Gå till innehåll

Vilka tider på dygnet är det bäst att spela?


Anderssson

Recommended Posts

Vilka tider på dygnet är det bäst att spela poker?

Jag spelar på Pacific, B2b, Prima och Party och vill helst ha löst motstånd?

 

PS. testade att spela på B2B mitt på dan igår... det var minst sagt svår att göra några större vinster då tyckte jag.

(det var mest en massa otrevliga snubbar i chaten som skällde på varandra o påstod att de var bäst :? )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Prima och Party är det helt klart kvällar och helger i min mening. På B2B där jag spelar mest just nu är det ungefär samma %-flop på alla bord tycker jag oavsett tid på dagen eller dag i veckan. Finns ju såklart inte lika många bord 8 på morgonen och 8 på kvällen, men jag tycker jag tjänar lika bra på B2B när som helst på dygnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning verkar det även som att det är en stund ungefär mellan 13:00 och 15:00 svensk tid som det är ganska lätt att slå omahaborden på party.

 

Stämmer inte alls! Det är då jag multitablar Omaha, och det är inte alls lätt. :roll:

 

Hehe, kanske är just därför ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning verkar det även som att det är en stund ungefär mellan 13:00 och 15:00 svensk tid som det är ganska lätt att slå omahaborden på party.

 

Stämmer inte alls! Det är då jag multitablar Omaha, och det är inte alls lätt. :roll:

 

Hehe, kanske är just därför ;)

 

HAHAHA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina erfarenheter är att ju fler användare vi fått till Pokerforum.nu desto sämre har mina pokerresultat blivit. :D

 

Jag plussade konstant oavsett tidpunkt fram till kanske vid årsskiftet, sen har jag stått och stampat. Är det månne så att det är någon som vill lätta sitt hjärta och erkänna att han spelar av en fattig moderator sina pokerpengar? ;)

 

Bäst spel på 24hpoker är i allfall fredag och lördagkvällar. I allafall på de lägre nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dag vakna jag lite av slump kl 7 på en söndag. Logga in på pacific och hitta några av de sämsta spelarna jag någonsin sett spela 10/20. Så jag skulle tippa på lördag eller söndag tidig morgon är bäst eftersom det är då jänkarna sätter sig och spelar bort sina pengar.

 

Tycker dock det är väldigt svårt att orka sig upp tidigt på helgerna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Men om man spelar på tex. 24h där det i stort sett bara e skandinavier som kanske inte har som standard att supa på måndagar när är det då bäst?

Jag tror en del på lunchtid o lite framåt,då många som är arbetslösa börjar bli rastlösa och vill spela lite för att fördriva tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre kväll än lunch på 24h. På kvällen kommer tomtarna med anställning, och därmed bortspelbar lön, hem från jobbet för att slaska lite.

 

Håller helt klart med. Spelar bara kvällar och det är stor skillnad mot för dagtid. Helgkvällarna är förståss bäst, men jag tror inte det beror så mycket på supandet som folks tro på att folk är fulla och tiltade, vilket i sin tur leder till mer tiltspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Stor skillnad på spelkvaliteten nu när plugget/jobben börjat igen. De som är pokerproffs och varken pluggar eller jobbar spelar juh mitt på dagen nu och då är de ganska svårt att tjäna bra med pengar i alla fall på primas 2-4 nl. Kvällarna är mycket bättre. Under sommaren tyckte jag det var ganska jämnbra hela dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...