Gå till innehåll

NL100 3betad QQ, floppbeslut


Recommended Posts

FI spelar 35/12/2 på drygt 400 händer.

Min första tanke var AK, men bör han inte 4 betta och få in AK preflop?

Har han färgdraget tillräcklig ofta för att det ska vara rätt att få in det här?

Shove eller fold?

 

 

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $172.40

BTN: $94.50

Hero (SB): $118.55

BB: $117.75

UTG: $123.45

 

Hero posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has Q:club: Q:spade:

 

fold, CO raises to $4.00, fold, Hero raises to $13.00, fold, CO calls $9.00

 

Flop: ($27.00, 2 players) 7:club: K:diamond: 5:club:

Hero bets $16.00, CO raises to $50.00

HERO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar 35/12/2 på drygt 400 händer.

Min första tanke var AK, men bör han inte 4 betta och få in AK preflop?

Har han färgdraget tillräcklig ofta för att det ska vara rätt att få in det här?

Shove eller fold?

 

 

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $172.40

BTN: $94.50

Hero (SB): $118.55

BB: $117.75

UTG: $123.45

 

Hero posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has Q:club: Q:spade:

 

fold, CO raises to $4.00, fold, Hero raises to $13.00, fold, CO calls $9.00

 

Flop: ($27.00, 2 players) 7:club: K:diamond: 5:club:

Hero bets $16.00, CO raises to $50.00

HERO?

 

check flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar 35/12/2 på drygt 400 händer.

Min första tanke var AK, men bör han inte 4 betta och få in AK preflop?

Har han färgdraget tillräcklig ofta för att det ska vara rätt att få in det här?

Shove eller fold?

 

 

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $172.40

BTN: $94.50

Hero (SB): $118.55

BB: $117.75

UTG: $123.45

 

Hero posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has Q:club: Q:spade:

 

fold, CO raises to $4.00, fold, Hero raises to $13.00, fold, CO calls $9.00

 

Flop: ($27.00, 2 players) 7:club: K:diamond: 5:club:

Hero bets $16.00, CO raises to $50.00

HERO?

 

 

Även om han inte har AK så ofta där så finns det väl många andra händer du är slagen av som han kan ha? Spelar han 35/12 så kan han inte va en särskilt bra spelare, utan en som synar alldeles för mycket. I mina ögon ser det ut som precis en sån spelare som inte skulle folda så många händer mot ditt 3-bet preflop, utan alltså syna med KQ, KJ, KT, K9 osv. Han kan mycket väl också va en sån spelare som höjer dessa händer på K75 floppen, så jag tror att han ofta kan ha en K där. Sen kan han dessutom ha 77, 55 och kanske t.o.m. 75, K5 eller K7. Höjer man 35 % så höjer man nog dessa händer från CO, och han slår sannolikt även om dessa på floppen. Så jag skulle absolut folda floppen. Sen om man ska beta eller checka är en annan sak, det vet jag inte riktigt men jag tror inget av alternativen är jättedåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat kan du inte gå vidare i handen då du får in det jättedåligt mot fi's range. För att göra det hela mycket enklare i ditt spel framöver så bör du ha en plan innan du checkar/betar/raisar vad du ska göra om fi gör si eller så. Om du har en marginell värdehand som i detta läget så inser du att du inte kan cbeta och syna ett omslag, alltså väljer vi att checksyna istället för att cbeta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, gör vi detta stora bettet just för att han är så fiskig?

Jag brukar ha som standard att 3beta runt pott. Ska man ha som standard att 3beta ett par BBs mer mot fiskar?

 

Jo precis, eftersom hans stats känns fiskiga. I blindsen lägger jag till en BB. Så eftersom vi är i blindsen mot en gädda så hamnar jag runt 18.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bet-fold på floppen enligt mig

 

ok. när han synar, vad gör du på turn som blank 2a, vad gör du på turn som landar 6, 4, 8, och en turn som kommer... säg klöver 2?

 

Ja, det är svårt att spela marginella händer OOP i 3betade potter. Här är dessutom färgdraget ute. Jag bet-foldar nog normalt floppen och check-foldar turn. Jag gör det enkelt för mig.

 

Check-call, som jag antar att du mfl förespråkar, innebär att fi får en ganska bra uppfattning om vår handstyrka och kan bluffa bort oss med luft eller ta bra betalt med en kung eller checka bakom med färgdrag. Jag vill inte göra det svårt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är svårt att spela marginella händer OOP i 3betade potter. Här är dessutom färgdraget ute. Jag bet-foldar nog normalt floppen och check-foldar turn. Jag gör det enkelt för mig.

 

Check-call, som jag antar att du mfl förespråkar, innebär att fi får en ganska bra uppfattning om vår handstyrka och kan bluffa bort oss med luft eller ta bra betalt med en kung eller checka bakom med färgdrag. Jag vill inte göra det svårt för mig.

räkna lite på hur brett vi betfoldar om vi bluffar med QQ här så inser du hur lätt det blir för motståndaren att spela mot oss.

 

om vi sen tycker att vår checksynlinje blir för svag så ska vi inte bemöta det problemet med att betfolda en massa perfekta blufffångare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...