Pele08 Postad 6 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2011 Pele08, fått dina cash än ?? Jag har väntat sen början av november.. Nä inte sett röken av de så man börjar ju tvivla rätt rejält. Tog ut endel pengar precis efter flytten och dom dök upp inom ett par dagar. Grindade på ytterligare ett par dagar för att ge det nya nätverket en chans, men tiltade på skitklienten så valde att tömma kontot. Detta var i början av december, och fortfarande har inte pengarna dykt upp. Har snackat med Linus i livesupport ett par gånger, och enligt han så rör det sig inte om likviditetsproblem utan att "finans" har så mycket att stå i. Hans ord är vatten värda i dagsläget, och jag har redan ställt in mig på att dessa pengar aldrig kommer återfås. Får exakt samma svar och det går fortfarande inte ihop. Lär ha varit fler uttag direkt efter bytet men då gick det på några dagar. Det som stör mig mest är att vissa som gör mindre uttag får ut det på 5-10 dagar vilket är riktigt fishy. Nu tror jag att jag väntat 11-12 veckor eller något sådant. Så de cashen som du säger lär man aldrig se Citera
#LOUDmouth# Postad 6 Februari , 2011 Rapport Postad 6 Februari , 2011 Istället för att bara snällt sitta och vänta, varför hör ni inte av er till licensutgivaren alt. nätverket för att åtminstone försöka sätta lite press på dom? /#LOUDmouth# Citera
tobjoern Postad 7 Februari , 2011 Rapport Postad 7 Februari , 2011 jag har skrivit till cake, men dem kan inget göra.. Citera
PE Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Har gjort en blogginlägg på Expressen om detta. Hoppas det löser sig för er snart. Citera
#LOUDmouth# Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 jag har skrivit till cake, men dem kan inget göra.. Visst fan kan dom kan göra något. Frågan är om dom vill. Nu vet jag inte hur upplägget är med Cakeskin i allmänhet eller Pittraiser i synnerhet. Om det är så att skinen utnyttjar nätverkets licens som alla små källarbolag på Entraction eller om dom måste ha egna licenser. Cake kanske inte kräver att dom är licensierade överhuvudtaget, vad vet jag. Om Pittraiser har en egen licens från någon vettig jurisdiktion måste det ju kunna gå att via den vägen utöva lite påtryckning. Om det är så att licensen så att säga ingår i deras deal med Cake och dom använder sig av Cakes licens så blir det förmodligen svårare. /#LOUDmouth# Citera
Pele08 Postad 8 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2011 Var i kontakt med livesupporten igår igen och fick lite mer utförliga svar. Linus (Support): Tar väldigt lång tid att processa dem på grund utav bristfällig transaktionshistorik och bokföring från entraction framförallt, och inte valuta Linus (Support): Men det går igenom uttag dagligen i alla fall, så förhoppningsvis jobbar de snart ikapp allt Linus (Support): Ekonomin sitter och måste pussla ihop alla transaktioner och balanser så det stämmer efter entraction som jag förstår det Linus (Support): Massa lagar och regler hur saker ska hanteras jag tyvärr inte förstår mig på, men allt måste vara korrekt för att de ska få igenom det. Så de lägger upp emot ett par timmar per transaktion Linus (Support): Ser framförallt de äldre uttagen försvinna från de listor jag ser i alla fall Fredrik: Från vilket datum är de sista uttaget som gått ut blivit begärt? Linus (Support): Kan jag inte se på något bra sätt tyvärr Linus (Support): men borde ligga på slutet av oktober/ början av november Fredrik: så ni har inte ens hunnit en halv månad i uttagen på 4 månader? Linus (Support): majoriteten av uttagen är därifrån Citera
DjLuppy Postad 13 Februari , 2011 Rapport Postad 13 Februari , 2011 Har $10k låst, har polare som har mer låst och nu svarar dom inte längre. Vad gör man? Edit: har ringt och försökt kontakta ägarna men svarar inte längre. Citera
JohahH Postad 13 Februari , 2011 Rapport Postad 13 Februari , 2011 Varför är sidan censurerad??? Bara bra om sidan i fråga får all negativ publicitet den kan få! Pottraiser? Citera
theWall Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Nu går det inte att spela cash längre. Varför? Har hel min lilla hobbyrull på 30k SEK där och börjar nu bli riktigt orolig. W Citera
Synabluffen Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Har $10k låst, har polare som har mer låst och nu svarar dom inte längre. Vad gör man? Edit: har ringt och försökt kontakta ägarna men svarar inte längre. En polare till mig avbröt sin cashout och chipdumpade allt till en annan på cakepoker. Deras säkerhet vid chipdump osv är nog inte den högsta för detta gick ganska smärtfritt, trots uppenbar dump. edit: läste nu att det inte går att spela längre... Då blir det värre förstås Trist för er med större summor på siten. Citera
Pele08 Postad 28 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2011 Börjar känns rätt hopplöst just nu... Loggade in på klienten och man ser endast playmoney spelare och inga cashgame bord högre än NL100 och på hemsidan om man klickar på insättningsfliken kommer man bara tillbaka till startsidan igen. Känns som de börjar packa ihop hela verksamheten. Citera
Inicius_ Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 Suck , ser ju inte alls så bra ut. Någon som har koll på juridiken i det här? Vad kan man göra? Väntar på knappa 10k sedan 22a oktober och har inte för avsikt att släppa det. Citera
Inicius_ Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 Ringde juristjouren nu. Som konsument går det att stämma i Sverige, så jag kommer att göra det. Är väl bra om vi är fler, så ni andra som är intresserade av den vägen får gärna pm:a mig. Citera
tim_linus Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 detta stog på 2+2 ********* client temporarily down Due to the severity of too many chipdumps the last month, ********* have temporarily suspended all real money games. Until all the balances have been adjusted in the correct way we regret to inform you that there will be no tables available to play at. ********* is currently working hard to solve the situation and hope that you as a player have some patience. Due to a declining use of our Live Chat service ********* management has decided to switch to email support. You can reach the support at support@*********.com as usual, or use the Live Chat buttons to leave a message and we will get back to you as soon as possible. Best Regards, ********* Staff Citera
schteeket Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 detta stog på 2+2 ********* client temporarily down Due to the severity of too many chipdumps the last month, ********* have temporarily suspended all real money games. Until all the balances have been adjusted in the correct way we regret to inform you that there will be no tables available to play at. ********* is currently working hard to solve the situation and hope that you as a player have some patience. Due to a declining use of our Live Chat service ********* management has decided to switch to email support. You can reach the support at support@*********.com as usual, or use the Live Chat buttons to leave a message and we will get back to you as soon as possible. Best Regards, ********* Staff Fick ett sådant mail jag med. Med tanke på allt man har hört ang. uteblivna cashouts kan man inte hjälpa att man tror att de börjar packa ner verksamheten och bara skyller på chipdump osv. Supporten verkar ju ha ett helvete iom att de överger livesupporten! Vilket dock är ganska logiskt! Citera
kossan Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 Cake-network måste ju kunna garanatera pengarna, annars är det väl bara och hota med en bojkott på alla pokerforum? Citera
tim_linus Postad 1 Mars , 2011 Rapport Postad 1 Mars , 2011 Fick ett sådant mail jag med. Med tanke på allt man har hört ang. uteblivna cashouts kan man inte hjälpa att man tror att de börjar packa ner verksamheten och bara skyller på chipdump osv. Supporten verkar ju ha ett helvete iom att de överger livesupporten! Vilket dock är ganska logiskt! Jag tror att om en spelare på pott förlorar till en spelare på en annan cake sida så måste pott skicka pengarna till denna sida eftersom utbetalningen kommer ske från den nya sidan. och nu har pott inga pengar så dom kan inte betala ngt till dom andra cake sidorna så dom har typ blivit blockade eller ngt o fått ngn månad på sig o försöka fixa allt. Jag har dock ingen aning käns juh segt bara o ha 5k låsta där.. Citera
#LOUDmouth# Postad 2 Mars , 2011 Rapport Postad 2 Mars , 2011 Jag tror att om en spelare på pott förlorar till en spelare på en annan cake sida så måste pott skicka pengarna till denna sida eftersom utbetalningen kommer ske från den nya sidan. och nu har pott inga pengar så dom kan inte betala ngt till dom andra cake sidorna så dom har typ blivit blockade eller ngt o fått ngn månad på sig o försöka fixa allt. Jag har dock ingen aning käns juh segt bara o ha 5k låsta där.. Kanske fungerar olika på olika nätverk men vad som ska skickas vart borde väl rimligen sammanställas/regleras vecko/månadsvis. Men det finns det ju faktiskt branschföreträdare på forumet som kan svara på. Lite intressant i Poträjser-soppan är att flera rumänska frirullare/bonushoror uppenbarligen verkar ha fått ut pengar så sent som i början av januari. Lite lattjo hur man väljer vilka som ska få ut sina pengar. Intäktsgenererande spelare eller bonushoror? Hmmmmm ........... (halv)Tomma tunnor skramlar mest heter det ju i.o.f.s. /#LOUDmouth# Citera
#LOUDmouth# Postad 6 Mars , 2011 Rapport Postad 6 Mars , 2011 Om man ska tro tråden på 2+2 så kan man nog dra slutsatsen att det är tack & adjö för poträjser. Enligt tråden så kan det dock finnas hopp om att Cake står för fiolerna och att spelarsaldon kommer att utbetalas. För er som har mycket pengar där så hoppas jag att det stämmer! /#LOUDmouth# Citera
Pele08 Postad 6 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2011 Jo man kan ju hoppas på att cake iaf har någon form av security för sina kunder. Ser ju inte direkt bra ut om ett skin kan sticka med alla spelarnas cash. Om det nu är vad som har hänt är cake´s rykte ganska illa ute och man kan ju hoppas på att de försöker lösa problemt som potrejsarna har ställt till med. Det som ändå talar för att det som står i mailet från potrejsarna är sant och inte som posten på 2+2 hävdar är ju att man faktiskt kan logga in på klienten fortfarande. Om de nu var kickade så borde man inte ens kunna logga in på klienten. Citera
PayMy_Bill Postad 18 Mars , 2011 Rapport Postad 18 Mars , 2011 Är det någon som har hört nåt mer från pothöjarna?? Citera
#LOUDmouth# Postad 19 Mars , 2011 Rapport Postad 19 Mars , 2011 Och här har det försvunnit inlägg ser jag. Bästa moderatorer, alldeles oavsett orsak så hade det varit trevligt om ni meddelar när ni tar bort inlägg! Det kan väl varken vara speciellt svårt eller tidsödande? /#LOUDmouth# Citera
Lasermaja Postad 19 Mars , 2011 Rapport Postad 19 Mars , 2011 Och här har det försvunnit inlägg ser jag. Bästa moderatorer, alldeles oavsett orsak så hade det varit trevligt om ni meddelar när ni tar bort inlägg! Det kan väl varken vara speciellt svårt eller tidsödande? /#LOUDmouth# Är det så? Det är inte denna tråd du menar: http://pokerforum.nu/forum/entraction-fd-b2b/62869-utslaengda-fran-entraction-12.html#post1594145 ? Annars har väl abcabcabc och s.portal-pajasarna köpt upp forumet? Citera
tobjoern Postad 20 Mars , 2011 Rapport Postad 20 Mars , 2011 någon som fått svar på sina senaste mail ? Citera
Pele08 Postad 25 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2011 Fick detta mailet idag från pothöjarna Pothöjarna is temporarily suspending business operations as a result of an impending lawsuit. On September 29, 2010 Entraction decided to cut off all access to Pothöjarna to their poker network. The reason, as Entraction alleges, is that Pothöjarna had broken the network's rules. Pothöjarna claims that Entraction acted unlawfully and has therefore begun legal proceedings against Entraction. With the lawsuit now underway, Potrhöjarna must temporarily cease all games and hopes that the players understand the gravity of this situation. During the legal process, no transactions will be undertaken, neither in or out. All pending cash-outs will be cancelled and your balance will remain as it is. You will be able to see your balance when you log in. When the lawsuit has finished, Pothöjarna intends to take up pay-outs of players' funds again. We sincerely hope that players understand that Pothöjarna is doing all they can to help in this difficult situation. //Pothöjarna staff Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.