Gå till innehåll

2 000 000:- 2011 Omaha.


chipsHENKE

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelat ett långt pass där fokus har legat på att kämpa för fler potter än vanligt. NSWD är nere på -10bb/100, en klar förbättring även fast samplet är litet. Kommer fortsätta jobba på det och se om det håller för 9bord. Det har även att göra lite med vilken nivå man lirar, men tror man alltid ska sträva efter att ha den så pass neutral som möjligt.

 

Kommer uppdatera resultatet varje söndag, och den första uppdateringen blir således den nionde då jag inte känner något behov nu. Kommer posta lite fina grafer och liknande då. Ska försöka gräva upp några händer under veckan också.

 

Funderar förövrigt att byta bank till Handelsbanken från länsförsäkringar. Ingen speciell anledning utan har bara hört att Handelsbanken behandlar sina kunder väl etc. Någon som har HB och kan lämna comment?

 

Jag bytte från Swedbank till HB för nästan exakt ett år sedan pga av lägenhetsköp osv. Ångrar mig inte en sekund. Det enda störiga är att jag måste använda dosan när jag handlar med visat på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Överväger starkt att byta.

 

Året har börjat riktigt, riktigt dåligt. Dålig koncentration, för många bord och allmänt tankspridd. Känner igen tecknen alltför väl. Måste ta en paus på 1-2 dagar trots att jag tappar i racen. Racen överväger inte att droppa 20 inköp per dag. Ingen fara rent monetärt, men 70 inköp får inte ryka på 3 dagar, även fast det är på 20 000 händer.

 

Tar en paus från pokern tills jag läst ut

shantaram_51301588.jpg

 

som jag började med idag.

 

Ber om ursäkt för att jag "försvinner" så här snabbt efter starten, men jag kommer tillbaka och då med mer grafer och lite sådant roligt som gör att man läser en dagbok.

 

Hoppas ert år har börjat bättre än mitt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, 950 sidor lr vad det är senare blir det då =) hoppas det går bättre efter. glgl =)

 

Tyckte det var en väldigt spännande bok. Läser dock lite för snabbt för mitt eget bästa och har inte riktigt kommit till ro än. Har insett att jag är lite för mycket i obalans i mitt inre och behöver göra någonting åt det. Året är väldigt långt och ett litet avbräck i planen märks knappt vid årets slut. Därför blir det en något lugnare period i NoIQs första race än som var tänkt. Fulltankning gäller dock i deras andra då.

 

Funderar väldigt mycket kring hur saker runtomkring påverkar ens pokerspel och jag har kommit till insikt att det är långt mycket mer än jag villat erkänna eller tro på. Därför kommer det också vara ett mål under 2011 att försöka analysera känslorna under pass, efter och särskilt innan pass för att försöka hitta en vinnande melodi och komma i harmoni.

 

Rent pengamässigt så är jag rätt neutral och 15 inköp på en dag rör mig inte i ryggen när jag ska sova, men jag kan ta med mig inställningen till passet efter. Har jobbat med en psykolog både live och online där den online var klart att föredra. Han har hjälpt mig att förbereda mig bättre för passen än jag någonsin tidigare gjort och jag har alla förutsättningar.

 

Istället för att spela särskilt mycket kommande tio dagar blir planen att skifta fokus och lägga 80% på studier och 20% spel istället för tvärtom som jag brukar göra.

 

Hoppas jag inte upprör alltför många ;)

 

Simma lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt bra bok!

 

Ska försöka hålla det uppe! :)

 

 

pma namn irl, jag är från trakterna =)

Vill inte outa mig, men jag har semikoll på vem du är. Har några gemensamma bekanta. Jag lovar att hejja om vi springer på varandra vid något tillfälle, men tills dess får du fortsätta gissa! :)

 

Har kollat på ett par Galfond-videos nu och gjort en del anteckningar. Ska framförallt försöka jobba in ännu mindre betsizings än vad jag gör i dagsläget på vissa typer av texturer och då särskilt IP. Även gå ner i antal bord och spela fyra-sex dom kommande dagarna för att försöka få lite notes på regsen som kan hjälpa mig när jag drar igång multitablandet igång.

 

Blir en spännande resa det här!

rich.gif

 

Uploaded with ImageShack.us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186587447

 

Läs denna, handlar om inre frid och att leva i nuet. Bestseller o grejer tror du hade uppskattat den i din situation. Läste btw ut Shantaram nyligen, riktigt fin:-D

 

Tack för tipset. Ska kolla på den efter sessionen! Jag är sjukt missnöjd med slutet, vad anser du om det?

 

Två par lägen som jag gärna tar input på. Argument för/emot checka?

 

H1

Board:

CO: $68.05

Button: $202.56

SB: $95.73

BB: $257.88

UTG: $99.85

UTG+1: $123.44

 

Dealt to UTG A:heart: J:heart: 9:diamond: Q:diamond:

 

Pre-flop:

UTG raises to $3, (2 folds), Button calls $3, (1 folds), BB calls $2

 

Flop: ($9.50) K:heart: 3:diamond: J:club: (3 Players)

BB checks, UTG

H2

 

Entraction, $0.50/1.00 Omaha Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

SB: $109

BB: $244.73

UTG: $173.26

UTG+1: $599.10

CO: $49.70

Button: $100.75

 

Dealt to SB T:heart: Q:diamond: A:diamond: A:spade:

 

Pre-flop:

(3 folds), Button calls $1, SB raises to $3.50, BB calls $3, (1 folds)

 

Flop: ($9) 6:spade: 2:spade: 6:club: (2 Players)

SB bets $5, BB raises to $24, SB ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många bra barrel-kort i hand 1 men ger du upp initiavet o knacksynar blir du bortskyfflad på rätt många turns istället för att skyffla bort på rätt många turns. Din ruter-BD är ju inte nötouts heller, så börjar man C/C flopp och ruter kommer på turn har man ingen superspot trots holk+par+fd så jag föredrar bet i hand 1. Hade du haft oesd+dina dubbla backdörrsfärger knacksynar jag nog.

 

Hand 2 är ok att checksyna men förberedd dig på ett par jobbiga gator. Å ena sidan värdebettar han inte en sexa o inte många flushar om spader kommer, men å andra sidan kan han kåka rätt lätt om han redan har 6x så du kan aldrig syna ner glatt vare sig det blankar eller spadrar.

 

Bet/fold är eller ingen höjdare direkt, bra mkt lättare att spela men man blir nog bortbluffad från bäst hand väldigt ofta om man viker här.

 

Bet/syn och hoppas på att fi stänger ner är väl troligen lite wishfull thinking, men har man bettat bör man inte vika rent rangemässigt iaf, iom att man bör slå upp väldigt tight ur sb vs btn limp i PLO så inte megamånga 6x kombos i relation till din c-betting och öppningsrange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 är ok att checksyna men förberedd dig på ett par jobbiga gator. Å ena sidan värdebettar han inte en sexa o inte många flushar om spader kommer, men å andra sidan kan han kåka rätt lätt om han redan har 6x så du kan aldrig syna ner glatt vare sig det blankar eller spadrar.

 

Bet/fold är eller ingen höjdare direkt, bra mkt lättare att spela men man blir nog bortbluffad från bäst hand väldigt ofta om man viker här.

 

Bet/syn och hoppas på att fi stänger ner är väl troligen lite wishfull thinking, men har man bettat bör man inte vika rent rangemässigt iaf, iom att man bör slå upp väldigt tight ur sb vs btn limp i PLO så inte megamånga 6x kombos i relation till din c-betting och öppningsrange.

 

I fis läge tycker jag att man kan höja mindre på den floppen eftersom den är ganska låst (så man kan bluffa billigare osv). Om någon pottar om i det läget känns det som det ofta är någon som inte har jättekoll och i princip vill slippa bli utdragen. Jag kan nog hitta folden där om det är mot någon unknown. Man har ju dessutom lite sexor i sin range. Man har ju överspelat 3456 sen urminnes tider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många bra barrel-kort i hand 1 men ger du upp initiavet o knacksynar blir du bortskyfflad på rätt många turns istället för att skyffla bort på rätt många turns. Din ruter-BD är ju inte nötouts heller, så börjar man C/C flopp och ruter kommer på turn har man ingen superspot trots holk+par+fd så jag föredrar bet i hand 1. Hade du haft oesd+dina dubbla backdörrsfärger knacksynar jag nog.

 

Hand 2 är ok att checksyna men förberedd dig på ett par jobbiga gator. Å ena sidan värdebettar han inte en sexa o inte många flushar om spader kommer, men å andra sidan kan han kåka rätt lätt om han redan har 6x så du kan aldrig syna ner glatt vare sig det blankar eller spadrar.

 

Bet/fold är eller ingen höjdare direkt, bra mkt lättare att spela men man blir nog bortbluffad från bäst hand väldigt ofta om man viker här.

 

Bet/syn och hoppas på att fi stänger ner är väl troligen lite wishfull thinking, men har man bettat bör man inte vika rent rangemässigt iaf, iom att man bör slå upp väldigt tight ur sb vs btn limp i PLO så inte megamånga 6x kombos i relation till din c-betting och öppningsrange.

Tack för input!

 

Håller med i allt du säger och spelade på exakt samma vis. Andra handen blev det nerknackat och han hittade en färg på river som stod bra. Hade varit roligare om du inte hållit med, men ska försöka hitta fler händer! ;)

 

Har spelat två timmar nu och fortsätter gå kallt. Har inte en enda plusdag det här året och det börjar bli dyrt. Är nöjd med spelet idag, och spelat 4 bord och är trots det ner 10 inköp. Pretty damn sick. Tog en paus och hämtade ett par öl som jag köpte idag på bolaget

 

tb.JPG

 

Ska in och gneta lite till. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första plusdagen för året så bjuder på en fin graf.

 

vandning.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Ska precis ut och käka med några från byn så hinner inte skriva alltför långt. Skön grinddag. Avslutade med två turrar och bustar den sista på bubblan när jag missreadar blindsen och tror dom är 2400/4800 när det i själva verket är 600/1200 och sen snubbe har höjt UTG så jag pushar glatt med K9s först in...snappad av AK såklart. Får skylla sig själv när man spelar efter några öl.

 

Ha en trevlig kväll PF!

 

(Såg din kommentar sen Balsam så kommer med kommentar imorgon)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fis läge tycker jag att man kan höja mindre på den floppen eftersom den är ganska låst (så man kan bluffa billigare osv). Om någon pottar om i det läget känns det som det ofta är någon som inte har jättekoll och i princip vill slippa bli utdragen. Jag kan nog hitta folden där om det är mot någon unknown. Man har ju dessutom lite sexor i sin range. Man har ju överspelat 3456 sen urminnes tider.

 

+1

Lägre raise-size ftw om man är FI.

 

F.ö. har std-FI tamejfan "alltid" (90%?) en 6:a när han pott-raisar floppen och resten är väl färgdrag som istället drar ut oss så vi blir förbannade att vi torskar trots soul-read.

 

Ska till speciell read (eller tilt) för att hitta annat än fold på hans raise.

Finns f.ö. säkert en del argument att för att checka floppen men gör det själv sällan med något i min range, exploaterbart så det sjunger om det, läge att tänka om.

 

 

 

Hand 1 instämmer jag 100% med Puni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Ska kolla på den efter sessionen! Jag är sjukt missnöjd med slutet, vad anser du om det?

 

 

H1H2

 

 

Läste du ut den på 4dar? :shock:

 

Svårt o säga, om den nu verkligen är verklighetsbaserad så är känns det svårt att få nåt "bra slut". Däremot så kom ju allt fram så... Hoppas han de blev mer pippande med K 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En väldigt trevlig kväll i goda vänner lag. Avslutade med lite TP där jag inte fick briljera och fick se mig slagen av min två år yngre bror. Inte bra.

+1

Lägre raise-size ftw om man är FI.

 

F.ö. har std-FI tamejfan "alltid" (90%?) en 6:a när han pott-raisar floppen och resten är väl färgdrag som istället drar ut oss så vi blir förbannade att vi torskar trots soul-read.

 

Ska till speciell read (eller tilt) för att hitta annat än fold på hans raise.

Finns f.ö. säkert en del argument att för att checka floppen men gör det själv sällan med något i min range, exploaterbart så det sjunger om det, läge att tänka om.

 

 

 

Hand 1 instämmer jag 100% med Puni.

Jättebra ni tänker på FIs spel ocskå och kommenterar betsizing. Håller med till fullo!

 

Läste du ut den på 4dar? :shock:

 

Svårt o säga, om den nu verkligen är verklighetsbaserad så är känns det svårt att få nåt "bra slut". Däremot så kom ju allt fram så... Hoppas han de blev mer pippande med K 8-)

 

Nja, snarare två dagar eller typ 30 timmar. Läser rätt många ord per minut :) Jo, K verkar vara en riktigt bra, men skum tjej med tanke på allal aster hon har med sig från Amerikat. Samtidigt vore det GULD att få se en bild på henne. Har målat upp henne som värsta gudinnan! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med mera omaha dagböcker. Lycka till

 

Tack!

 

Kan du utveckla det här Puni?

 

iom att man bör slå upp väldigt tight ur sb vs btn limp i PLO så inte megamånga 6x kombos i relation till din c-betting och öppningsrange.

Instämmer med dig Balsam också.

 

En intressant hand nedan:

 

100 bb effektivt, 6 max. Foldat till oss på SB som öppnar K:diamond:T:diamond:J:spade:7:club:. Blir pot-trebettad i blindsen av okänd spelare och vi synar. Flopp Q:diamond:T:spade:2:club:. Hur tar vi det vidare? På flopp är potten 17.8€ och han slänger in €12.5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade av att hunden behövde rastas så blev inte alls mycket sömn inatt. Under promenixen i det sköna vädret så analyserade jag starten av året. Har fått ordning på spelet och spelar bra och koncentrerat när jag väl spelar. Hade gärna fått in massvis med timmar nu. Dessvärre uppkom en sak inom släkten som gör att jag måste åka iväg i 10 dagar för att reda upp. Detta innebär att ni inte kommer höra någonting från mig förens det andra racet startar då jag bör vara tillbaka. Vissa saker kan man inte påverka.

 

Passar på att summera de första dagarna som inte blev särskild billiga. Back 8000 kronor och €3332. Tappade katastrofalt mycket de första två dagarna av dåligt spel, för mycket press och liknande. Målet för månaden kvarstår och andra halvan av månaden blir intensiv.

 

Ingen vidare start på dagboken med så här mycket hopp och så, men det är ingenting jag kan göra någonting åt. Åter den 16e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel check raise. Tror du är 50-55% mot AAxx, KKxx han lär bet/folda mkt.

Om ni varit 150bbs hade det varit intressantare.

 

 

"Passar på att summera de första dagarna som inte blev särskild billiga. Back 8000 kronor och €3332"

 

Back 50BI på några dagar?!

Du menar kanske €332?

man slutar iofs aldrig att förvånas hur det kan svänga i omahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...