Gå till innehåll

2.5/5 Svs 450 bb djupa tvåpar på flopp


Recommended Posts

Om du höjer flop för värde och när fi 3betar flop så är din plan alltså att stoppa in? Tycker också det är kallt att stacka av (~450BB) med 2par på denna brädan.

 

Jag tror inte han kommer visa luft här speciellt ofta. Jag tror hans range är starkt viktat mot den diazo sa (set/AQ stegen och i absolut bästa fall JQ/AJs). Mao så krossar hans range oss -> fold.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Raisen är bra. Du kommer få syn av Par+stegdrag och sämre två par. Med så djupa stacks vill vi inte ge honom bättre implicita genom att raisa mindre.

 

Först lite allmän pokerteori. Positionsövertaget är ett informationsövertag som växer i takt med att stackarna blir större. När man väljer att syna en pott oop deepstackad måste man försöka förstå sin relativa position mot resten av deepstackarna postflop. Det är bland annat nödvändigheten av denna ökade försiktighet som ligger till grund för shortstackarnas spelteoretiska övertag.

 

Nu till vår hand:

 

Raisen är inte bra, den trunkerar massa varianter i utfallsrummet som är lönsamma för oss och tillför massa varianter som är direkt svårspelade och i många fall olönsamma. Tänk på att vi ska ta ansvar för vårt beslut under ytterligare två gator ur position. Turn kommer i de flesta fall inte erbjua jam/fold och inte heller river kommer i särskilt många varianter ge oss jam/fold

 

Raisesizen är helt jävla obalanserad, återigen filtrerar du ut lönsamma utfall och premierar riktigt svåra lägen. Om du på något sätt känner att du tvångsmässigt ska bygga megapott oop ska du åtminstone ge dig själv chans att spela turn/river, som spelat är du en sittande anka.

 

Men framförallt, vad pratar du om för "sämre tvåpar" som raisat utg pf? Menar du att killen raisar k,10os utg? Även om du på allvar tror att semishortstackarna inte skulle sploita sönder en 20% utgrange... Hur kan du få det till att tyngdpunkten för hans range ligger här och inte bland [JJ+, AK/AQ] givet struktur och action?

 

Och vad är din plan för turn och river? Betfold halvpott på turn på alla steg/färgdrag complete och betpush halvpott på alla andra?

 

Och så en sista fråga. Röstar du på socialdemokraterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck, kan alla sluta vara så resultatorienterade.

 

Tycker rais/fold är OK. Han 4betar förmodligen bara nötter som har oss slagna(vilket leder till att vi säkerligen kommer undan relativt billigt)

 

Vi får värde av en stor del av han range när han synar. (tycker det ser sjukt svagt ut att check syna me top2 på denna brädan)

 

Efter som att han kommer 4betta sån liten % av gångerna är "vi måste folda om han 4bettar" inte ett hållbart argument för att inte 3betta, snarare tvärt om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först lite allmän pokerteori. Positionsövertaget är ett informationsövertag som växer i takt med att stackarna blir större. När man väljer att syna en pott oop deepstackad måste man försöka förstå sin relativa position mot resten av deepstackarna postflop. Det är bland annat nödvändigheten av denna ökade försiktighet som ligger till grund för shortstackarnas spelteoretiska övertag.

 

Nu till vår hand:

 

Raisen är inte bra, den trunkerar massa varianter i utfallsrummet som är lönsamma för oss och tillför massa varianter som är direkt svårspelade och i många fall olönsamma. Tänk på att vi ska ta ansvar för vårt beslut under ytterligare två gator ur position. Turn kommer i de flesta fall inte erbjua jam/fold och inte heller river kommer i särskilt många varianter ge oss jam/fold

 

Raisesizen är helt jävla obalanserad, återigen filtrerar du ut lönsamma utfall och premierar riktigt svåra lägen. Om du på något sätt känner att du tvångsmässigt ska bygga megapott oop ska du åtminstone ge dig själv chans att spela turn/river, som spelat är du en sittande anka.

 

Men framförallt, vad pratar du om för "sämre tvåpar" som raisat utg pf? Menar du att killen raisar k,10os utg? Även om du på allvar tror att semishortstackarna inte skulle sploita sönder en 20% utgrange... Hur kan du få det till att tyngdpunkten för hans range ligger här och inte bland [JJ+, AK/AQ] givet struktur och action?

 

Och vad är din plan för turn och river? Betfold halvpott på turn på alla steg/färgdrag complete och betpush halvpott på alla andra?

 

Och så en sista fråga. Röstar du på socialdemokraterna?

 

Måste klargöra detta innan vi fortsätter. Är [JJ+,AQ+] ,hans synrange efter checkraise, eller hans trebetsrange?

 

Och varför frågar du vad jag röstar på? Internskämt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ironiskt, och håller inte med om att man inte ska exploatera en dynamik där ss inte höjer och i övrigt är totalt obalanserade och konsekventa även postflop. Flesta foldar för mycket mot cbets och gör det konsekvent, fåtal andra gör precis tvärt om men är precis lika konsekventa.

Just 20% är väl eventuellt att överdriva, jag skulle spela väldigt exploativt på de flesta bord där och skulle antagligen ändå för det mesta ligga under det. Men behöver inte vara långt ifrån. Sen var ju själva poängen där huruvida KTo fanns i rangen och den skulle inte finnas i min 20% range där, orka stirra sig blind på en odynamisk tabell.

 

Jag bråkade alltså inte om huruvida KT var i spel ofta eller inte utan snarare om att ett rätt nedvärderande inlägg gärna kan ha lite mer substans.

 

Angående ss har jag spelat på prima nl100/nl200 ett sample nu och med tanke på hur jävla söndershortstackade de vanliga borden är av lågliv och eventuella botar har jag full förståelse för hur en ss som bryr sig om matematik förändrar hela dynamiken, men att ta med sig det tänket till spelare som spelar för första gången och bara spelat 5cdraw med familjen innan gillar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ironiskt, och håller inte med om att man inte ska exploatera en dynamik där ss inte höjer och i övrigt är totalt obalanserade och konsekventa även postflop.

 

Men hörnu din jävla sköldpadda

 

K,10 är inte skitbra att exploraisa 450bb deep utg med 2 snortar och en peer bakom dig att agera. Tvärtom. Det är faktiskt dåligt.

 

Vi kan diskutera dina fantasier om explostrategier i en alternativ tråd. Jag erkänner att du förmodligen är bättre på idiotspel än jag av den enkla anledningen att du har mycket större erfarenhet av sånt än jag och dessutom kan tänkas komma undan med sånt på dina nivåer (vilket gör att du inte behöver korrigera). Men det förändrar inte det faktum att "de sämre tvåparen" är osannolika och givet action inte något vi kommer få "värde" av.

 

Inforaise är fel och det finns säkert trådar från 2006 som förklarar det. Inforaise på den här texturen är iskallt och med given starthand ännu mer fel. Inforaise 450bb deep oop riding top2 är så jävla fel att tom en NL400-reg som [censur] fattar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är sjukt ur form. Har redan poängterat att KTo inte ens skulle finnas i den 20% utg range jag inte skulle ha. En hel paragraf gjorde det alltså väldigt tydligt att KTo vore en hemsk hand att öppna utg. Men vi kommer väl tillbaks till det där om att ingenting någonsin är väldigt tydligt på PF.

 

>>>erkänner att du förmodligen är bättre på idiotspel än jag

Dåså? Du har ju helt rätt också. Har ett jävla sample på /5 och det var inte direkt flera år sedan så det bör se snarlikt ut, självklart har jag bättre koll på hur nivån kan exploateras.

 

Sen kan man antagligen räkna de som vill inforaisa här på en tumme.

 

Vidare kommer man inte undan särkilt vackert med så jävla mycket idioti ens på nl200 längre, 20% utg-range inräknat.

 

Välkommen in i matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först lite allmän pokerteori. Positionsövertaget är ett informationsövertag som växer i takt med att stackarna blir större. När man väljer att syna en pott oop deepstackad måste man försöka förstå sin relativa position mot resten av deepstackarna postflop. Det är bland annat nödvändigheten av denna ökade försiktighet som ligger till grund för shortstackarnas spelteoretiska övertag.

 

Nu till vår hand:

 

Raisen är inte bra, den trunkerar massa varianter i utfallsrummet som är lönsamma för oss och tillför massa varianter som är direkt svårspelade och i många fall olönsamma. Tänk på att vi ska ta ansvar för vårt beslut under ytterligare två gator ur position. Turn kommer i de flesta fall inte erbjua jam/fold och inte heller river kommer i särskilt många varianter ge oss jam/fold

 

Raisesizen är helt jävla obalanserad, återigen filtrerar du ut lönsamma utfall och premierar riktigt svåra lägen. Om du på något sätt känner att du tvångsmässigt ska bygga megapott oop ska du åtminstone ge dig själv chans att spela turn/river, som spelat är du en sittande anka.

 

Men framförallt, vad pratar du om för "sämre tvåpar" som raisat utg pf? Menar du att killen raisar k,10os utg? Även om du på allvar tror att semishortstackarna inte skulle sploita sönder en 20% utgrange... Hur kan du få det till att tyngdpunkten för hans range ligger här och inte bland [JJ+, AK/AQ] givet struktur och action?

 

KK, JJ, TT (har blockers för KK och JJ iaf), AQ, Q9 (han kan mkt väl ha öppnat den, verkade inte jättebalanserad i rangerna), semibluffar som Axdd och möjligen massvis med olika kombo drag som typ KQdd, QJdd etc..

 

this.

 

Raisen är inte bra, den trunkerar massa varianter i utfallsrummet som är lönsamma för oss och tillför massa varianter som är direkt svårspelade och i många fall olönsamma. Tänk på att vi ska ta ansvar för vårt beslut under ytterligare två gator ur position. Turn kommer i de flesta fall inte erbjua jam/fold och inte heller river kommer i särskilt många varianter ge oss jam/fold

 

Betsizingen kan göras bättre, men den är iaf på rätt sida om 3x strecket, om du inte håller med kan du fråga dig varför man höjer mer OOP än IP preflop. Skillnaden är inte stor.

 

Och vad är din plan för turn och river? Betfold halvpott på turn på alla steg/färgdrag complete och betpush halvpott på alla andra?

 

Här blir det mer readbaserat, men det blir det även om vi checksynar.

 

Och så en sista fråga. Röstar du på socialdemokraterna?

 

Vill du vara cool inför dina homeboys eller har du har svårt att se att någon inte är dum för att denne inte har samma åsikt som dig? Förhoppningsvis kommer du ifrån detta inom din livstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du vara cool inför dina homeboys eller har du har svårt att se att någon inte är dum för att denne inte har samma åsikt som dig? Förhoppningsvis kommer du ifrån detta inom din livstid.

 

Jag har på ett tydligt och överskådligt sätt illustrerat varför inforaise är fel. Jag kan om du vill framlägga ett mer rigoröst bevis med tillhörande graf och tillståndsdiagram.

 

Jag har inte redogjort för någon åsikt. Vi har inte olika åsikter om handen. Du har fel i sak och jag försöker hjälpa dig att förstå detta. Det handlar inte om åsikter. Det är inte en åsiktsfråga.

 

Jag tror du missförstod mig och det var inte meningen att du skulle ta illa upp. Kanske var jag onödigt hård mot dig. Kanske borde jag visat större tålamod med dina ologiska missuppfattningar. Vi har alla en dålig dag ibland. Jag ber om ursäkt om jag oavsiktligt sårade dig.

 

Jag vill vidare påpeka att det inte är för dina åsikters skull du verkar vara socialdemokrat. Orsaken står snarare att finna i din brutala oförmåga att ta till dig argument och korrigera dina missuppfattningar. För min del får du gärna anföra vilken övertygelse som helst, bara den vilar på rationella bevekelsegrunder (vilket den alltså inte gör i det här fallet).

 

Jag accepterar att du inte kan särskilt mycket om poker och jag respekterar dig som människa trots att du är socialdemokrat. Mer kan jag tyvärr inte göra för dig eftersom du nu tycks ha gått in i ett affektivt tillstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...