Gå till innehåll

NLT - Trn, TPTK på turn, hålstege på brädan


Mjonasson

Recommended Posts

$1000 garantueed på Multipoker. Jag är verkligen ingen van turneringsspelare utan spelar mest FL cashgames, men när det var 18 anmälda i denna $10+1-turnering var overlay lite väl stort(dessutom hade jag tråkigt). Prisstrukturen är 500/300/200.

 

SB är en passiv halvlös spelare som ofta callar och inte speciellt ofta höjer utan heller check/callar ner motståndaren.

 

BB är en ganska aggresiv och lös spelare stundtals, men som gjort en del riktiga bra spel under turneringen.

 

Jag har spelat väldigt tajt i början av turnerningen och foldade mig i stort sätt igenom två levels. Detta gör att jag har fått respekt hos SB även om jag inte är helt säker på att BB vet var han har mig. Har tidigare kunnat stjäla rätt så några blinds av SB senaste rundorna.

 

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t2000 (3 handed) converter

 

saw flop|saw showdown

 

BB (t28957)

Hero (t27323)

SB (t20220)

 

Preflop: Hero is Button with J:club:, A:diamond:.

Hero raises to t6000, SB calls t5000, 1 fold.

Inte så mycket att säga. Hittar två sköna kort på knappen och gör en standardhöjning.

 

Flop: (t14000) T:diamond:, 7:club:, 8:spade: (2 players)

SB bets t2000, Hero calls t2000.

Hmmm.. inte en helt rolig flop, framförallt inte när han betar ut.

 

Turn: (t18000) J:diamond: (2 players)

SB bets t2000, Hero raises to t6000

Sådärja, TPTK är ju rätt trevligt. Tänkte berätta för honom att jag har bra kort här jag tror faktiskt han litar på mig(har gjort det innan i alla fall)

 

SB raises to t10220(All-in) Hero ...

 

Mina tankar går så här: jag tror han har en bild av mig som tajjt, och den gång han såg min river vid en liknande höjning hade jag KK. Samtidigt väljer han att beta ut på floppen trots att jag har höjt. Han har dock för vana att vara väldigt passiv och ibland spela monsters slow så TT,88,77 eller en nia är inte helt uteslutet. När jag höjer honom på turn tror jag inte han sätter mig på något annat än en knekt och därmed bör han ha bättre än tvåpar. Frågan är: skall jag slaska in 6000? Hur säker måste jag vara på min read för att lägga mig här? Hur fel resonerar jag och framförallt: hur fel är mina bets storleksmässigt?

 

Som jag sa innan: jag är i stort sätt nybörjare på NL-turneringar :)

 

//Mjonasson

 

* RP, lite kortare - QoS *

* RP, gör den rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att pokern du spelar är oerhört dålig, oavsett i vilket sammanhang den spelas. ;-)

 

Tror du att han bluffar på floppen? Höj då!

 

TPTK är INTE särskilt trevligt på den brädan. Som jag ser det berättar du inte att du har bra kort, du ljuger om att du har det. Du bluffar alltså. Visst, om han också bluffar kanske du har honom slagen, men hur troligt är det att han gör det? I alla andra fall drar du dött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt var jag nog med på att handen var :)

 

Alltså på floppen tror jag inte att han bluffar utan sätter honom på antingen på triss, bra par eller tvåpar. Han skulle också kunna ha en floppad stege, men det tror jag inte ens han skulle syna min raise med. Eftersom han låter mig gå med billigt tänkte jag att jag gör det. Om jag gjort en kraftig höjning kommer han bara syna med händer som ligger rejält före, och frågan är vilka händer han slänger här men som han betat ut med på floppen. Så här i efterhand känner jag att jag nog borde ha gjort en stor höjning här i alla fall, om inte för information och göra det dyrt för honom att dra ut till ev stege.

 

Min höjning på turn är en mest för information men jag inser så här i efterhand att det kanske kan lukta lite bluff över den. Jag erinrar mig hä något jag läste i TPFAP: höj inte om en reraise kommer få dig att kräkas. Tror visst att jag hittade ett sånt läge här :)

 

Oavsett raisen storlek tror jag mig ha fått samma information: har han en monster så höjer han rejält alternativt all-in, har han inte det så foldar han och han har inte verkat speciellt bluffbenägen tidigare i turneringen. Frågan är om jag, efter hur dåligt jag spelade floppen, skulle ha höjt mer, försökt synat ner billigt(om han har T-högt par) eller folda?

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...