Gå till innehåll

antes place - lite poker, lite fotboll, lite fiske


Anteee

Recommended Posts

Yao yao.

 

Då var det dags att skaffa ett eget place att skriva av sig på.

Jag är ännu en av dessa micro grindare som det kryllar av här på pf.

Spelar NL20 atm och jobbar för att bli en stabilt vinnande spelare på den nivån till att börja med.

Har spelat poker "seriöst" i ungefär ett år, men har under de sista månaderna gått från Fullring till 6max.

Satt tidigare och nötte fullring på svs och grindade upp en rulle från 100:- till att va fullrullad för Nl500 på svs(nåja inte riktigt iom att det var 200bb buy in).

Där kändes det dock som att jag inte blev ett dugg bättre pokerspelare, och hur kul det än är att grinda ihop några tusen i månaden kändes det betydligt viktigare att bli en bättre pokerspelare. Så steget till 6 max kändes ganska naturligt efter ett tag. Nackdelen var ju då att jag totalsög på det spelet...

 

Jag har sen bytet jobbat för att bli vinnande vilket jag fortfarande gör. Nu har jag dock kommit så långt att jag vann stabilt på NL10 och gått upp till Nl20 där jag spelar ett BE spel just nu.

 

Som ni kan gissa på rubriken kommer dagboken handla om betydligt mer än poker. Jag är mycket sportintresserad och både kollar och spelar fotboll.

Följer främst MFF där jag brukar se de flesta hemma och borta matcher på plats(ganska tacksamt nöje just nu), men kollar även endel på andra ligor.

Spelar även själv i division 5 vilket kanske inte är något att skryta om, så det kommer nog inte ta upp speciellt stor del av dagboken.

 

Fiskar även enhel del. Blir allt möjligt trams, men just nu är det mest gäddfiske som gäller. Annars brukar det bli någon tur till franrkike och karpfiske per år och även enhel del pillmete efter braxen, mört osv osv.

Jobbade även tidigare i en sportfiskebutik, men att kombinera nytta med nöje var inget jag klarade och det höll på att döda mitt fiskeintresse helt. Så numera jobbar jag på ett vårdboende istället. Ganska trevligt då man kan grinda poker när man har nattskiftet och fiska på dagarna då man börjar sent.

 

Ja, jag hoppas iallafall att här finns någon som kan finna intresse av denna dagbok. Annars kommer jag fortsätta att skriva ändå så då får ni stå ut med den i vilket fall...

 

peace out 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har roat mig med att typ halvera min rulle idag, alltid trevligt.

Gick ner till NL10 där jag sprang otroligt kallt. 6BI under ev....

Ett par favoriter från kvällen på NL10.

 

Entraction $10.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 1041285

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $16.29

CO: $21.72

BTN: $19.03

SB: $10.00

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with Q :heart: Q :club:

CO calls $0.10, BTN calls $0.10, 1 fold, Hero raises to $0.50, CO raises to $0.90, BTN calls $0.80, Hero raises to $3.65, CO raises to $21.72, 1 fold, Hero calls $12.64 all in

 

Flop: ($33.53) J :club: J :diamond: 6 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($33.53) 4 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($33.53) A :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $33.53

Hero shows Q :heart: Q :club:

CO shows Q :diamond: A :diamond:

CO wins $26.43

(Rake: $1.67)

 

 

Entraction $10.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1041287

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $10.41

UTG: $13.08

CO: $10.00

BTN: $16.16

Hero (SB): $10.35

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is SB with K :diamond: K :club:

UTG raises to $0.40, 2 folds, Hero raises to $1.10, 1 fold, UTG raises to $2.60, Hero raises to $5.50, UTG raises to $13.08, Hero calls $4.85 all in

 

Flop: ($20.80) 7 :club: 7 :heart: 8 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($20.80) 6 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($20.80) 5 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $20.80

UTG shows A :heart: K :heart:

Hero shows K :diamond: K :club:

UTG wins $17.03

(Rake: $1.04)

 

Entraction $10.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1041289

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP: $7.07

CO: $11.61

Hero (BTN): $9.55

SB: $4.02

BB: $26.79

UTG: $10.00

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BTN with A :diamond: Q :club:

1 fold, MP calls $0.10, CO raises to $0.30, Hero calls $0.30, SB raises to $0.50, 1 fold, MP raises to $1.20, 1 fold, Hero calls $0.90, SB raises to $1.90, MP calls $0.70, Hero calls $0.70

 

Flop: ($6.10) 8 :heart: Q :heart: 8 :diamond:(3 players)

SB bets $2.12, MP calls $2.12, Hero raises to $7.65, MP calls $3.05 all in

 

Turn: ($18.56) T :diamond:(3 players - 1 is all in)

 

River: ($18.56) J :spade:(3 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $18.56

MP shows A :club: 9 :club:

Hero shows A :diamond: Q :club:

SB shows T :spade: Q :spade:

MP wins $11.84

(Rake: $0.92)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3h spel 3 inköp upp, spelade sjukt dåligt under första halvan men lyckades hålla +-0, spelade betydligt bättre under andra halvan vilket också syntes på resultatet.

Imorgon blir det att stirra på flötena hela dagen i sega lödde å. Lär väll inte bli något som vanligt, men man vet aldrig. Har bunkrat upp med rudor inför säsongen iallafall så någon feting ska man nog kunna knipa 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3h spel 3 inköp upp, spelade sjukt dåligt under första halvan men lyckades hålla +-0, spelade betydligt bättre under andra halvan vilket också syntes på resultatet.

Imorgon blir det att stirra på flötena hela dagen i sega lödde å. Lär väll inte bli något som vanligt, men man vet aldrig. Har bunkrat upp med rudor inför säsongen iallafall så någon feting ska man nog kunna knipa 8-)

 

jävlar, i lödde å vill jag också fiska :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävlar, i lödde å vill jag också fiska :cry:

 

Både jag och nej. Vädret är alltid lite jävligare i lödde. Är det 0 grader och vindstilla i övriga skåne e de -5 och 10m/s i lödde, nåja nästan iallafall:roll:

Ofta är det även låååångt mellan fiskarna, körde 10 heldagar förra året och fick två 7or som dessutom behagade att hugga samma dag, då känns det lite hopplöst...

Har dock vatt med och landat en fel krokade 14kg gädda(på abborre spö^^) och sett ett par till strax där under, så det är värt varande sekund där nere för att landa en sånn. Jag sket i det idag btw, brossan landade en på 3kg xD

Annars föredrar jag jerkfisket i blekinge, betydligt mer action och ändå hyffsad chans till en 10+.

 

edit: Var med och slaskade lite när jag kom hem från polaren. Hämtade upp så dagen slutade +-0 sånär som på 2€. Skönt.

Galet värde på borden, lite trist att behöva stänga av så tidigt eftersom jag ska upp o spela fotbolls turnering imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in ca 600 händer på en snabb session idag. 9 tablade NL10. Plusade ett inköp drygt. Inte mycket att orda om, blir en jävla nitt när jag spelar så många bord, men eftersom jag bara ska grinda upp rulle där är det inget jag är jätte orolig över...

 

Lyckades kamma hem eslövs mästerskapet i 5 a side fotboll idag fö vilket var en jävla hög oddsare eftersom vi inte är något vidare...

Slog iallafall EBK 1 i semin(mindre rättvist bör väll nämnas) och marieholm i finalen(desto mer rättvist).

passade på att avgöra både kvarten och finalen vilket var gött som fan.

Nu får de bli lite krök. Blir väll lite standard fylle grind sen framåt små timmarna.

Trevlig helg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in en 2h session på jobb ikväll, 1200 händer och 3.5 BI upp.

Inte mycket att orda om egentligen, hyfsat med fisk och ett hyfsat spel under hela sessionen.

Hade jag fått byta mot att kunna se el classico istället så hade det blitt ett ganska svårt val dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags att summera månaden vilken lättast beskrivs som en besvikelse.

hade som mål att få in 20k händer, vilket jag nådde med råge. Spelet swingade kraftigt under månaden, slutade tyvärr åt fel håll tillslut.

Så månadsresultat enligt följande:

29929 händer

-95€ spelet.

+140€ rakeback.

Så ett litet plus blev det tillslut. Så nu är det dags att blicka framåt istället, och framförallt förbättra spelet.

 

Är ett par schysta rakerace etc såhär i juletid så målen blir enligt följande:

- Top 5 i båda rakeracen. (2-4 dec och 10-11 dec)

- Få in 30k händer.

- Förbättra min redline (främst genom att spela mer i position och obv. bli aggressivare)

- Öka vpip främst från sen pos.

- Sluta gråta över att "alla andra alltid drar ut mot mig"

- Sluta röka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag inleddes det första rake racet, har som mål att få in 10k händer under de 3 dagarna som racet pågår. Iom att det är för 0.05/0.1 och 0.1/0.2 så räknar jag med att få grinda ganska hårt för att ha någon chans öht.

Har blivit totalt 8h idag där jag 9 tablat NL10 större delen av tiden. Totalt ca 6300 händer, alltså långt bättre än jag räknat med.

Grafen för dagen ser ut enligt följande:

graf0.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

edit: Tog en session till, dagen slutade på 11h och ca 8200 händer.

+100€ ganska exakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...