

 

Imorgon tänker jag boka in en 1k dag minst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 2 av Svenska Spel "lockdownen":

 

Nivå: 1/2kr.

Resultat: +644kr

Händer: 1205

 

Totalt hittills:

Resultat: +1322

Händer: 2311

 

Glömde bort att det var hockey idag, så får bli en 1k + dag imorgon istället. Ska försökta tycka in 2k händer också.

 

Inga intressanta händer än direkt, det mesta förbannat standard och tråkigt. Det är det sega med att spela på Svs /2kr, det finns nästan inga bra spelare där det blir svåra beslut emot. Torskar man en stor pott är det oftast inte för att man begått misstag, utan snarare en cooler eller suckout. Sen gör man nog färre misstag 200bbd också känns det som.

 

Denna är jag dock fortfarande osäker på. Har kommit fram själv till att det är aningen ev-, fi är ganska okänd. Och antar att han är en 30/5 som alla andra på svs. Då bör väl detta ändå kunna vara åtminstone ev0? Eller är det helt horribelt att pusha här?

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

 

 

Button ($382.09)

Hero (SB) ($514.06)

BB ($366.83)

UTG ($534.11)

MP ($402)

 

Preflop: Hero is SB with 10club.gif, 10heart.gif

UTG bets $8, 2 folds, Hero calls $7, 1 fold

 

Flop: ($18) 10diamond.gif, Aspade.gif, Jspade.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $14, Hero raises $38, UTG raises $94.50, Hero raises $468.06 (All-In)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...