Gå till innehåll

Dags för Jessica att skaffa MM och diciplin!


Jessica

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och bestäm dig för FL eller NL och håll dig till det :? ...

 

/Besserwissern

 

 

Det där måste ju ändå vara bland de dummaste förslagen jag har hört på ett bra tag...

Har du +ev på ett spel så lira det, behövs väl inte sägas mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och bestäm dig för FL eller NL och håll dig till det :? ...

 

/Besserwissern

 

 

Det där måste ju ändå vara bland de dummaste förslagen jag har hört på ett bra tag...

Har du +ev på ett spel så lira det, behövs väl inte sägas mera.

 

Nja, ditt var nog värre ;) . Tycker definitivt att det är bättre att koncentrera sig på ett spel om man vill stabilisera sig som en vinnande spelare och nå ett uttalat vinstmål. Om vi nu ska snacka +ev så borde juh det naturliga vara att välja det spel med mest +ev...

Om målet däremot skulle vara att ha kul, undersöka vilka spel som passar en bäst etc så rekommenderar jag definitivt att man blandar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min åsikt är att människan fungerar bäst när den trivs vilket hon verkar göra nu när hon varierar sig.

Så allt sånt är ju personligt men eftersom hon gillar att spela bägge så ska hon väl få göra det. Leder förmodligen till bättre koncentration att byta spel också enligt mig.

Själv spelar jag allt varav 7cs är mitt bästa men också det minst spelade för att det är ett sånt sjukt tråkigt spel att vara seriös på. Vilket innebär att man i längden orkar sitta längre genom att variera samt har högre fokus under hela passet, i sin tur mera pengar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ganska självklart att om man vill förbättra sitt spel och sin bankrulle maximalt så gör man detta effektivast om man koncentrerar sig på ett spel. Detta gäller i synnerhet om man inte redan är en spelare som stadigt går plus.

Dock finns det, som Che beskriver, många andra värden i att blanda.

 

Tänker lämna spelblandar-diskussionen då det inte känns som det finns mer att tillägga och det känns lite OT. (Dessutom börjar jag bli orolig för att det snart kan komma en HU utmaning om jag inte passar mig ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att ni förstör dagboken med intert tjaffs :/ (moderatorerna får gärna resna upp massa onödiga inlägg). Igår spelade jag 5/10 och 10/20 till en början framgångsrikt. Vann upp till ~$2000 men sedan kom en FET downperiod. Åkte på åretsutdragningar och började tilta men när jag var nere på $900 kom vändningen igen. Slutade på $2013 efter att ha tredubblat min stack på sh 10/20.

 

En rätt kul hand var när jag hade AKs (ej spader), cappad preflopp med 3-4 spelare. flop AKT. 3-bettad flop. Turn x men nu ligger det 3 spader ute. 2-bettad. River K. Bet-call och jag vinner en $400 pott :D

 

In: $1119,31

Ut: $2013

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela med 50-60 BB är crazy. Har du skicklighetsnivån för 10-20?

 

Vet inte, är en del fiskar där iaf som jag spöar. Jag tycker att folk på de borden som har mycket stash tenderar att slaska och bluffa rejält mycket vilket genererar ezy cash till mig. Ett exempel:

 

10/20 FL 3-handed

 

Dealer Q5s ---> Jessica

Sb XXX rätt tight spelare

BB Gammelgädda

 

Preflopp:

 

Dealer bet 10 <-- Knapp raise av mig

Sb fold

BB raise 10 (20)

Dealer Call 10

 

Pott: $63 (rake 2 dollar)

 

Flopp:

 

A46 (46 i spader dvs min suit)

 

 

BB bet 10

Dealer raise 10 (20)

BB reraise 10 (30)

Dealer Caps 10 (40)

 

Pott: $143

 

Turn:

 

A46J ( J = spade :D)

 

 

BB bet 20

Dealer raise 20 (40)

BB reraise 20 (60)

Dealer caps 20 (80)

 

pott: $303

 

River:

 

A46JJ (DOH!?)

 

BB raise 20

Dealer call

 

Final pott: $343

 

BB shows KJ no spade

Dealer <-- Jessica wins the pott with a flush!

 

Fint flop och turn spel av honom. Kunde fått rivern cappad men var livrädd för kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela med 50-60 BB är crazy. Har du skicklighetsnivån för 10-20?

 

Vet inte, är en del fiskar där iaf som jag spöar. Jag tycker att folk på de borden som har mycket stash tenderar att slaska och bluffa rejält mycket vilket genererar ezy cash till mig. Ett exempel:

 

10/20 FL 3-handed

 

Dealer Q5s ---> Jessica

Sb XXX rätt tight spelare

BB Gammelgädda

 

Preflopp:

 

Dealer bet 10 <-- Knapp raise av mig

Sb fold

BB raise 10 (20)

Dealer Call 10

 

Pott: $63 (rake 2 dollar)

 

Flopp:

 

A46 (46 i spader dvs min suit)

 

 

BB bet 10

Dealer raise 10 (20)

BB reraise 10 (30)

Dealer Caps 10 (40)

 

Pott: $143

 

Turn:

 

A46J ( J = spade :D)

 

 

BB bet 20

Dealer raise 20 (40)

BB reraise 20 (60)

Dealer caps 20 (80)

 

pott: $303

 

River:

 

A46JJ (DOH!?)

 

BB raise 20

Dealer call

 

Final pott: $343

 

BB shows KJ no spade

Dealer <-- Jessica wins the pott with a flush!

 

Fint flop och turn spel av honom. Kunde fått rivern cappad men var livrädd för kåk.

 

Jag tycker inte att du spelade handen fel men brukar test raisa en på rivern viktigt att maximera på FL. Vet ju inte hur tight han är men många "mindre bra" spelare tenderar att överbetta sina händer.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

parre-varning på detta iaf, får du kickar när du lirar?

 

Jag som till och med varit duktig på sistone och inte spelat högre än 0.25/0.50... inga urtiltningar på 5/10 etc etc ;)

 

Men spelar du så högt som du gör med så pass liten rulle är det en tidsfråga innan du gular IMHO - om du inte har en enorm turrush och blir rik istället. Dock är väl risken för gulning typ 99% kontra risken att rushen blir skitlång.

 

Nu har du ju gott och väl rulle för att spela 0.25/0.50 NL och skotta 0.5/1 NL samt spela 3/6 FL och ibland skotta 4/8 FL. Du borde ju kunna dra in en hyfsad förtjänst på de nivåerna om du bara orkar och vill och skiter i den där speldjävulen som säger åt dig att sätta dig och ta fiskens pengar på 10/20 :)

 

Men å andra sidan kan det fungera som ett nyttigt uppvaknande att komma på att man torskar 2k USD, räkna allt man kunnat göra för dom pengarna, särskilt om man därefter satt in mer och tiltat bort dom. Brukar ge en anledning till reflektion och eftertanke, även om det inte är särskilt trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske va lite väl taskigt uttryckt o dra in parre i det hela! Sorry amigo.

Men problemet kvarstår, går man högre o högre även om rullen ökar så kommer man gula förr eller senare så enkelt är det.

 

Alltså om jag lirar 5/10 nu så har jag endå 200bb.. 10/20 är juh lite värre kanske men men. Kommer få en rakeback på över 200 dollar på fredag dessutom men jag planerar att casha ut 10k sek idag. Är trots allt fett mycket stash för en nybliven 18åring som mig. Efter cashouten ska jag skita i 10 / 20 totalt OM inte en speciell spelare sitter och väntar på HU. ;)

Ska lira 2/4, 3/6 och 5/10 och då helt fulltable på 5/10. SH 5/10 är jag minus men fulltable fett plus.

 

Parre 99% att gula? Som jag sa tidigare jag har juh 200bb för 5/10 och är man vinnande (som jag hoppas att jag är:D) så lär jag ej gula.

jag tycker att jag får väldigt mycket negativ kritik av flera men känn er INTE ALLA träffade. Skulle vara roligare med lite mer positivt bemötande än uppreppningar att jag kommer gula när jag redan är införstådd med att mitt spel är extremt riskfullt och möjligen dumstridigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa på att alla "negativa" kommentarer beror på dina mål:

Mina mål är följande:

 

* Ej spela på bord som är alldeles för dyra för min BR

* Ej tilta och gå upp i limits vid motgång (brukar göra det)

* Vinna $500 i månaden

* Förbättra mig själv som pokerspelare

 

Av dessa mål så har du nog uppfyllt "Vinna $500 i månaden" med råge, "Förbättra mig själv som pokerspelare" kan jag inte avgöra, du verkar ganska bra redan om du går fett plus på 5/10. De övriga behöver jag nog inte ens kommentera.

 

För övrigt tycker jag att det är en mycket underhållande dagbok och har ingenting emot varken dig eller ditt spel utan tvärt om.

Hoppas inte mina kommentarer avskräckt dig från att fortsätta skriva.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre 99% att gula? Som jag sa tidigare jag har juh 200bb för 5/10 och är man vinnande (som jag hoppas att jag är:D) så lär jag ej gula.

 

Det kan du aldrig vara säker på. En svacka händer så lätt. Det finns många som har gulat med mer pengar... exempel; Stu Ungar, han kan mycket väl ha varit den största pokerspelaren nånsin och han gick från att vinna 2 mille en dag till att vara skyldig 200k 3 dagar efter. Och det var världens bästa spelare, så du ska nog vara försiktigare med dina pengar. bygg rulle istället för att ha 2/3 inköp på rullen...

 

 

 

jag tycker att ja får väldigt mycket negativ kritik av flera men känn er INTE ALLA träffade. Skulle vara roligare med lite mer positivt bemötande än uppreppningar att jag kommer gula när jag redan är införstådd med att mitt spel är extremt riskfullt och möjligen dumstridigt.

 

Missförstå oss inte, jag är säker på att de flesta inte vill se dig gula utan vill bara komma med säkerhetstips och det är därför vi "klagar". Du skulle säkert vara lika vinnande på lägre nivåer och då skulle du få upp din rulle lite så du kan spela högre och högre...

 

Du säger att du vill lära dig disciplin, hittills i denna dagbok har jag inte sett prov på disciplin någonstans, allt från HHs till BR har varit gambling och åter gambling. Jag är ledsen, men så är det...

 

Ha de bra ///Dahlberg

 

 

*edit* Jag håller med Ultra, ditt mål "inte spela på för höga bord för min br" är nog lite snea, och därför klagar folk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är viktigt att fundera på vad man ska använda rullen till. Jag har den senaste månaden (drygt) för första gången i mitt pokerliv gått in hyfsat seriöst för att bygga rulle. Varför? Jo, för att jag ska kunna spela så mycket poker jag vill utan att riskera att behöva sätta in en massa pengar. Om jag sedan kan casha ut lite då och då är egentligen bara en bonus. Jag tänker ändå inte livnära mig på poker.

 

Tidigare spelade jag på ett sätt som liknar ditt väldigt mycket. Höga nivåer. Vinna $1000, casha ut, känna sig som kung, planera för vad förmögenheten ska användas till :D . Förlora $1000 nästa helg, känna sig som värsta losern, lägga alla stora planer på is :x . Enorma humörsvängningar av förklarliga skäl.

 

Till slut insåg jag att jag aldrig skulle bli varken rik eller nöjd på det sättet och bestämde mig precis som du att börja mer seriöst med MM. Hade egentligen bestämt mig flera gånger tidigare men till slut kom alltid oturen med medföljande tilt och jag var tvungen att börja om. Är dock övertygad om att detta försök är det som lyckas eftersom jag tänker på både spelet och pengarna på ett helt annat sätt numera. Var nog tvungen att köra huvudet i väggen tillräckligt många gånger för att bli tillräckligt motiverad!

 

Jag tror att de kickar man får av att spela högt liknar de kickar som alkohol och droger ger. Därför behöver man verkligen vara RIKTIGT motiverad för att ändra sitt beteende. Utan att vara alltför pessimistisk tycker jag mig (liksom även andra uppenbarligen) se vissa oroande tecken som gör mig frågande till att du just nu har kraft att förändra ditt beteende. Jag tänker framförallt på tilten där du går upp i nivå för att vinna tillbaka förluster.

 

Pengamässigt har det ju ändå gått bra, så du är kvar i matchen :) ! Tänk dock på att det är när det kommer en losing streak som du verkligen prövas. Det är då det gäller att se det som att man testas och att man verkligen ska visa sig själv och motståndaren att man har psyke att inte tilta 8-) ! Det är så jag försöker göra i alla fall, även om jag inte kan skryta med att jag alltid lyckas :( . Lycka till!

 

Oj, vad långt det blev...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du en tjej eller nickar du bara Jessica för att folk ska tro att du är en tjej och få för sig att du är sämre?

 

Nu påstår jag dock inte att tjejer är sämre, undrar bara för att jag vet att andra spelare gör så.

 

Sen om det funkar eller inte, det kan de lärda tvista om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre 99% att gula? Som jag sa tidigare jag har juh 200bb för 5/10 och är man vinnande (som jag hoppas att jag är:D) så lär jag ej gula.

jag tycker att jag får väldigt mycket negativ kritik av flera men känn er INTE ALLA träffade. Skulle vara roligare med lite mer positivt bemötande än uppreppningar att jag kommer gula när jag redan är införstådd med att mitt spel är extremt riskfullt och möjligen dumstridigt.

 

Någon sa det innan också, men 200BB är ingen garanti. Jag har backat nästan 200BB på en dag som mest, och mycket mer i sträck - och jag ligger på nära 3BB/100 totalt.

 

Det är trist att du tycker att alla hackar på dig, men det ju för att disciplinen som du var ute efter har vi inte sett röken av - det är inte så att vi missunnar dig dina vinstpengar. Du kan väl göra en plan som du håller stenhårt? Säg att du spelar 5-10 när du har mellan $6000-$10 000 i BR. När du droppar under 6k så går du ner till 3-6, när du sedan går upp över 6k så går du upp igen.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk tror att dom inte kommer gula för att det gått bra ett tag är ju bara larvigt. Spelar man på för höga nivåer och har normal tur så gular man helt enkelt. Om man nu inte är ett pokergeni, men tvivlar på att allt för många är det. Det är bättre o spela på för låga limits än för höga helt enkelt. Som nybliven 18åring borde du vara med rädd om pengarna och inse att du inte kommer bli miljonär på poker genom att spela som du gör. Spela på en låg nivå tills du känner att du krossar allt motstånd där o gå då upp. Men men fortsätt som du gör om du vill. Tror dock att d flesta som sitter på 5/10 ser en sån som du som easy money i längden även fast du vinner över dom i början. Bra spelat iaf o lycka till i fortsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu har du 200BB på 5/10, när du spelade SH FL 10/20 hade du 40-50BB. Inte för att jag nånsin spelat FL särskilt mycket, men vid ett aggressivt SH FL-bord är nog svängar på 40-50BB inte direkt ovanliga...

 

Jag säger bara vad jag tycker eftersom jag känner igen hur jag var förut i ditt spel. Trissa upp nivåerna, dra nån större vinst, ha fett med cash, sen torska allt på nån dag eller två. Min erfarenhet av detta visar att det förr eller senare kommer en större krasch, och det är riktigt jobbigt. Alltså inte bara att man torskar rullen ochsina vinstpengar, men att man för att vinna tillbaka sätter in pengar från ens konto etc. Blir liksom en nedåtgående spiral.

 

Förr i tiden var kommentarer som "Parre, för fan, du hade ju 500 euro igår, vad fan hände?" inte ovanliga efter en liten tiltsession på för höga nivåer. Samma tiltsession på 0.25/0.50 kanske hade kostat 100-150E, vilket är lite jobbigt men lätt att plocka igen, men på högre nivåer kostade den mer. Sedan när man degade in 100E igen var det svårt att spela bra eftersom man tänkte att det ju inte var spelkassan man tog från och man ville inte torska dom och då spelar man inte heller särskilt bra, vilket ökar på de nedåtgående spiralen.

 

Jag tror att de kickar man får av att spela högt liknar de kickar som alkohol och droger ger. Därför behöver man verkligen vara RIKTIGT motiverad för att ändra sitt beteende. Utan att vara alltför pessimistisk tycker jag mig (liksom även andra uppenbarligen) se vissa oroande tecken som gör mig frågande till att du just nu har kraft att förändra ditt beteende. Jag tänker framförallt på tilten där du går upp i nivå för att vinna tillbaka förluster.

 

Ta till dig detta, samt jna's inlägg i sin helhet.

 

Det är lätt att tro att man är oövervinnlig och sedan skriva av förlusterna på otur och inte tänka på hur mycket man torskat utan istället spela mer, låna pengar etc. Att man sedan spelar riktigt grymt i perioder gör det bara värre för då tror man att man är på rätt väg.

 

Jag vet inte, jag har kanske en extremt negativ inställning, men det beror nog mest på för att jag mest varje dag frågar mig om jag verkligen borde spela poker och intressera mig för spelet överhuvudtaget, eftersom jag vet (med tanke på min personlighet och gamblingtendenser) att det är en farlig väg för mig att vandra.

 

Härligt härligt, men farligt farligt...

 

Hur som helst, önskar dig all lycka med pokerspelandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej intressanta kommentarer och jag kan visst hålla med om det mesta! Jag spelade lite 2/4 HU förut och för första gången på år och dagar losade jag på HU, nästan 100bb! Som tur var var det inte 5/10 lr något anant högt utan 2/4. Har ca 1600 kvar och ska casha ut 1300 snart. Blir väll att lira lågt då eftersom 300 inte är nått.

 

Btw jag är kille, min flickvän heter Jessica därför jag heter så här + mitt pc nick är Jessica

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...