nutshellcracker Postad 15 November , 2010 Rapport Share Postad 15 November , 2010 En linje som gick fel, men hur donk är det? Diana 24 (Vanlig /Cash Game ) Plats 2: Hero (575.42) Plats 3: Fi1 (2289.20) Plats 4: Fi2 (828.32) Plats 5: Fi3 (374.32) Fi2 lägg LM 2.50 Fi3 lägg SM 5.00 ** Giv ** Hero [9k, Knr, 10k, 8r] Fi1 [N/A, N/A, N/A, N/A] Fi2 [N/A, N/A, N/A, N/A] Fi3 [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Hero Höj till 17.50 Fi1 Lägg Fi2 Syna 17.50 Fi3 Lägg *** Flop(Board): *** : [3k, Kk, 8h] *** Bet Runda 2 *** Fi2 Satsa 40.00 Hero Syna 40.00 *** Turn(Board): *** : [3k, Kk, 8h, 9r] *** Bet Runda 3 *** Fi2 Satsa 120.00 Hero Höj till 480.00 Fi2 All-in 770.82 Hero All-in 517.92 *** River(Board): *** : [3k, Kk, 8h, 9r, 3r] *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1140.84 Hero Lägger mig Vinst: 0.00 Fi1 Lägger mig Vinst: 0.00 Fi2 [3h, 5h, Es, Ks] Kåk Vinst: 1140.84 Fi3 Lägger mig Vinst: 0.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 15 November , 2010 Rapport Share Postad 15 November , 2010 Utan read på FI tycker jag det är spew. Viker gör de i princip aldrig och leder gör du sällan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 15 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 15 November , 2010 Utan read på FI tycker jag det är spew. Viker gör de i princip aldrig och leder gör du sällan. Fold flop är ju det rimliga, eller dunka på där direkt? Kan tycka att Fi borde kunna hittat en fold på turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 16 November , 2010 Rapport Share Postad 16 November , 2010 Fi's ai på turn är väl jävligt usel imo. Jag slår nog inte om turn här dock Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 16 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2010 Fi's ai på turn är väl jävligt usel imo.Jag slår nog inte om turn här dock Ja, det var just detta jag var intresserad av. Min tanke (som sket sig, ovanligt ) var ju att försöka reppa nåt på flop som han inte skulle syna ned, med just den handen han har, då turn utspelas så. Så, idén jag hade för handen spelade jag ju ganska precis på pricken efter, frågan är bara om linjen är helt kass. Jag själv är lite tveksam. Stackdjupet känns också ganska intressant. Fi bör ju rimligen fatta att jag synar en push, med så lite bakom min repott på turn. Debatten i min egen skalle går: "hmm, skall jag fortsätta att spela med den agressiviteten, eller skall jag strama det till att bara syna flop, turn och ev river". Dilemmat är att det varierar ganska hårt mellan nivåerna hur detta spel gör sig bäst. Jag tror, utan att kunna backa upp det egentligen, att agerandet från en "normalfördelad" Fi ser väldigt olika ut på micro vs medium vs high stakes här. Tack för input oavsett, uppskattas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joniss Postad 11 Maj , 2011 Rapport Share Postad 11 Maj , 2011 Jag vet inte alls hur bra Fi är, såklart. Men ofta när någon betar rakt ut som han gör på flopp är det topp2, set alt. par+nötdrag. Om fi kan spelet är det obv fold på flopp eftersom du har ett dåligt färgdrag. Vad skall du få betalt med på 10-hög färg? Som spelat, kan jag syna turn mot en sämre Fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a_player Postad 11 Maj , 2011 Rapport Share Postad 11 Maj , 2011 På den nivån mot en random motståndare, syn flop, syn turn, fold river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 11 Maj , 2011 Rapport Share Postad 11 Maj , 2011 Jag vet inte alls hur bra Fi är, såklart. Men ofta när någon betar rakt ut som han gör på flopp är det topp2, set alt. par+nötdrag. Om fi kan spelet är det obv fold på flopp eftersom du har ett dåligt färgdrag. Vad skall du få betalt med på 10-hög färg? Som spelat, kan jag syna turn mot en sämre Fi. Vika flopp i pos är jättevekt. Std-spel är syn flopp, syn turn imo. Folk donkar all möjlig skit och dessutom har vi pos, par, färgblockers, bakörrsdrag. På turn förbättras vår hand. Raisen på turn gillar jag inte utan stats/read på FI som 2-barrel donk-kung. Svårt att bedöma spelet utan stats. Gissar på spew men ingen "katastrof" att raisa turn då vi sällan får in det sjukt illa och har FE mot vissa spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaskpelle Postad 11 Maj , 2011 Rapport Share Postad 11 Maj , 2011 Jag föredrar att slaska in rubbet på floppen. Jag förmodar dock att du läste fi som svag (vilket han var) och då är det inte fel att slaska in på turn heller. Han träffar fån på river, men datz poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts