Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand History for Game 3697228530 ***** (Prima)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, December 29, 05:47:54 ET 2010

Table Brown Transformer 2 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: m_ullen ( $6.43 USD )

Seat 2: djr300 ( $31.85 USD )

Seat 3: markos22_ ( $19.90 USD )

Seat 4: laurie123456 ( $18.70 USD )

Seat 5: limpcallabal ( $21.76 USD )

Seat 6: HERO ( $14.43 USD )

djr300 posts small blind [$0.10 USD].

markos22_ posts big blind [$0.20 USD].

Dealt to HERO [ Ac Kd ]

laurie123456 folds

limpcallabal raises [$0.80 USD]

HERO raises [$2.60 USD]

m_ullen folds

djr300 folds

markos22_ folds

limpcallabal raises [$4.20 USD]

HERO calls [$2.40 USD]

** Dealing Flop ** [ 8c, Jd, 7s ]

limpcallabal bets [$5.50 USD]

HERO folds

limpcallabal wins $15.29 USD from main pot

enbart 29 händer på Fi - 13/9/1

Vad har han troligtvis här?

Hur bör jag spela?

Postad

In me smeten pre, AK spelar mkt bättre om du får se alla 5 kort. Även om det är sanning som många säger att klick 4b på micros ofta e nöt, så tycker jag inte att du ska försöka hjältefolda varje gång när du själv har mer eller mindre nuts. Fi kanske tycker att AQ e nöt? Tänk på att du även blockar både A och K. Planera handen i förväg. Om du 3betar en hand för värde, som i detta fall, så ska du alltid vara beredd att stoppa in pengarna mot ett 4bet. Är du inte beredd att göra det, välj då att syna in dig med AK bara istället. Tänk alltid ett steg i förväg, så kommer du slippa en massa problem där du måste sitta o gissa dig fram till allt för ofta felaktiga beslut.

Postad

Solklar all-in pre. Folk gör så konstigt/dåliga spel på de där nivåerna så man aldrig ge dom cred för att ha din AK slagen. Vissa gör såna minraise med 64o. Mot hans range tror jag du spelar hyfsat bra ändå, även om han ofta har monster. Garanterat tillräckligt bra för att stoppa in det pre-flop för 70bb när du dessutom redan är inne för 13bb.

Tänk såhär, du behöver stoppa in $11.83 till för att gå all-in, efter dina $2.60. Hela potten kommer att bli dina $14.43, fiendens $14.43 och blinds $0.20 och $0.10 = $29.16. Det betyder att du måste ha $11.83/$29.16=0.4056 dvs. 40,6 % mot hans range för att det ska vara okej att stoppa in, ÄVEN OM DU RÄKNAR MED NOLL FOLD EQUITY. Och även om fold equityn i det där fallet är nära noll så är det inte inte riktigt noll. Man ser folk min-4-beta ibland och sedan lägga sig, även om de är inne för mer än vad fi är i det här fallet. Så lite fold equity har du nog ändå mot en spelare av den där kalibern. Tror du att du har mindre än 40 % mot hans range? Då ska du kanske folda, men jag säger 100 % all-in pre-flop.

Postad

extremt dåligt spelat, särskilt mtp stackdjup. Antingen skeppar du pre eller foldar, ez game. Enda gången det är bra att syna 4beten här är då du vet att FI har AK typ alltid (hur det nu skulle gå till) och hoppas på låg flop för att ta hem det flop då/om han ger upp!