Gå till innehåll

10/10 NLT SH Live


Recommended Posts

Hellu!

 

Handen utspelar sig efter en turnering på en pokerklubb, inget nämnvärt alkoholintag eller trams. Vi är tot. 4 spelare. Detta är andra handen i CG.

 

CO Limp

Hero Raise 60 (KhJh)

SB folds

BB calls

CO folds

 

Flopp 8h9h4s

 

BB Bet 100

Hero Raise 300 tot.

BB Call.

 

Turn 7d

 

BB Bet 450

Hero?

 

Under hela handen har han kännts svag och man får den där känslan ni vet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det är ca 18% att träffa färgen och du måste in med 36% i potten så är det väll en solklar fold, Och just nu slår du väll bara en tokbluff.

 

Eller tänker jag helt fel här ?

 

iofs kanske du vinner på K eller Kn oxå, Men borde bli fold iallafall.

 

edit. Och nu ser jag stegdraget oxå :) Synen närmar sig.

 

Mot random hand har du enligt Pokerstove 51,3% här.

 

Så får nog ändra mig till en syn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det är ca 18% att träffa färgen och du måste in med 36% i potten så är det väll en solklar fold, Och just nu slår du väll bara en tokbluff.

 

Eller tänker jag helt fel här ?

 

iofs kanske du vinner på K elelr Kn oxå, Men borde bli fold iallafall.

 

I handen såg jag Kn och K som outs eftersom han känndes svag. Ses i poolen på lördag btw :)

 

Kan ju va av intresse att veta stackar, har han 10k bakom och du tror du får in en del av det om du hittar färgen så e det väl syn i byn åtminstone?

 

Sry my bad. Jag startade handen med 100BB han 120BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden har dött ut, så jag kan berätta hur det gick som slut i denna tråd. Jag spelade på min känsla/matematiken. Tryckte allin på turn han syna givetvis och hade en av händerna jag trodde...A8. Funderar på om det ändå är för marginellt att få in det där även om vi visste att han hade A8...Rent matematiskt är det +EV men marginellt.

 

Nu när jag tittade på hande igen. Tycker jag att en syn och push vid river träff är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, är det bara jag som fiskar till med ett ställ här, vi drar rätt ofta till 19 outs. Jag vill få in det på flopp och jag ser till att det går in på turn allt som oftast.

 

Det var så jag spelade den. Men har nu kommit på att det måste vara mer värde i att bara syna turn. Vi spar 19BB då vi inte träffar. Han kommer aldrig CF riv. Roligt att tråden kom igång igen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så jag spelade den. Men har nu kommit på att det måste vara mer värde i att bara syna turn. Vi spar 19BB då vi inte träffar. Han kommer aldrig CF riv. Roligt att tråden kom igång igen :mrgreen:

 

Finns ju inget annat alternativ än syn flop, om han är en sådan som kan syna omslag på flop och donka turn med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så jag spelade den. Men har nu kommit på att det måste vara mer värde i att bara syna turn. Vi spar 19BB då vi inte träffar. Han kommer aldrig CF riv. Roligt att tråden kom igång igen :mrgreen:

 

Om du inte tror han checkfoldar river utan betalar av ett ställ där ska vi ju såklart syna. Jag ställer turn dock då det möjligen finns en liten chans att han vart ute o bluffat eller har så dåligt par att han viker tillsammans med risken att han inte betalar av oss fullt ut om vi träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte tror han checkfoldar river utan betalar av ett ställ där ska vi ju såklart syna. Jag ställer turn dock då det möjligen finns en liten chans att han vart ute o bluffat eller har så dåligt par att han vikertillsammans med risken att han inte betalar av oss fullt ut om vi träffar.
Han har 80% av stacken inne på turn, tror inte han viker mot en shove.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...