affe2000 Postad 25 December , 2010 Rapport Postad 25 December , 2010 Vad säger att de inte kommer och ber om 100M nästa gång? Sedan 100 till efter det, osv. Definitivt ingenting. Men jag hade nog ändå försökt om jag var i det läget. Fast lätt att säga i efterhand och så. Citera
Hjort Postad 25 December , 2010 Rapport Postad 25 December , 2010 Tänkte också på det.. Vad tjänade dom på att knäppa honom,vem skulle dom skrämma att betala..? De pressade ju hans advokat på mellanskillnaden upp till 54 miljoner eller vad det var. Varför de knäppte honom vet jag inte, men när han börjar göra saker som att gå till någon gangsterkilles restaurang för att visa att han inte är rädd är det ju inte helt omöjligt att det börjar gå så mycket prestige i konflikten att skurkarna känner sig tvungna att ta till våld för att behålla ansiktet. Citera
abcabcabc Postad 26 December , 2010 Rapport Postad 26 December , 2010 Jag vill minnas att det var en del problem i New York gällande någon bostadsaffär där någon lackat ur och krävt en del cash för uteblivna betalningar osv, trodde inte att det var solklart att det var gänget med advokaten som låg bakom mordet men inte läst något nytt senaste åren och tvisten i new york verkar ju onekligen inte vara aktuell längre som motivet till mordet edit: googla nu och såg att det var aftonbladett som skrev ngt om detta, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5627457.ab Citera
psykologen Postad 28 December , 2010 Rapport Postad 28 December , 2010 Varför skulle han göra det? De hade kommit överens om ett nytt avtal och det fullföljde han. Därför att de hade en överenskommelse innan som han bröt? Citera
Mecklenburgare Postad 28 December , 2010 Rapport Postad 28 December , 2010 Därför att de hade en överenskommelse innan som han bröt? Varken du eller jag vet hur det avtalet såg ut. Det uppkom utomstående komplikationer som han ansåg minskade värdet på företaget och ville därför omförhandla köpeskillingen vilket de flesta nog kan förstå. Investmentbolaget accepterade detta och således hade ett nytt avtal nåtts och han levde upp till det. Sen kommer någon snubbe som inte ens varit inblandad och kräver pengar. Citera
LarsLarsson Postad 28 December , 2010 Rapport Postad 28 December , 2010 jag tycker du skämmer ut dig lite nu sDehman Citera
JohanLj Postad 28 December , 2010 Rapport Postad 28 December , 2010 Du har aldrig varit involverad i en affärsrörelse va? man kan inte bara ändra ett avtal för att någon extern faktor har tillkommit efter att avtalet har ingåtts Du är ute och cyklar... Citera
SunTzu Postad 28 December , 2010 Rapport Postad 28 December , 2010 Sen måste man ju komma ihåg att om båda parterna är överrens så går alla avtal att bryta. Om Företag A vill ha 50 miljoner av Företag B, och Företag B säger att det inte går, utan isf blir det konkurs, så kan företag A mycket väl säga "Ok, ge oss 25." eftersom dom isf iaf blir lottlösa. Citera
Supertequila Postad 29 December , 2010 Rapport Postad 29 December , 2010 Vi snackar om kriminella element. De skiter totalt i avtalsrättsliga omständigheter. De ser 30 mille som de kan utpressa snubben på. Citera
tamtaram Postad 20 December , 2011 Rapport Postad 20 December , 2011 Veckans brott just nu/idag tar upp brottet, kommer finnas på SVT Play senare. Citera
Cyntax Postad 20 December , 2011 Rapport Postad 20 December , 2011 Veckans brott just nu/idag tar upp brottet, kommer finnas på SVT Play senare. Mmm jag såg. Kan det vara så att prestige mellan polisen i Västra Sverige och Rikskrim i Stockholm räddat mördarna från att åka fast? Scary. Citera
tamtaram Postad 20 December , 2011 Rapport Postad 20 December , 2011 Mmm jag såg. Kan det vara så att prestige mellan polisen i Västra Sverige och Rikskrim i Stockholm räddat mördarna från att åka fast?Scary. Ja, verkar inte vara rätt instans som utreder det hela. Citera
freddex1989 Postad 31 December , 2016 Rapport Postad 31 December , 2016 Expressen drar upp fallet igen. http://www.expressen.se/gt/pokermiljonaren-hittades-mordad--bredvid-sin-son/ Kanske något för "Svenska fall för FBI"? Bosse Åström och Mark Safarik. Om Mark har kontakter inom FBI/polisväsendet i USA kanske han kan hjälpa till att gräva där? Citera
Recommended Posts