Gå till innehåll

Tänkte ta ett skottpå SvS igen....no more


nutshellcracker

Recommended Posts

Är du seriös? Den starthanden är en av de bättre att scoopa med ju?! Eller föreslår du FOLD pre med den handen som det klara valet där?!

 

Men vad vet jag, som nån sa i chatten "men jag har ju dina pengar". The mother of all bad excuses lixom..

 

Tyckte jag skrev att vi såklart ska syna, men handen är ju knappast stål.

A. Vi ska spela händer som kan scoopa

B. Hi är viktigare än low då low inte alltid spelar.

C. Du har bara ett färgdrag som realistisk Hi-hand.

 

På flopp får du som spelat oftast syn av händer som dödar dig till att bara dra till färg. I vissa fall också J såklart men det ger dig fortfarande inte mer än 50%. Mot handen som spelar har du över 50% men då får du fråga dig ifall alla du möter är lika dåliga som FI i denna handen och om denna hand ligger i botten eller mitten av hans range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol att argumentera emot sulla imo

 

Ja, hans sågning av en öppning från UTG+1 med svitat ess AK2 + ytterligare en low vs en UTG limp var klockren. Och sen en fin argumentation för att

den inte har nån Hi potential :mrgreen:

 

Lägg därtill att han lyckades hitta en reraise PF och påståendet att en av dom bättre scoop-händerna inte har någon scoop-potential.

Skulle väl istället foldat en hand som är topp 7%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol att argumentera emot sulla imo

 

Say what?

 

Alla har vi olika åsikter men tror inte att någon som spelar vinnande h/l sh skulle hålla med sulla. Speciellt resonemanget angående pre är nog så fel det kan bli. Raise/syn flopp kan kanske diskuteras men det lämnar jag till h/l-experterna. Fold finns iaf inte på kartan.

 

Känner inte sulla och vet inget om vad han spelar normalt men resonemenget känns som någon form av malplacerat "vi kan vänta på bättre läge"-tänk. Sulla=Tight turrespelare?

 

 

Handen är superstark pre och på flopp har vi bra/duglig equity mot allt.

I detta fall får vi in det med 55% equity tot. F.ö. händer det att folk donk-foldar så FE finns också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hans sågning av en öppning från UTG+1 med svitat ess AK2 + ytterligare en low vs en UTG limp var klockren. Och sen en fin argumentation för att

den inte har nån Hi potential :mrgreen:

 

Lägg därtill att han lyckades hitta en reraise PF och påståendet att en av dom bättre scoop-händerna inte har någon scoop-potential.

Skulle väl istället foldat en hand som är topp 7%.

 

Say what?

 

Alla har vi olika åsikter men tror inte att någon som spelar vinnande h/l sh skulle hålla med sulla. Speciellt resonemanget angående pre är nog så fel det kan bli. Raise/syn flopp kan kanske diskuteras men det lämnar jag till h/l-experterna. Fold finns iaf inte på kartan.

 

Känner inte sulla och vet inget om vad han spelar normalt men resonemenget känns som någon form av malplacerat "vi kan vänta på bättre läge"-tänk. Sulla=Tight turrespelare?

 

 

Handen är superstark pre och på flopp har vi bra/duglig equity mot allt.

I detta fall får vi in det med 55% equity tot. F.ö. händer det att folk donk-foldar så FE finns också.

 

:mrgreen: Hur hade ni tolkat det om jag skrivit "lol att argumentera mot sulla imo"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...