Gå till innehåll

Att köra med en andra laptop som extra skärm när man reser


kossa_mu

Recommended Posts

Jag är nu i Australien och reser och kör då med 2 laptops och programmet maxivista.

http://www.maxivista.com/

 

Jag använder en 15 tummare som huvuddator och en 17 tummare med 1920x1200 där jag har mina bord på. Det är lite strul ibland men det känns riktigt nötigt att kunna resa och ändå köra med flera skärmar och något jag verkligen rekommenderar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en 17tums med 1900x1200 brukar kosta typ 3 tusen spänn? e väl bara att köpa en sån?

 

tror man får tillbax dom pengarna i sklanskys redan första timmen man grindar

 

 

Givetvis kan man köpa en skärm om man ska vara på samma ställe. Jag köpte tex nyss en 27 tums skärm, men sen när jag ska resa runt och byta stad hela väldigt frekvent blir det lite drygt att köpa en ny skärm hela tiden.

 

Syftar du dock på en portabel 17 tums skärm med den upplösningen så vill jag gärna veta var man kan köpa en sådan då jag ej har hittat sådana?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis kan man köpa en skärm om man ska vara på samma ställe. Jag köpte tex nyss en 27 tums skärm, men sen när jag ska resa runt och byta stad hela väldigt frekvent blir det lite drygt att köpa en ny skärm hela tiden.

 

Syftar du dock på en portabel 17 tums skärm med den upplösningen så vill jag gärna veta var man kan köpa en sådan då jag ej har hittat sådana?

 

Köp en LED med 1920x1080 imo, är typ gratis nuförtiden och tar ingen plats alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nu i Australien och reser och kör då med 2 laptops och programmet maxivista.

http://www.maxivista.com/

 

Jag använder en 15 tummare som huvuddator och en 17 tummare med 1920x1200 där jag har mina bord på. Det är lite strul ibland men det känns riktigt nötigt att kunna resa och ändå köra med flera skärmar och något jag verkligen rekommenderar.

 

Ses i Melbourne Johnny :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, nu kommer jag snart köpa en iPad. Hur lång tid kommer det ta innan den sjunker till humana priser? Vad kostar det att beställa en från USA?

Har du väntat så här länge kanske du vill vänta nån månad till och köpa iPad 2. Sen iPhone 4 dök upp är jag inte alls lika förtjust i iPadens skärm, nästa iPad lär, likt iphone 4, utrustas med retina-skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...